Akü Hakkında En Çok Merak Edilenler

06.12.2012
4,450
2,132
ISPARTA
Akü hakkında sıkça sorulan sorular ve cevapları.

aku-fiyat.png

.1)SORU : Açık devre halinde Akü voltajı 12.4V'tan düşük ise ne yaparsınız ?

CEVAP: Akü Amperinin 1/20 amperle ikmal şarjına bağlanmalıdır .

2.) SORU : Açık devre halinde Akü Voltajı 13'Voltun üzerinde ise sebebi nedir ?

CEVAP: Akünün asidi boşaltılıp içine asit konmuştur .

3.) SORU : Araç üzerinde Akü Voltajı 14.2 veya 14.5 Voltun üzerinde ise sebebi nedir?

CEVAP: Araçta konjektör arızalıdır , aşırı şarj vardır Akü yanar .

4.) SORU : Araç üzerinde Akü Voltajı 13 Volta gelmiyor ise sebebi nedir ?
CEVAP: Konjektör veya şarj dinamosu bozuktur .
5.) SORU : Araç üzerinde Akü Voltajı 13.5 Volttun üstüne çıkmıyor ise; sebebi nedir ?

CEVAP: Şarj Dinamosunun diyotlarından birisi patlaktır .
6) SORU : Akü arızalı ise ; araç üzerindeki ölçümleri nasıl etkiler ?

CEVAP: Olumsuz etkiler . Onun içindir ki araca yeni akü koyarak ölçüm yapılmalıdır .

7.) SORU : Araç rolantide çalışırken Voltaj 14 V'tan yüksek ise ; sebebi nedir ?

CEVAP: Konjektörü arızalıdır .

8.) SORU : İndikatör ( sihirli göz ) yeni aküde yeşil rengi göstermiyorsa ne yapmalıyız ?

CEVAP: İndikatörün topu takılmış olabilir . Aküyü sağa sola sallayarak yerine gelir.

9.) SORU : Akünün üzerindeki etiket buruşmuş serigrafi boyalarının renkleri bozulmuşsa sebebi nedir?

CEVAP: Akü aşırı şarja uğramıştır .

10.) SORU : Çift akü kullanan araçlarda akülerden birinin voltajı düşükse sebebi nedir?

CEVAP: Akünün bir tanesinden 12 Volt akım çekiliyor demektir . Diğer aküde aşırı şarja uğrar .

11.) SORU : Çift akü kullanan araçlarda 12 Volt akım almak için ne yapılmalıdır ?

CEVAP: Devreye Konvertör koyup iki aküden akım çekilmelidir .

12.) SORU : Negatif gözden başlayarak Pozitif göze doğru asit yoğunlukları yükselen bir değer ölçülüyor ise sebebi nedir ?

CEVAP: Şase kablosu okside olmuş veya akü yeterince şase alamıyordur .

13.) SORU : Asit rengi şeffaf beyaz değil de kahve rengi ise sebebi nedir ?

CEVAP : Akü aşırı şarj görmüş olabilir , akü ömrü son bulmuş plakalarında aktif madde süzülüp elektrolite kalmamış demektir .

14.) SORU : Akünün ilk asitli su konmasında akü voltajı 12 Voltun altında ise ; sebebi nedir ?

CEVAP: Aküyü önce 1/20 akımla şarja bağlamalı 1 saat sonunda şarjdan çıkarılmalı akü ısınmış ve Voltaj 12 Voltun üzerinde ise akü rutubet almış genelde 12 Voltun altında ise akü de ters göz montajı vardır demektir .

15.) SORU : Akü sabahları basmıyor gün içinde normal çalışıyor ise sebebi nedir?

CEVAP : Akülerin asit bomeleri ve voltajı kontrol edilmeli aküde bir sorun yok ise muhakkak aracın Konjektör , Marş Dinamosu ve araç dizel ise ısıtma bujilerine baktırılmalıdır .

16.) SORU : Çift akü kullanan araçların akü bağlantılarında nelere dikkat edilmelidir ?

CEVAP : Okside olmamasına , ters kutup başı takılmamasına ve tek aküden akım alınmamasına dikkat edilmelidir .

17.) SORU : Aracını müşteri ayda bir defa kullanıyorsa ; akü ne olur ?

CEVAP : Akü bekleme kaybından dolayı zamanla aracı çalıştıramaz hale gelir . Ve uzun süre beklerse sülfatlaşma
( kireçlenme ) olur . Bu sebeple araçlar yazın 15 günde bir , kışın haftada bir en az10 dakika çalıştırılmalı ve aküye ikmal şarjı yapmış olmalıdır .

18.) SORU : Akünün bomeleri çok düşük şarja bağladım akü akım almıyor ; akü bozuk mudur ?

CEVAP : Muhakkak akü bozuk olmayabilir ; Akü tamamen deşarj olduğundan 1/20 akımla değil de ; Örneğin 60 Amper akü ise ; 20-25 Amper şarja bağlayıp ( yıldırım şarj ) Akü voltajı yükselmeye başlayınca 10 Ampere düşürülmeli 2 saat bu değerle şarj etmeli devamında 1/20 Akımla yani 3 Amperle akü tam kapasiteye ulaşıncaya kadar yani; yoğunluklar 1280 gr/cm3 ye ulaşıncaya kadar şarj edilmelidir .

19.) SORU : Akü asidi donmuş ise ne yapmalıyım ?

CEVAP : Bu şekilde akü kesinlikle şarja bağlanılmaz .!!!!1 Önce ; + 40 C 'yi geçmeyen sıcak su dolu kabın içersine akünün içersine su girmeyecek şekilde akünün asidinin çözülmesi lazımdır .Ondan sonra şarja bağlanmalıdır .

20.) SORU : L.P.G.'li araçlara akü takarken nelere dikkat edilmelidir ?

CEVAP : Araç ; Normal karbiratörlü mü ? Yarı enjeksiyonlu mu ? Tam enjeksiyonlu mu olduğunu tespit etmek gerekir . Çünkü : L.P.G 'li olupta normal karbiratörlü ve yarım enjeksiyonlu olan araçlar çalıştırılırken benzinle çalıştırılmalı , kontak kapatılmadan bir süre önce benzinli konuma geçip karbiratörün benzinle dolması sağlanmalıdır .Bu durumda hem araç daha kolay çalışmış olacak hem de aküye fazla yüklenilmemiş olacak akü daha uzun ömürlü kullanılacaktır . Tam enjeksiyonlu araçlar da ; araç kendisi benzinle çalışır ve otomatik olarak L.P.G'li konuma geçmektedir .

21.) SORU : Aküye asit koyunca akü ısınırsa ne yapmamız lazım ?

CEVAP : Akü rutubet almıştır aküyü soğuk su kabı içine koyup + 25 C kadar soğutmak lazımdır . Bilahare 1/20 şarja bağlamak lazımdır .

22.) SORU : Aküye asit konur konmaz şarja bağlayabilirmiyiz ?

CEVAP : Hayır bağlayamassınız! Önce separatörlerin ve plakların emerek eksiltmiş olduğu asit maksimum seviyeye kadar tamamlanır ve ½ saat bekledikten sonra şarja bağlanır.

23.) SORU : TİCARİ TAKSİLER DE normal akü kullanabilir miyiz ?

CEVAP : Hayır kullanamazsınız .! Muhakkak TAKSİ AKÜSÜ 72 Amper kullanılmalıdır .

24.) SORU : Otobüsler de hangi aküyü kullanabilirim ?

CEVAP : Otobüsler için özel üretilmiş aküler kullanılmalıdır .

25.) SORU : Akü bomeleri ölçülürken nelere dikkat edilmelidir ?

CEVAP : Bomenin içine tamamen elektrolit çekilirse bome içindeki cam çubuk en üst seviyeye değer ve yanlış değer verir , onun için ; elektrolit aşama aşama normal değer okuyabilecek şekilde çekilmelidir . Böylece bome ile doğru sonuçlar almak kolaylaşır .

26.) SORU : Kuru aküye yeni elektrolit doldurdum fakat indikatör yeşil renk olamamış ne yapmalıyım ?

CEVAP : Asitli su seviyesini kontrol et . Şarja bağla yine yeşile geçmiyorsa ; aküyü sağa sola sallayınız veya aracın kendi vibrasyonundan dolayı bir süre sonra kendiliğinden yeşil konuma gelecektir .

27.) SORU : Dizel araçlarda akü bome ve Voltajları normal olduğu halde araç çalışmıyor ise sebebi nedir ?

CEVAP : Dizel aracın ısıtma bujileri arızalı olabilir . Bujileri değiştirilmelidir .Akü sağlamdır .

28.) SORU : Akü araçtan sökülüp takılırken hangi kutup başları takılmalı veya sökülmelidir ?

CEVAP : Akü araçtan sökülürken negatif kablo ucu sökülmeli , takarken de pozitif kablo ucu takılmalıdır .

29.) SORU : Kablo uçlarına kutup başı bağlanırken nelere dikkat etmeliyiz ?

CEVAP : Kutup başlarının üzerindeki + ve - işaretlere dikkat edilmeli ve + kutup başının çapı daha büyüktür . Kutup başları yanlış takılır veya aküye montaj da + ( - ) ye - ( + ) ya bağlanırsa aracın elektronik sistemi ve elektronik beyni yanar .Akü de patlayabilir .

30.) SORU : Akü kullanılmıyor ise ise içindeki elektroliti dökebilir miyiz ?

CEVAP : Asla dökemezsiniz .Önce aküyü deşarj edip tekrar tam kapasiteye ulaşıncaya kadar şarj edilip aylık voltaj kontrolleri yapılmalı akü voltajı 12.4V ve Voltun altına düşerse tekrar şarj edilmelidir .
 
Akü hakkında sıkça sorulan sorular ve cevapları.

Ekli dosyayı görüntüle 16196

.1)SORU : Açık devre halinde Akü voltajı 12.4V'tan düşük ise ne yaparsınız ?

CEVAP: Akü Amperinin 1/20 amperle ikmal şarjına bağlanmalıdır .

2.) SORU : Açık devre halinde Akü Voltajı 13'Voltun üzerinde ise sebebi nedir ?

CEVAP: Akünün asidi boşaltılıp içine asit konmuştur .

3.) SORU : Araç üzerinde Akü Voltajı 14.2 veya 14.5 Voltun üzerinde ise sebebi nedir?

CEVAP: Araçta konjektör arızalıdır , aşırı şarj vardır Akü yanar .

4.) SORU : Araç üzerinde Akü Voltajı 13 Volta gelmiyor ise sebebi nedir ?
CEVAP: Konjektör veya şarj dinamosu bozuktur .
5.) SORU : Araç üzerinde Akü Voltajı 13.5 Volttun üstüne çıkmıyor ise; sebebi nedir ?

CEVAP: Şarj Dinamosunun diyotlarından birisi patlaktır .
6) SORU : Akü arızalı ise ; araç üzerindeki ölçümleri nasıl etkiler ?

CEVAP: Olumsuz etkiler . Onun içindir ki araca yeni akü koyarak ölçüm yapılmalıdır .

7.) SORU : Araç rolantide çalışırken Voltaj 14 V'tan yüksek ise ; sebebi nedir ?

CEVAP: Konjektörü arızalıdır .

8.) SORU : İndikatör ( sihirli göz ) yeni aküde yeşil rengi göstermiyorsa ne yapmalıyız ?

CEVAP: İndikatörün topu takılmış olabilir . Aküyü sağa sola sallayarak yerine gelir.

9.) SORU : Akünün üzerindeki etiket buruşmuş serigrafi boyalarının renkleri bozulmuşsa sebebi nedir?

CEVAP: Akü aşırı şarja uğramıştır .

10.) SORU : Çift akü kullanan araçlarda akülerden birinin voltajı düşükse sebebi nedir?

CEVAP: Akünün bir tanesinden 12 Volt akım çekiliyor demektir . Diğer aküde aşırı şarja uğrar .

11.) SORU : Çift akü kullanan araçlarda 12 Volt akım almak için ne yapılmalıdır ?

CEVAP: Devreye Konvertör koyup iki aküden akım çekilmelidir .

12.) SORU : Negatif gözden başlayarak Pozitif göze doğru asit yoğunlukları yükselen bir değer ölçülüyor ise sebebi nedir ?

CEVAP: Şase kablosu okside olmuş veya akü yeterince şase alamıyordur .

13.) SORU : Asit rengi şeffaf beyaz değil de kahve rengi ise sebebi nedir ?

CEVAP : Akü aşırı şarj görmüş olabilir , akü ömrü son bulmuş plakalarında aktif madde süzülüp elektrolite kalmamış demektir .

14.) SORU : Akünün ilk asitli su konmasında akü voltajı 12 Voltun altında ise ; sebebi nedir ?

CEVAP: Aküyü önce 1/20 akımla şarja bağlamalı 1 saat sonunda şarjdan çıkarılmalı akü ısınmış ve Voltaj 12 Voltun üzerinde ise akü rutubet almış genelde 12 Voltun altında ise akü de ters göz montajı vardır demektir .

15.) SORU : Akü sabahları basmıyor gün içinde normal çalışıyor ise sebebi nedir?

CEVAP : Akülerin asit bomeleri ve voltajı kontrol edilmeli aküde bir sorun yok ise muhakkak aracın Konjektör , Marş Dinamosu ve araç dizel ise ısıtma bujilerine baktırılmalıdır .

16.) SORU : Çift akü kullanan araçların akü bağlantılarında nelere dikkat edilmelidir ?

CEVAP : Okside olmamasına , ters kutup başı takılmamasına ve tek aküden akım alınmamasına dikkat edilmelidir .

17.) SORU : Aracını müşteri ayda bir defa kullanıyorsa ; akü ne olur ?

CEVAP : Akü bekleme kaybından dolayı zamanla aracı çalıştıramaz hale gelir . Ve uzun süre beklerse sülfatlaşma
( kireçlenme ) olur . Bu sebeple araçlar yazın 15 günde bir , kışın haftada bir en az10 dakika çalıştırılmalı ve aküye ikmal şarjı yapmış olmalıdır .

18.) SORU : Akünün bomeleri çok düşük şarja bağladım akü akım almıyor ; akü bozuk mudur ?

CEVAP : Muhakkak akü bozuk olmayabilir ; Akü tamamen deşarj olduğundan 1/20 akımla değil de ; Örneğin 60 Amper akü ise ; 20-25 Amper şarja bağlayıp ( yıldırım şarj ) Akü voltajı yükselmeye başlayınca 10 Ampere düşürülmeli 2 saat bu değerle şarj etmeli devamında 1/20 Akımla yani 3 Amperle akü tam kapasiteye ulaşıncaya kadar yani; yoğunluklar 1280 gr/cm3 ye ulaşıncaya kadar şarj edilmelidir .

19.) SORU : Akü asidi donmuş ise ne yapmalıyım ?

CEVAP : Bu şekilde akü kesinlikle şarja bağlanılmaz .!!!!1 Önce ; + 40 C 'yi geçmeyen sıcak su dolu kabın içersine akünün içersine su girmeyecek şekilde akünün asidinin çözülmesi lazımdır .Ondan sonra şarja bağlanmalıdır .

20.) SORU : L.P.G.'li araçlara akü takarken nelere dikkat edilmelidir ?

CEVAP : Araç ; Normal karbiratörlü mü ? Yarı enjeksiyonlu mu ? Tam enjeksiyonlu mu olduğunu tespit etmek gerekir . Çünkü : L.P.G 'li olupta normal karbiratörlü ve yarım enjeksiyonlu olan araçlar çalıştırılırken benzinle çalıştırılmalı , kontak kapatılmadan bir süre önce benzinli konuma geçip karbiratörün benzinle dolması sağlanmalıdır .Bu durumda hem araç daha kolay çalışmış olacak hem de aküye fazla yüklenilmemiş olacak akü daha uzun ömürlü kullanılacaktır . Tam enjeksiyonlu araçlar da ; araç kendisi benzinle çalışır ve otomatik olarak L.P.G'li konuma geçmektedir .

21.) SORU : Aküye asit koyunca akü ısınırsa ne yapmamız lazım ?

CEVAP : Akü rutubet almıştır aküyü soğuk su kabı içine koyup + 25 C kadar soğutmak lazımdır . Bilahare 1/20 şarja bağlamak lazımdır .

22.) SORU : Aküye asit konur konmaz şarja bağlayabilirmiyiz ?

CEVAP : Hayır bağlayamassınız! Önce separatörlerin ve plakların emerek eksiltmiş olduğu asit maksimum seviyeye kadar tamamlanır ve ½ saat bekledikten sonra şarja bağlanır.

23.) SORU : TİCARİ TAKSİLER DE normal akü kullanabilir miyiz ?

CEVAP : Hayır kullanamazsınız .! Muhakkak TAKSİ AKÜSÜ 72 Amper kullanılmalıdır .

24.) SORU : Otobüsler de hangi aküyü kullanabilirim ?

CEVAP : Otobüsler için özel üretilmiş aküler kullanılmalıdır .

25.) SORU : Akü bomeleri ölçülürken nelere dikkat edilmelidir ?

CEVAP : Bomenin içine tamamen elektrolit çekilirse bome içindeki cam çubuk en üst seviyeye değer ve yanlış değer verir , onun için ; elektrolit aşama aşama normal değer okuyabilecek şekilde çekilmelidir . Böylece bome ile doğru sonuçlar almak kolaylaşır .

26.) SORU : Kuru aküye yeni elektrolit doldurdum fakat indikatör yeşil renk olamamış ne yapmalıyım ?

CEVAP : Asitli su seviyesini kontrol et . Şarja bağla yine yeşile geçmiyorsa ; aküyü sağa sola sallayınız veya aracın kendi vibrasyonundan dolayı bir süre sonra kendiliğinden yeşil konuma gelecektir .

27.) SORU : Dizel araçlarda akü bome ve Voltajları normal olduğu halde araç çalışmıyor ise sebebi nedir ?

CEVAP : Dizel aracın ısıtma bujileri arızalı olabilir . Bujileri değiştirilmelidir .Akü sağlamdır .

28.) SORU : Akü araçtan sökülüp takılırken hangi kutup başları takılmalı veya sökülmelidir ?

CEVAP : Akü araçtan sökülürken negatif kablo ucu sökülmeli , takarken de pozitif kablo ucu takılmalıdır .

29.) SORU : Kablo uçlarına kutup başı bağlanırken nelere dikkat etmeliyiz ?

CEVAP : Kutup başlarının üzerindeki + ve - işaretlere dikkat edilmeli ve + kutup başının çapı daha büyüktür . Kutup başları yanlış takılır veya aküye montaj da + ( - ) ye - ( + ) ya bağlanırsa aracın elektronik sistemi ve elektronik beyni yanar .Akü de patlayabilir .

30.) SORU : Akü kullanılmıyor ise ise içindeki elektroliti dökebilir miyiz ?

CEVAP : Asla dökemezsiniz .Önce aküyü deşarj edip tekrar tam kapasiteye ulaşıncaya kadar şarj edilip aylık voltaj kontrolleri yapılmalı akü voltajı 12.4V ve Voltun altına düşerse tekrar şarj edilmelidir .
Faydalı paylasimlarinizdan tesekkurler
 
  • Beğen
Tepkiler: ENES4422

Benzer Konular