Iveco motorlar hakkında ( 50 nc)


Milli pompada kullanmak üzere 50 nc den çıkma motoru kullanalım dedik. Fakat hararet yaptığı yönünde çok eleştiri yapıldı. Normalde benim tercihim deutz fakat şu anda 50 nc nin motoru daha uygun fiyatta. Kullanan bilen varsa nasıldır? yakıt durumu nedir? Yazın hep tarlada 24 saat güneş altında çalışacak.

Şimdi bnde ls 80 var oda ıveco motor bn onuda kuyuya taktım hiç hararetle alakası olmadı!
b0d4c77a5776784a5099775eeff86821.jpg


a7def20541bac66523ffbaf74cc87fec.jpg
alacağım motor bunun gibi. Buda bi komşunundu. O memnun heralde.

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Yok öyle bişey, 12 sene 35.9 kullandım hararet yaptığını bilmem, sadece farları yaktığımda veya kalorifer açtığımda hararet 90 a dayanırdı, oda elektrik problemiymiş, ilk gördüğümde endişe etmiştim. Meğer ; hepsi aynıymış.
Bağsan Hidrolik çakma loder ve telehanderlerde bahsettiğin motor ve aynı araçların diferansiyelleri kullanılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilkertetik
Yok öyle bişey, 12 sene 35.9 kullandım hararet yaptığını bilmem, sadece farları yaktığımda veya kalorifer açtığımda hararet 90 a dayanırdı, oda elektrik problemiymiş, ilk gördüğümde endişe etmiştim. Meğer ; hepsi aynıymış.
Bağsan Hidrolik çakma loder ve telehanderlerde bahsettiğin motor ve aynı araçların diferansiyelleri kullanılıyor.
Sağolasın nail abi 😊

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: nailyetek
takipteyim yakit ve motor maliyeti hakkinda bilgilerini paylaairsan sevinirim
Maliyeti isteklerine göre değişiyor ; örneğin

İşimi görsün yeter dersen 2 bin tlye 50 nc motoru alıyon. ( tabi çalışıp çalışmaması şans) bin tlye de Şaseye oturuyorlar. Aküdür işte dopodur ufak tefek şeylerle 3500 tlye bitiyo. Fakat işte ne kadar randıman sağlar orası bilinmez. Gelelim deutz motora ostim sanayide dolusuyla var. Rektefeli 4000 tl Rektefesiz 3250 tl. Çalışır halde teslim ediyorlar. Şanzuman akü depo şase Vs.herşeyiyle 5000 ile 6000 bin arasına yapılıyo. Ama eger ben ugraşmayımda hazır alayım dersen 6500 tl ile 9000 tl arasında satışları var.

Iveco un yakıtı nedir bilmiyorum. Ama deutz 5 ile 8 arası değişiyor. Kuyu burda en önemli etken tabi pompada bakımlı olacak.
72beee9e16c87c5a54af0a046f9d0dd3.jpg


65639b978cb3928407482086be01022c.jpg

Bunun içinde 8 bini gözden çıkmak gerekiyo.



Ucuza mahal etmenin bi yolu var. Eger sanayide eş dost tanıdık varsa hurda işiyle uğraşan. Bu trafikten men edilen minibüs 50 nc tarzı araçları çok cüzzi bi miktara alıyorlar parçalıyorlar. Kasası sağlamsa kasası. Kupası şanzumanı diferansiyel Vs. Aracı 3 e 4 e alıp üzerinden 3 4 de onlar yiyo. Eger tanıdık girerse işin içine bu durumda motor ve sanzımanı çok düşük fiyata alıyorlar.
 

Aslında radyatöre gerek bile yok, Ş.Urfa da suya koşulan bütün traktörlerin radyatör devre dışıdır, arkasına bağladığınız su santrafüj ünden küçük bir vana ile çıkış alıyorsun ve sonra hortum ile devirdaimin giriş kısmına bağlıyorsun. Çıkış kısmınada 1 metre kadar bir hortum suyu atralaya salıyorsun, böylelikle motorda devamlı soğuk su dolaşıyor.
Bunu; Çanakkale de şantiyede uyguladım, Süper Star denilen radyatörlü ve sağa kol atılarak çalıştırılan su motoruna.
 
Aslında radyatöre gerek bile yok, Ş.Urfa da suya koşulan bütün traktörlerin radyatör devre dışıdır, arkasına bağladığınız su santrafüj ünden küçük bir vana ile çıkış alıyorsun ve sonra hortum ile devirdaimin giriş kısmına bağlıyorsun. Çıkış kısmınada 1 metre kadar bir hortum suyu atralaya salıyorsun, böylelikle motorda devamlı soğuk su dolaşıyor.
Bunu; Çanakkale de şantiyede uyguladım, Süper Star denilen radyatörlü ve sağa kol atılarak çalıştırılan su motoruna.
Nail hocam bu şekilde pek randımanlı çalışmaz motor ve ömrü kısa olur stabil bir sıcaklık olmalı
 
  • Beğen
Tepkiler: ilkertetik
Bizim tanıdıklarda 50 nc satın alıp bağladılar bi kaçyıl önce bn görmedim nasıl bağlı olduğunu ama hararet problemi yaşıyorlarmış bnde nail beyin dediği tekniği söyledim onlar da başka teknik ile hortumla gelen su radyatörn üzerine akıyor radyatör soğuyorda pek randıman alamıyoruz dedi

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilkertetik
Aslında radyatöre gerek bile yok, Ş.Urfa da suya koşulan bütün traktörlerin radyatör devre dışıdır, arkasına bağladığınız su santrafüj ünden küçük bir vana ile çıkış alıyorsun ve sonra hortum ile devirdaimin giriş kısmına bağlıyorsun. Çıkış kısmınada 1 metre kadar bir hortum suyu atralaya salıyorsun, böylelikle motorda devamlı soğuk su dolaşıyor.
Bunu; Çanakkale de şantiyede uyguladım, Süper Star denilen radyatörlü ve sağa kol atılarak çalıştırılan su motoruna.

Ya santrafüj hava yaparsa yada su koparsa ne olur? Bu sistem çok riskli.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilkertetik
Aslında radyatöre gerek bile yok, Ş.Urfa da suya koşulan bütün traktörlerin radyatör devre dışıdır, arkasına bağladığınız su santrafüj ünden küçük bir vana ile çıkış alıyorsun ve sonra hortum ile devirdaimin giriş kısmına bağlıyorsun. Çıkış kısmınada 1 metre kadar bir hortum suyu atralaya salıyorsun, böylelikle motorda devamlı soğuk su dolaşıyor.
Bunu; Çanakkale de şantiyede uyguladım, Süper Star denilen radyatörlü ve sağa kol atılarak çalıştırılan su motoruna.
Nail abi biz onu Enter de yapmıştık. 2 sene sonra motor bitti. O sistem sanki Biraz sakıncalı değilmi?
 
Nail abi biz onu Enter de yapmıştık. 2 sene sonra motor bitti. O sistem sanki Biraz sakıncalı değilmi?

Bir sıkıntı olmaz, olsa Ş.Urfa lılar yapmazdı. Traktörlerin çamurluk dahil kaporta aksama full branda, devir saatini de söktünmü, lastiler sıfır duruyor zaten al sana garaj motoru.
Kuyudan çıkacak su biraz soğuk olabilir, kanaldan sulandığı zaman su sıcaklığı zaten 25 derece cıvarı oluyor.

Radyatörden soğutma yaptığınızda; hararet sorunu motorun ve radyatörün açıkta olmasındandır. Kabin içerisinde olmadığı için pervane radyatörü ve motoru soğutmak için yeterli havayı çekemiyor.

İşmakinaları ve Biçerdöverlerinde motor bölümünü kapatan kısımlarını açarsanız hararetin yükseldiğini görürsünüz, hava akışının yönü değiştiğinde yeterli soğutma olmaz.
 

Hocam paraya kıy al bir Gorman Rupp diyeceğim ama bunlar motoru pompası akuple mobil paket.Üzerinde Deutz motor canavar.
 

Resimler ve ekler

  • FİAT 1.pdf
    62.8 KB · Görüntüleme: 48

Benzer Konular