Türk yoğurt kralı savaşı boz ayı ile kızıştıracak

23.01.2014 - 02:30 | Son Güncelleme: 22.01.2014-22:47

Türk yoğurt kralı savaşı boz ayı ile kızıştıracak
‘Chobani’ markasıyla ABD’nin en büyük yoğurt üreticisi haline gelen Erzincalı Hamdi Ulukaya, Fransız devi Danone ile Super Bowl sırasında reklam savaşına girişecek. Ulukaya’nın reklam yıldızı ise bir boz ayı.



EKONOMİ SERVİSİ

ABD’de ‘yoğurt savaşları’ başlıyor. ‘İlk kurşun’, 2 Şubat’taki Amerikan futbol ligi finali, Super Bowl’da atılacak...

Geçen yıl 108 milyon kişinin izlediği Super Bowl karşılaşması, bu yıl Amerika’nın ‘yoğurt kralı’ Erzincanlı Hamdi Ulukaya’nın Chobani markası ile Fransız Danone’un Oikos yoğurdunun mücadelesine sahne olacak.

Fox Sports kanalında yayınlanacak müsabaka sırasında Chobani 60 saniyelik, Danone’un ABD’deki markası Dannon ise 30 saniyelik reklamlarla ses getirmeye çalışacak. Super Bowl’da 30 saniyelik bir reklamın bedeli yaklaşık 4 milyon dolar.

Super Bowl sırasında ilk kez reklamı yayınlayacak olan Chobani’nin yıldızı bir boz ayı... Reklamda kış uykusundan yeni uyanan ayı, bir süpermarkete giriyor. Rafları kolaçan etse de doğal yiyecek bulmakta zorlanıyor. Yemek konusunda titiz olduğu gözlenen boz ayı özellikle yoğurt rafında doğal ürünle karşılaşmayınca çıldırıyor.

Konuyla ilgili New York Times’a konuşan Hamdi Ulukaya, “Yiyecekte devrim yapalım. Herkes daha iyi yiyeceğe kavuşsun. Ülke genelinde bir tartışma başlatmak istiyoruz” dedi.

Gözü Oscar’da...
Chobani’nin Marka Müdürü Peter McGuinness ise, “2014 yoğurt savaşları yılı olacak. Chobani buradan zaferle çıkmak istiyor” yorumunu yaptı.

Rakip Full House
Chobani ABD’de yoğurt pazarının lideri olsa da markayı Amerikalıların sadece üçte birine yakını tanıyor. Şirket bu yıl Super Bowl ile birlikte agresif bir tanıtım atağına kalkacak. Sosyal medyada da reklama başlayacak olan Chobani, Oscar ödül töreni ve Kış Olimpiyatları için de projeler hazırlıyor.

Chobani’nin ‘Nasıl olduğu önemli!’ temalı boz ayılı reklamı, maçın 3. çeyreğinde yayınlanacak. ‘Altüst’ adlı reklamda, “Bir kase yoğurt dünyayı değiştirmez.... Ama onu nasıl imal ettiğimiz değiştirebilir” mesajı verilecek. Bir çok markanın kuruluş tarihini öne çıkardığını ya da ürünün nerede yapıldığını vurguladığını belirten Peter McGuinness, “Bir ürünün nasıl yapıldığını görmek her zaman hoş olmayabiliyor. Biz ise burada farklılaşıyoruz. Tamamen doğal malzemenin basit biçimde yoğurda dönüşmesini öne çıkarıyoruz” dedi.

Droga5 ajansı tarafından hazırlanan reklam New York’ta çekildi. Chobani’nin rakibi Dannon ise 30 saniyelik reklamında eski Amerikan komedi dizisi Full House ekibini bir araya getiriyor. İki yoğurt da Yunan yoğurdu olarak pazarlandığı için Oikos reklamında Yunan kökenli aktör John Stamos öne çıkıyor.

Amerikan rüyasının simgesi oldu

Pazar payı yüzde 12.5 civarında olan Chobani geçen yıl 4.2 milyar dolar gelir elde etti. Rekabeti çok sevdiğini dile getiren Hamdi Ulukaya, ilk kez Amerika’da herkesin izlediği bir etkinlikte yer alacakları için heyecanlı olduğunu belirtti.

Ulukaya, yeni reklamlarında bir süpermarkete gidip raflardaki onca şey arasında yiyecek hiç iyi bir şey bulamama sıkıntısını vurgulayacaklarını söyledi.

Hamdi Ulukaya, 2005 yılında kredi kullanarak küçük bir yoğurt fabrikası aldı ve sonrasında Chobani markasını oluşturdu. 1972 yılında Erzincan’da bir köyde doğan ve 1994 yılında ABD’ye dil öğrenmeye giden Ulukaya, adeta Amerikan rüyasının bir simgesi haline geldi. Chobani Idaho’da dünyadaki en büyük yoğurt fabrikasında üretim yapıyor.
 

Benzer Konular