Ben Ankara Üniversitesi Tarım Makinaları ve Teknoloji Mühendisliği bölümü (yeni adımız bu) son sınıf öğrencisiyim daha önce hocam Prof.Dr. Recai GÜRHAN bahsetmişti ama her hangi bir bilgi bulamamıştım. Proje hocamın gözetmenliğinde gerçekleşmekte olan bir çalışmadır.
Dün site üyelerinden ahmtkskr nickli arkadaşımızın açtığı konuyu http://www.trakkulup.net/fotograflar-(alintilar)-11/pi-traktor-turkiye ' nin-yeni-traktoru/ gördükten sonra biraz araştırdım ve traktörün KOMATEK fuarında sergilendiğini öğrendim ve bugün gidip inceledim.
Traktör Ankara Gölbaşında farikası bulunan iş makinesi ve şantiye makineleri konusunda deneyimli Pİ MAKİNA tarafından üretiliyor.Tam olarak diyemesekte kısmen yerli (Motor, şazıman, diferansiyel, hidrolik aksam yabancı) burada bence adamların kabahati yok ülke teknolojisi olarak hala bunları başarabilmiş değiliz. (Zaten tamamen yerli diye bişey yoktur Volkswagen Golf bile %60 Almandır.)
Gelelim makineye ilk izlenim olarak güzel bir izlenim bırakıyor sıtandart traktörlerden farklı değişik bir duruşu var. Kaputun altında 120 BG ' lik 4 silindirli 4,4 litre dizel (Perkins) motor bulunuyor. Ve sıkı durun sınırsız hidrostatik şanzıman güç iletimi için kullanılmış olmasıyla bir ilki görmekteyiz. Ayrıca diferansiyeller ZF üretimi olduğunu belirtmeliyim.
Gelelim ayrıntılara;
İlk gözüme çarpan kabinden ayrı duran egzoz, o egzoz kabinin köşesine entegre olmalıydı.
Önde hidrolik kolları mevcut, iki adette hidrolik çıkışı var, en önemlisi PTO yani kuyruk mili var. (Hidrostatik mi mekanik mi olduğunu bilmiyorum prototip olduğu için bilgi vermekten sakınıyorlar.)
Traktörün her iki yanındada metal yakıt deposu mevcut basamaklar depo üzerine yerleştirilmiş.
Her iki arka çamurluklar üzarinde hidrolik kontrolü ve kuyruk mili kontrolü bulunmakta yaklaşık olarak yerden 150 cm yükseklikte olması ulaşım kolaylığı sağlamış.
Traktörün en büyük özelliği dört tekerininde eşit olması. Teker ölçüleri.
Ve yine sıkı durun dört tekerde de dümenleme mevcut yengeç yürüyüşü de farklı ve artı özelliklerinden birisi.
Arka genel görünümde olumsuzluklar var kabinin altındaki sac levha her ne kadar içerden görüşü engellemesede dışardan göz tırmalıyor ayrıca hidrolik çıkışlarının konumu saçma bi yerde ekipmanların hidrolik rekorları kısa kalabilir veya tekere takılabilir.
Gelelim iç mekana kabin geniş ferah operatör görüşü gayet iyi sadece ön kaputun biraz dik olması görüşü biraz engelliyor. Perde güneşlik mevcut. İç mekan malzeme kalitesi düşük olduğu izlenimi bıraktı. Kabine geçtiğimizde teknoloji kokuları gelmeye başlıyor. Elektronik hidrolik kontrolü, dokunmatik ekran ve kepçe ve benzeri ekipmanlar için joistik bulunuyor.
Bu boş yere gösterge paneli eklenecekmiş. Aynı zamanda dokunmatik ekranda da veriler (hararet, hız, devir) görülüyormuş.
Konsol için en teknolojik yerli diyebiliriz.
Koltuktan arka görüş açısı gayet yeterli.
Hostes koltuğu şoför koltuğu kadar var dediğim gibi kabin geniş ve ferah.
Sadede gelirsek traktör güzel ha tamam eksikleri var ama zaten prototip olduğu için seri üretimde giderileceğini umuyorum. Denemeler hala devam ediyormuş yetkili tarla denemelerinin devam ettiğini söyledi. Memleketimize hayırlı olsun bu tarz gelişmelerin olması firmalar arası rekabeti doğurur ve ilerlemeyi, gelişmeyi sağlar. Neticede biz çiftçilerin faydasına olur.
İlk inceleme yazımdı umarım beğenmişsinizdir.
Dün site üyelerinden ahmtkskr nickli arkadaşımızın açtığı konuyu http://www.trakkulup.net/fotograflar-(alintilar)-11/pi-traktor-turkiye ' nin-yeni-traktoru/ gördükten sonra biraz araştırdım ve traktörün KOMATEK fuarında sergilendiğini öğrendim ve bugün gidip inceledim.
Traktör Ankara Gölbaşında farikası bulunan iş makinesi ve şantiye makineleri konusunda deneyimli Pİ MAKİNA tarafından üretiliyor.Tam olarak diyemesekte kısmen yerli (Motor, şazıman, diferansiyel, hidrolik aksam yabancı) burada bence adamların kabahati yok ülke teknolojisi olarak hala bunları başarabilmiş değiliz. (Zaten tamamen yerli diye bişey yoktur Volkswagen Golf bile %60 Almandır.)
Gelelim makineye ilk izlenim olarak güzel bir izlenim bırakıyor sıtandart traktörlerden farklı değişik bir duruşu var. Kaputun altında 120 BG ' lik 4 silindirli 4,4 litre dizel (Perkins) motor bulunuyor. Ve sıkı durun sınırsız hidrostatik şanzıman güç iletimi için kullanılmış olmasıyla bir ilki görmekteyiz. Ayrıca diferansiyeller ZF üretimi olduğunu belirtmeliyim.
Gelelim ayrıntılara;
İlk gözüme çarpan kabinden ayrı duran egzoz, o egzoz kabinin köşesine entegre olmalıydı.

Önde hidrolik kolları mevcut, iki adette hidrolik çıkışı var, en önemlisi PTO yani kuyruk mili var. (Hidrostatik mi mekanik mi olduğunu bilmiyorum prototip olduğu için bilgi vermekten sakınıyorlar.)

Traktörün her iki yanındada metal yakıt deposu mevcut basamaklar depo üzerine yerleştirilmiş.

Her iki arka çamurluklar üzarinde hidrolik kontrolü ve kuyruk mili kontrolü bulunmakta yaklaşık olarak yerden 150 cm yükseklikte olması ulaşım kolaylığı sağlamış.


Traktörün en büyük özelliği dört tekerininde eşit olması. Teker ölçüleri.

Ve yine sıkı durun dört tekerde de dümenleme mevcut yengeç yürüyüşü de farklı ve artı özelliklerinden birisi.

Arka genel görünümde olumsuzluklar var kabinin altındaki sac levha her ne kadar içerden görüşü engellemesede dışardan göz tırmalıyor ayrıca hidrolik çıkışlarının konumu saçma bi yerde ekipmanların hidrolik rekorları kısa kalabilir veya tekere takılabilir.


Gelelim iç mekana kabin geniş ferah operatör görüşü gayet iyi sadece ön kaputun biraz dik olması görüşü biraz engelliyor. Perde güneşlik mevcut. İç mekan malzeme kalitesi düşük olduğu izlenimi bıraktı. Kabine geçtiğimizde teknoloji kokuları gelmeye başlıyor. Elektronik hidrolik kontrolü, dokunmatik ekran ve kepçe ve benzeri ekipmanlar için joistik bulunuyor.

Bu boş yere gösterge paneli eklenecekmiş. Aynı zamanda dokunmatik ekranda da veriler (hararet, hız, devir) görülüyormuş.

Konsol için en teknolojik yerli diyebiliriz.

Koltuktan arka görüş açısı gayet yeterli.

Hostes koltuğu şoför koltuğu kadar var dediğim gibi kabin geniş ve ferah.

Sadede gelirsek traktör güzel ha tamam eksikleri var ama zaten prototip olduğu için seri üretimde giderileceğini umuyorum. Denemeler hala devam ediyormuş yetkili tarla denemelerinin devam ettiğini söyledi. Memleketimize hayırlı olsun bu tarz gelişmelerin olması firmalar arası rekabeti doğurur ve ilerlemeyi, gelişmeyi sağlar. Neticede biz çiftçilerin faydasına olur.
İlk inceleme yazımdı umarım beğenmişsinizdir.