Ford 3600 ,fiat 480 ve 540 hakkında


Teknik özelliklere baktığımızda
3600 ford 186 nm/1300dd tork veriyor
Fiat 480 152nm/1600,
450 fiat 161nm ,
540 160nm/1350dd
ayni miktarda yuklu pancar remorku ile 450 fiat her türlu 480 i geciyordu. Arada 9 nm fark var (tabi o zamanlar torku bilmiyorduk) burdan yola çıkarak;
Cüssesi daha kücük olan ford 3600 , yükte 480 ve 540 tan daha başarılimidir?
Ford 3600 modifiye edilse,(arka tekere ek ağırlık, öne agırlık, turbo vs vs) cüsse bunu taşır mı?
 
2-3tona kadar başarılı. Daha sonra takvilere yaklaştıkça fiatlar avantajlı duruma geliyor. Hafif yükte daha atak tarlada yokuşta 640 tan daha kolay kalkar ve ivmelenir.
450 kaç devirde max tork görüyor?
480 ve 540 100×110 çap×strok sahipken 450 95×110 çap×strok ama 450nin torku fazla
Aynı 50nc lerin 640la aynı motora sahip olup 50 nc 80 640ın 64 hp olması gibi. Anlayamadığım bu eksantrikten mi oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmanli ve grall
2-3tona kadar başarılı. Daha sonra takvilere yaklaştıkça fiatlar avantajlı duruma geliyor. Hafif yükte daha atak tarlada yokuşta 640 tan daha kolay kalkar ve ivmelenir.
450 kaç devirde max tork görüyor?
480 ve 540 100×110 çap×strok sahipken 450 95×110 çap×strok ama 450nin torku fazla
Aynı 50nc lerin 640la aynı motora sahip olup 50 nc 80 640ın 64 hp olması gibi. Anlayamadığım bu eksantrikten mi oluyor.
450 için iki tip motor verisi var 1450 devir 154 nm tork, digeri 1600 devir 161 nm tork
 
2-3tona kadar başarılı. Daha sonra takvilere yaklaştıkça fiatlar avantajlı duruma geliyor. Hafif yükte daha atak tarlada yokuşta 640 tan daha kolay kalkar ve ivmelenir.
450 kaç devirde max tork görüyor?
480 ve 540 100×110 çap×strok sahipken 450 95×110 çap×strok ama 450nin torku fazla
Aynı 50nc lerin 640la aynı motora sahip olup 50 nc 80 640ın 64 hp olması gibi. Anlayamadığım bu eksantrikten mi oluyor.
Yarım, yuvarlak çamurluk Ford 3000 Avrupa serisi çeki kancasında farklıdır. :D
Sadece egzantrikten kaynaklanmaz, motor tasarımında çap/strok, yanma odası, sıkıştırma oranı, egzantrik açıları, mazot pompasının niteliği hepsi etkilidir.
Ford 3600 107*107, çap/strok, motor yük dengeleme devri tam güce yakın konumlanır, çok güzel tırmık çeker. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: grall
Yarım, yuvarlak çamurluk Ford 3000 Avrupa serisi çeki kancasında farklıdır. :D
Sadece egzantrikten kaynaklanmaz, motor tasarımında çap/strok, yanma odası, sıkıştırma oranı, egzantrik açıları, mazot pompasının niteliği hepsi etkilidir.
Ford 3600 107*107, çap/strok, motor yük dengeleme devri tam güce yakın konumlanır, çok güzel tırmık çeker. :)
Hocam, yani ford 3000 yada 3600 ün kagıt üstündeki torkunu sahaya yansıtabiliyor mu? 480 den yada 540 tan daha iyi asılıyor mu?
Ve agırlıgı artırılsa şanzuman vs. Dayanıyor mu bilginiz var mi
 
2-3tona kadar başarılı. Daha sonra takvilere yaklaştıkça fiatlar avantajlı duruma geliyor. Hafif yükte daha atak tarlada yokuşta 640 tan daha kolay kalkar ve ivmelenir.
450 kaç devirde max tork görüyor?
480 ve 540 100×110 çap×strok sahipken 450 95×110 çap×strok ama 450nin torku fazla
Aynı 50nc lerin 640la aynı motora sahip olup 50 nc 80 640ın 64 hp olması gibi. Anlayamadığım bu eksantrikten mi oluyor.
Birde 640 ı (malesef )türkiyeye cok az gelen 4000, 4600 gibi modellerle kıyaslamak daha iyi olur gibi. (61hp dın , 225nm tork, 3294 hacim)
 
Hocam, yani ford 3000 yada 3600 ün kagıt üstündeki torkunu sahaya yansıtabiliyor mu? 480 den yada 540 tan daha iyi asılıyor mu?
Ve agırlıgı artırılsa şanzuman vs. Dayanıyor mu bilginiz var mi
Ford'lardan 3000 Avrupa, 3000 kapalı çamurluk, 3600, 3610 S kullandık.
Ayna mahrutiler genelde temiz çıkar, patinaj pedalı yanlış kullanılırsa dişli kırabilir, frenler kuru balata olduğundan ıslanınca tutmaz.
Yakıt-çekiş olarak Fiat 480, Ford 3600 den bir tık iyidir.
Hidroliklerde yarıya kadar kaldırıp sonra tam yukarı kaldıran hidrolikli olanlar pek kullanışlı olmuyor.Bakım gerekebiliyor.
PTO genelde tek baskı ve seridir, debriyaja basınca duruyor.Ön takım yürüyen zamanla boşluk yapabilir.
Ford'ların ön kısım daha ağırdır, rampada Fiat 480 kadar kafa gezdirmez, römorka 9 delik demirle arışa hidrolik yaparız.
Ford 3600 modele turbo takılırsa +8 HP, +25 n.m. fark oluşturur, 56 hp, 199 n.m. gibi torka ulaşabilir.
Şanzuman ve ayna-mahruti konusunda bir şey diyemem, genel sağlamlık olarak iyi olduğunu düşünüyorum.
Yukarıdaki tork verileri bazı kaynaklarda farklı değerleri var, katalog üzerinden bunları söyleyebiliriz. Kolay gelsin.
 
Ford'lardan 3000 Avrupa, 3000 kapalı çamurluk, 3600, 3610 S kullandık.
Ayna mahrutiler genelde temiz çıkar, patinaj pedalı yanlış kullanılırsa dişli kırabilir, frenler kuru balata olduğundan ıslanınca tutmaz.
Yakıt-çekiş olarak Fiat 480, Ford 3600 den bir tık iyidir.
Hidroliklerde yarıya kadar kaldırıp sonra tam yukarı kaldıran hidrolikli olanlar pek kullanışlı olmuyor.Bakım gerekebiliyor.
PTO genelde tek baskı ve seridir, debriyaja basınca duruyor.Ön takım yürüyen zamanla boşluk yapabilir.
Ford'ların ön kısım daha ağırdır, rampada Fiat 480 kadar kafa gezdirmez, römorka 9 delik demirle arışa hidrolik yaparız.
Ford 3600 modele turbo takılırsa +8 HP, +25 n.m. fark oluşturur, 56 hp, 199 n.m. gibi torka ulaşabilir.
Şanzuman ve ayna-mahruti konusunda bir şey diyemem, genel sağlamlık olarak iyi olduğunu düşünüyorum.
Yukarıdaki tork verileri bazı kaynaklarda farklı değerleri var, katalog üzerinden bunları söyleyebiliriz. Kolay gelsin.
Tecrube başka tabi,
 

Benzer Konular