MF JD Kiyaslamasi güncellendi 6140m ve 6714s olarak


Bu dediğiniz sistem Fendt ve Massey in dyna vt lerinde geçerli CNH sadece biçerdöverlerde bu sistemi kullanıyor traktörlerde şanzıman ile istediğiniz hızda aktarma mümkün pompalı sistem değil kullanıpta memnun olmayaninada denk gelmedimEkli dosyayı görüntüle 74379
Siteme dahil ve harekete etki eden herhangi bir hidrostatik pompa ya da değişken kasnaklı kayış olmazsa bu sistem sürekli değişken(cvt) değildir.marka kendi insiyatifiyle ürününü cvt adıyla pazarlıyor olabilir.
Yukardaki videoda normal gezegen dişlili modern bir otomatik vites kutusu görüyoruz.
Belki çok fazla kademe koymuşlardır,(yani 50-60 kademe koyulduysa kullanıcının kademe geçişlerini hissetmesi çok mümkün değil, aynı cvt gibi olur)
Bu şanzıman dişlilerden oluşuyor, sıkıntı görünmüyor.işin içine pompa kayış girerse sıkıntı var demektir.çünkü bakım maliyeti girer işin içine.ve işin içinde pompa ya da kayış yoksa o şanzıman cvt değildir.
Türkiye'de Otosan fabrikasında da çekiciler için 60 kademeli bir şanzıman üretiliyor mesela.ama pazarlarken otomatik vites diye pazarlayıp geçiyorlar.kademeli mi kademesiz mi konusu gündeme gelmiyor.
 
Siteme dahil ve harekete etki eden herhangi bir hidrostatik pompa ya da değişken kasnaklı kayış olmazsa bu sistem sürekli değişken(cvt) değildir.marka kendi insiyatifiyle ürününü cvt adıyla pazarlıyor olabilir.
Yukardaki videoda normal gezegen dişlili modern bir otomatik vites kutusu görüyoruz.
Belki çok fazla kademe koymuşlardır,(yani 50-60 kademe koyulduysa kullanıcının kademe geçişlerini hissetmesi çok mümkün değil, aynı cvt gibi olur)
Bu şanzıman dişlilerden oluşuyor, sıkıntı görünmüyor.işin içine pompa kayış girerse sıkıntı var demektir.çünkü bakım maliyeti girer işin içine.ve işin içinde pompa ya da kayış yoksa o şanzıman cvt değildir.
Türkiye'de Otosan fabrikasında da çekiciler için 60 kademeli bir şanzıman üretiliyor mesela.ama pazarlarken otomatik vites diye pazarlayıp geçiyorlar.kademeli mi kademesiz mi konusu gündeme gelmiyor.
Tam olarak mevzu bu işte. Kademesiz vasfini tasiyacak özelliklere mi sahip yoksa kademeli kategorisinde mi olay bundan ibaret velhasili vt şanzimanlar toprak işlemede pekte akil işi değil
 
  • Beğen
Tepkiler: toztoprak
Tam olarak mevzu bu işte. Kademesiz vasfini tasiyacak özelliklere mi sahip yoksa kademeli kategorisinde mi olay bundan ibaret velhasili vt şanzimanlar toprak işlemede pekte akil işi değil
Normalde cvt şanzımanın parça sayısı çok daha az, maliyeti daha düşük olması gerekir.
Ancak videoda izlediğimiz autocommand isimli şanzımanın parça sayısı çok fazla.bu sebeple sıradan şanzımanlara göre maliyeti de yüksektir.dişlilerden oluştuğu için belli bir saatten sonra performans kaybı da olmaz.bu şekilde bir otomatik şanzıman elbette ki yakıt tasarrufu sağlar.bu şanzumanda da yine parça sayısı daha çok olduğu için arıza riski artıyor.
 
Normalde cvt şanzımanın parça sayısı çok daha az, maliyeti daha düşük olması gerekir.
Ancak videoda izlediğimiz autocommand isimli şanzımanın parça sayısı çok fazla.bu sebeple sıradan şanzımanlara göre maliyeti de yüksektir.dişlilerden oluştuğu için belli bir saatten sonra performans kaybı da olmaz.bu şekilde bir otomatik şanzıman elbette ki yakıt tasarrufu sağlar.bu şanzumanda da yine parça sayısı daha çok olduğu için arıza riski artıyor.
Kannimca ya tam kademesiz olmali ya da net kademeli olmali balyacilik tasima nakliye vs islerinde uygundur ama toprak isleme agir iste yari otomatik kademeliden pek sasmamakta fayda var
 
  • Beğen
Tepkiler: toztoprak
Normalde cvt şanzımanın parça sayısı çok daha az, maliyeti daha düşük olması gerekir.
Ancak videoda izlediğimiz autocommand isimli şanzımanın parça sayısı çok fazla.bu sebeple sıradan şanzımanlara göre maliyeti de yüksektir.dişlilerden oluştuğu için belli bir saatten sonra performans kaybı da olmaz.bu şekilde bir otomatik şanzıman elbette ki yakıt tasarrufu sağlar.bu şanzumanda da yine parça sayısı daha çok olduğu için arıza riski artıyor.
Buda vitesli transmisyon buna göre daha az parça var cvt de
 
Mekanikten makineden az anlayan kişi sistemin bileşenlerine baktığında periyodik bakım ihtiyacı olduğunu anlayacaktır.
Yağ pompaları veya çelik kayışla aktarılan bir güçten bahsediyoruz
Bu pompaların debileri zamanla düşecek.
Hangi pompa olursa olsun, çalışmaya başladığı andan itibaren ömrünü doldurmaya başlar.bu isterse gres pompası olsun.

Traktörünün damper valfini saatlerce basılı tut bakalım, yüksek basınç altında hidrolik pompanın kaç saat ömrü varmış görürsün.

Çoğu yeni traktör vitesi debriyajsız 4 takviyeye bölüyor, bazıları 6ya bölüyor.
Potansiyel çalışma hızlarında, yük altında debriyajı ayırmadan, güç kesintisiz vites değiştirme imkanı sağlıyor.şimdiki otomatik şanzımanlar dururken ağır işçilik yapacak traktöre, periyodik bakım ihtiyacı olan cvt tercih etmek kişisel fantazi halini alıyor.

Traktör 1700 devirde tam yükte 7 km hızla rahat gidebiliyor, bir üst vitese atınca hız 8 kme'ye çıkıyor ama motor boğuluyor.şanzımanımız cvt olacak da bizi 7km hıza mahkum olmaktan kurtarıp 7,5 km hızla gitmemizi sağlayacak.ya bırakın boş işleri.

Ayrıca 7 km ile git, motorun dinç kalır


Bunu hangi bilimsel verilere yada testlere dayanarak söylüyorsun ? Bununla alakalı yapılmış test raporları veyahutta bilimsel bir makale çalışma varsa paylaş ki bizde okuyup sebebini ayrıntılı bir şekilde öğrenelim .
 
Buda vitesli transmisyon buna göre daha az parça var cvt de
Bu çift kavramalı otomatik vitesmiş.
Otomatik traktör alınca çalışma prensibine bakıp inceleyip almak lazım
Otomatik traktörlerin hepsinde cvt kullanılıyor gibi bir algı var(en azından ben öyle sanıyordum)
Yukardaki autocommand ve dynamiccommand isimli şanzımanlar bildiğimiz çift kavramalı gezegen dişlili otomatik vites
 
Son düzenleme:
Biz de hem jd 6120 M premium hemde mf 6716 s var kendime göre iki traktörün artı ve eksi yönlerini belirteceğim
muadil güçlerde değiller ama konfor olarak jd daha sessiz daha konforlu uzun süreler çalışınca mf daha çok yoruyor.
Bir de yeni jd premium serilerindeki köşe ekranı çok kullanışlı çok işlevsel.
Mf dyna 6 da sol shuttle de vites değiştirme özelliği olması jd de aradığımız özellik gerçekten daha işlevsel o konuda.
6120 M de stop etmeme özelliği yok masseyde var bu da diğer artısı Mf nın.
Onun dışında jd nin aks aralığının kısa olması onu çok çevik yapıyor olduğu yerde dönüveriyor. Ancak bu da bazen önünün tartılmasına sebep olabiliyor.
Jd de sadece frenle traktörü durdurma olayı çok güzel bu da keşke massey de olsa dediğim bir özellik.
Yakıt ve çekiş olarak muadil olmadığı için bir şey diyemeyeceğim.
Sağlamlık olarak jd daha sağlam geliyor bana.
İlerde Mf yi satarsam alacağım traktör kesinlikle r serisi olur.
Sorunuz olursa cevaplayabilirm.
 

Bu gibi kiyaslamalarda iki marka traktorude kullanici olmasi cok daha iyi yorumlarami getirecektir oncelikle.
Biz de hem jd 6120 M premium hemde mf 6716 s var kendime göre iki traktörün artı ve eksi yönlerini belirteceğim
muadil güçlerde değiller ama konfor olarak jd daha sessiz daha konforlu uzun süreler çalışınca mf daha çok yoruyor.
Bir de yeni jd premium serilerindeki köşe ekranı çok kullanışlı çok işlevsel.
Mf dyna 6 da sol shuttle de vites değiştirme özelliği olması jd de aradığımız özellik gerçekten daha işlevsel o konuda.
6120 M de stop etmeme özelliği yok masseyde var bu da diğer artısı Mf nın.
Onun dışında jd nin aks aralığının kısa olması onu çok çevik yapıyor olduğu yerde dönüveriyor. Ancak bu da bazen önünün tartılmasına sebep olabiliyor.
Jd de sadece frenle traktörü durdurma olayı çok güzel bu da keşke massey de olsa dediğim bir özellik.
Yakıt ve çekiş olarak muadil olmadığı için bir şey diyemeyeceğim.
Sağlamlık olarak jd daha sağlam geliyor bana.
İlerde Mf yi satarsam alacağım traktör kesinlikle r serisi olur.
Sorunuz olursa cevaplayabilirm.
Iki markayida kullanan biri olarak yorumlariniz daha guzel olacaktir . Şimdi bahsi gecen traktorler ayni sikletin 6000 serilerinde ki 140hp nominal beygirli traktorleri. Dediginiz gibi dingil mesafesi 120min kisa ama 6140m 2580mm 6714s ise 2670mm ile 9cm daha uzun ama bu farki araziye yansitirmi ciddi bir fark midir bilemiyoruz tonaj olarakda bos agirlikta 100kg jd daha agir. Mesela saatlik yakitlari hakkinda bilgi alabilir miyiz ekipmana oranla saatte yapilan işi dekar olarak yorumlayabiliriz az cok bu da bizi yakiti gosterir
 
  • Beğen
Tepkiler: cemilAltan
Bu gibi kiyaslamalarda iki marka traktorude kullanici olmasi cok daha iyi yorumlarami getirecektir oncelikle.

Iki markayida kullanan biri olarak yorumlariniz daha guzel olacaktir . Şimdi bahsi gecen traktorler ayni sikletin 6000 serilerinde ki 140hp nominal beygirli traktorleri. Dediginiz gibi dingil mesafesi 120min kisa ama 6140m 2580mm 6714s ise 2670mm ile 9cm daha uzun ama bu farki araziye yansitirmi ciddi bir fark midir bilemiyoruz tonaj olarakda bos agirlikta 100kg jd daha agir. Mesela saatlik yakitlari hakkinda bilgi alabilir miyiz ekipmana oranla saatte yapilan işi dekar olarak yorumlayabiliriz az cok bu da bizi yakiti gosterir
Mf de 6 16 lık jd de 5 li 14 lü ünlü pulluklar var akşama kadar 140 150 dönüm yer süreriz Mf 110 lt civarı jd ise 70 80 lt civarı yakar genelde tabi bu veriler bilgisayarları sıfırlayınca alınan veriler
 
Bu gibi kiyaslamalarda iki marka traktorude kullanici olmasi cok daha iyi yorumlarami getirecektir oncelikle.

Iki markayida kullanan biri olarak yorumlariniz daha guzel olacaktir . Şimdi bahsi gecen traktorler ayni sikletin 6000 serilerinde ki 140hp nominal beygirli traktorleri. Dediginiz gibi dingil mesafesi 120min kisa ama 6140m 2580mm 6714s ise 2670mm ile 9cm daha uzun ama bu farki araziye yansitirmi ciddi bir fark midir bilemiyoruz tonaj olarakda bos agirlikta 100kg jd daha agir. Mesela saatlik yakitlari hakkinda bilgi alabilir miyiz ekipmana oranla saatte yapilan işi dekar olarak yorumlayabiliriz az cok bu da bizi yakiti gosterir
Üstad jd nominal 140, ipm olmadan maksimum 155 beygir. Mf ipm olmadan maksimum 140 beygir eğer bahsettiğiniz 6714s ince eksoz euro 5 motor ise maksimum 145 beygir. Arazide 6714s in daha performanslı olmasına ben ihtimal dahi vermiyorum. 9 cm den bir şey çıkmaz mf ile hangi ekipmanı kullanacaksan jd ile de kullanabilirsin.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedEmin
Üstad jd nominal 140, ipm olmadan maksimum 155 beygir. Mf ipm olmadan maksimum 140 beygir eğer bahsettiğiniz 6714s ince eksoz euro 5 motor ise maksimum 145 beygir. Arazide 6714s in daha performanslı olmasına ben ihtimal dahi vermiyorum. 9 cm den bir şey çıkmaz mf ile hangi ekipmanı kullanacaksan jd ile de kullanabilirsin.
Mf nin maximum guc 160 hp olmuyor muydu yanlis mi hatirladim hocam 🤔 dediginiz gibiyse degerler jd daha guclu olacaktir daha seri olacaktir ayni ekipmanla elbette. Agir ekipmanlarda o 9 cm sknti yapmazsa jd ye yonelmeye deger
 
Hocam yeni seriler 6s145 olarak geliyor ama suan icin traktor yok deniyor gelirsede fiyatlar yuksek olacak gibi o yuzden henuz 200 300 saatlerde 2022 model 6714s olanlara bakiyorum
Mf maksimum gücünü 1950d/dk da yakalıyor 145 beygir, epm ile max 160 beygir. (Nominal gücüne erişemedim çok gizemli tutmuşlar, broşürlerde yok) Jd maksimum gücünü 1900d/dk da yakalıyor 155 beygir, ipm ile max 166 beygir. (Nomimal gücünü 1500 devirde yakalıyor 140 beygir, ipm ile nom 160 beygir) Yani güce mf nin kaputta yazdığı 145 beygirden bakacak olursak jd 155 beygir bilginiz olsun. Ayrıca bahsettiğiniz mf yi muhtemelen sıfır fiyatının aşağısına alamazsınız bence ya sıfırıyla, 6s145le ilgilenin ya da ilgilenmeyin
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedEmin
Mf maksimum gücünü 1950d/dk da yakalıyor 145 beygir, epm ile max 160 beygir. (Nominal gücüne erişemedim çok gizemli tutmuşlar, broşürlerde yok) Jd maksimum gücünü 1900d/dk da yakalıyor 155 beygir, ipm ile max 166 beygir. (Nomimal gücünü 1500 devirde yakalıyor 140 beygir, ipm ile nom 160 beygir) Yani güce mf nin kaputta yazdığı 145 beygirden bakacak olursak jd 155 beygir bilginiz olsun. Ayrıca bahsettiğiniz mf yi muhtemelen sıfır fiyatının aşağısına alamazsınız bence ya sıfırıyla, 6s145le ilgilenin ya da ilgilenmeyin
Zaten galericilerin firsatciligi canini sıkıyor insanin bayiden sifir fiyat alabilirsem alacagim yok motor gelmez denirse veya absurt bir fiyat soylenirse fiyat avantajindan dolayi jd yi secicez
 
  • Beğen
Tepkiler: jondereci

Zaten galericilerin firsatciligi canini sıkıyor insanin bayiden sifir fiyat alabilirsem alacagim yok motor gelmez denirse veya absurt bir fiyat soylenirse fiyat avantajindan dolayi jd yi secicez
6s145 d6 exclusive parasına 6r130 (maks143,ipm156 güç olarak 6s145in dengi) muhtemelen alırsınız. Ben masseyi seçenek bile yapmam yerinizde olsam tabi yinede siz kullanacaksınız hakkınızda hayırlısı olsun gönlünüze göre olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedEmin

Benzer Konular