Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?


Salı günü new holland bayisine TD75 4çeker olan tipinden almak için gittik oturduk muhabbet ederken bayi elemanı TDD yeni modelleri çıkacak 10. ayda onlar levyeli değil torklu olacak onlardan almanızı tavsiye ederim dedi, ayrıca hava kompressörü gibi bi kaç ek özellik ekleneceğini de söyledi.
Kalktık geldik öylelikle.
Bugünde öyle konuşurken bi dostum dedi torklu hassas olur mesela şanzımana damperden filan eski yağ girerse tork olayı arıza açar sık sık dedi.istemesem de emanet remork aldığım zaman bu yağ karışma olayı olacak.

kafam karıştı şimdi levyeli mi torklu mu dersiniz? birde tabiki TD75 önerir misiniz?
 
Ynt: Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?

Torklu levyeli farkı tam olarak ne bilmiyorum,ama hangi modeli tercih ederseniz ona göre davranacaksınız,torklu alırsanız kendi römorkunuzu kullanacaksınız...Hem bütçeniz hangisine uygun olacak yeni olan diğerine tuzlu olacak.Ek özellik aradaki fiyat farkını kapatmıyosa levyeli alın derim teorik olarak ama siz iş yaptığınız için birebir tanıma görme bilme kısmında öndesiniz.
 
Ynt: Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?

td75d yi öneririm. torklu ve levyeli ye bende bi anlam çıkaramadım. ama o kadar abartı sorunlar olacağını sanmam.
yeni çıkan TDD serisinde kompresör olacak. markada volkan mühendislik diye biliyorum. hatta nh bayisinde volkan mühendislik adına kitapçık veriliyor diye biliyorum. yeni td75d daha iyi olur tabi. ama fiyat konusunda aradaki farkında az olacağını sanmam.
 
Ynt: Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?

cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar.fiyat problem değil sonuçta her yıl traktör almıyoruz, sıfır alıncak ve kısa süre içerisinde yeni modeli çıkacaksa tercihim yeni modelden yana olmalıdır diye düşünüyorum.Dediğim gibi adamın dediği torklu olacak yeni modeller dedi.Bugün yeni katalogu inceledim direksiyon simidinin altında bi kol var ileri geri vites geçişinde debriyaja basmak gerekmiyormuş sanırım bunu dedi eleman ama tabi bu olay yağ bozulunca arıza açarsa sıkıntı neden çünkü emanet olmasa bile zaten diğer traktörün şanzımanındaki yağın çok sağlam olduğunu söyleyemem :) nihayetinde mısır silajı küspe gibi damper olaylarında çalışıyoruz istemesem de karışacak.

Kafamda yorumladığım kadarıyla bu ileri geri vites geçişinde levye durumu yok bunda direksiyonun altında bi kol var bu kolda tork sistemiyle çalışıyor.Aslında mantıklıda geldi tarla sürmek gibi dönüp durduğum alanlarda vites değiştirmek bazen bıktırıcı geliyordu.Beklememe değer mi sizce?
 
Ynt: Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?

ramiz balcıoğlu link=topic=59037.msg636475#msg636475 date=1349453995' Alıntı:
bizim buralarda da şetıl a tork diyenler var. tork dediği odur nh nin kompresör iyi olmuş.

şetıl dediğn olay nedir biraz açıklar mısın? bizim buralarda hiç duymadım da :)
 
Ynt: Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?

evet evet olay shuttle sistemiymiş bence problem olacak durum değil hatta avantaj dezavantaj değil gibime geldi.beklememe değecek bi gelişme gibi ki isteğe bağlı olarak sunuluyormuş yani istemezsem yine levyeli olarak alabilirim yeni kasa ve kompressörü ile düşünmek araştırmak için zaman var nasılsa
 
Ynt: Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?

eroglu kerem link=topic=59037.msg636481#msg636481 date=1349454612' Alıntı:
power shutle 4 silindirlilerde var diye duydum arkadaşlar 3 silindirlilerde ileri geri mekik kolu var onu direksiyonun altına almışlar

katalogda yazan 4 silindirli modellerde isteğe göre sunulmaktadır. aynı yerde direksiyonun altında bir kol fotoğrafı var
 
Ynt: Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?

4 silindir olanlarda varmış bu debriyajsız ileri geri olayı.3 silindirlerde hiç yok sanırım lakin 4 silindirli motorda da isteğe bağlıymış
 
Ynt: Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?

TnisayG link=topic=59037.msg636477#msg636477 date=1349454049' Alıntı:
cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar.fiyat problem değil sonuçta her yıl traktör almıyoruz, sıfır alıncak ve kısa süre içerisinde yeni modeli çıkacaksa tercihim yeni modelden yana olmalıdır diye düşünüyorum.Dediğim gibi adamın dediği torklu olacak yeni modeller dedi.Bugün yeni katalogu inceledim direksiyon simidinin altında bi kol var ileri geri vites geçişinde debriyaja basmak gerekmiyormuş sanırım bunu dedi eleman ama tabi bu olay yağ bozulunca arıza açarsa sıkıntı neden çünkü emanet olmasa bile zaten diğer traktörün şanzımanındaki yağın çok sağlam olduğunu söyleyemem :) nihayetinde mısır silajı küspe gibi damper olaylarında çalışıyoruz istemesem de karışacak.

Kafamda yorumladığım kadarıyla bu ileri geri vites geçişinde levye durumu yok bunda direksiyonun altında bi kol var bu kolda tork sistemiyle çalışıyor.Aslında mantıklıda geldi tarla sürmek gibi dönüp durduğum alanlarda vites değiştirmek bazen bıktırıcı geliyordu.Beklememe değer mi sizce?
sanırım mekanik olmadığından şanzumana birden tersine yük bindirmiyor önce frenleyip daha sonra geri gidiyor diye biliyorum
 

Ynt: Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?

Şetıllı olunca debriyaj balatası yağlı oluyor yağın içinde çalışıyor ve çok diskli oluyor yani üç beş pilaka biri yavaşlatır biri durdurur diyeri ileri verir bunada tork denebilir bide buçuk vitesleri vites kolunun üzerinde düğmeye bağlı bir yada dört kademe debriyajsız kullanılır o da tork olarak adlandırılabilir
 

Benzer Konular