• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

Katılım
01.02.2010
Mesajlar
5,086
Konum
Aksaray




S.al arkadaşlar bu yıl hangi yağlık ayçiçek tohumunu ekiyorsunuz karar verenler yada alanlar varmı?

Biz hep ADVANTA C70165 ekiyorduk geçen yıl köyümüzde bu çeşitte çok oranbaş görüldü o yüzden bu çeşidi ekmekte kararsızım aynı Limegrain firmasının TUNCA ve syngenta firmasının BOSFORA çeşidininde düşünüyorum ama bu çeşitlerin fiyatı yüksek BASFORA zaten şuan esnafların ellerinde yok galiba bu 2 çeşit mildiyö(köse) ve oranbaşa yüksek töleranslıymış yağ fabrikaları BASFORA yı çok methediyorlar kamyonda çok ağırlık farkı oluyormuş ,yine bölgemizde MAY-Sirena ve Syngenta Transol da ekiliyor sirena oranbaşa dayanıklıymış ama Transol dayanıksız,bitki yapısı olarak Transol çok güzel görünüyor ama biraz geç olgunlaşıyor.

Bu yıl tohumlar yüksek olacak diye kamoyu oluşturuyorlar böyle giderse çifçi fiyatlar yükselecek diye karaborsa yüksek fiyatlara tohum alacak bizde bu telaşa kapılaya başladık yarın ilçede fiyatları ve çeşitleri araştıracağım sizler hangi çeşitleri ekmeyi düşünüyorsunuz bölgelerinizde tohum fiyatları nerelerde acaba?
 
Katılım
22.07.2007
Mesajlar
15,185
Konum
İstanbul
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

Geçen gün LG 5542 Cosmoslu aldık. 538 TL fiyatı. Normalde Sanay MR ekiyorduk. Ama bu sene tarlalar kuşlara yem olabilir diye. Denemek maksatlı 5542 aldık.
 
Katılım
08.09.2008
Mesajlar
798
Konum
kahramanmaraş astamr
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

Bizim burda ekmeyi düşünüyoruz kırac araziye sizce kırac araziye hangi tohum iyi olur yag ve verim yönünden
 
Katılım
08.09.2008
Mesajlar
798
Konum
kahramanmaraş astamr
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

alipasalierkan link=topic=62712.msg701939#msg701939 date=1360783951' Alıntı:
Geçen gün LG 5542 Cosmoslu aldık. 538 TL fiyatı. Normalde Sanay MR ekiyorduk. Ama bu sene tarlalar kuşlara yem olabilir diye. Denemek maksatlı 5542 aldık.
538 tl ye aldıgın kac dönüme yetiyor
 
Katılım
17.02.2012
Mesajlar
237
Konum
çanakkale
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

Biz otluk arazilerde sanay , otu fazla çıkmadığı arazilerde de tunca ekiyoruz.Ama şu limagrain i bi denemek istiyorum şöle bir 5 dönüme bakalım ne olacak.

Ayrıca beatrac diye bir şey denedim geçen sene çok faydası oldu tuncada tavsiye ederim.
 
Katılım
24.12.2007
Mesajlar
4,163
Konum
Kırklareli
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

sanay mr, pioneer pr64g46, lg 5542, lg 5565
 
Katılım
25.07.2008
Mesajlar
6,119
Konum
Kırklareli
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

Bu sene toprak hazırlamada kullanılan ilacın atılması yasaklanacak diye bir söylenti var , bilginiz var mı?
 
Katılım
25.07.2008
Mesajlar
6,119
Konum
Kırklareli
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

alipasalierkan link=topic=62712.msg701939#msg701939 date=1360783951' Alıntı:
Geçen gün LG 5542 Cosmoslu aldık. 538 TL fiyatı. Normalde Sanay MR ekiyorduk. Ama bu sene tarlalar kuşlara yem olabilir diye. Denemek maksatlı 5542 aldık.
10 kg lık çuval fiyatı mı bu Erkan?
 
Katılım
01.02.2010
Mesajlar
5,086
Konum
Aksaray
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

alipasalierkan link=topic=62712.msg701939#msg701939 date=1360783951' Alıntı:
Geçen gün LG 5542 Cosmoslu aldık. 538 TL fiyatı. Normalde Sanay MR ekiyorduk. Ama bu sene tarlalar kuşlara yem olabilir diye. Denemek maksatlı 5542 aldık.
Hocam CL cosmoslu anlamınamı geliyo cosmos kuşu öldürüyormuymuş böcek öldürmek neysede kuşları toptan öldürmek karışık iş öyleyse yada tadını sevmiyordur cosmoslu olduğu için bu çeşitte ve bütün firmalarda yeni çeşilerde CLEARFIELD teknolojisiyle üretildiğinden bahsedilmiş nette bunun hakkında bilgi bulamadım bunun açılımı ne oluyor acaba?

ufukk link=topic=62712.msg701958#msg701958 date=1360784972' Alıntı:
Bu sene toprak hazırlamada kullanılan ilacın atılması yasaklanacak diye bir söylenti var , bilginiz var mı?
Biz hiç tririflin kullanmadık ben yüzeysel ilaçlama için çeğiçimi aldım şimdiden.
 
Katılım
03.04.2009
Mesajlar
761
Konum
Tekirdağ/Hayrabolu
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

Birkaç yıldır LG tunca ekiyorduk ama bu yıl tavsiye üzerine Syngenta BOSFORA ekeceğiz.. Allah herkese bol ürün bereketi versin...
 
Katılım
07.03.2010
Mesajlar
129
Konum
Eskişehir
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

ben pazartesi advanta c 70165 aldım paketi 350 den.ben ilk ekcem geçen hafta advanta iyimi?gübrelemeyi ve çapayı anlıyan arkadaşlara soralım diye bi konu açtık .hacıimmet ten başka cevap yazan olmadı.hacimmet arkadaş saolsun yaptıklarını anlatmış.bizde trakyalı arkadaşlar bi tarif verir diye baktık ama nafile.
 
Katılım
19.05.2008
Mesajlar
11,861
Konum
Edirne
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

hacimmet link=topic=62712.msg701968#msg701968 date=1360785379' Alıntı:
Hocam CL cosmoslu anlamınamı geliyo cosmos kuşu öldürüyormuymuş böcek öldürmek neysede kuşları toptan öldürmek karışık iş öyleyse yada tadını sevmiyordur cosmoslu olduğu için bu çeşitte ve bütün firmalarda yeni çeşilerde CLEARFIELD teknolojisiyle üretildiğinden bahsedilmiş nette bunun hakkında bilgi bulamadım bunun açılımı ne oluyor acaba?
Biz hiç tririflin kullanmadık ben yüzeysel ilaçlama için çeğiçimi aldım şimdiden.
Abi ' ' clearfield ' ' temiz alan cevre manasina geliyor. Ürettiği tohumlarda gecen sure ve proses çevreye zarar vermeyen bir üretim. Veya üretilen tohumlarla ekilen alanlarda zararlilari en aza indirecek bir oynama olabilir.
 
Katılım
22.07.2007
Mesajlar
15,185
Konum
İstanbul
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

ufukk link=topic=62712.msg701961#msg701961 date=1360785036' Alıntı:
10 kg lık çuval fiyatı mı bu Erkan?
Ufuk abi bildiğim kadarıyla adet hesabı olarak olması lâzım. Birtek Sygenta ' nın Sanay MR ' da KG olarak fiyat gördüm.

hacimmet link=topic=62712.msg701968#msg701968 date=1360785379' Alıntı:
Hocam CL cosmoslu anlamınamı geliyo cosmos kuşu öldürüyormuymuş böcek öldürmek neysede kuşları toptan öldürmek karışık iş öyleyse yada tadını sevmiyordur cosmoslu olduğu için bu çeşitte ve bütün firmalarda yeni çeşilerde CLEARFIELD teknolojisiyle üretildiğinden bahsedilmiş nette bunun hakkında bilgi bulamadım bunun açılımı ne oluyor acaba?
CL ' nin açılımı ne bilmiyorum. Ama Cosmos tel kurduna karşı olan bir ilaç. Onunla ilaçlanmış oluyor. Bu çeşitlerin fiyatı biraz farklı bildiğim kadarıyla. Kuşlar ile herhangi bir alakası yok. Onlara zarar vermiyor. Kuşa karşı dediğim kafaları aşağı baktığı için kuşlar pek yiyemiyor. O yüzden tercih ettik. Sanayların kafaları yukarı bakıyor. ClearField Teknolojisine gelirsek, yabancı otlara karşı geliştirilen tohum ve ilaç bazlı birliktelik içeren bir teknoloji. Aşağıdaki linkten detaylı bilgi alabilirsiniz.
http://www.agro.basf.com.tr/agroportal/tr/tr/clearfield_1/clearfield_1.html

Ayrıca arkadaşlar bilgi vermek isterim. İntervix ' e alternatif olarak bir ilaç geliştirilmiş. Belki duyanlarınız olmuştur. Adı şuan aklıma gelmedi. Ama sanırım daha ucuz olacakmış.
 
Katılım
01.02.2013
Mesajlar
948
Konum
kırklareli
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

64 g 46 ve LL 05 tohumunu ekiyoruz bu yıl için geçen yıl ilaçlı tuncalarda çok aşırı köse hastalıgı oldugu için bizim bölgemizde pek tutulmayan bi ürün sanat mr de yag oranı pek olmadıgı için tercih edilmiyo
 
Katılım
24.12.2007
Mesajlar
4,163
Konum
Kırklareli
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

Basf firmasının teknolojisi CL = 'Clearfield' teknolojisine uyumlu ayçiçeği.
yani İntervix Pro atılarak CL ayçiçeği üretimi. Clearfield 'temiz tarla' İntervix pro attığınızda tertemiz ve hastalıklardan ari bir tarla elde ediyorsunuz.

Benzer şekilde Du-pont Pioneer ' ın ExpressSun teknolojisi. Express isimli ilacı atarak tertemiz ve hastalıklardan ari bir tarla elde ediyoruz.
 
Katılım
24.05.2010
Mesajlar
1,520
Konum
Tekirdağ\SARAY
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

sanay mr ve LC 55cl42 bu sene tamamını ilaçlı intervixli çeşitlerden ekicez çapa kazcak insan bulunmuyor artık..

alipasalierkan link=topic=62712.msg701994#msg701994 date=1360786703' Alıntı:
Ayrıca arkadaşlar bilgi vermek isterim. İntervix ' e alternatif olarak bir ilaç geliştirilmiş. Belki duyanlarınız olmuştur. Adı şuan aklıma gelmedi. Ama sanırım daha ucuz olacakmış.
agrobest firması üretiyor o ilacı erkan abi adıda BAYTORE fiyatı uygun olacakmış ama ruhsalı bi ilaç değil toğum firmaları garanti vermiyor..
 
Katılım
14.11.2007
Mesajlar
2,296
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

Bizde günlerdir bu konuyu konuşuyoruz ama bir türlü karar veremedik. Geçmiş yıllarda otlu yerlere sanay, diğer yerlere Tunca ekerdik ve çokta memnunduk tuncadan. Taki geçen yıl tuncada görülen Köse olayına kadar. O yüzden bu yıl açıkcası Tuncadan biraz çekiniyoruz. Onun yerine LG 5580 tunca+MR ' yi desenek diyorum. Daha önce ekenler oldumu acaba bu cinsin köseye dayanıklılığı, verimi nasıl ?

GÜRKAN link=topic=62712.msg701953#msg701953 date=1360784646' Alıntı:
sanay mr, pioneer pr64g46, lg 5542, lg 5565
Gürkan abi LG5542CL ve LG5565 CL yi hangi tür yerlere ekmeyi düşünüyorsun ?
 
Katılım
24.12.2007
Mesajlar
4,163
Konum
Kırklareli
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

ÖZzGÜR link=topic=62712.msg702024#msg702024 date=1360788702' Alıntı:
Bizde günlerdir bu konuyu konuşuyoruz ama bir türlü karar veremedik. Geçmiş yıllarda otlu yerlere sanay, diğer yerlere Tunca ekerdik ve çokta memnunduk tuncadan. Taki geçen yıl tuncada görülen Köse olayına kadar. O yüzden bu yıl açıkcası Tuncadan biraz çekiniyoruz. Onun yerine LG 5580 tunca+MR ' yi desenek diyorum. daha önce ekenler oldumu acaba bu cinsin köseye dayanıklılığı verimi nasıl ?
Gürkan abi LG5542CL ve LG5565 CL yi hangi tür yerlere ekmeyi düşünüyorsun ?
Özgür LG 5580 bende yoktu ama bu sene başkalarına biçtiğim yerlerde sanay 170-180 kg yaptıysa, 5580 130-140 kg yaptı.
5542 ve 5565 i zayıf yerlere ekmeyi düşünüyoruz. bunların diğer ilaçlı çeşitlere göre avantajı ot problemi yoksa ilaç hiç atmayabiliyorsun, yada otun durumuna göre az ilaç atabiliyorsun, sanayda tam doza yakın kullanmak gerekiyor ilacı.
 
Katılım
01.08.2009
Mesajlar
4,019
Konum
Tekirdağ
Ynt: 2013 Yılında Hangi Yağlık Ayçiçek Tohumunu Ekeceksiniz

tunca 5542 alacaktık ama kalmamış bizde 5543 altık birde 5565 birde basfora ekicez kısmetse ama tohumlara baya bir zam gelmiş ekilcek olan en kötü fiyatı 480 lira 10 kg si birde 330 lira vardı ama cinsinii unuutum ama hiçi satamamışlar
 


Üst Alt