• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

Katılım
23.03.2013
Mesajlar
3,725
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

Kİtabımdan sızler ıcın Bır kac fotoğraf cektım bu hususta.

http://www.trakkulup.net/muhabbet-teknik-bilgiler-182/massey-ferguson-5445-mi-5440-mi-sizce/msg765337/?topicseen#new

konusunda yapılan konusmaya ek fotograf yuklemek ıstedım ama sıtedekı bır sorundan dolayı burayı yukledım ADMİN arkadas tan bu fotografı

' ' common rail deişken zamanlı yakıt puskurtme olması gerekıyor faydası yok dıyen arkadas hıc bır seyden cakmıyor arada cok fark olur torku etkıler motorun sesını etkıler gucu cogaltır Kİtabımdan sızler ıcın Bır kac fotoğraf cektım bu hususta. ' '

bu yorumun altına eklemesinı rıca edıyorum anlş-*s

kitapta cok acık bır sekılde belırtılmıstır Aradakı fark. anlş-*s
 
Katılım
03.03.2013
Mesajlar
1,433
Konum
ANTALYA
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

ilk defa peugeot tarafindan fransa le mans yarışlarında benzinli araçlara karşı denenmis ve birinci olmus ve o günden sonra le mans dizel dayanıklık yarisi haline gelmistir.1997 yılında ilk defa alfa romeo 156 da 1.9 jtd 105 hp 205 nm olarak seri üretimde kullanılmıştir.sıradan dizellere oranla daha düşük yakitla daha yüksek hp ve özellikle tork artışı sağlamıştir.dönemde kullanilan emsal 1.9 normal dizel 63 ps ve 150 nm sahip fiat motoru ayni araçta 100 kmde 9 litre yakıt yakarken 1.9 jtd commanrail dizel 100 km de 5 litrelik yakit değerine sahip dünya devlerinin örnek aldığı bmw mercedes vsin alinti yaptığı teknolojidir.commanrail de her enjektore etkin yakit göndermek esastir pompa motordan bağımsiz eletronik program kontrolune sahiptir ihtiyaca göre besleme temel esastir bir piston hareketinde yanma odasina 5 kez yakit püskürme kabiliyetine sahiptir.hali hazirda traktörlerde standart olmayışı üretim, bakim maliyetlerinin yüksek oluşu ve yüksek yakit kalitesi istemesidir.suan günümüz commanrail dizelde litre başına 108 hp be 210 nm tork elde edilmekte örnek nh td 4 piston motoru 3.9 litre den 422 hp ve819 nm tork elde edilmesi demek

wikipedia yazisi
Common Rail, “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen, dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemidir. Bugüne kadar kullanılan aynı türdeki sistemlere göre yakıt sarfiyatı, egzoz gazı emisyonu, çalışma sistemi ve gürültü oluşumunda daha üstün bir sistemdir. Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Rail’de basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1500 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı, motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar.

Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da püskürtmenin şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkânlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkânlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan Pilot (ön) Püskürtme ortaya çıkmaktadır.

Pilot püskürtme, esas ana püskürtmeden önce oluşarak yakıtın yanmasına ilişkin çıkış oranlarını yüksek derecede iyileştirmektedir. Ön veya çoklu püskürtme, süratli manyetik supaplarına çok kere kumanda edilmesi ile oluşturulur. Böylece hem zararlı madde ve gürültü emisyonu hem de dizel motorlarının sarfiyat değerleri daha da azaltılmaktadır. Common-Rail sistemi, motorda önemli değişiklikler yapılmadan, kullanılan püskürtme sisteminin yerini alabilmektedir.

Basınç oluşumunun ve püskürtmenin ayrılmasına ilişkin tek şart, bir dağıtıcı boru (rail) ve enjektörlere giden borulardan oluşan, Yüksek Basınç Tutucusu’dur. Sistemin çekirdek parçası, manyetik supap kumandalı enjektördür. Püskürtme olayı, beyinden manyetik supaba giden bir sinyal ile başlatılır. Bu arada püskürtülen miktar, hem manyetik supabın açılma süresine hem de sistem basıncına bağlıdır. Sistem basıncını, yüksek basınçlı, pistonlu pompa oluşturmaktadır. Adı geçen pompa, düşük tahrik dönme momentleri ile çalışır, bu da pompa tahrikinin yükünü azaltmış olur. Basınç oluşumu için, binek otomobillerde distribütör tipi pompalar; ticari araçlarda ise sıra tipi pompalar öngörülmüştür. Common-Rail sistemlerinde, beyin, sensörler ve çoğu sistem fonksiyonları, başkalarında bulunan pompa-meme-birimi ve pompa-boru-meme gibi zamana bağlı tek pompa sistemleri ile eşittir. Common-Rail tekniği ile varılan gelişmeler duyulabilmekte ve ölçülebilmektedir. Ön püskürtme sayesinde bu direkt püskürtücü, ön yanma odalı motorun düşük gürültü seviyesi ile çalışırken aynı zamanda en katı egzoz gazı kurallarına da uymaktadır
 
Katılım
23.03.2013
Mesajlar
3,725
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

anlş-*s
 
Katılım
19.10.2009
Mesajlar
863
Konum
Eskişehir
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

Normal pompalı motorlara sonradan crdı monte edilebilirmi?
 
Katılım
02.12.2012
Mesajlar
13,342
Konum
Bayburt
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

Emeğine sağlık. Kitap ve mesleğin hakkında biraz daha bilgi faydalı olur..
 
Katılım
18.02.2011
Mesajlar
5,581
Konum
sivas
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

bu farkı en çokda kullanırken görüyorum... rampa yukarı bile araba vites büyütüyor...
 
Katılım
11.04.2012
Mesajlar
1,704
Konum
bolu/mudurnu
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

Bizi bilgilendirdiğin için saol abi Nh nin t6 serisi ve üzerindekilerde var bu sistem diye biliyorum ama yakında hepsinde olacakmış
 
Katılım
23.03.2013
Mesajlar
3,725
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

şerefli1 link=topic=67344.msg769863#msg769863 date=1378021966' Alıntı:
bu farkı en çokda kullanırken görüyorum... rampa yukarı bile araba vites büyütüyor...
;D
 
Katılım
18.02.2011
Mesajlar
5,581
Konum
sivas
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

tumosannn link=topic=67344.msg769894#msg769894 date=1378029016' Alıntı:

sen gül gül zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s
altımda 350 hp 1550 tork 20 tonluk araç var ordan biliyoz en dik rampaya 5. vitesle tırmanıyor amcam kafası bozuk olursa zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s
 
Katılım
23.03.2013
Mesajlar
3,725
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

şerefli1 link=topic=67344.msg769914#msg769914 date=1378037874' Alıntı:
sen gül gül zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s
altımda 350 hp 1550 tork 20 tonluk araç var ordan biliyoz en dik rampaya 5. vitesle tırmanıyor amcam kafası bozuk olursa zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s
Dogrudur abı markası ne onun bırde common rail se Bayır falan dınlemez onumuzdekı senelerde tumosan bu common raile gecıcekmıs abi anlş-*s
 
Katılım
18.02.2011
Mesajlar
5,581
Konum
sivas
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

tumosannn link=topic=67344.msg769922#msg769922 date=1378040041' Alıntı:
Dogrudur abı markası ne onun bırde common rail se Bayır falan dınlemez onumuzdekı senelerde tumosan bu common raile gecıcekmıs abi anlş-*s
dedim kullandığım için coommon railin farkını görüyom diye..neyse ok-*-s

tümosan ile erkunt o sisteme bu gidişle bu asırda geçerler gibi geliyor banada....onları common raile geçsede geçmese ben yerli traktörler kervanının safından ayrılmış bulunuyorum.....
önce klasik şanzumandan kurtulsunlar...
 
Katılım
23.03.2013
Mesajlar
3,725
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

şerefli1 link=topic=67344.msg769923#msg769923 date=1378040265' Alıntı:
dedim kullandığım için coommon railin farkını görüyom diye..neyse ok-*-s

tümosan ile erkunt o sisteme bu gidişle bu asırda geçerler gibi geliyor banada....onları common raile geçsede geçmese ben yerli traktörler kervanının safından ayrılmış bulunuyorum.....
önce klasik şanzumandan kurtulsunlar...
yavas yavas abi ::D
 
Katılım
18.02.2011
Mesajlar
5,581
Konum
sivas
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

tumosannn link=topic=67344.msg769924#msg769924 date=1378040369' Alıntı:
yavas yavas abi ::D
kaplumbağa da herk yapar misali nede olsa çamurdan da yapsalar alıyoz duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0
çaremi var kapitalizmin pençesinde boğuluyorken sop-*-sa sop-*-sa sop-*-sa sop-*-sa sop-*-sa
mazota yılda 1 tl zam gelirken buğday dibe vurmuş hayvanı soran yok mecburuz bir bakımada bu da yerli üreticinin işine geliyor nesine gerek common raile oto. şanzumana yada yüksek performans motora
 
Katılım
23.03.2013
Mesajlar
3,725
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

şerefli1 link=topic=67344.msg769930#msg769930 date=1378043396' Alıntı:
kaplumbağa da herk yapar misali nede olsa çamurdan da yapsalar alıyoz duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0 duva*-*0
çaremi var kapitalizmin pençesinde boğuluyorken sop-*-sa sop-*-sa sop-*-sa sop-*-sa sop-*-sa
mazota yılda 1 tl zam gelirken buğday dibe vurmuş hayvanı soran yok mecburuz bir bakımada bu da yerli üreticinin işine geliyor nesine gerek common raile oto. şanzumana yada yüksek performans motora
aynen abi kapıtilist duzende yok oluyoruz anlş-*s
 
Katılım
03.03.2013
Mesajlar
1,433
Konum
ANTALYA
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

günümüzde commanrail dizeli kullanmayan otomobil ureticisi yok traktörde ise yaygin degil
 
Katılım
03.03.2013
Mesajlar
1,433
Konum
ANTALYA
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

günümüzde commanrail dizeli kullanmayan otomobil ureticisi yok traktörde ise yaygin degil
 
Katılım
16.04.2009
Mesajlar
485
Konum
Sivas
Ynt: CR Common Rail Sistemının Klasik Dizel Sistemındeki Farkları + Ları.

cevo link=topic=67344.msg766313#msg766313 date=1376482414' Alıntı:
Normal pompalı motorlara sonradan crdı monte edilebilirmi?
burda takıyorlar köyden biri td 80 e takdırdı bende düşünüyorum
 


Üst Alt