BiO DİZEL

Katılım
04.04.2008
Mesajlar
89

arkadaşlar bio dizelle ilgili görüşlerimizi burada paylaşalım istedim Konuda bilgisi olan lütfen buraya yazssın eminim çoğumuzu ilgilendiren bir konudur.. Malum motorin fiyatları ortada.. ok-*-s


 
Katılım
14.11.2007
Mesajlar
2,296
Ynt: BiO DİZEL

Arkadaşlar bizim motorlara biodizel koysak yakarlar mı? Veya motorlarda herhangi bir modifiyeye gerek var mı?
 
Katılım
16.11.2007
Mesajlar
2,255
Konum
İstanbul
Ynt: BiO DİZEL

arkadaşlar bio dizel hemen hemen her dizel motorda kullanılabiliyor fakat motorun ömrünü çok çabuk bitiriyo ayrıca ekzostan çıkan dumanın kokusu mide bulandırıcı oluyo. Bildiğim kadarıyla bio dizel yanmış yemek yağlarından ve çeşitli kimyasal maddelerden yapılıyo biraz mantıklı olarak düşünürsek dizel patlamalı bir sistemdir ve pistonların kullanılan yakıtltan yağ alması gerekir bir nebze bio dizeldeki yemek yağı ne kadar mazodtun yerini tutar bilemiyorum.
 
Katılım
09.06.2008
Mesajlar
31
Konum
Konya
Ynt: BiO DİZEL

Motorlarda herhangi bir modifiyeye gerek yok bildiğim kadarıyla. Biodizel her türlü bitkisel ve hayvansal yağlardan üretilebiliyo. Örneğin Kanola ve Soya bitkisi şu anda türkiyede üretilen biodizellerin en önemli hammaddelerden ikisi. Dilovasında bir fabrika vardı kanoladan üretiyodu biodizeli. Yanmış yemek yağlarından değil mesela.
 
Katılım
24.04.2008
Mesajlar
615
Konum
İZMİR
Ynt: BiO DİZEL

bio dizel hiç bi parca gerek yok cunku mazot karisiyo ama Bio dizel koku yapar
 
Katılım
01.03.2008
Mesajlar
3,981
Konum
Sivas
Ynt: BiO DİZEL

küçük boyutta bir biodiesel tesisi ( garaja bile kurulabilir) sanırım 24 saatte 400 litre mazot üretebilecek şekilde olabiliyor ( tam hatırlamıyorum ) ... üretim bandına alkol ve bitkisel yağ katılarak ( kanola ,soya , ayçiçek , artık yağ .. vb ) tepkime başlatılıyor.. duruma göre bazı katalizörlerde ekleniyor... tepkime sonunda kısa bir süreliğine diesel ve gliseirn oluşuyor... bu zamanı iyi hesaplayıp mazotu çekiyorsunuz... eğer bu zamanı tutturamazsanız gliserin nedeniyle ikinci tepkime sonucu kocaman bir sabun kalıbı elde edebilme ihtimaliniz var .... mazotu aldıktan sonra kalan gliserin parlayıcı bir madde olduğundan çok iyi muhafaza edilmeli ve dikkatli olunmalı ( çok varsa sabun işinede girilmeli :) ) ...

motora gelincede eğer yakıt besleme sistemi filtreler ve pompa (motoruna göre değişiyor) uygun ise , yakılmasında bence hiç bir zarar yok .... allah bilir diğer mazotlara dağıtıcı firmalar neler katıyordur... mazotun azda olsa yağlama özelliğini ise göz ardı etsekte olur .. mazot fiyatları böyle giderse zaten iki senede bir rektefe yap biodieel yak daha karlı sanki :) .. yanlız bildiğim kadarıyla kaçak biodiesel üretmek yasak ... gerekli başvuruları yapıp ruhsat alıp , satmadan sadece kendin kullanabiliyorsun .. satması yasak ... kokma olayı ise artık yağ fazla kullanmadığın sürece fazla kokacağını sanmıyorum ... KENDİ FİKRİM DÜNYA SEVE SEVE BİODİESELE GEÇECEK ... .BAKALIM PETROLA DAYALI KÜRESEL SERMAYE DAHA NE KADAR DAYANACAK ....
 
Katılım
01.03.2008
Mesajlar
3,981
Konum
Sivas
Ynt: BiO DİZEL




BİYODİZEL ' in MOTORLARDAKİ UYGULAMASI
Depolama Koşulları

Dizel yakıt için gerekli dağıtım ve depolama yöntem ve kuralları biyodizel için de geçerlidir. Biyodizel temiz, kuru, karanlık bir ortamda depolanmalı, aşırı sıcaktan kaçınılmalıdır. Depo tankı malzemesi olarak yumuşak çelik, paslanmaz çelik, florlanmış polietilen ve florlanmış polipropilen seçilebilir.

Depolama, taşıma ve motor malzemelerinde bakır, kurşun, çinko kullanılmaması önerilmektedir. Bazı elastomerlerin, doğal ve butil kauçukların kullanımı da sakıncalıdır; çünkü biyodizel bu malzemeleri parçalamaktadır. Bu gibi durumlarda biyodizelle uyumlu Viton B tipi elastomerik malzemelerin kullanımı önerilmektedir.

Depolama tanklarının bileşiminde aluminyum, çelik, florlanmış polietilen, florlanmış polipropilen ve teflon bulunabilir ancak; bakır, pirinç, kurşun, kalay ve çinko bulunmamasına dikkat edilmelidir.
Biyodizelin alevlenme sıcaklığı dizel yakıta nazaran daha yüksektir. Bu nedenle taşınması ve depolanması daha güvenli bir yakıttır.

Biyodizel ısıl değeri motorinin ısıl değerine oldukça yakın değerde olup, biyodizelin setan sayısı motorinin setan sayısından daha yüksektir. Biyodizel kullanımı ile motorine yakın özgül yakıt tüketimi, güç ve moment değerleri elde edilirken, motor daha az vuruntulu çalışmaktadır. Biyodizel motoru güç azaltıcı birikintilerden temizleme ve motorinden çok daha iyi yağlayıcılık özelliklerine sahiptir.

Dizel motor lar biyodizel kullanarak da çalışabilirler. Dizel motorlar, havanın önce sıkıştırıldığı, sonra da yakıtın ultra-sıcak, ultra-basınçlı yanma bölümüne püskürtüldüğü sıkıştırma ile başlatma ilkelerine göre çalışırlar. Yakıt/hava karışımını ateşlemek için bir kıvılcım kullanan benzinli motorların tersine dizel motorlarda sıcak havayı ateşlemek için yakıt kullanılır. Bu basit işlem sayesinde de dizel motorlar kalın yakıtlarda da çalışabilirler.
Biyodizel kimyasal olarak dizel yakıtlara benzediği için herhangi bir dizel aracın yakıt deposuna doğrudan biyodizel katılabilir. Biyodizel, dizel yakıt kullanan motorlarda herhangi bir teknik değişiklik yapılmadan veya küçük değişiklikler yapılarak kullanılabilir. Ancak biyodizel, 1996 yılı öncesinde üretilen bazı araçlarda kullanılan doğal kauçuk ile uyumlu değildir. Çünkü biyodizel, doğal kauçuktan yapılan hortum ve contaları tahrip eder. Ancak bu problemler B20 (% 20 biyodizel / % 80 dizel) ve daha düşük oranlı biyodizel/dizel karışımlarında görülmez. Bununla birlikte, biyodizelin çözücü özelliği nedeniyle dizel yakıtının depolanmasından kaynaklanan yakıt deposu duvarlarındaki ve borulardaki kalıntıları ve tortuları çözdüğü için filtrelerin tıkanmamasına yönelik önlemler alınmalıdır. Ayrıca yakıt istasyonları ve araç tamirhanelerinde herhangi bir değişikliğe gerek yoktur.

Almanya ' da 1996 yılından itibaren piyasaya sürülen VW ve AUDI motorlu araçların hepsinde ve Mercedes kamyonlarında biyodizel kullanımı tamamiyle serbest bırakılmıştır. Taksi amaçlı kullanılan Mercedes otomobiller de kullanımda serbesttir. Diğer Mercedes ve BMW 5 serisi için ek 300 DM ' lık bir dönüşüme ihtiyaç vardır.

Fransa ' da Sofiproteol, Rouen, Novaol gibi biyodizel üreticileri, Peugeot, Citroen, Renault gibi otomotiv üreticileri ve Elf, Total gibi petrol firmaları genelinde Avrupa Birliği politik desteği ile gerçekleşen biyodizel üretimi kanola yağından sağlanmaktadır.
 
Katılım
04.04.2008
Mesajlar
89

Ynt: BiO DİZEL

euro1, euro2 ve eruo3 dediğimiz motorlarda mı kullanılıyor acaba..?
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt