John Deere 6210R Uzun Dönem Test

AdBlue yoksa, sorun yok mudur?
30 Ocak 2015 Cuma - 15:45
Kategori: Haber

AdBlue yoksa, sorun yok mudur?


Pazarlama dünyasında “AdBlue’ya evet mi, hayır mı?” tartışmaları sürerken bu sorunun cevabı için John Deere 6210R ile uzun dönem testindeyiz. Emisyon standardı IIIB (inTerim4) olan ilk traktör John Deere 6210R ile AdBlue olmadan ve her zamanki zorlu şartlarda geçen mesailerde 2600 saatin üzerine çıktıktan sonra ulaşılan sonuçları sunuyoruz.

John Deere, rekabette öne çıkmak adına 2011 yılında “sadece dizel” konseptine sahip 6R modelini piyasaya sürmüştü. Birçok kullanıcı için AdBlue’dan vazgeçmek hususundan daha önemlisi, traktörün eski modellerine göre fark edilir biçimde gelişim göstermesiydi. Ve 6210R, 154 kW/210 PS nominal güç ve 183 kW/249 PS maksimum güç ile “doğru makine” idi. İster arkasında 39 m³ Bergmann yük vagonu, ister altılı Kuhn Stiger ile 18 m³ Briri marka tanker takılı olsun, John Deere 6210R’nin her zaman yapacak bir hamlesi var. Gübre uygulamasında saatte yaklaşık 16 ile 20 litre, saatte 23 ile 27 litre arasında yük vagonu ile ve çift sürerken ise saatte yaklaşık 30 litre yakıt tüketimiyle bu traktörü “yeşil araç” olarak nitelendirebiliriz. -Adblue ilave edilmediğinden 455 litrelik dizel yakıt deposu da yeterli büyüklüktedir.

AdBlue: SCR katalizatörün yerine John Deere’nin motoru, dizel partikül filtresi koruması altındadır. Bu filtre yaklaşık 25 saatlik kullanım sonrası otomatik olarak kendi kendini temizleme özelliğine sahiptir. CommandCenter kumanda merkezinde opsiyonu olmasına rağmen, yine de bu otomatik fonksiyonu kapatmamak gerekir. Çünkü manuel olarak çalıştırma işlemi unutulduğu takdirde, traktörün tekrar kullanılabilmesi için, tamamen dolu filtre ile bir saat boyunca 1200 dev/dak çalıştırılarak park halinde bekletilmesi gerekir. Sürücü, uyarı göstergesinin haricinde, yenilenmenin gerekliliğini sadece egzoz borusunun yol açtığı gürültüden anlayabilir. John Deere, yakında bu donanımda değişiklik yapmayı planlanıyor.

Egzoz sistemi ile ilgili “tamir günlüğü”nde iki kayıt daha bulunuyor. 800 saatlik kullanım sonrasında egzoz manifolt desteği kırılıyor ve yenisinin monte edilmesi gerekliliği doğuyordu. 1300 saat sonra egzoz borusu yenisiyle değiştirildi. Tüm tamirlerde olduğu gibi bu hizmet yetkili servis tarafından ücretsiz olarak gerçekleştirildi.


Şanzıman ile ilgili herhangi bir sorun bulunmuyor: Kademesiz şanzıman “Auto Powr” son derece basit kullanımının yanı sıra, tüm test süresince sorunsuz çalıştı. Hız sabitleyici ile ilgili taleplerimizi burada elbette yineleyebiliriz. Kuyruk mili donanımında da önceden olduğu gibi, üç veya dört devir seçeneği arasında karar vermek gerekiyor. 540/540E/1000 veya 540E/1000/1000E). Bunun dışında bu makineyi sürmek ve keyfini çıkarmak kalıyor!

Bu durum, 6R’nin lastik donanımı için de geçerli. Çünkü bu traktöre 2,05 m yüksekliğindeki Pneus lastiklerin bile uyumlu olduğunu söyleyebiliriz. Örneğin 710/70R 42 arka ve 600/70R 28 ön lastikler ile oldukça heybetli bir duruş sergiliyor. Bu nedenle, diğer test adaylarımızdan farklı olarak, 2 m lastik iz genişliğini tamamen örtmesi için uygun genişlik ve uzunlukta çamurluklar sipariş edilmelidir. Hidrolik ve kaldırma dişlisi konusunu şanzıman kadar hızlı geçemeyeceğiz. Ayar ve fonksiyonlar ile ilgili olarak, fazla bir eleştirimiz yok. Powerbeyond bağlantısının yanındaki 4 dw valfını yeni donanıma dönüştürme için üreticiye teşekkür etmek gerekir. Hidrolik ayarının cihaza kayıt edilememesi ve valflerin şalter üzerinden hükmedilmesi eksik yönlerden biri olarak kabul edebiliriz.
 

Benzer Konular