www.trakkulup.net

7 sonuçtan 1 ile 7 arası gösteriliyor
  1. #1
    cenap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    02 Ocak 2016
    Şehir
    Adıyaman
    Yaş
    31
    Mesajlar
    892
    Adı geçen
    2 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Emisyon karmaşıklığı



    Değerli arkadaşlar emisyon konusunda bazen kafam çok karışıyor. Mesela traktör kataloglarına baktığımda farklı farklı emisyon standartları yer almakta bunlar:euro3a,euro4a,tier3b,stage3 ve tier4a gibi bir sürü anlatım yazili euro4 ve euro3 ü biliyorum yalnız diğerleri tam kafamı karıştırdı. Birde şunu öğrenmek istiyorum ülkemiz 3-4 yıl sonra zorunluda olsa euro4 e geçecektir peki böyle olunca piyasadaki mevcut traktörlerin hepsi toplanmayacagina göre bunların pompa ayarları kısıtlanıp emisyon düşürulurse bu traktörlerin gücünden de düşüş olmaz mı? Anlamadım gitti.

  2. #2

    Üyelik Tarihi
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Bayburt
    Yaş
    40
    Mesajlar
    12,906
    Adı geçen
    18 Mesaj
    Etiketlenme
    1 Konu

    Cevap: Emisyon karmaşıklığı



    Geriye donuk islem yapilmaz.. eski motorlar oylece kalir.. sorun yok..

    Euro ile Tier ayni sey olcak.. biri avrupa biri abd standarti galiba..

    cenap teşekkür etti.

  3. #3
    Ziyaretçi İpek

    Cevap: Emisyon karmaşıklığı



    Emiyon standatlarında;
    Euro 3 = Euro 3A = Stage 3A = Tier 3
    Euro 3B = Stage 3B = Tier 4 İnterim
    Euro 4 = Euro 4A = Srage 4 = Tier 4 Final
    yaklaşık aynı değerlere karşılık gelmektedir.

  4. #4
    The_Hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    28 Ocak 2017
    Şehir
    Sakarya
    Yaş
    39
    Mesajlar
    1,705
    Adı geçen
    4 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Cevap: Emisyon karmaşıklığı



    http://www.chandlersfe.co.uk/agco_si...technology.pdf
    Linkte gerekli değerler mevcuttur.

    cenap teşekkür etti.

  5. #5
    cenap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    02 Ocak 2016
    Şehir
    Adıyaman
    Yaş
    31
    Mesajlar
    892
    Adı geçen
    2 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Cevap: Emisyon karmaşıklığı



    Peki bu konuda bilgi sahibi olan var mı?
    Geçen gün new hollan servisindeki ustayla konuşurken kendisi büyük değişimin 2019 yılında olacağını söyledi.

  6. #6

    Üyelik Tarihi
    08 Temmuz 2017
    Şehir
    ankara
    Mesajlar
    69
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Cevap: Emisyon karmaşıklığı



    emisyon uğruna yapılan en büyük sıkıntı traktörlerdeki havalandırma hortumlarının iptalidir eksantirik miline kavis verilmesidir bunlar traktörün çekişini düşürür eski modeller bu konuda daha başarılı traktörün nefes alıp vermesine izin vermiyolar

  7. #7

    Üyelik Tarihi
    24 Nisan 2016
    Şehir
    Edirne
    Yaş
    41
    Mesajlar
    290
    Adı geçen
    3 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu

    Cevap: Emisyon karmaşıklığı



    Alıntı cenap Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar emisyon konusunda bazen kafam çok karışıyor. Mesela traktör kataloglarına baktığımda farklı farklı emisyon standartları yer almakta bunlar:euro3a,euro4a,tier3b,stage3 ve tier4a gibi bir sürü anlatım yazili euro4 ve euro3 ü biliyorum yalnız diğerleri tam kafamı karıştırdı. Birde şunu öğrenmek istiyorum ülkemiz 3-4 yıl sonra zorunluda olsa euro4 e geçecektir peki böyle olunca piyasadaki mevcut traktörlerin hepsi toplanmayacagina göre bunların pompa ayarları kısıtlanıp emisyon düşürulurse bu traktörlerin gücünden de düşüş olmaz mı? Anlamadım gitti.
    Eski araçların modifiye edilip emisyon sınırlaması yapılması teknik olarak mümkün olmaz. Geriye dönük uygulama yapılmadı, bundan sonra da hele ki iş makinelerine yapılması çok uzak bir ihtimal. Pompayla falan oynamakla emisyon düşürülmez. Düşürürsün ama bu kez de motor yürümez. Şu anda Türkiye'de sizin dediğiniz işlemin tam tersi yapılıyor. EGR ve DPF iptali, yakıt haritasının yeniden yazılması ile emisyon nedeniyle kaybedilen motor gücü yeniden kazanılıyor (hiç onayladığım bir uygulama değil ancak yapılıyor). Düz pompalı motora crdi yakıt sistemi mi monte ettirecekler? BU teknik olarak imkansız. Traktör ve iş makinalarında emisyonu çok baskılamak gerektiğini düşünmüyorum çünkü bu araçlar genelde meskun mahal dışında çalışıyorlar. Gemiler denizde yolculuk ettikleri için en ucuz yakıtı yakmalarına nasıl izin veriliyorsa iş makineleri için de bence aynı durum geçerli.

    cenap teşekkür etti.




Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Arama Motoru Etiketleri

traktör, tarım, çiftçilik, tarım makineleri, tarım aletleri SEO Blog

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yukarı Çık
Hakkımızda
TrakKulüp, Türkiye'nin en büyük çiftçi paylaşım sitesidir. Sitemizde traktörler, biçerdöverler, tarım makineleri, tarım aletleri, çiftçilik, tarım ve hayvancılık ile ilgili 1.000.000'dan fazla mesaj bulunmaktadır.

62.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Bizi Takip Edin
e-Posta: trakkulup@trakkulup.net
Whatsapp: 0 535 7845520
DMCA.com Protection Status