FETİH 1453

Katılım
28.12.2007
Mesajlar
21,905
Konum
Isparta

Fetih 1453” filmi, “Titanic” gibi, taa en başından bilet alırken sonunu biliyorsun.

*
Sürprizle bitmiyor yani.
İstanbul’u fethediyoruz.
Ama...
Başıyla sonu arası komple sürpriz dolu.
*
Fatih’in rüyasında Osman Gazi’yi gördüğü sahne, bire bir “Yüzüklerin Efendisi”nde var mesela... Osman Gazi parmağındaki yüzüğü Fatih’e uzatıyor, yüzük ellerinden kayıyor, Mordor diyarında olduğu gibi, lav nehrine düşüyor. Fatih sanırsın Frodo... Ter içinde uyanıyor.
*
Zaten, gir internete, karşılaştır...
Filmin afişinde Fatih’in kılıcını tutuş biçimiyle, “Yüzüklerin Efendisi Kral’ın Dönüşü” filminin afişinde Aragorn’un kılıcını tutuş biçimi, tıpa tıp aynı.
*
Hipodrom...
“Ben Hur”daki hipodrom.
*
Kolların bacakların koptuğu savaş sahneleri tıpkı “Büyük İskender”den mi desem, yoksa “Gladyatör”den mi, tam karar veremedim... Ancak, Ulubatlı Hasan’ın Mel Cipsın gibi, taarruza hazırlanan süvarileri atıyla denetleme sahnesi, kesinlikle “Cesur Yürek”ten.
*
Bizans askerlerinin surların önüne duvar gibi dizilmesi, ok yağmuruna karşı şemsiye gibi kalkan açması “Truva”da var. İttirilerek yürütülen kulelerin yanarak devrilmesi “Cennetin Krallığı”ndaki gibi.
*
Ki... Cennetin Krallığı’nda, Selahaddin Eyyübi, ordusunun önüne atıyla çıkarak, Kudüs’ü savunan Haçlı Kralı’yla yüz yüze konuşuyordu. Bunda da, Fatih, ordusunun önüne atıyla çıkarak, Bizans’ı savunan İmparator’la yüz yüze konuşuyor... Diyaloglar üç aşağı beş yukarı, aynı.
*
Ki... O filmin kahramanı Orlando Bulum kılıç yapan demirci ustasının çırağıydı, babası şövalyeydi. Bu filmin kahramanı Ulubatlı Hasan kılıç yapan demirci ustasının çırağı, babası da Fatih’in babasının fedaisi.
*
(İstanbul diyorum ama... Filmin televizyonlarda yayınlanan reklamında resmen “ya ben İstanbul’u alacağım, ya İstanbul beni” diyen Fatih, filmde öyle demiyor, “ya ben Konstantiniye’yi alacağım, ya Konstantiniye beni” diyor! İstanbul reklamda var, filmde yok.)
*
Ulubatlı’nın zıplayarak Jüstinyanus’a yukardan kılıç saplaması, hık demiş...
“Truva”da Aşil’in zıplayarak Hektor’a kılıç saplamasının burnundan düşmüş.
*
“Matrix”te Neo’ya ateş ediliyor.
Geriye doğru yaslanarak savuşturuyor.
Bu filmde, Ulubatlı’ya tabure fırlatılıyor.
Geriye doğru yaslanarak savuşturuyor.
İkisi de ağır çekim.
*
Son sahne muhteşem...
Fatih, Bil Kılintın oluyor.
*
Depremzede Erkan bebek, çadırkenti ziyaret eden Bil Kılintın’ın kucağına atlayıp, burnunu sıkmıştı. Bu filmde, Bizanslı kız çocuğu Ayasofya’ya giren Fatih’in kucağına atlıyor, sakalından makas alıyor.
*
Ve... “Türk sinema tarihinin en pahalı filmi” denilerek, haksızlık ediliyor.
*
Çünkü, kaba hesap, toplam bir milyar dolara malolan Yüzüklerin Efendisi’ni Cennetin Krallığı’nı Ben Hur’u Büyük İskender’i Gladyatör’ü Truva’yı Cesur Yürek’i Matrix’i düşünürsek... Bence, dünya sinema tarihinin en pahalı filmi Fetih 1453
 
Katılım
01.08.2010
Mesajlar
4,843
Ynt: FETİH 1453

Fetih anlarında hiç heyecan olmadı bir tek efektlerde bi coşku oldu
Beyler ülkü ocakları ile birlikte fetih 1453 filmini izlemeye gittik. Filmin ortasında mehter marşı açtım. İçeride feryad figan koptu. Reis herkesi topladı ' öcümüzü alma zamanı gelmiştir. Ya allah bismillah allahu ekber ' diye bağırmaya başladı. Şuan hücum marşı ile birlikte viyana kapısına doğru ilerliyoruz. Bize şans dileyin.
 
Katılım
06.12.2007
Mesajlar
13,525
Konum
Ankara
Ynt: FETİH 1453

ByFreST0N link=topic=52680.msg544145#msg544145 date=1329820364' Alıntı:
Fetih anlarında hiç heyecan olmadı bir tek efektlerde bi coşku oldu
Beyler ülkü ocakları ile birlikte fetih 1453 filmini izlemeye gittik. Filmin ortasında mehter marşı açtım. İçeride feryad figan koptu. Reis herkesi topladı ' öcümüzü alma zamanı gelmiştir. Ya allah bismillah allahu ekber ' diye bağırmaya başladı. Şuan hücum marşı ile birlikte viyana kapısına doğru ilerliyoruz. Bize şans dileyin.
;D
 
Katılım
28.12.2007
Mesajlar
21,905
Konum
Isparta
Ynt: FETİH 1453

ByFreST0N link=topic=52680.msg544145#msg544145 date=1329820364' Alıntı:
Fetih anlarında hiç heyecan olmadı bir tek efektlerde bi coşku oldu
Beyler ülkü ocakları ile birlikte fetih 1453 filmini izlemeye gittik. Filmin ortasında mehter marşı açtım. İçeride feryad figan koptu. Reis herkesi topladı ' öcümüzü alma zamanı gelmiştir. Ya allah bismillah allahu ekber ' diye bağırmaya başladı. Şuan hücum marşı ile birlikte viyana kapısına doğru ilerliyoruz. Bize şans dileyin.
Gazanız mübarek olsun zuha-*-s zuha-*-s
 
Katılım
18.05.2010
Mesajlar
1,268
Konum
Denizli
Ynt: FETİH 1453

yılmaz efendinin begenmeye niyeti yok ya, illa bi kulp takıcak, Yazısını o çok sevdiği “örnekleri ardarda sıralama” metoduyla devam ettirmiş. Ve yine, bir yazısını daha, hatasız örnek vermeden tamamlayamamış:
Aşil’in “Troy” filminde zıplayarak kılıç sapladığı kişi Hektor değil, Boagrius’tu.
Troy - Achilles vs Boagrius

Hektor’un Aşil tarafından öldürülmesi eylemi, zıplama olmadan, mızrak-kılıç kombinasyonu ile meydana gelmişti.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hf4IoxEUmHM#!
 
Katılım
18.10.2009
Mesajlar
8,355
Konum
Eskişehir'dir
Ynt: FETİH 1453

ByFreST0N link=topic=52680.msg544145#msg544145 date=1329820364' Alıntı:
Fetih anlarında hiç heyecan olmadı bir tek efektlerde bi coşku oldu
Beyler ülkü ocakları ile birlikte fetih 1453 filmini izlemeye gittik. Filmin ortasında mehter marşı açtım. İçeride feryad figan koptu. Reis herkesi topladı ' öcümüzü alma zamanı gelmiştir. Ya allah bismillah allahu ekber ' diye bağırmaya başladı. Şuan hücum marşı ile birlikte viyana kapısına doğru ilerliyoruz. Bize şans dileyin.
ya allah at-*-s
 
Katılım
15.09.2010
Mesajlar
6,897
Konum
Çorum
Ynt: FETİH 1453

öyle yada böyle harika filim olmuş izlemeyenin hep bir yanında eksik kalır... 6 tl ye izledim ....iyi bir kafede bir çay parası
 
Katılım
01.08.2010
Mesajlar
4,843
Ynt: FETİH 1453

mustafagursacli link=topic=52680.msg544547#msg544547 date=1329847251' Alıntı:
öyle yada böyle harika filim olmuş izlemeyenin hep bir yanında eksik kalır... 6 tl ye izledim ....iyi bir kafede bir çay parası
benim için 20 tl ' nin gitmesine sebep oldu kaç tane cola içtim kaç tane mısır yedim hatırlamıyorum bile :D biletler 6 tl
 
Katılım
01.11.2011
Mesajlar
800
Konum
ADANA/CEYHAN
Ynt: FETİH 1453

bence film on numara olmuş.skandal yaratmaya gerek yok.sahnelerde benzerlik olabilir bu da normaldir.takdir etmek yerine topa tutuyosunuz.izlemeyen insanı soğutmaya hiç gerek yok en büyük bütçeli Türk filmi hakkını yememek lazım.
 
Katılım
06.12.2007
Mesajlar
13,525
Konum
Ankara
Ynt: FETİH 1453

DONAT_01 link=topic=52680.msg544577#msg544577 date=1329896769' Alıntı:
bence film on numara olmuş.skandal yaratmaya gerek yok.sahnelerde benzerlik olabilir bu da normaldir.takdir etmek yerine topa tutuyosunuz.izlemeyen insanı soğutmaya hiç gerek yok en büyük bütçeli Türk filmi hakkını yememek lazım.
Topa tutan yok kardeş herkes istediğini düşünür yazar yorumlar illaki herkesin aynı düşünceye sahip mi olması lazım :) Ben de izledim gayet güzel bir film olmuş,benzerliklere katılıyorum ama sağlık olsun diyelim :)
 
Katılım
01.11.2011
Mesajlar
800
Konum
ADANA/CEYHAN
Ynt: FETİH 1453

Çağrı link=topic=52680.msg544625#msg544625 date=1329905705' Alıntı:
Topa tutan yok kardeş herkes istediğini düşünür yazar yorumlar illaki herkesin aynı düşünceye sahip mi olması lazım :) Ben de izledim gayet güzel bir film olmuş,benzerliklere katılıyorum ama sağlık olsun diyelim :)
doğrudur biraz fevri davrandım galiba bi an haksızlık diye düşündüm ama herkesin kendi fikri :)
 
Katılım
01.08.2010
Mesajlar
4,843
Ynt: FETİH 1453

Eskiden İstanbulmu varmış tabiki konstantiniyye diyecek çoğu şey saçma denilmiş bu yazıda mükemmel bir film izleyecek olanlarıda soğutmayın cesur yürek gibi filmlerden esinlenmemiş sahneler benzeyebilir bu değildirki bu film alıntı 3 yıl çekim yapmışlar bu film için 6 tl az bile 20 tl olsa yine giderim.
 
Katılım
25.02.2011
Mesajlar
2,277
Konum
çankırı

Ynt: FETİH 1453

fime bugün gittim, beğenmemek mümkün değil ama daha profesyonelce ve sahneleri gerçekci olmalıydı diye düşünüyorum.
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt