Erkunt Kuvvet 130 Lüks Hakkında


Merhaba,
Erkunt Kuvvet 130 Lüks CRD4 Powershuttle kullanım olarak nasıl bir traktör, neden artık üretilmiyor? Şanzımanının markası ne, dayanaklı mıdır? Emsallerine göre neden bu kadar ucuz?
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2024-05-15-22-21-08-473_com.facebook.katana.png
    Screenshot_2024-05-15-22-21-08-473_com.facebook.katana.png
    786.6 KB · Görüntüleme: 54
Merhaba,
Neden üretilmediği konusunda bir bilgimiz bulunmuyor.
Emsallerine göre neresi ucuz, 45 bina fiyat yazıyorlar.
Hattat A 110 Maxi traktörü 20 binaya alan var, maksat iş görülsün.
Hocam 1.3-1.4 milyon dolaylarında düşük saatli bulunabiliyor. Hattat A 110 Maxi'den farkı olarak +24 HP (torkunun daha fazla olmasını beklerdim), powershift, powershuttle ve Deutz CRD motor var, çok kullanılır mı bilmiyorum ama turn up ve back up özellikleriyle otomatik 4 WD ve PTO da var değmez mi
 
Son düzenleme:
Hintli tipinden kaybediyor bir,aynı ayar MF fiyatı istendi iki,Mahindra' nın üstüne Erkunt yazmayla Erkunt olunmuyor üç,motoru Sonalika biliyorum vs.
1.3-1.4 e temizi bulunursa,fiyatı nedeniyle alınabilir.
 
Hintli tipinden kaybediyor bir,aynı ayar MF fiyatı istendi iki,Mahindra' nın üstüne Erkunt yazmayla Erkunt olunmuyor üç,motoru Sonalika biliyorum vs.
1.3-1.4 e temizi bulunursa,fiyatı nedeniyle alınabilir.
Tipi için çok haklısınız ama motoru Deutz beni asıl düşündüren şanzımanı ve genel dayanıklılığı birkaç yerde de ileri geri paketini bozduğunu yazmışlar
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2024-05-20-15-31-08-807_cn.wps.moffice_eng.jpg
    Screenshot_2024-05-20-15-31-08-807_cn.wps.moffice_eng.jpg
    75.4 KB · Görüntüleme: 53
Son düzenleme:
Hocam 1.3-1.4 milyon dolaylarında düşük saatli bulunabiliyor. Hattat A 110 Maxi'den farkı olarak +24 HP (torkunun daha fazla olmasını beklerdim), powershift, powershuttle ve Deutz CRD motor var, çok kullanılır mı bilmiyorum ama turn up ve back up özellikleriyle otomatik 4 WD ve PTO da var değmez mi
Torkunun daha fazla olmasını beklemezdik.
3 ton traktör genel ağırlığında tek çeker traktörde ,
76 hp 290 n.m. tork , 70 hp , 215 n.m. tork (DIN normu) bulunabiliyor.

Deuthz CRDi motor demek ki ikinci elde çok tutulmuyor.
Şoförün ilk aradığı motor devri 1300 rpm , 1500 rpm , 1600 rpm oluyor.
Motorun sabit tork aralığı 1400-1800 rpm , güç aralığı 1900-2200 rpm .
Deuthz 5120C de aynı motor kullanıyor ama 3 powershift vitesi var.
2000 rpm devir sabitlemelerde 3 powershift vites değiştirilebilir.
Yük altında 1800-2000 rpm kullanım gerektirebilir.
Motorun tork başlangıç devri 1100 rpm de olmadığından sürücülere farklı geliyor, olabilir.
Hem gazlayan hem de vitesle çok oynayan şoföre ihtiyaç olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: enesaaa
Torkunun daha fazla olmasını beklemezdik.
3 ton traktör genel ağırlığında tek çeker traktörde ,
76 hp 290 n.m. tork , 70 hp , 215 n.m. tork (DIN normu) bulunabiliyor.

Deuthz CRDi motor demek ki ikinci elde çok tutulmuyor.
Şoförün ilk aradığı motor devri 1300 rpm , 1500 rpm , 1600 rpm oluyor.
Motorun sabit tork aralığı 1400-1800 rpm , güç aralığı 1900-2200 rpm .
Deuthz 5120C de aynı motor kullanıyor ama 3 powershift vitesi var.
2000 rpm devir sabitlemelerde 3 powershift vites değiştirilebilir.
Yük altında 1800-2000 rpm kullanım gerektirebilir.
Motorun tork başlangıç devri 1100 rpm de olmadığından sürücülere farklı geliyor, olabilir.
Hem gazlayan hem de vitesle çok oynayan şoföre ihtiyaç olur.
Bana 134 HP'ye göre Torku az gelmişti teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Tipi için çok haklısınız ama motoru Deutz beni asıl düşündüren şanzımanı ve genel dayanıklılığı birkaç yerde de ileri geri paketini bozduğunu yazmışlar
Geçmiş konularda Deuthz HP serisi motor tavsiyesi vermiştik.
1600 rpm max tork devri , 2000-2300 rpm sabit güç aralığı mevcut.
TCD 3.6 L4 motor HP serinin bir tık alt güç tercihinde motor haritası kullanıyor.
Motorun 400 rpm zamanlama kaybı ( operatörlük devirleri ) vites uyumu olarak bir sorun görünmüyor.
MF 3105 te olup bu motorda olmayan 1000-1600 rpm arası sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi olur.
Traktörün operatörlük devirleri 1600-2300 rpm aralığı olur.
Motorun 1200-1600 rpm devir aralığında çalışmaya zorlanmaması gerekiyor.
Same explorer modelin motor haritasında 1300-1600 rpm stabile yakın sabit tork aralığı bulunduğundan sürücünün ilk devir denemesi alışkanlık olarak 1300 rpm olur.
Diyelim ot bağlıyacağız, Same Explorer 70 , 1200-1300 rpm devirle kuyruk mili 1000 rpm kullanarak ot bağlar.
Motor sağlığı için uygun devirler değildir ama motorun hararet derdi olmadığı için zora gelir, düz yerlerde zayıf sapta idare eder, gübre serpme makinesinde çalışır v.s. yakıtta normal olduğu için beğenilir.
1600-2000 rpm en az yakıt bölgesi olan motorla düşük devirde çalışamayız.
Bu sefer traktör çok yakacak algısı oluşuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: enesaaa
Geçmiş konularda Deuthz HP serisi motor tavsiyesi vermiştik.
1600 rpm max tork devri , 2000-2300 rpm sabit güç aralığı mevcut.
TCD 3.6 L4 motor HP serinin bir tık alt güç tercihinde motor haritası kullanıyor.
Motorun 400 rpm zamanlama kaybı ( operatörlük devirleri ) vites uyumu olarak bir sorun görünmüyor.
MF 3105 te olup bu motorda olmayan 1000-1600 rpm arası sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi olur.
Traktörün operatörlük devirleri 1600-2300 rpm aralığı olur.
Motorun 1200-1600 rpm devir aralığında çalışmaya zorlanmaması gerekiyor.
Same explorer modelin motor haritasında 1300-1600 rpm stabile yakın sabit tork aralığı bulunduğundan sürücünün ilk devir denemesi alışkanlık olarak 1300 rpm olur.
Diyelim ot bağlıyacağız, Same Explorer 70 , 1200-1300 rpm devirle kuyruk mili 1000 rpm kullanarak ot bağlar.
Motor sağlığı için uygun devirler değildir ama motorun hararet derdi olmadığı için zora gelir, düz yerlerde zayıf sapta idare eder, gübre serpme makinesinde çalışır v.s. yakıtta normal olduğu için beğenilir.
1600-2000 rpm en az yakıt bölgesi olan motorla düşük devirde çalışamayız.
Bu sefer traktör çok yakacak algısı oluşuyor.
Teşekkür ederim
 
Erkunt Kuvvet 130 Lüks CRD4 PS 134 hp 500 Nm

Erkunt Hasret 125 Lüks CRD 126 hp 500 Nm
Detz Fahr 5125E HD 126,5 hp 508 Nm
New Holland T5.120 Bluemaster 175 hp 506 Nm
MF 57113 M 135 hp 545Nm
MF 5S.135 135 hp 550 Nm
Claas Arion 450 130 hp 550 Nm
Kuvvet 130 Lüx modeli ebatlar olarak 5 sınıfı utulity traktör sınıfında duruyor.
Kullanım amacımız bozma sürüm yapmak, mısır ve pancar yeri olursa
JD motor gücü yönetimlerinden başlayayım.
5m serisinde , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı ,
5r euro4 serisinde , 1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 1840-2200 rpm sabit güç aralığı ,
5r euro5 serisinde , 1500 rpm max tork , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı + tork çizgisi yükseltme .
6m serisinde , 1500 rpm max tork , 1600-2200 rpm sabit güç aralığı ,
6mc-rc serisinde , 1100-1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç ,
6m euro5 serisinde , 1500 rpm max tork , 1600-(1800)-2000 rpm sabit güç aralığı ,

JD 6030 Premium serisinde ,
1300-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800 rpm max güç tepesi , 1800 rpm tork, güç çizgisi kesişim devri .
Ek güç üretiminde ,
1300-1900 rpm sabit tork aralığı , 1900 rpm max güç tepesi , 1900 rpm tork,güç çizgisi kesişim devri var.
Tork rezervleri %35 daha stabil devir değiştirmeden çalışabilen motor olduğundan ,
Devir sabitlememeyi 1900 rpm devire kurduğumuzda motorun en ideal çalışma devrinde çalışmış oluruz.

Claas Arion 450 , JD 6120M ve MF 5713S ye göre yakıt avantajında,

Deuthz 6135C , euro5 serisinde motor 2000 rpm devire tork çizgisi uzatabiliyor.
Traktörü 2000 rpm devire sabitlersek , JD ile benzer bir motor gücü yönetimi yapmış oluruz.

Traktörlere yazılım uygulandığında ,
JD6125M , +50 hp , +200 n.m. tork aldığında ,
125kw , 700 n.m. değerleri görebiliyor.
Bu tip şaseli traktörün önüne bir ton ağırlık koyup , 4 soklu geniş kanat dönerli pullukla sürümler yapılabiliyor.
Traktörün yüklenme kapasitesi farklı oluyor.
Same İron 130 , 120 kw traktöre ise 3 soklu dönerli pulluk takılıyor.

JD 2130 sürücüsü yolda 1500 rpm devirle gitmeyi tercih eder yoksa traktör çok yakıt harcar.
Eski alışkanlıklardan ötürü motor haritalarının kullanılan devir tercihlerine uyumlu geliştirilmesini bekleriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: enesaaa

Benzer Konular