• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

AYSAN MI ? MİNİ TİLLER Mİ ?

Katılım
04.06.2013
Mesajlar
31
Konum
kırklarelli

Merhaba arkadaşlar bu zamana kadar ekim öncesi toprak hazırlamada hep Aysan ve tırmık kullandık. Fakat şimdilerle mini tiller çok aklımı karıştırır oldu. Buğday ve ayçiçek ekimi öncesi toprak hazırlamada Aysan mı yoksa mini tiller mi daha iyi ve avantajlı? İkisinide kullanmış arkadaşlar artılarını eksileri yazarsa sevinirim.
 
Katılım
19.02.2016
Mesajlar
42
Konum
Tekirdağ
Otlu arazi için mini tiller toplama yapmaz
Sert toprak yapısı için mini tiller ayak kolay kırılmaz.
Traktörün kaç beygir kaçlı yaptırmayı düşmüyorsun.
 
Katılım
25.07.2017
Mesajlar
220
Yaş
33
Konum
KIRKLARELI
120 hp 4.5 metre düşünüyorum. Aysan olursa 45 li mini tillerde de 41 42 olur dediler
İkiside ayri is icin bence o yuzden ya ikisi ya da en fazla kullanacaginiz is icin birini alin butce meselesi sizi icin sebepleride aycicek ekimi oncesi toprak biraz agir tavliysa mini tiller mutlaka ama mutlaka sirim cikarir kimileri kayis der arka merdaneler ne olursa olsun bu sirimi parcalasada ufak tezekler olusur mini tiller bacaklari aysan italyan atak kadar titreme yapmaz buda eleme islemini gerceklestirmez aysan cekilen yer kum gibi olur tavinda ustu kullenir ekime hazirligi aysanin daha iyi olur ot konusuna gelince aysan ile mini tiller arasi ayak mesafesine bakin aysana kirlangic ayak patik takinca ot sorunu kalmaz mutlak kesecektir simdi bugday ekimi oncesine gelirsek yazdan cikilmasi sebebiyle ne kadar toprak tavlida olsa toprak kuraktir ustu tavli alti zordur aysan bacaginin kirilma ihtimali yuksek mini tillerin ayaginin kirilma ihtimali zordur mini tillerde bugday ekimi oncesi aysandan iyidir simdi gelin isin icinden siz cikin tabiki kim ne kullaniyorsa memnundur ancak ince iscilik konusunda aysan ayaginin titremesi inceligi topraktaku kacirmama ve ustunu kullemede aysan saglamlik konusunda bacak sertligi saglamligi bacak genisligi kirilmama konusunda mini tiller ustun gelir
 
Katılım
25.07.2008
Mesajlar
6,189
Konum
Kırklareli
Merhaba arkadaşlar bu zamana kadar ekim öncesi toprak hazırlamada hep Aysan ve tırmık kullandık. Fakat şimdilerle mini tiller çok aklımı karıştırır oldu. Buğday ve ayçiçek ekimi öncesi toprak hazırlamada Aysan mı yoksa mini tiller mi daha iyi ve avantajlı? İkisinide kullanmış arkadaşlar artılarını eksileri yazarsa sevinirim.
Selamlar Ömer
Önce Aysan sonrasında klasik kazayağı yerine tiller piyasaya sunuldu.
Sonrasında da üreticilere her iki işi birden yapma iddiasında olarak mini tiller sunuldu.
Aysan in varsa , klasik tiller al geç derim.
Ama Aysan yoksa bütçede kisitliysa hem Aysan hem tiller alacağına mini tiller almani öneririm.
 
Katılım
04.06.2013
Mesajlar
31
Konum
kırklarelli
Selamlar Ömer
Önce Aysan sonrasında klasik kazayağı yerine tiller piyasaya sunuldu.
Sonrasında da üreticilere her iki işi birden yapma iddiasında olarak mini tiller sunuldu.
Aysan in varsa , klasik tiller al geç derim.
Ama Aysan yoksa bütçede kisitliysa hem Aysan hem tiller alacağına mini tiller almani öneririm.
Evet abi aynen dediğin gibi olduğunu çocukluğumdan hatırlıyorum. Biz genelde yazdan sürebildiğimizi pullukla sürüyoruz yada dip kazan çekiyoruz. Sürümden sonra ikilemede de dipkazan çekiyoruz. Sonra duruma göre klasik 3sıralı 17li kazayağı yada Aysan çekiyoruz. Ekilecek durumdaysa ekim yada bidaha Aysan yada tırmık. Aslında Aysan’dan çok memnunuz. Aysan’ın işçiliğinide seviyoruz. Ama buğday ekimin de potingerden sonra Aysan bazı yerlerde yeterli olmuyor. Toplama yapıyor. Kurakta da fikrimce mini tiller daha iyi olacak.
30lu bi aysanım var ama bu traktöre küçücük geliyor. Onların yerine düşünüyorum. Aslında kafamdaki senin dediğin gibi klasik tiller ve Aysan ama ikisini de almak maliyetli olucak birazda o yüzden mini tiller düşüncesindeyim
 
Katılım
25.07.2008
Mesajlar
6,189
Konum
Kırklareli
Evet abi aynen dediğin gibi olduğunu çocukluğumdan hatırlıyorum. Biz genelde yazdan sürebildiğimizi pullukla sürüyoruz yada dip kazan çekiyoruz. Sürümden sonra ikilemede de dipkazan çekiyoruz. Sonra duruma göre klasik 3sıralı 17li kazayağı yada Aysan çekiyoruz. Ekilecek durumdaysa ekim yada bidaha Aysan yada tırmık. Aslında Aysan’dan çok memnunuz. Aysan’ın işçiliğinide seviyoruz. Ama buğday ekimin de potingerden sonra Aysan bazı yerlerde yeterli olmuyor. Toplama yapıyor. Kurakta da fikrimce mini tiller daha iyi olacak.
Bereketli olsun , fiyatları ne civarda istediğin ebattaki mini tillerlerin?
 
Katılım
29.05.2017
Mesajlar
1,048
Konum
Edirne
Hallettik aslında sadece telefonla arayıp ne dizdireceğimizi söyleyeceğiz. Kararımızı verip arar söyleriz dedik.
Ben traktörü büyüttüm malzeme ihtiyacım oldu. Aysan ve tiller almam gerekiyordu.
Mini tiller aldım 25 li ve tırmık aldım. Ayçiçeği ekeceğim zaman mini tillerle girip bi tırmık çekip ekecem hem tavı kaçmayacak hem yer düzlenecek
 
Katılım
04.06.2013
Mesajlar
31
Konum
kırklarelli
Ben traktörü büyüttüm malzeme ihtiyacım oldu. Aysan ve tiller almam gerekiyordu.
Mini tiller aldım 25 li ve tırmık aldım. Ayçiçeği ekeceğim zaman mini tillerle girip bi tırmık çekip ekecem hem tavı kaçmayacak hem yer düzlenecek
Bende senin gibi düşünüyorum arkadaşım ama bu zamana kadar çoğu zaman çek Aysan’ı ertesi gün ek yaptık ara sıra tırmık çekme gereği duyduk tabi toprağın durumuna göre. Mini tillerlede Aysan misali çalışırmıyım düşüncedeyim ama bi kumar oynayıp mini tiller alacağım büyük ihtimalle.
 
Katılım
29.05.2017
Mesajlar
1,048
Konum
Edirne
Bende senin gibi düşünüyorum arkadaşım ama bu zamana kadar çoğu zaman çek Aysan’ı ertesi gün ek yaptık ara sıra tırmık çekme gereği duyduk tabi toprağın durumuna göre. Mini tillerlede Aysan misali çalışırmıyım düşüncedeyim ama bi kumar oynayıp mini tiller alacağım büyük ihtimalle.
Tırmığın varsa bence hiş düşünme al minitilleri gitsn piyasa hergün çıkıyo yukarı elini çabuk tut yeni yılda bir zam gelir hemen.
Tırmık çekmeden ekme ayçiçeğini çek tav tutaun daha randımanlı oluyor bu yıl tırmık çektiğimiz yerler ip gbi çıktı
 


Üst Alt