Kral 265s ilk denemem


Pulluk ayarınız yeterli değil.Çizi içinde pulluk yere paralel olmalıdır.Ortakol biraz uzayacak, pulluğu biraz sağa yatırarak dengelemelisiniz.Orta kol bağlantısı motor tarafı en üst delikte olmalıdır.Sürüm esnasında tekerden taraftaki hidrolik kumanda kolu ile derinlik ayarlanır, çeki pozisyonunda tutulur, zorlanmalarda hafif kaldırıp indirilerek ayar yapılır.Kolay gelsin.

Abi Ortakol traktör bağlantısı en üst delik te olmalıdır dogrumu anladım ?

Ağır işlerde en alt delik te olması lazım değilmi ?
 
Abi Ortakol traktör bağlantısı en üst delik te olmalıdır dogrumu anladım ?
Evet.
Ağır işlerde en alt delik te olması lazım değilmi ?
Evet.
Yalnız hassasiyet gerektirmeyen işlerde yayın zorlanmaması için uzun pim kullanılıp lama demiriyle orta kısmına delik açtırılıp çeki sehpasının pimine kilitleme aparatı yapıyoruz veya çeki sehpasının üzerine sabit demir kaynatıp ağır işlerde bu kullanılabilir.Kolay gelsin.
 
Evet.
Yalnız hassasiyet gerektirmeyen işlerde yayın zorlanmaması için uzun pim kullanılıp lama demiriyle orta kısmına delik açtırılıp çeki sehpasının pimine kilitleme aparatı yapıyoruz veya çeki sehpasının üzerine sabit demir kaynatıp ağır işlerde bu kullanılabilir.Kolay gelsin.
Gerek kalmadi harc bitti yapi paydos
31891f862aa2f7ea255230ac8531fd0e.jpg


Kaski zinciri koptu[emoji53]
 
Evet.
Yalnız hassasiyet gerektirmeyen işlerde yayın zorlanmaması için uzun pim kullanılıp lama demiriyle orta kısmına delik açtırılıp çeki sehpasının pimine kilitleme aparatı yapıyoruz veya çeki sehpasının üzerine sabit demir kaynatıp ağır işlerde bu kullanılabilir.Kolay gelsin.

Ben hep pullukda en alta takıyorum tırmık kazayağı v.b işlerde ortaya takıyorum .Yani yanlış yapıyorum ...
Tam olarak anlatabilir misiniz olayı 165 Massey traktör
 
Geçmiş olsun.Pulluğun arka kısmı 10 cm oynayacak şekilde boşluk verilmeliydi, forumda açıklama yazmıştık ama.:(
Sağlık olsun.
Sagolun. O aciklamadan sonra pay verdim fakat soyle bir durum var.
Benim lastikler orta balon dediklerinden. Yolda gelirken bikac ustaya rastgeldim misir bictiriyorlardi.
14luk degil en az 16lik kullanmamin daha uygun olacagini soylediler. 2x16"

Sebebi mantikli geldi, şöyle ki;
14luk bicak diziyi yeterince genisletemiyor ve karpuz buyuklugunde kaya gibi kesekler (bizim burada tezek deriz) diziyi dolduruyor. Ve inanin hepi topu 8 dekar yer surdum traktorun uzerinde sarsintidan zor tutundum basim agridi.

Dolayisiyla sag teker surekli kesek atlama yaptigindan kopan zincire abartisiz her saniye darbeli yuk vermis oldu.

Arac cekerken birden vurdurup halati koparmak gibi.

Yarin nasipse 2×18" deneyecegim. Gerekirse fazla batirmam hidroligi.

Bilmiyorum sizler ne dersiniz.

Bir de on agirliklar takili degildi onlari da takacagim.
Arkalar zaten su dolu.

Dun kantara ciktim pulluksuz 3400 kg geldi.

Orijinal agirlik 2700 kg diye biliyorum.

Bir de zeytin bahceleri icin farkettiyseniz arka lastikler kucuk. Orijinallerini degistirdik.
 
Kolay gelsin gergi zincirinin kopması çok geriliyse yapabilir ani darbede dayanmaz arka tekerlerin su dolu olması bence çok sakıncalı bi durum fergusonlar gaddar motordur arkayı dağıtmaz derler ama su çok ağır basıyor motor kendini zor götürür gibi bence suyu boşaltın hava basın ne olur ne olmaz 3-4 bin liralık masraf çıkarmasın yaşı olan traktör...
 
Kolay gelsin gergi zincirinin kopması çok geriliyse yapabilir ani darbede dayanmaz arka tekerlerin su dolu olması bence çok sakıncalı bi durum fergusonlar gaddar motordur arkayı dağıtmaz derler ama su çok ağır basıyor motor kendini zor götürür gibi bence suyu boşaltın hava basın ne olur ne olmaz 3-4 bin liralık masraf çıkarmasın yaşı olan traktör...
O konuda kararsiz kaldim. Normalde takmatik kepce kullandigimiz icin su basmistim. Fakat dediginiz riskten korkuyorum. Patisiyle unlu makina neredeyse stop edicek ama patiye dusmuyor yaw.
Tehlikeli yani
 
O konuda kararsiz kaldim. Normalde takmatik kepce kullandigimiz icin su basmistim. Fakat dediginiz riskten korkuyorum. Patisiyle unlu makina neredeyse stop edicek ama patiye dusmuyor yaw.
Tehlikeli yani
Kepçe kullanırken arkada ağırlık kovası kullanmalısınız.
Motor ağırlığı,kabinsiz,mazot deposu dolu,ön ağırlıklar 220 kg, arka ağırlıklar 2*4; 180 kg ise toplamda 2850 kg'dır.
Motorda kabin olsa dar lastikle arka jantlarda 3 er ağırlık olsa öne, arkaya salınım hareketini keser.Hoplamalarda motor bütün sallanma yapar.
Motorun pullukta kafa çekmemesi için ön ağırlıklar tam olmalıdır.Ön iz genişliği bir delik açılmalıdır.Arka lastik dış yüzü ile ön lastik dış yüzü aynı olmalıdır.
Lastiklere su bence gereksiz,suyu (500 kg) boşaltmanız gerekir, lastik havalarını 15 psi olacak şekilde ayarlayınız.
Suyu boşaltmam zor olur derseniz, arka jant ağırlıklarını sökünüz.Lastik sübaplarını en üste getirip sübap seviyesine su seviyesini ayarlayınız ve 15 psi hava olucak şekilde ayarlama yapabiliriz, jant ağırlıklarının yuvarlanma direnci vardır, su yuvarlanma göstermeyeceği için biraz yakıttan tasarruf etmiş oluruz.
Pullukla sürüm esnasında %10 patinaja kalacak şekilde sürüm yapılır.
Maksimum çeki kuvveti vitesi takviye 3 tür.6-7,5 km/h hızları sürüm için yeterlidir.
1400 ve 1800 devirde en az yakıt noktaları var.Ağır zemin olduğu için 1800 devir kullanmanızı öneririm.1350 devirde max tork, 2000 devirde max güç veriyor.
Pulluk olarak 3 12" ve 32 cm araya sahip pulluk iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: abdullah4545
Abi Ortakol traktör bağlantısı en üst delik te olmalıdır dogrumu anladım ?

Ağır işlerde en alt delik te olması lazım değilmi ?
Orta kolun traktördeki hangi deliğe takilacaği, işe başlayınca traktördeki bağlantı noktasını gözlemleyerek karar verilmelidir. Toprağın tavına, sürüm yapilmak istenen derinliğe ve takilan alete göre değişir.
Traktörlerin ortakol bağlantı yerindeki delikleri teraziye benzetebiliriz. Örnegin en üst delik 0-50 kg arasını ölçer. 60 kg yi tartamaz error verir. 2. delik 50-100 kg ölçer, 30 kg tartsan "0" gösterir, 120 kg ölçmeye kalksan yine error verir, yani ideali bulmak elzem.
Tarlada ekipman derinliği, gergi zinciri boşlukları ve orta kol uzunluklari ideal pozisyona ayarlayinca en ağır vitese tak, traktör hareket etmeye başlayınca ortakolun traktöre baglanti yerini gözlemle, sonuna kadar itip sona dayalı duruyorsa, hic geri oynamiyorsa bi alt deliğe değiş. Yani orta kol ileri geri hareket edebildiği yer doğru deliktir.
 
Kepçe kullanırken arkada ağırlık kovası kullanmalısınız.
Motor ağırlığı,kabinsiz,mazot deposu dolu,ön ağırlıklar 220 kg, arka ağırlıklar 2*4; 180 kg ise toplamda 2850 kg'dır.
Motorda kabin olsa dar lastikle arka jantlarda 3 er ağırlık olsa öne, arkaya salınım hareketini keser.Hoplamalarda motor bütün sallanma yapar.
Motorun pullukta kafa çekmemesi için ön ağırlıklar tam olmalıdır.Ön iz genişliği bir delik açılmalıdır.Arka lastik dış yüzü ile ön lastik dış yüzü aynı olmalıdır.
Lastiklere su bence gereksiz,suyu (500 kg) boşaltmanız gerekir, lastik havalarını 15 psi olacak şekilde ayarlayınız.
Suyu boşaltmam zor olur derseniz, arka jant ağırlıklarını sökünüz.Lastik sübaplarını en üste getirip sübap seviyesine su seviyesini ayarlayınız ve 15 psi hava olucak şekilde ayarlama yapabiliriz, jant ağırlıklarının yuvarlanma direnci vardır, su yuvarlanma göstermeyeceği için biraz yakıttan tasarruf etmiş oluruz.
Pullukla sürüm esnasında %10 patinaja kalacak şekilde sürüm yapılır.
Maksimum çeki kuvveti vitesi takviye 3 tür.6-7,5 km/h hızları sürüm için yeterlidir.
1400 ve 1800 devirde en az yakıt noktaları var.Ağır zemin olduğu için 1800 devir kullanmanızı öneririm.1350 devirde max tork, 2000 devirde max güç veriyor.
Pulluk olarak 3 12" ve 32 cm araya sahip pulluk iyi olur.

Ön ağırlıkları halledeceğim fakat şu 2*18" ile bi deneme yapmak istiyorum.:) sizlerle de paylaşıcam inşallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: senol_84
One 8x27kg agirlik taktim. Arka lastiklerden sulari bosaltmadim. Bir yandan motora zarar veririm diye cekine cekine suruyorum.

2li 18" denedim takviye 2 ile gidecek ama hafif geldi toprak sert batmadi.

2li 14" olani yine taktim tam suruyordum kiii

Dizideki on lastik çufffff[emoji2]
Iki gundur 16 dekar yeri bitiremedim elhamdulillah[emoji2]

Daha 12 dekar bi parca daha var.


Olsun zaman var saglik olsun.
 

Benzer Konular