+ Konuya Cevap Yaz
Sayfa 1/2 12 SonuncuSonuncu
21 sonuçtan 1 ile 20 arası gösteriliyor
  1. #1

    Üyelik Tarihi
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    24
    Mesajlar
    617
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Merhabalar

    Arkadaslar 3.085 4x4 kullanıcısıyım. Babam yakıtından bıraz şikayetçi. Daha once 265s kullanıyorduk. Ufak ara işlerde ve yolda gezerken yakıt tuketımını dusurmek ıcın arka tekerleklerde bulunan agırlıkları sokmeyı dusunuyorum.

    traktorun ortalama agırlıgı 4500kg tekerleklerde 4 tane 50kg lık agırlık var cıkarınca 200kg hafıflemıs olacak.

    önundekı agırlıklarda duruma gore azaltmayı ıstıyorum.

    Bunu yaparak yolda kı yakıt tuketımını azaltabılır mıyım?

    Ithal cogu traktorun arka tekerleklerınde agırlık yok. traktorun arkasının agır olması sadece cekılı malzemede gereklı oldugunu dusunuyorum. kullanndıgım her tarım aletı askılı tıp.


    yorumlarınız ıcın sımdıden tesekkur ederım.

  2. #2

    Üyelik Tarihi
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    24
    Mesajlar
    617
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Konu guncel beyler yok mu bıze ısık tutacak

  3. #3

    Üyelik Tarihi
    29 Mart 2011
    Şehir
    edirne
    Mesajlar
    2,138
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları




  4. #4

    Üyelik Tarihi
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    24
    Mesajlar
    617
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Alıntı insertend link=topic=79287.msg938304#msg938304 date=1416604981 Nickli Üyeden Alıntı
    bu hesabı yapmak ıcın acıktan fızık bıtırmek gerekecek sanırım

  5. #5
    berat.yzn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    22 Ekim 2013
    Şehir
    KAYSERİ
    Yaş
    23
    Mesajlar
    1,354
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Yakıtla ilgili bi tecrübe/bilgim yok ama hafiflediği için daha pratik ve daha az yakması gerekli gibi mantıken.
    Ne kadar da olsa ağırlık gezdiriyo sırtında bence daha rahat olacaktır hafif işlerde de daha az yakacaktır 200 kg az değil sonuçta ama pulluk vs. ağır işe girdimi çekiş çok düşer.

  6. #6

    Üyelik Tarihi
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    24
    Mesajlar
    617
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Alıntı berat.yzn link=topic=79287.msg938309#msg938309 date=1416605198 Nickli Üyeden Alıntı
    Yakıtla ilgili bi tecrübe/bilgim yok ama hafiflediği için daha pratik ve daha az yakması gerekli gibi mantıken.
    Ne kadar da olsa ağırlık gezdiriyo sırtında bence daha rahat olacaktır hafif işlerde de daha az yakacaktır 200 kg az değil sonuçta ama pulluk vs. ağır işe girdimi çekiş çok düşer.
    pullukta onundekı agırlıklar yeterlı olur sanırım cunku pulluk arkayı yere oturtturuyor. Biz bunu T5060 ta denedık arka tekerleklerde 3 tane agırlık vardı 3x50:150 150x2:300 kg tek agırlık bıraktık 200kg hafıflettık. 4 agırla cıktıgı bayırları 4 serı ıle cıkmaya basladı.


  7. #7
    berat.yzn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    22 Ekim 2013
    Şehir
    KAYSERİ
    Yaş
    23
    Mesajlar
    1,354
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Alıntı emrekaptan59 link=topic=79287.msg938311#msg938311 date=1416605427 Nickli Üyeden Alıntı
    pullukta onundekı agırlıklar yeterlı olur sanırım cunku pulluk arkayı yere oturtturuyor. Biz bunu T5060 ta denedık arka tekerleklerde 3 tane agırlık vardı 3x50:150 150x2:300 kg tek agırlık bıraktık 200kg hafıflettık. 4 agırla cıktıgı bayırları 4 serı ıle cıkmaya basladı.

    Çok extrem durumlar olmadığı taktirde yani agırlık gerektiren durumlar tarladan yük çıkarma vs gibi traktör üzerindeki ağırlık yüktür sonuçta. Hep şikayet ederler ya 90 beygir altı zf şanzımanlı erkuntlardan bayılma var yığılma var vs. seklinde sebebi tam olarak senin söylediğin, 75 hp traktör net bilmemekle birlikte 4 tonun üzerinde sanırım ve zf şanzıman da yüksek viteslerde de oldukça seri-süratli bi yapıya sahip böyle olunca rampada çabuk yığılma oluyor ama ağır olduğundan düşük vitesle de olsa çekip çıkarıyor. Oysa hafif olduğunda dediğin gibi yüksek vitesle çıkacağından mutlaka yakıtta da fark olacaktır düşüncesindeyim Emre.

  8. #8

    Üyelik Tarihi
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    24
    Mesajlar
    617
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Alıntı berat.yzn link=topic=79287.msg938317#msg938317 date=1416606004 Nickli Üyeden Alıntı
    Çok extrem durumlar olmadığı taktirde yani agırlık gerektiren durumlar tarladan yük çıkarma vs gibi traktör üzerindeki ağırlık yüktür sonuçta. Hep şikayet ederler ya 90 beygir altı zf şanzımanlı erkuntlardan bayılma var yığılma var vs. seklinde sebebi tam olarak senin söylediğin, 75 hp traktör net bilmemekle birlikte 4 tonun üzerinde sanırım ve zf şanzıman da yüksek viteslerde de oldukça seri-süratli bi yapıya sahip böyle olunca rampada çabuk yığılma oluyor ama ağır olduğundan düşük vitesle de olsa çekip çıkarıyor. Oysa hafif olduğunda dediğin gibi yüksek vitesle çıkacağından mutlaka yakıtta da fark olacaktır düşüncesindeyim Emre.
    http://www.trakkulup.net/muhabbet-te...irlik-sart-mi/ konuyu bastan sona okudum. ıcı dolu bos baya yorumvar ancak sonuca ulasamadım.

    bnm kullandıgım tek çekılı malzeme romork oda 5 tonluk tek dıngıl. Bıde 4 tekerlı romork var ama onunla aman aman bır yuk tasımıyoruz.

    Dıger kullandıgım malzemeler askılı tıp. asırı bayır bır arazıde yok bulundugum yerde. en yakın zamanda sokup fark olursa aktaracagım. gercı ıslerıde bıtırdık ama

  9. #9
    YUSUFTUYLUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    12 Kasım 2010
    Şehir
    Erzurum
    Yaş
    41
    Mesajlar
    9,950
    Adı geçen
    86 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    ağırlık traktorün patinaj yapmasını ve dengeli çekiş yapmasını sağlar.
    Ağırlık gereken işler dışında kullanılan tonajı taşımak için devamlı enerjiye yani yakıta ihtiyaç vardır.
    sırtınızda taşıdığınız 50 kğ ağırlıkla dağa yokuş yukarı çıkmak ile boş çıkmak arasındaki fark gibi..
    bence ihtiyaç haricinde ağırlık hem motor ömrünü. .
    teker yıpranma payını.
    daha fazla yakıt yakmayı.
    ve performansında düşüklüğü de peşinde getirir.
    en iyi yol bütün ağırlıkların yerine ve çalışmasına göre takıp çıkarmak.


  10. #10
    DuSTeRo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    30 Eylül 2013
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    28
    Mesajlar
    2,979
    Adı geçen
    41 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Şimdi şöyle diyim Uzel Deutz serileri yolda biraz yakar. Heleki turbosuz 265 ile kıyaslarsan fark 5te 3 oranında olur. Ağırlık eksilterek yakıta çok katkı sağlayamazsın öyle olsaydı 3.650 kg gelen 5725 ler yolda çok çok az yakıyor olurdu ama Landini Powerfarm 95 ten daha çok yakıyor. 3.085 4200kg civarında, mesele senin taktığın pulluk burda. Eğer 3 lü 16 takıyorsan ağırlık azalttığında tutunma sorunu yaşamazsın. 4 lü 14 takıyorsan gene yaşamazsın. Taktığın pulluğu söylersen nekadara kadar hafifletebilceğini söyleyebilirim.

  11. #11

    Üyelik Tarihi
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    24
    Mesajlar
    617
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Alıntı dustero link=topic=79287.msg938326#msg938326 date=1416606540 Nickli Üyeden Alıntı
    Şimdi şöyle diyim Uzel Deutz serileri yolda biraz yakar. Heleki turbosuz 265 ile kıyaslarsan fark 5te 3 oranında olur. Ağırlık eksilterek yakıta çok katkı sağlayamazsın öyle olsaydı 3.650 kg gelen 5725 ler yolda çok çok az yakıyor olurdu ama Landini Powerfarm 95 ten daha çok yakıyor. 3.085 4200kg civarında, mesele senin taktığın pulluk burda. Eğer 3 lü 16 takıyorsan ağırlık azalttığında tutunma sorunu yaşamazsın. 4 lü 14 takıyorsan gene yaşamazsın. Taktığın pulluğu söylersen nekadara kadar hafifletebilceğini söyleyebilirim.
    abi daha pulluk almadım bu sene yerlerı enıstemın 3lü 18 ile surdum 2 karıstan fazla derınlıkte 3litre yaktı.

    pulluk olarak usta yapısı 3lu 16 dusunuyoruz.

    ama bızım cıftcılıgımız hayvancılıga dayalı her hafta hayvan gubresı atıyorum ben. ılk baharda ot bıcıp kasayla getırıyoruz. Sırf bu ara ısler ıcın gıttım pat pat aldım

    bı nebze olsun traktore bınmeyelım dıye


  12. #12
    berat.yzn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    22 Ekim 2013
    Şehir
    KAYSERİ
    Yaş
    23
    Mesajlar
    1,354
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Alıntı YUSUFTUYLUOGLU link=topic=79287.msg938324#msg938324 date=1416606485 Nickli Üyeden Alıntı
    ağırlık traktorün patinaj yapmasını ve dengeli çekiş yapmasını sağlar.
    Ağırlık gereken işler dışında kullanılan tonajı taşımak için devamlı enerjiye yani yakıta ihtiyaç vardır.
    sırtınızda taşıdığınız 50 kğ ağırlıkla dağa yokuş yukarı çıkmak ile boş çıkmak arasındaki fark gibi..
    bence ihtiyaç haricinde ağırlık hem motor ömrünü. .
    teker yıpranma payını.
    daha fazla yakıt yakmayı.
    ve performansında düşüklüğü de peşinde getirir.
    en iyi yol bütün ağırlıkların yerine ve çalışmasına göre takıp çıkarmak.

    emrekaptan59 bak kardeşim Yusuf abi benim anlatmaya çalıştığımı daha net açıklamış. Teşekkürler abi.

  13. #13
    DuSTeRo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    30 Eylül 2013
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    28
    Mesajlar
    2,979
    Adı geçen
    41 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Alıntı emrekaptan59 link=topic=79287.msg938330#msg938330 date=1416606817 Nickli Üyeden Alıntı
    abi daha pulluk almadım bu sene yerlerı enıstemın 3lü 18 ile surdum 2 karıstan fazla derınlıkte 3litre yaktı.

    pulluk olarak usta yapısı 3lu 16 dusunuyoruz.

    ama bızım cıftcılıgımız hayvancılıga dayalı her hafta hayvan gubresı atıyorum ben. ılk baharda ot bıcıp kasayla getırıyoruz. Sırf bu ara ısler ıcın gıttım pat pat aldım

    bı nebze olsun traktore bınmeyelım dıye

    Mk1 3.085 e 3 lü 18 fazla geliyor tavda gidiyor ama kurakta sıkışıyor biz bunu denedik gerçi bizim pulluklar Dikyol . 3litre yakması normal 3.095 2.4litre civarında yakıyor 3lülerle. 3 lü 16 ideal olur yeri gelir nadas yaparsın yeri gelir sıva sürersin hem 200kg hafifletmişte olursun sıkıntı olmaz.

  14. #14

    Üyelik Tarihi
    18 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    34
    Mesajlar
    6,773
    Adı geçen
    66 Mesaj
    Etiketlenme
    1 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları




    Alıntı YUSUFTUYLUOGLU link=topic=79287.msg938324#msg938324 date=1416606485 Nickli Üyeden Alıntı
    ağırlık traktorün patinaj yapmasını ve dengeli çekiş yapmasını sağlar.
    Ağırlık gereken işler dışında kullanılan tonajı taşımak için devamlı enerjiye yani yakıta ihtiyaç vardır.
    sırtınızda taşıdığınız 50 kğ ağırlıkla dağa yokuş yukarı çıkmak ile boş çıkmak arasındaki fark gibi..
    bence ihtiyaç haricinde ağırlık hem motor ömrünü. .
    teker yıpranma payını.
    daha fazla yakıt yakmayı.
    ve performansında düşüklüğü de peşinde getirir.
    en iyi yol bütün ağırlıkların yerine ve çalışmasına göre takıp çıkarmak.
    Tuzu kuru olan nası rahat konuşuyo

  15. #15

    Üyelik Tarihi
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    24
    Mesajlar
    617
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    arazımız fazla egımlı degıl. hatta soyle acayım konuyu taktıgım malzemeler.

    romorklar max 5 ton tek dıngıl
    13 lu tıller
    29 aysan
    3 16 pulluk
    4,5 metre tırmık
    askılı mıbzer
    askılı tıp havalı

    ısledıgımız yerler parcalı 5 dekar 15 dekar 7 dekar boyle gıdıyo

    harcadıgımız mazotun ^%30 yolda ve ara ıslerde kullanıyoruz.

  16. #16
    YUSUFTUYLUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    12 Kasım 2010
    Şehir
    Erzurum
    Yaş
    41
    Mesajlar
    9,950
    Adı geçen
    86 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    aynen berat..
    deutzun önündeki ağırlıkları ön kolları yaptığım zaman çıkarıp atmistim
    320 kğ olması lazım.
    sonra pullukla çalışma gerekti.. gittim tarlaya biraz sertti deutz ya patinaj yada önü havaya kalıyordu. .
    geldim söktüğüm ağırlıkları bir platformda topladım tekrar taktım.
    şimdi gerektiğinde takıyor. .
    doger zamanlarda traktörün seriliğinin tadını çıkarıyom.

  17. #17
    YUSUFTUYLUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    12 Kasım 2010
    Şehir
    Erzurum
    Yaş
    41
    Mesajlar
    9,950
    Adı geçen
    86 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Alıntı sebazios link=topic=79287.msg938338#msg938338 date=1416607390 Nickli Üyeden Alıntı
    Tuzu kuru olan nası rahat konuşuyo
    sen neden uyumadinki şimdi. . hııı

  18. #18

    Üyelik Tarihi
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    24
    Mesajlar
    617
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Alıntı dustero link=topic=79287.msg938336#msg938336 date=1416607315 Nickli Üyeden Alıntı
    Mk1 3.085 e 3 lü 18 fazla geliyor tavda gidiyor ama kurakta sıkışıyor biz bunu denedik gerçi bizim pulluklar Dikyol . 3litre yakması normal 3.095 2.4litre civarında yakıyor 3lülerle. 3 lü 16 ideal olur yeri gelir nadas yaparsın yeri gelir sıva sürersin hem 200kg hafifletmişte olursun sıkıntı olmaz.
    dık yol bızım malkarada kullanan pek yok oval ok genelde pulluklar. 18 lerle tavda surdum hakkını vererek 1ın agırı kımı yerde 3 takvıye serı ıle. 1 gunde 47 donum yer surduk.
    pulluklardada 1 parmak kalınlıgında demır vardı.

    3 16 olsa demırlerde yenı oldugunda tavda 1 agır ıle cok rahat surup yakıtıda azaltır gıbıme gelıyor.

  19. #19

    Üyelik Tarihi
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Yaş
    24
    Mesajlar
    617
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Alıntı YUSUFTUYLUOGLU link=topic=79287.msg938340#msg938340 date=1416607629 Nickli Üyeden Alıntı
    aynen berat..
    deutzun önündeki ağırlıkları ön kolları yaptığım zaman çıkarıp atmistim
    320 kğ olması lazım.
    sonra pullukla çalışma gerekti.. gittim tarlaya biraz sertti deutz ya patinaj yada önü havaya kalıyordu. .
    geldim söktüğüm ağırlıkları bir platformda topladım tekrar taktım.
    şimdi gerektiğinde takıyor. .
    doger zamanlarda traktörün seriliğinin tadını çıkarıyom.
    abı on kolun o faydası var ıste. ah bızım mıllet bı uyansa artıkta standart hale gelse keske.

    konuyu dagıtmak gıbı olmasın ama yaza bızde 5060 a dusunuyoruz one cıgulı takıp arkasına potınger ıle aycıcegı yerlerını karıstırmak ıcın .

  20. #20
    YUSUFTUYLUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    12 Kasım 2010
    Şehir
    Erzurum
    Yaş
    41
    Mesajlar
    9,950
    Adı geçen
    86 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Ynt: Mf 3.085 Arka Tekerlek Agırlıkları



    Tabi emre illaki faydası var ön kolların
    senin sorunun olan ağırlıkları bile anında takıp çıkarma Şansın var.

+ Konuya Cevap Yaz
Sayfa 1/2 12 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. arka tekerlek
    Konu Sahibi sarayli33 Forum Teknik Bilgiler-Yorumlar
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 29.Nisan.2015, 05:48
  2. 285 mf ön tekerlek kac kat olmalı
    Konu Sahibi funlowe Forum Teknik Bilgiler-Yorumlar
    Cevap: 10
    Son Mesaj : 22.Şubat.2013, 15:05
  3. tekerlek
    Konu Sahibi VARİO Forum Sorular - Sorunlar
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 20.Ocak.2011, 22:03
  4. tekerlek sistemi nh 190
    Konu Sahibi gökoğlu Forum Videolar (Alıntılar)
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 30.Mart.2010, 18:19
  5. JD 6420 DAR TEKERLEK
    Konu Sahibi nhmf Forum Fotoğraflar (Alıntılar)
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 27.Aralık.2008, 09:25

Arama Motoru Etiketleri

traktör, tarım, çiftçilik, tarım makineleri, tarım aletleri SEO Blog

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
  •  
Yukarı Çık
Hakkımızda
TrakKulüp, Türkiye'nin en büyük çiftçi paylaşım sitesidir. Sitemizde traktörler, biçerdöverler, tarım makineleri, tarım aletleri, çiftçilik, tarım ve hayvancılık ile ilgili 1.000.000'dan fazla mesaj bulunmaktadır.

62.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Bizi Takip Edin
trakkulup@trakkulup.net
DMCA.com Protection Status