ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM


SEVGILI ARKADSLAR HEPIMIZ DEGISIK MARKALARDAN BAHSEDIP TURLU OZELLIKLERINI OVUYORUZ YAAA GELIN SIMDI BUNLARI BIRLESTIRELIM 75 100 HP ARASI ORTA SINIF BIR TRAKTOR ICAT EDELIM YAKITTAN HIDROLIGE PARCADAN SERVISE IKNCI ELINDEN TUTUNDA AKLINIZA TRAKTORLE ILGILI NE GELIRSE BIRLESTRELIM MESELA MOTORU NE MARKA OLSUN DEFRANSIYELI NE OLSUN SANZUMANI NE OLSUN NERDE NE KADAR YAKIT YAKSIN NE IS YAPSIN HIZI NE OLSUN VS VS VS
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

motor konusu biraz hassas makina muhendisleri arkadaşlarımızdan marka model ismi bekliyoruz..

traktör en az 40km hız yapabilmeli..
4x4 ön dingili konik dişli olmalı bakım gerektirmeyen ve kırımı oldukca yuksek (nerdeyse 4x2 kadar kırımı oluyor.)kaliteli bi öndingil ve tam kırımda bile güç aktarmada kayıp olmaycaktır şaftlılarda direksiyonu kırdıkca şaftın dönmesi or olur... (kubota traktörlerde var konik dişli)

hindrolikleri 4000kg kaldırabilmeli.. oks,eliftiliftotomatikten birinin olması gerekli düğmeli...

düz platform üzerine kabin olmalı.. kabin içinde bi yolcu rahatlıkla oturup tasına bilemi hostes koltugu gibi bişy olabilmeli..


şanzuman konusundada dişli şanzuman yine olmalı diye düşünüyorum.. ama yarı otomatik bi şanzuman guzel olur ve hidrolik shutle ve en az 3 kademe powershift olmalı :) traktör 6 ana vites olmalı 40km yapacak bi traktörde özellikle 30km ile 40km vitesleri arasında en az 1 vites daha olmalı..

komplösür ve klima olmalı..

dengeli bi agırlıga sahip olmalı ne cok agır nede cok hafifi olmalı radial tekerlekler kullanılarak patinaj yapması engellenmeli.. ön ve arka dingili ayrı ayrı kilitlene bilmeli.. dört tekerdede disk fren olmalı..
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

ceya023 herşeyi söylemiş ekleyecek bişey gelmedi aklıma. erkunt gibi sağlam mf gibi güzel fendt gibi teknolojik tümo gibi güçlü nh gibi rahat... olmalı.
yalnız konu yanlış yerde açılmış
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

önünde isteğe bağlı ya dirolik kolu yada bizim buralar için (ormanda kullanım amaçlı)orjinal elektirikli yada ön kuyruk mili tahrikli makara sistemi olsun battığında kedini kurtarabilsin.
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

bunlar hepsi olur ama traktör imal eden firmalar bir bahane bulur ve kayış atar.adamlar hepsini birden yaparsa sonra kime ne satacak .zaten bu istediğimiz olsa olsa bütün global firmalar bir araya gelirse ortak olarak çözümlenebilir..ozaman 10 numara şaheser bir makina ortaya çıkar..... tabiki bu düşündüğümüz. hayal ötesi bir şey şu anda ileride belki olur... :S *098*- alk-*s
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

İp gibi Nadas için CPS, CPRS. v.s. ne gerekliyse olmalı..:D Kabin önünde ve arkasında isteğe bağlı kayıt yapabilen birer kamera olsun. Usandık yahu video çekecez diye bir elimizde telefon tutmaktan, bir gün bi dereyi dolduracaz bu gidişle.:D
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

nailyetek link=topic=30257.msg255450#msg255450 date=1266839957' Alıntı:
İp gibi Nadas için CPS, CPRS. v.s. ne gerekliyse olmalı..:D Kabin önünde ve arkasında isteğe bağlı kayıt yapabilen birer kamera olsun. Usandık yahu video çekecez diye bir elimizde telefon tutmaktan, bir gün bi dereyi dolduracaz bu gidişle.:D
geri vites kamerasıda olsun abi arkaya bakmayalım :D hem ufak tefek kazaları önlemiş oluruz alk-*sçünkü ben sürekli bişileri çiğmiyormda duva*-*0geçen çoçuğu ezdim ayak kırık bim-*s
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

SEVGILI ARKADASLAR GUZEL BIR TRAKTOR ICAT ETTIM TARIFI BIRAZ UZUN OLDU SONUNA KADAR OKURSANIZ FAYDALI OLUR SANIRIM AYRICA BIR SUTUNA SIGMAYABILIR YORUM IKINCI SUTUNLARADA BKIN LUTFEN 1.MOTOR BOLUMU:Orjınalınden 6 sılındırlı toplamda 129 hp gucunde ama normal sartlarda 4 sılındır kullanan 76 hp bır motor artı turbo ve ıntercooller ılebereber 91hp motor olacak ama agır yuke gırdıgı zaman dıger ıkı sılındırde devreye elektronık gırecek ve 129 hp gıbı guclu bır motor olacak tıpkı CHRYSLER otomobillerde oldugu gıbı boylelıkle normal sartlarda yakıttan tasarruf eden cımrı ama guclu bır motorumuz olacak(Not:sılındır basına 19hp+15hpturbo+ıntercooller=129hp ;secenekler degıstırılebılır) serı bır krankla ve celık sekman pıston vesıboplarla halk tabırıyle cıgerlıve kolay hararet yapmayan yuksek torklu agır sartlarda bıle kolay kolay kesılmeyen son ana kadar yuksek guc uygulayan bır motor olmalıdır.2.ŞANZUMAN VE DIFRANSİYEL:16+16 MEKIK SANZUMAN YANI ILERIYE GITTIGI KADAR GERI GELEN HIZDA VE GUCTE OLMALI VITES KOLLARI YANDA SAG TARAFTA EN AZ 50 KM HIZ YAPABILEN VITES SECENEKLERIYLE VEVITESLER ARASINDA GECISLERDE COK YUMUSAK VE KOLAYLIK SAGLAYACAK HİDROLİK SİSTEME SAHİP ARTI BİR ŞANZIMAN DİŞLİSİYLEDE YOLA ÇIKTIĞI ZAMAN BELİRLİ BİR TONAJA KADAR ÖRNEĞİN ORTALAMA BİR TRAKTÖR 5000 KG DESEK 5000 KG DE ARKASINDAKİ YÜK DESEK 10000 KG YE KADAR OLAN YÜKLERDE YOLDA 70 KM HIZA ÇIKABİLECEK BİR ŞANZIMAN OLMALI VE VİTES ARALARI DA MOTORUN DEVRİNİ KAYBETTİRMEYECEK BUÇUK VİTES SİSTEMLİ MOTORDAN ALDIĞI GÜCÜ KAYBETTİRMEDEN BİRE BİR DEFRANSİYELE ULASTIRACAK BIR SSTEM OLMALI DEFRANSIYELDE OYLE BIR SISTEM OLMALIKI BELIRLI BIR YUK VE BASINCA KADAR PATINAJ YAPMAMALI AMA PATINAJ PEDALI OLMALI SAGA SOLA DONUSLERDE EN KISA MESAFEDE DONUS OLASILIGI SAGLAYACAK ANI DONUS SISTEMINE SAHIP OLMALI KUYRUK MILINDE DEVIR SECENEGI OLMALI 540-750-1000 dv/dk SECENEKLERIYLE SURUNGEN SANZUMANA GEREK KALMAMALI DEFRANSIYELIN ARKADA OLDUGUNU DUSUNURSEK MALZEME KALINLIGI ILE EN AZ 10 TON YUKTE BILE IKI TEKERLEKLI ROMORKLARLA KULLANIM KOLAYLIGI SAGLAMALI SANZUMANDA ARAZI VE YOLSECENEKLERI AYNI VITES KOLUYLA DEGISTIRILMELI PATINAJ DURUMLARINDA 4X4wd HER AKSA % 25 GUC DAGITARAK PATINAJI ONLEMELI ISTENILDIGINDE DEFRANSIYEL KILIDIYLE TUM TEKERLEKLERIN ESIT GUCE ULASMASI SAGLANMALIDIR.SANZUMAN JOYSTIK VITESLE DEBRİYAJA BASMAYA GEREK KALMADAN ILERI GERI VE SAGA SOLA HAREKETLERIYLE ON VE ARKA AKSLARIN BIRLESME VE AYRILMA KOLAYLIGINI SAGLAMALI PATINAJ VE KAYMA DURUMLARINDA ISTEGE BAGLI OLARAK ON VE ARKA CEKISLERE GECME IMKANI SAGLAMALI(orneklerı askerıyede kullanılan LAND ROWER marka jiplerde var). 3.FREN SISTEMİ:4x4 veya 4x2 olsada hıdrolık fren +abs+asr olmalı tabıkı mevcut tum dıngıllerde munkun olan en uzun omurlu yag banyolu dısk frenler olmalı agır yuklerde ve yuksek hızlarda kolay hakımıyet saglamalı dık yokuslarda dahı kaymayı onleyecek bır fren sıstemı olmalıfren pedalları askı tıp olmalı sag sol ayrımı yaptıgımızda 4x4 wd sadece arka tekerleklere hakım olmalı on cekısle arka yı ayırabılmelı otamatık olarak ve kuru duzenlerdekı gıbı sık sık fren ayarı ıstememelıdır otomobıl gıbı balatalar bitene kadar tek ayar yetmelıdır el fren sıstemı arkadakı balatalara ondekı tekerleklerede saft yoluyla hakım olmalıdır.4.ÖN DÜZEN DIREKSİYON SİMİDİ VE TEKERLEKLER:Ön düzende dıreksıyon sıstemı yarı otamatık hıdrolık olmalıki olası hıdrolık hortum patlamalarında kara duzene gecmelı rot koluyla bızı servıse kadar getırmelı yolda burakmamalı dıreksıyon sımıt turu 4 tam tur olalıve sımıt kucuk olmalıkı serı manevra kabılıyetı olalı on duzende teker acıları en az 75 -80 derece donmelıkı tarlada kısa manevralara ımkan vermelı on tekerlekler tıpkı greyderlerdekı gıbı saga sola yan yatmalı kı egımlı arazılerde on taraf hakımıyeını kaybetmemelidir.Ayrıca arka tekerleklerde iş makinelarındaki gibi dıreksıyon sıstemı olmalı arka tarafın kaygan zemınlerde donuslerde hakımıyet kaybına yol amcası onlenmelıdır tekerlekler radial olmalı güce ve yakıta faydası olmalı traktorun gucune ve govde agırlıgına gore ıdeal olmalı motoru hantallastırmamalıdır ek agırlık atılabılecek jantlar olmalı on ve arka tekerlekler kolaylıkla cesıtli inçlerde yapaılcak iş durumuna gore genıslik ayarı yapılabılmelıdır.5.HİDROLİK KOLLARI:5000 kg yük kapasiteli olmalı ayrıca hıdrolık kolları govde ıcınden pompa ıle degıl dısardan yerlestırılmiş ozel valflerle kullanılmalı ve bu valfler tıpkı iş makineleri gıbı hem yere dogru hem yukarı dogru basınc yapabılmelıkı olası arka ekıpmanları tarlada askıya alma durumunda askıdan kurtulmada fayda saglamalı ayrıca tarla surumunde ekıpmanıı toprak ıcınde hep aynı iş derınlıgınde gıtmesını saglayarak hassasıyetıyle yumusak zemınlerde anı dalmaları sert zemınlerde ekıpmanın toprak uzerınde gıtmesınıde engellemelıdır boylece duzgun ve verımlı bır tarla ve toprak işlenmesını saglamalıdır tum bunlarıda serı sekılde yapmalıdır.4 valf cıkıslı olmalı tam bagımsız hıdrolık kaldırma sıstemı ve hassasıyetıyle manuel durumlarda mılımetrık calısmalı askı kolları gergı zıncırlerıyle kullanılmalı her turlu ekıpmanı kullanırken montaj kolaylıgı saglayarak hareket kabılıyetı olmalıdır askı kolları manuel olarak ıstedıgımız hızda ınıp kalkmalıdır.6.KONFOR VE GÖRÜNÜM:Orijinal kabin içi genişligiyle 3 kişi için rahat yolculuk saglamalı üstün düzeyde guvenlı olmalı (kaza durumlarına karsı ) gorus acısı her yonden rahat olmalı on arka ve yan camlarda tek kumandadan hareket eden cam sıleceklerı olmalıki kış sartlarında ve tozlu sartlarda dış gorusu engellememelı klimalı olmalı yuksek dıs aydınlatma imkanı olmalı tarla calısmalarında tozdan ve sıcaktan etkılenmeyecek sekılde kapalı durumda calısabılmek ıcın klımadn faydalanılmalı kabın ıcındekı dıs ekıpman kontrol kolları veya levyelerının aynıları kabın dısındada olmalı motorda mydana gelecek arızalar durumunda parcalamaya gerek klmadan tek parca halınde motor uzerınden ayrılarak arıza gıderılmesı saglanmalıdır gorunun olarak motora uygun renk kafıyesınde olmalı tezat renklerle trafıkte dıkkat cekmemelıdır ıcerısınde yuksek kalıtede bır muzık sıstemı olmalı yuksek iç aydınlatma ile gece calısmalarında kabın ıcı kullanımda kolaylık saglamalı koltuk ve dıreksıyon yukseklık ayarları olmalı (koltuk kıloya gore otamatık ayarlanmalı) traktorumuze en ıyı hakımıyetı saglamamızda yardımcı olmalıdırlar aynı zamanda traktor taban zemınınde olusan hareketlerı patınaj kayma savrulma yana yatma gıbı durmlar hıssedebılecegımız sekılde amortısor sıstemı olmalı traktor 45 derece acıyla yan yattıgında bıle mumkun oldugunca motor uzerınde dık durmalı boyutlarıylada her turlu tarım alet ve kıpmanını kullanmamıza yardımcı olmalıdır kabıne tozlu sartlar ıcın uygun bır yerıne yapılan bır hava tupuyle (motordan hareket alarak hava dolması saglanan) iç temizlik saglanmalıdır (ERTUGRUL BICERDÖVERLER de var).Gün boyu yapılan tarla calısmaları için soguk ve sıcak su dolabı ve cay makınası gıbı soforun yorgunlugunu ve sıtresını alacak ekıpmanlar olmalıdır.7.GENEL ÖZELLİKLER:Yakıtta cimri gucte ustun atik ve manevra kabiliyeti yüksek(OK GİBİ FIRLAYAN YAY GİBİ ZIPLAYAN) yedek parcası bol ve ucuz parca ve malzeme kalıtesı ve servıs kolaylıgı saglamalı durusuyla heybetlı ve kendıne ımrendıren rakıplerını kıskandıran ama boburlenmeyen genel fıyatıyla BİZ TÜRK ÇİFTÇİSİ’nin kolaylıkla ulasabılecegi durumda olmalı üstün performans ve kalıtesını yıllarca surdurerek babadan ogula gececek sekılde dızayn edılmelı sahıbının her zaman ve her alanda daima yuzunu guldurerek BOL KAZANC VE YUKSEK ÜRÜN VERİMİNE katkı saglamalıdır (Not:Tüm bunlardan sonra traktörün adıda LORU olursa benım için ayrı mutluluk olur) SAYGILARIMLA SUNARIM
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

loruoglu okudum yazdıklarının hepsini ama sen orta sınıf bi traktörden daha çok üst segment bi traktörü tarif etmişssin :) 6silindirli 129bg gucunde olacak ve ucuz olacak işte bu zor.. genel olarak guzel şeyler düşünmüşssün ama bazı noktalarda biraz uçmussun :) ama guzel hayal.. bu traktör en iyi ihtimal 120bin tl ye cıkar herhalde :)
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

loruoğlu öyle güzel tasavvur etmişinki kendimi bir an olsun alis harikalar diyarında zannettim.inşallah böyle bir makine icat olurda imkanı olan çiftçi kardeşlerimiz ömrü yeten olursa faydalanır. bence hayalde olsa insanın aklını kurcalıyor.bu makineye benimde bir katkım olsun navigasyon ve cprs ekliyelim ,ayrıca birde otomatik pilot olsun ondan sonra iş ona kalıyor hadi hayırlısı... koordinatları belirleyip tarlaları birde traktöre tanıttıkmı işi traktör kendi kendine yapacaktır.ondan sonra kahveye gidip al papazı ver kızı iskambil oynamak kalıyor bizlere.:):) ;D zuha-*-s anlş-*s
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

[size=10pt]Aslında ben bu konunun şöyle şekillenmesinden yanayım yerli markaların üretebilecegi en iyi traktör nasıl olabilir..diye.. yoksa bende tavanında pervane istiyorum gerektiginde helikopter diye kullana bilelim :) tarlaya gider gelirken :))[/size]
 

Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

Atasözleri gibi herkonuda bir atasözümüz var ama bu güne kadar bir icadımız yoktu sayenizde oldu
Millet icat yaparken bizim atalar yememiş içmemiş atasözü döşemiş
Yeni bir şey icat edecek arkadaşlar hadi bakalım
 
Ynt: ARKADSLAR HARIKA BIR ORTA SINIF TRAKTOR ICAT EDELIM

tunay link=topic=30257.msg255943#msg255943 date=1266950767' Alıntı:
loruoğlu öyle güzel tasavvur etmişinki kendimi bir an olsun alis harikalar diyarında zannettim.inşallah böyle bir makine icat olurda imkanı olan çiftçi kardeşlerimiz ömrü yeten olursa faydalanır. bence hayalde olsa insanın aklını kurcalıyor.bu makineye benimde bir katkım olsun navigasyon ve cprs ekliyelim ,ayrıca birde otomatik pilot olsun ondan sonra iş ona kalıyor hadi hayırlısı... koordinatları belirleyip tarlaları birde traktöre tanıttıkmı işi traktör kendi kendine yapacaktır.ondan sonra kahveye gidip al papazı ver kızı iskambil oynamak kalıyor bizlere.:):) ;D zuha-*-s anlş-*s
KANKA O KADAR DA UZUN BOYLU DEGIL BEN KENDI KULLANMADIGIM MOTORA MOTOR DEMEM YOK NAVIGASYON MUS YOK PILOTMU FALAN HAVA CIVA BEN BURDA BILGISAYAR TARIFI YAPMADIM SADECE BIZ CIFTCILERIN İŞNI DAHA KALITELI VE VERIMLI HALE GETIRMEK ICIN BIRSEYLER TASARLADIM CANI ISTEYEN ISTEDIGI YORUMU YAPAR ONEMLI DEGIL BENCE ISTEYENDE BIR FIKIR OLARAK AKLININ KOSESINDE TUTAR BENCE YAZDIKLARIM GAYET MANTIKLI O YORUMDA TAM 19 SENELIK BIR TECRUBE YATIYOR TEKNOLOJI GELISIYOR VE UMUDUM VAR EN KISA SUREDE BU TIP SEYLERI BIR ARAYA GETIRECEKLERDIR YAZDIGIM SEYLER FARKLI MARKA VE MODELLERDE VAR ZATEN BEN SADECE BU OZELLIKLERIN BIR ARACTA BIRLESTIRILMESINI SAGLADIM YANI UCUK BISEYLER YOK
 

Benzer Konular