MF 2170 XD balya makinesini inceledik

MF 2170 XD balya makinesini inceledik
11 Ağustos 2014 Pazartesi - 10:45
Kategori: Haber

Firmanın ismini MF 2270 XD olarak değiştirdiği bu makinenin nasıl balyalar ürettiğini kendi gözümüzle görmek istedik


Bir balyaya ne kadar fazla malzeme tıkıştırırsanız, uğraşmanız gereken balya sayısı o kadar azalacaktır. Massey Ferguson’un 2170 serisine eklenen XD modeli, daha yüksek balya yoğunluğuna giden yolu açma iddiasında. Firmanın ismini MF 2270 XD olarak değiştirdiği bu makinenin nasıl balyalar ürettiğini kendi gözümüzle görmek istedik

MF 2270 XD

Massey Ferguson, yeni balya makinesi 2170 XD’nin, balya yoğunluğunu %15-20 oranında artırdığı iddiasında. Önemli bir sıçrama sayılabilecek bu oran, Hesston mühendislerinin güç aktarma sistemi ve balya odasında yürüttüğü tasarım çalışmalarından kaynaklanıyor. Geniş açılı Walterscheid PWE 580 kuyruk mili üzerinden tahrik edilen, 545 kg ağırlığındaki volan, bu değişikliklerin en fazla göze çarpanı sayılabilir. Bu yeni donanım, diğer 2170 modellerinde kullanılan volanlara göre iki kat daha geniş ve ağır. Bu sayede, yaklaşık %150 daha yüksek momentum sunuyor.

Burada ortaya çıkan ilave güçle baş etmek için, balya makinesinin şasisi güçlendirilmiş, volan çıkış milinin çapı %20 büyütülmüş ve dişli kutusu parçalarının yük kapasiteleri de artırılmış durumda. Bunlara ek olarak, firmanın en büyük balya makinesi MF 2190’da kullanılan sıkıştırma pistonu ve krank kollarının tercih edildiğini görüyoruz. 1,2 m x 0,9 m ölçülerindeki balya odası için yeniden tasarlanan yan duvarların, malzeme sıkıştırma yeteneğini ileri taşımak amacıyla eğimli hale getirildiği, oda piston çapının 90 mm’den 115 mm’ye çıkartıldığı belirtiliyor. Massey, bu değişiklikler ve ayrıca destekler ile dirsekli krank mafsallarının yeniden düzenlenmesi sonucunda, standart modellere göre daha düşük çalışma basıncında, daha yüksek sıkıştırma kuvvetinin elde edildiği bilgisini veriyor.

Serideki diğer modeller biri, XD’de de kendini uzun süredir kanıtlamış, Hesston yapımı ikili düğüm tertibatları kullanılıyor. Standart üfleçlerin, tüm çalışma eni boyunca düğüm tertibatlarını temiz tuttuğunu, yüksek balya yoğunluk değerlerinde, 90 m/kg’lık ağır sicimlerin kullanılmasının da hiçbir soruna yol açmadığını gördük. Entegre balya tartım sistemi de artık alıcılara bir seçenek olarak sunuluyor.



 

Benzer Konular