3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.


arkadaşlar elimdeki 240 mf yi 3.050 4x4 ile değiştirmek istiyorum. üste 8 bin tl civarı verip alınabiliyor. sizce mantıklı mıdır. bu traktörün gücü, yakıtı 240 a nazaran nasıldır?
çeltik ve buğday tarımında kullanacağım.
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

Kardesim yakit olarak az farki olur 4x4 iken tercihini 3060 dan yana yap derimbende zamaninda 255 t verip 3050alacakdimvaz gectim 260gold aldim sana tavsiyem 3060
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

kardeşim düşündüm fakat bende 2 tane daha traktör var. küçük bir traktör istiyorum 3.050 4x4 240 tan daha çekişli olacağını düşünüyorum. açıkçası üste çok poara da vermekten yana değilim. 3.060 biraz büyük olabilir şu aşamada. bu traktörün dezavantajları nedir.?
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

erkanayhan link=topic=74427.msg875018#msg875018 date=1396536251' Alıntı:
kardeşim düşündüm fakat bende 2 tane daha traktör var. küçük bir traktör istiyorum 3.050 4x4 240 tan daha çekişli olacağını düşünüyorum. açıkçası üste çok poara da vermekten yana değilim. 3.060 biraz büyük olabilir şu aşamada. bu traktörün dezavantajları nedir.?
dez avantaji 4x4 olmasi ve daha konforlu olmasi ve lift olmasi motoru daha sessiz olmasi kaldirma kuvveti daha yuksek
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

büyük traktörün varsa 2. traktör olarak tabi olabilir fiyat uygunmuş biraz daha para verip 3060 alsan daha iyi olur ama küçük istiyorsan karar senin...
 
O şartlara alabiliyorsanız hiç durma. Traktörün dez avantajı yok gibi. Biz balya makinasında kullanıyoruz. Sıkıntısız ot bağlıyor.

Üzerinde Perkins 3 silindir 1103 motor var. Şu an Erkunt ' tan Hattat ' a 80hp ' ye kadar olan motorların tamamında bu motorun devşirmeleri kullanılıyor. Turbo ve ufak modifikasyonlarla 78 hp ' ye kadar güç veren bir motor.

Lift-o-matik var. Hidrolik çok rahat 1.5 tonu kaldırıyor, üstünü denemedim.

10 saat. Kesintisiz çalışmada (balyada) 200 liralık mazotu bitiremez. Hafif iste ise 100 liralık mazotla 7-8 saat çalışır.

Not: mazot 4.40 tl/litre

3060 ' ile iki farkı var:
1-) turbo sayesinde 10 hp güç farkı (yakıt da aynı oranda artar)
2-) levye

Yalnız bu motorların saatleri ile çok fena oynuyorlar. Kendimiz kullandığımız için lastik aşınması ve yıpranma oranlarını ezberledim.

Şu an sahibindendeki 10 motordan net söylüyorum 8 ' inin saati düşürülmüş. Şu an bizdeki 4500 saatte ve lastikler ancak yarıya geldi. Ordan hesap et (lastikler radyal)

Bahçe tipi alırsan genişliği ve radyal lastikleri çok avantajlı oluyor. .

Yani 240 ' dan sonra bu atom karınca sana korkunç gelir. Çoğu yerde büyük traktörlerle yaptığını bununla yaparsın. Arkadaşın da dediği gibi yakıt olarak 240 ile çok az oynar.

Tek sıkıntısı vites azlığı ve viteslerin dizilimi. 8 ileri 2 geri olması bazen ara vites aratmıyor değil.

Yandan viteslilerde ise vites geçişi zor olabiliyormuş. Sırf bu yüzden yandaki vitesleri ortaya aldıran gördüm. Bizdekinde ortada, geçişlerde sorun yok.

Kuyruk milinin bağımsız olması da çok güzel avantaj. Debriyajla işin yok. İstediğin an aç istediğin an kapa.

Bu motorun en sevdiğim yanı ise cefakarlığı. Ne kadar kötü de baksan seni yarı yolda bırakmıyor. Çok ağır şartlarda da çalıştırsan tık demeden işini yapar.

Sonuçta phantom..
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

sebazios link=topic=74427.msg875224#msg875224 date=1396553347' Alıntı:
O şartlara alabiliyorsanız hiç durma. Traktörün dez avantajı yok gibi. Biz balya makinasında kullanıyoruz. Sıkıntısız ot bağlıyor.

Üzerinde Perkins 3 silindir 1103 motor var. Şu an Erkunt ' tan Hattat ' a 80hp ' ye kadar olan motorların tamamında bu motorun devşirmeleri kullanılıyor. Turbo ve ufak modifikasyonlarla 78 hp ' ye kadar güç veren bir motor.

Lift-o-matik var. Hidrolik çok rahat 1.5 tonu kaldırıyor, üstünü denemedim.

10 saat. Kesintisiz çalışmada (balyada) 200 liralık mazotu bitiremez. Hafif iste ise 100 liralık mazotla 7-8 saat çalışır.

Not: mazot 4.40 tl/litre

3060 ' ile iki farkı var:
1-) turbo sayesinde 10 hp güç farkı (yakıt da aynı oranda artar)
2-) levye

Yalnız bu motorların saatleri ile çok fena oynuyorlar. Kendimiz kullandığımız için lastik aşınması ve yıpranma oranlarını ezberledim.

Şu an sahibindendeki 10 motordan net söylüyorum 8 ' inin saati düşürülmüş. Şu an bizdeki 4500 saatte ve lastikler ancak yarıya geldi. Ordan hesap et (lastikler radyal)

Bahçe tipi alırsan genişliği ve radyal lastikleri çok avantajlı oluyor. .

Yani 240 ' dan sonra bu atom karınca sana korkunç gelir. Çoğu yerde büyük traktörlerle yaptığını bununla yaparsın. Arkadaşın da dediği gibi yakıt olarak 240 ile çok az oynar.

Tek sıkıntısı vites azlığı ve viteslerin dizilimi. 8 ileri 2 geri olması bazen ara vites aratmıyor değil.

Yandan viteslilerde ise vites geçişi zor olabiliyormuş. Sırf bu yüzden yandaki vitesleri ortaya aldıran gördüm. Bizdekinde ortada, geçişlerde sorun yok.

Kuyruk milinin bağımsız olması da çok güzel avantaj. Debriyajla işin yok. İstediğin an aç istediğin an kapa.

Bu motorun en sevdiğim yanı ise cefakarlığı. Ne kadar kötü de baksan seni yarı yolda bırakmıyor. Çok ağır şartlarda da çalıştırsan tık demeden işini yapar.

Sonuçta phantom..
bu 3000 serileri zaten tartışılmaz bir kaç özelliği var bir sağlamlık içi çekiş üç kullanım rahatlığı
 
zehriduman link=topic=74427.msg875235#msg875235 date=1396554058' Alıntı:
bu 3000 serileri zaten tartışılmaz bir kaç özelliği var bir sağlamlık içi çekiş üç kullanım rahatlığı

İlk ikisi kesin. Kullanım rahatlığı tartışılır. MF ' nin taa 1997 ' de çıkardığı 42xx ve 61xx serileri ile kıyaslandığında phantomlar taş arabasından farksızdır. Ha 2007 ' den sonra orjinal kabinliler biraz biraz toparladı ama o kadar da olsun. 10 yıl öncesinin teknolojisini marifet saymasak lazım.
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

sebazios link=topic=74427.msg875237#msg875237 date=1396554316' Alıntı:
İlk ikisi kesin. Kullanım rahatlığı tartışılır. MF ' nin taa 1997 ' de çıkardığı 42xx ve 61xx serileri ile kıyaslandığında phantomlar taş arabasından farksızdır. Ha 2007 ' den sonra orjinal kabinliler biraz biraz toparladı ama o kadar da olsun. 10 yıl öncesinin teknolojisini marifet saymasak lazım.
ya aslında teknoloji konusuna gelince eskiden beri same teknolojide en önde bana gelince çünkü adamların 90 yılarda ürettiği mal bile şuan tümosandan daha konforlu abartısız söylüyebilirm
 

Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

arkadaslar yorumlarınız için teşekkürler. yılmaz bey 3.050 4x4, bu traktör balyada çalısırken hiç zorlanmıyor mu? :) piyasada neden pek tutulmuyor bu traktör. soru işaretleri, bırakıyor insanın aklında.
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

erkanayhan link=topic=74427.msg875285#msg875285 date=1396558952' Alıntı:
arkadaslar yorumlarınız için teşekkürler. yılmaz bey 3.050 4x4, bu traktör balyada çalısırken hiç zorlanmıyor mu? :) piyasada neden pek tutulmuyor bu traktör. soru işaretleri, bırakıyor insanın aklında.
massey 3050 lerde cer dişli yoktur hemen patinaj eder ve frenlerı berbattır gerısı zaten mf klasıgı aynı seyler yakıtı ıyı ama patinaj olayı berbat hemen pati eder en ufak seyde ve frenlerıde öle tutmuyor
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

zac link=topic=74427.msg875293#msg875293 date=1396559565' Alıntı:
massey 3050 lerde cer dişli yoktur hemen patinaj eder ve frenlerı berbattır gerısı zaten mf klasıgı aynı seyler yakıtı ıyı ama patinaj olayı berbat hemen pati eder en ufak seyde ve frenlerıde öle tutmuyor

3050ler sandığınız gibi kolay patiye düşmüyor öncesi olan 240 ve 260 serisine oranla patinaj olayı hayli azaltılmış fakat yinede patinaja düşmüyor değil... frenleri disk frendir ama her mf gibi frenlemesi vardır yağ banyolu disk fren olmasından dolayı üstün bir performans sergilemez ama tutmuyor demekte doğru değildir..

bu traktörler için vites karıştırıyor diyorlar yandan vites olduğu için ama kullanmadığımdan nedir ne değildir bilemem sağlamlık-performans-güç derseniz sınıfındaki en ideal makina yakıtta da öyle

ama bu phantom serisi deutz motorlu değilmiydi :S
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

erkanayhan link=topic=74427.msg875285#msg875285 date=1396558952' Alıntı:
arkadaslar yorumlarınız için teşekkürler. yılmaz bey 3.050 4x4, bu traktör balyada çalısırken hiç zorlanmıyor mu? :) piyasada neden pek tutulmuyor bu traktör. soru işaretleri, bırakıyor insanın aklında.

Balyada çalışırken her 3 silindir motor gibi biraz kollamak ister. 50 kusur beygir motor sonuçta. 4 silindir kadar tat vermez ama yapmam da demez. Şu kadarını söyleyeyim. Şu an piyasadaki 70, hatta 80 hp ' ye kadar olan tüm 3 silindir 4x4 motorların yaptığını biraz az, biraz fazla yapar. Zaten üzerindeki motor, perkins ' in efsane olmuş, piyasadaki 50-80 hp aralığındaki 40 kusur farklı modelde kullanılan 1103 motorunun turbosuz, düz hali.

Oldukça Eğimli arazilerde çalıştığımız da oldu. Çekmem, çıkmam, bağlamam demiyor. Biz dışarıya değil de daha çok kendimize çalışıyoruz. Geçen yıl 20.000 ' ün üzerinde balya bastı, tık demedi. 90 hp bir motor olsa aynı sürede 5-6 bin fazla basardı. O nedenle balya için düşünülüyorsa 3060 daha mantıklı olur.

Piyasada tutulmuyor demek hatalı olur. Her MF gibi he dediğin an satar yada takasa verebilirsin ama aradığında temizini bulmak zor. Şu an sahibindende benim gözümde alınabilecek 1-2 tane 3050 var. Bir arkadaşa için aradık sorduk mesele. Adamlar 32 ' den aşağı Nuh diyor, peygamber demiyor. O 27-28 liralıkların ise çoğu ununu elemiş, eleğini asmış motorlar. Lastiğine, yıpranmasına bakıyorum, hep 5000-7000 saatten düşürme motorlar.

Not: tarla tipleri değişiyor ama bahçe tiplerinin fabrika lastikleri tüm phantom ' lar gibi orjinal radyal Goodyear ' dır. Farklı bir marka ise traktörün saatini söylenen saatin üzerine +5000 koyarak bulabilirsin. Ha lastik yarılır, 2000 ' de değiştirilir, bu tip istisnai durumlar olabilir. Ama adı üzerinde istisnai. Sen işini şansa bırakma.


zac link=topic=74427.msg875293#msg875293 date=1396559565' Alıntı:
massey 3050 lerde cer dişli yoktur hemen patinaj eder ve frenlerı berbattır gerısı zaten mf klasıgı aynı seyler yakıtı ıyı ama patinaj olayı berbat hemen pati eder en ufak seyde ve frenlerıde öle tutmuyor

Büyük ihtimal daha önce hiç 3050 kullanmamışsın. Sebebi 3050 ' nin fren ve patinaj sorunu için verdiğin bilgilerden anlaşılıyor. 3050 ' ler tarla-bahçe tipine göre göre değişmekle birlikte 2700 kg üzerinde ağırlığa sahipler. Yere oldukça sağlam tutunurlar ve kendi akranlarından çok ama çok daha az patinajı düşerler.

Tekrar ediyorum. Şu an kullandığımız 3050, tam tamına 4500 saat oldu. Orjinal lastikleri %50 ' ye inmedi.

Sadece mantık olarak düşün.. Bahsettiğin kadar patinaj sorunu olan bir traktörün 4500 saatte ne kadar lastik bitirmesi lazım?

Ben söyleyim. 4000 saatte gelmeden arkaları bitirmesi lazımdı. 4500 saatte ama yarı. Nasıl oluyor?

Fren konusunda da bu güne dek hiç sorun yaşamadık. Daha önce MF 398 ve 265 kullanmış biri olarak frenlerini gayet yeterli buluyorum. Tek eksiği her daim 4 tekere etkili olmaması. Büyük ihtimal farklı bir traktörle karıştırıyorsun.

Vitesleri berbat dersen tamamen haklısın ama fren, hele hele patinaj sorunundan bahsedersen, hiç 3050 ' ye binmemişsin derim.

Bu arada 4x2 ' leri için birşey söyleyemem. Kullanmadım ama kullananlar 240 ' ın hallicesi diyor. O nedenle 4x2 pek de rağbet görmedi. Ama 4x4 ' ü bambaşka bir motor.
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

sebazios link=topic=74427.msg875452#msg875452 date=1396624279' Alıntı:
Balyada çalışırken her 3 silindir motor gibi biraz kollamak ister. 50 kusur beygir motor sonuçta. 4 silindir kadar tat vermez ama yapmam da demez. Şu kadarını söyleyeyim. Şu an piyasadaki 70, hatta 80 hp ' ye kadar olan tüm 3 silindir 4x4 motorların yaptığını biraz az, biraz fazla yapar. Zaten üzerindeki motor, perkins ' in efsane olmuş, piyasadaki 50-80 hp aralığındaki 40 kusur farklı modelde kullanılan 1103 motorunun turbosuz, düz hali.

Oldukça Eğimli arazilerde çalıştığımız da oldu. Çekmem, çıkmam, bağlamam demiyor. Biz dışarıya değil de daha çok kendimize çalışıyoruz. Geçen yıl 20.000 ' ün üzerinde balya bastı, tık demedi. 90 hp bir motor olsa aynı sürede 5-6 bin fazla basardı. O nedenle balya için düşünülüyorsa 3060 daha mantıklı olur.

Piyasada tutulmuyor demek hatalı olur. Her MF gibi he dediğin an satar yada takasa verebilirsin ama aradığında temizini bulmak zor. Şu an sahibindende benim gözümde alınabilecek 1-2 tane 3050 var. Bir arkadaşa için aradık sorduk mesele. Adamlar 32 ' den aşağı Nuh diyor, peygamber demiyor. O 27-28 liralıkların ise çoğu ununu elemiş, eleğini asmış motorlar. Lastiğine, yıpranmasına bakıyorum, hep 5000-7000 saatten düşürme motorlar.

Not: tarla tipleri değişiyor ama bahçe tiplerinin fabrika lastikleri tüm phantom ' lar gibi orjinal radyal Goodyear ' dır. Farklı bir marka ise traktörün saatini söylenen saatin üzerine +5000 koyarak bulabilirsin. Ha lastik yarılır, 2000 ' de değiştirilir, bu tip istisnai durumlar olabilir. Ama adı üzerinde istisnai. Sen işini şansa bırakma.


Büyük ihtimal daha önce hiç 3050 kullanmamışsın. Sebebi 3050 ' nin fren ve patinaj sorunu için verdiğin bilgilerden anlaşılıyor. 3050 ' ler tarla-bahçe tipine göre göre değişmekle birlikte 2700 kg üzerinde ağırlığa sahipler. Yere oldukça sağlam tutunurlar ve kendi akranlarından çok ama çok daha az patinajı düşerler.

Tekrar ediyorum. Şu an kullandığımız 3050, tam tamına 4500 saat oldu. Orjinal lastikleri %50 ' ye inmedi.

Sadece mantık olarak düşün.. Bahsettiğin kadar patinaj sorunu olan bir traktörün 4500 saatte ne kadar lastik bitirmesi lazım?

Ben söyleyim. 4000 saatte gelmeden arkaları bitirmesi lazımdı. 4500 saatte ama yarı. Nasıl oluyor?

Fren konusunda da bu güne dek hiç sorun yaşamadık. Daha önce MF 398 ve 265 kullanmış biri olarak frenlerini gayet yeterli buluyorum. Tek eksiği her daim 4 tekere etkili olmaması. Büyük ihtimal farklı bir traktörle karıştırıyorsun.

Vitesleri berbat dersen tamamen haklısın ama fren, hele hele patinaj sorunundan bahsedersen, hiç 3050 ' ye binmemişsin derim.

Bu arada 4x2 ' leri için birşey söyleyemem. Kullanmadım ama kullananlar 240 ' ın hallicesi diyor. O nedenle 4x2 pek de rağbet görmedi. Ama 4x4 ' ü bambaşka bir motor.

http://www.trakkulup.net/muhabbet-teknik-bilgiler-182/massey-ferguson-3050/29/

KONUSUNDAKİ nabolant nıklı uyenın dedıklerıne bakın ayrıca kullandıgım traktor hakkında bılgı verdım sız nerden bılıyorsunuz benın kullanmadıgımı ? neye gore yorum yaptınız anlamak güç
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

zac link=topic=74427.msg875910#msg875910 date=1396718570' Alıntı:
http://www.trakkulup.net/muhabbet-teknik-bilgiler-182/massey-ferguson-3050/29/

KONUSUNDAKİ nabolant nıklı uyenın dedıklerıne bakın ayrıca kullandıgım traktor hakkında bılgı verdım sız nerden bılıyorsunuz benın kullanmadıgımı ? neye gore yorum yaptınız anlamak güç

Bahsedilen konuyu a ' den z ' ye okudum. Konuda fiyatı 18 bin lira olarak bahsedilen motor 4x2.

Bu burada 4x4 ' den bahsediliyorduk ve bu traktörlerin 4x2 ' si ile 4x4 ' ü birbirinden o kadar farklı ki, onlar için birbirinden apayrı iki motor diyebilirim.

4x2 ' si aynı dediğin gibi kolay patinaja kalkar. (Yüksek yorktan dolayı) 4x4 ' e göre çok daha hafif olduğu için de yere tutunma sorunları yaşar. Daha ilk mesajımda bahsetmiştim. 4x2 3050 240 ' ın hallicesidir.

Ama bunları 4x4 için söyleyen olursa, o motora hiç binmemiş derim.

İşin ilginç yanı 4500 saatir bizde 4x4 3050 kullanıyoruz. ikimiz de aynı motoru kullanırken bu kadar fikir ayrılığı oluşmamalı.
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

3060 4*2 sini biz kullanıyoruz (minimax bahçe serisi). Yaklaşık 200 dönüm bahçeyi sürüyoruz. 5 yılda bir arka lastikler bitiyor. 2007 model traktör. sıfır aldık ve bi kez lastik değişimi oldu. Ancak 4*4 nün performansına bizzat şahit olunca , bizim traktörün sanki bir buçuk katı güçlü bir traktör var gibi gelidi bana. ama motor gücü aynı . Zamanında bizim peder bayide traktörü alcağı sırada aradım , 4 çekeri al dedim . Bana azar attı ))) ))) dağa mı süreceksin 4 çekerini diye. Bi kaç yıl sonra pişman oldu tabi 4 çeker 3060 almadığına. Baktı olacak gibi değil arziler eğimli ve çift çok yoruluyor, bu yıl same frutteto3 80.3 aldı. Traktör önümüzdeki hafta teslim edilecek.. Zamanın da 4 çeker lamış olsaydı gidip sıfır same almak zorunda kalmayacaktık. Ve o zman biz 34 bin lirya aldık 4*2 sini ;4*4 de 39 bin liraydı.. Gerekli olunca ikinci el temiz bir bahçe tipi tek çekr alınırdı.. Diyeceğim odir ki 4 çeker 3050 eger temizse sakın kaçırma..Bizm zmanında 4 çeker almammız pahalıya mal oldu bize...fiyatıda gerçekten uygun ve çekiş yönünden canavar gibidir .. Bizm traktörün frenleri filan çok iyi. viteslerinde bazen çift sürerken zor geçme oluyor. ama sanırsam oda şanzımanın biraz ısınmasından. Haliyle metale genleşir ısınınca. Fakat hiç vites karıştırma sorunu olmadı bu güne kadar.. Ha yüke binince mesela toprak , taş , meyve taşıdığımızda ara şanzımanın faydasıyla süper çekiyor.. Kaçırma al al al : güçç*-* güçç*-* güçç*-*
 

Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

alınabilir motor ama 3060 la arka aksamı farklıdır bunu bilin 3050 lerin arka aksamı 240 larla birebir aynıdır 3060 lar ise 260 goldların arkasıyla aynıdır cer dişlileri ayna martin dişlileri hidrolik gücü farklıdır ve 3050 lerde arkayı dağıtma sorunu vardır...
 
Ynt: 3.050 4x4 kullanıcıları yardımınıza ihityacım var.

gocabolulu link=topic=74427.msg876431#msg876431 date=1396811505' Alıntı:
alınabilir motor ama 3060 la arka aksamı farklıdır bunu bilin 3050 lerin arka aksamı 240 larla birebir aynıdır 3060 lar ise 260 goldların arkasıyla aynıdır cer dişlileri ayna martin dişlileri hidrolik gücü farklıdır ve 3050 lerde arkayı dağıtma sorunu vardır...

3050 ' lerin hepsinde mi vardır bu arkayı dağıtma sorunu?

Mesela ne yapınca arkayı dağıtır? Arkadan kasıt tam olarak hangi parçalardır?
 

Benzer Konular