ELEKTRO LİFT HAKKINDA


Arkadaşlar traktördeki lift o matic yani mandallı sistemi elektronik lift sistemine çevirmenin bir yolu var mı böyle birşeyi daha önceden yapan var mı

internette araştırırken şöyle bir sistem gördüm ama türkiyede bu tarz bi sistem hazır olarak satılıyor mu yada benzer birşey yapmak mümkün müdür? yorumlarınızı ve yardımlarını bekliyorum, teşekkürler

steyr.jpg
case.jpg
 
Arkadaşlar traktördeki lift o matic yani mandallı sistemi elektronik lift sistemine çevirmenin bir yolu var mı böyle birşeyi daha önceden yapan var mı

internette araştırırken şöyle bir sistem gördüm ama türkiyede bu tarz bi sistem hazır olarak satılıyor mu yada benzer birşey yapmak mümkün müdür? yorumlarınızı ve yardımlarını bekliyorum, teşekkürler

Ekli dosyayı görüntüle 12056
Ekli dosyayı görüntüle 12057

Şu an aklımdaki proje araştırma safhasındayım. Şanzımanlı küçük motor lazım yavaş dönen.
 
elektrikli piston sayesinde yapmış arkadaş galiba o tarz bişey ama acaba o paneli nasıl nereden bulmuş yada yapmış? :) ayrıca çamurluklardaki düğmeleri de tabi :) acilen böyle bişey yapmam lazım benimde.

Benim case jxc'ye ilk etapta dışardan hidrolik kaldırma yapmayı düşünüyorum. Düğmeleri araştırmak lazım başka marka traktör servislerinde olabilir. Bu tuşlar vinç kumanda üzerindekine benziyor. Forumda çok yaratıcı arkadaşlar var gerçekten. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkay Karadeniz

Mekanik devri bitti artık iş elektronikte. Mekanik sistemi bu şekilde elektroniğe çevirmek oldukça eğlenceli olmalı [emoji4]. İlaç makinası, gübre serpme makinası, biçerdöver ve daha birçok sisteme uygulanabilir.

Yağmur, çamur, kir toz vb durumlara direnci nasıl acaba bu lineer motorun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkay Karadeniz
Bu sistemi polonyalı biri yapmış fiyat olarak 2000 tl + Türkiye'ye kargo bedeli. Montajını kendiniz yapacaksınız. Böyle bir sistemi bende yaptım biraz maliyetli, denemeler devam ettikçe sistemin açıklarını ve ileriye dönük sorunlarını bitirdim sayılır. Prototip tam anlamıyla bittikten sonra standart fabrikasyon üretime geçeceğim.
 
Bu sistemi polonyalı biri yapmış fiyat olarak 2000 tl + Türkiye'ye kargo bedeli. Montajını kendiniz yapacaksınız. Böyle bir sistemi bende yaptım biraz maliyetli, denemeler devam ettikçe sistemin açıklarını ve ileriye dönük sorunlarını bitirdim sayılır. Prototip tam anlamıyla bittikten sonra standart fabrikasyon üretime geçeceğim.

Hassasiyet elektro hidrolik gibi oluyor mu? Yani tarla sürerken ani tepkiler verebiliyor mu? Hidrolik dışında mesela joystick kontrol gibi çalışmalar var mı
 
Hassasiyet elektro hidrolik gibi oluyor mu? Yani tarla sürerken ani tepkiler verebiliyor mu? Hidrolik dışında mesela joystick kontrol gibi çalışmalar var mı
Hassasiyeti elektronik kontrollü hidroliklerdeki gibi potansiyometre ile ayarlamak için hassasiyet koluna 2. bir piston takmak gerekir buda maliyeti yaklaşık olarak 2 katına çıkartır çünkü kullanılan pistonların fiyatı 90 dolardan başlıyor. Bu sistemde hassasiyet hariç diğer seçeneklerin hepsi mevcut. Hız kontrolü hidrolik üst ve alt limit ayarlama e-lift ve potansiyometre ile paralel olarak çalışan hidrolik kollar ve traktör çamurluklarındaki butonlar ile dışarıdan kontrol. Joystick kontrol derken tam olarak nasıl bi sistemden bahsediyorsunuz?
 
Hassasiyeti elektronik kontrollü hidroliklerdeki gibi potansiyometre ile ayarlamak için hassasiyet koluna 2. bir piston takmak gerekir buda maliyeti yaklaşık olarak 2 katına çıkartır çünkü kullanılan pistonların fiyatı 90 dolardan başlıyor. Bu sistemde hassasiyet hariç diğer seçeneklerin hepsi mevcut. Hız kontrolü hidrolik üst ve alt limit ayarlama e-lift ve potansiyometre ile paralel olarak çalışan hidrolik kollar ve traktör çamurluklarındaki butonlar ile dışarıdan kontrol. Joystick kontrol derken tam olarak nasıl bi sistemden bahsediyorsunuz?

Tek bir joystick üzerinde powershuttle, şaft durdur çalıştır, 1 yada 2 hidrolik çıkış kontrolü, hidrolik kolları indir kaldır fonksiyonu olacak. Traktörün hakimiyeti tek bir joystick üzerinde olacak. Bunlara ek programlanabilir beyin de olsa. Örneğin mibzer kullanırken sıra başında markörü kendi otomatik değiştirse, şaftı durdurup çalıştırsa gibi.
 
Joystick üzerinden shuttle kontrolü elektronik olanlarda kolay normal shuttle kablolarına ek yapılarak joystick üzerinde butonlara taşınabilir aynı şekilde pto kontrolü elektronikse oda yapılır. Hidrolik çıkışlar mekanik olduğu için maliyeti çok yüksek fiyatlar çıkar mekanikte el ile hidrolik valfin yağ akışını istenilen düzeyde ayarlayabiliriz ama aynı valfi elektronik kontrol ederken elektronikte 1-0 mantığı yani ya tamamen açılacak yada kapanacak arası olmaz. Akış kontrolünü sağlamak için valflerin değişmesi gerekir onunda maliyeti çok yüksek.
Tek bir joystick üzerinde powershuttle, şaft durdur çalıştır, 1 yada 2 hidrolik çıkış kontrolü, hidrolik kolları indir kaldır fonksiyonu olacak. Traktörün hakimiyeti tek bir joystick üzerinde olacak. Bunlara ek programlanabilir beyin de olsa. Örneğin mibzer kullanırken sıra başında markörü kendi otomatik değiştirse, şaftı durdurup çalıştırsa gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: YUSUFTUYLUOGLU

Joystick üzerinden shuttle kontrolü elektronik olanlarda kolay normal shuttle kablolarına ek yapılarak joystick üzerinde butonlara taşınabilir aynı şekilde pto kontrolü elektronikse oda yapılır. Hidrolik çıkışlar mekanik olduğu için maliyeti çok yüksek fiyatlar çıkar mekanikte el ile hidrolik valfin yağ akışını istenilen düzeyde ayarlayabiliriz ama aynı valfi elektronik kontrol ederken elektronikte 1-0 mantığı yani ya tamamen açılacak yada kapanacak arası olmaz. Akış kontrolünü sağlamak için valflerin değişmesi gerekir onunda maliyeti çok yüksek.

Böyle bir proje yapılmak istense ortama maliyeti ne olur. Joystick ile eskiye nazaran iş verimi önemli ölçüde artar. Kullanırkende rahatlık sağlar. Bu sisteme sahip traktörlerin fiyatları malüm. Yarı fiyatına traktör alıp joystick entegre ederek önemli bir tasarruf sağlanır.

Bu lineer motorların benzeri biçerdöverlerde de var. Tane deposu kapağı açıyorlar. Tuşa basılı tuttukça pistonlar açılıyor. Tamamen açılması için belli bir süre basılı tutman gerekiyor. Hidrolik valfler için de bu motorlardan kullanıp beraberinde strok boyunu ayarlamak için ekstradan çevirmeli ayar anahtarı koyarsak sistem verimli çalışmaz mı. Tuşu bırakınca piston tamamen kapanacak.
 
Böyle bir proje yapılmak istense ortama maliyeti ne olur. Joystick ile eskiye nazaran iş verimi önemli ölçüde artar. Kullanırkende rahatlık sağlar. Bu sisteme sahip traktörlerin fiyatları malüm. Yarı fiyatına traktör alıp joystick entegre ederek önemli bir tasarruf sağlanır.

Bu lineer motorların benzeri biçerdöverlerde de var. Tane deposu kapağı açıyorlar. Tuşa basılı tuttukça pistonlar açılıyor. Tamamen açılması için belli bir süre basılı tutman gerekiyor. Hidrolik valfler için de bu motorlardan kullanıp beraberinde strok boyunu ayarlamak için ekstradan çevirmeli ayar anahtarı koyarsak sistem verimli çalışmaz mı. Tuşu bırakınca piston tamamen kapanacak.

Traktörde elektronik shuttle, kuyruk mili ve e-lift varsa bunları joystickte toplamak ucuz yollu halledilir en büyük maliyet joystick olur oda oyun konsollarında kullandığımız türden joysticklerle halledilir. Sistemde dediğiniz gibi e-lift ile hidroliği kaldırınca kuyruk mili dursun indirince çalışsın gibi özellikleri eklemek istersek traktörlerdeki sigorta kutusu gibi röle kutusu yapılır. joystick röleleri kontrol eder rölelerde shuttle pto e-lift vs işleri kontol eder. Kısaca elektronik proses hazırlamak gerekir piyasada bulunan malzemeleri kullandığınız sürece maliyeti de cüzzi bi miktar olur.

Hidrolik valfleri kontrol etmek diğerlerine göre biraz daha karışık ve zor olacaktır. Sebebi ise mekanik kontrolde elimizle istediğimiz konuma istediğimiz hızda çok çabuk hareket ettirebiliriz ama elektrikli motor ile kontrole gelince işler biraz değişiyor. Strok boyunu yani hareket edeceği mesafeyi potansiyometre(çevirmeli ayar anahtarı) ile belirlemek için motorun konumunu yazılım ile tanımamız programa tanıtmamız ve o program içerisinde potansiyometre ile eşitlememiz lazım tabi bunun daha hız kontrolü de var. Buton ile sadece aç-kapa yapsın derseniz o kolay ama kullanılan ekipmana göre hidrolik valfin kullanım hızı, valften ne kadar yağ geçeceği, anlık hızlanma veya ters yönde hareket gibi etkenleri eklediğimizde iş baya karışıyor ve mekanik kontrole göre biraz daha zorlaşıyor.
 

Benzer Konular