• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

KUTU mu? YAZILIM mı? / Powerbox MI? BTChiptuning Mi?

Katılım
27.03.2015
Mesajlar
19
Konum
KONYA

Powerbox yada halk arasında KUTU olarak geçen; Motor beyni ile Enjektörler arasına YADA Motor beyni ile Gaz pedalı arasına takılan Beygir gücünü etkilemeye yönelik bir alettir.
Fakat Bu parça sadece YAKIT miktarını yükselterek Beygir sağladığı için Motor mekaniğine zararı yada Yakıt miktarında aşırı artış gibi olumsuz sonuçlar görülebiliyor.
Sadece yakıt miktarı yükseltme ile beygir ve tork sağlanmaz. bunun zaman içerisinde sonuçları farklı şekilerde görülebilir.

BTChiptuning® olarak bizim yaptığımız; Traktör üretici Fabrikaların yaptığı mantığın AYNISIDIR. Beyin yazılımı/işletim sistemi değiştirilerek Motordaki tüm organlar dengeli olarak yükseltilir. Tek bir organa Yüklenerek Artış sağlanmaz. Beygir ve Tork artırımında bir çok etken vardır. Bazıları; Enjektör açma-kapama zamanları, Yakıt miktarları,tork limitörleri,turbo basınç ayarları, turbo girme-çıkma zamanları, hızlanma ve yük yakıtları, avans ve sensör değerleri vs. vs. GİBİ bir çok etken dengeli olarak çalıştırldığında Hiç bir Sorun olmaksızın , SANKİ traktörünüzü ilk alırken bir üst Versiyonunu satın almışcasına Gönül rahatlığı ile kullanabileceğiniz bir sistemi BTChiptuning® size sunmaktadır, Hemde En makul Fiyatlar ile..

Arayın Aracınız hakkındaki Bilgi verelim: 0.332.342 1960
 
Katılım
27.03.2015
Mesajlar
19
Konum
KONYA
Hangi Modeller Yapıldığı konusu ÇOK GENİŞ bir listedir VE bazı traktörlerde Beyin (ECU) sistemi olsa dahi bize cevap vermeyen yada Protokolü henüz güncellenmemiş araçlar olabiliyor. DOLAYISI İLE; Yaptırmayı düşününen Arkadaşların bizden araçları hakkında Direkt bilgi almaları gerekmektedir.

Fiyat olarak BEYİN Protokollerine ve Trakya,İç Anadolu,Doğu ve Güneydoğu olarak fiyatlar değişkenlik göstermektedir.FAKAT UNUTULMAMALIDIR Kİ, KESİNLİKLE TRAKKULUP Üyelerine özel indirimli fiyat uygulanacaktır. Telefon ayada mailde bize üye olduğunu belirtmesi yetecektir. TÜM bayilerimize de bu konu hususunda bilgi verilmiştir.
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,510
Konum
Sakarya
Yaptığınız uygulama motor egzoz emisyon değerlerini Euro 3A standartlarında tutabiliyor mu?
Motor sıcaklığını 80 derecede tutabilir mi?
 
Katılım
27.03.2015
Mesajlar
19
Konum
KONYA
Yaptığınız uygulama motor egzoz emisyon değerlerini Euro 3A standartlarında tutabiliyor mu?
Motor sıcaklığını 80 derecede tutabilir mi?
Emisyon değerlerinde Bariz bir artış yok fakat İllaki Mevcut Beygirin tamamı kullnılırsa yani Devamlı Yükte gidilirse Orijinaline nazar Yükseliş görülür. Fakat Şuana kadar yaptığımız Hiç bir binek yada İş makinası grubunda TÜV bazlı bir sorun görülmedi.
Bunun dışında; Zaten tüm Araç üretici fabrikalar bu değeri düşürebilmek için Partikül filtresi, AdbLue gibi donımlara başvurmaktadır. Yani direkt yazılımdan Emisyon değerini düşürmek yada yükseltmek pek mümkün değil. Beygir ve Tork istediğinde Kesinlikle bunun çıkış açısından da bir yansıması olacaktır. Bu yansımayı gidermek için bu harici (DPF,AdBlue) donanımlarını koymak zorunda kalıyorlar.

Halbuki bazı ticari araçlar üzerideki testlerden eld ettiğimiz sonuçlara göre Hidrojen Sistemi yada Motor iklimlendirme (su verme) Sistemi gibi basit ucuz ama Emisyon değer olarak çok etkili ÇÖZÜMler varken, Fabrikalar Parça satış politikası sebebiyle bu yetersiz sistemlerden vazgeçmiyor.
(Transporter 2.5L 110g CO2 salınım yaparken, hidrojen sistemi Takıldıktan 2-3 hafta sonra Emisyon ölçümü '0'g CO2 görüldü)
BTChiptuning olarak biz Hidrojen sistemi gibi şeyler uygulamıyoruz ama Türkiye'de başarılı şekilde yapan Firmalar mevcut.

Hararet konusunda Bazı 100beygir ve altı traktörlerde biz uygulama yaptıktan sonra yaz günlerinde hararette 1-2 çizgi yükselme olduğunu yaptığımız bazı müşteriler bize aktardılar. Tabi bu öncekine nazar 1 vites daha hızlı nadas yaparken görülen bir durum. Yakıt tasarrufu bazlı kullanımarda görülmüyor.
Bunun çözümü olarak tamirci arkadaşlar düşük dereceli termostat taktılarında yada termostada 2-3mm bir delik açıldığında sorun giderilebiliyor. Bunuda gene müşterilerimiz ve yazılım sattığımız aracı firmalar tarafından bize aktarıldı.
FAKAT şunu belirtmeliyiz ki; Yüksek beygirli traktörlerde kullanılan soğutma sistemleri genelde büyük ve kuvvetli olduğu için Yaptığımız artışlar sonrası HARARETTE YÜKSELME GÖRÜLMÜYOR, Aynı seyrediyor.
Saygılarımızla
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,510
Konum
Sakarya
Yaptığınız iş motor haritasını değiştirip motora %10 gibi fazla yakıt vermektir.Yakıtta karbon elementi oksijenle birleştirilir, hava yakıt karışımı sıkıştırılırsa sıcaklık artışından dolayı patlama elde edilir.Kimyasal enerji, mekanik enerjiye döner.Sisteme dışarıdan Hidrojen verilirse hidrojen yanıcı özelliğe sahip gaz olduğu için Hidrojen ve oksijen tepkimesinden su meydana gelir.Karbon ve oksijen tepkimesinden karbondioksit meydana gelir.Havada azot gazıda olduğundan yanma sırasında azotoksit gazlarıda oluşur.
Motorda yanma odasında oluşacak alev boyu ve havanın dönerek ne kadar alınacağı dahi hesaplanır. Volümetrik verim yani yanma kalitesi belirlenir.
Fazla yakıt verildiği için alev boyu miktarı değişecektir.Ayrıca fazla sıcaklık meydana geleceği için soğutmaya müdahale etmek ister.Hararet sabit tutulmalıdır, artarsa motor aşınma değerleri artacaktır.Yanma kalitesi değişeceği için motorun özgül yakıt tüketim değerleri de oynar.
Hidrojen yakıt sistemi hidrojenin kalori miktarını bilmiyorum ama yanmadan sonra dışarı su buharı atılacaktır,motor malzemesine ve ömrüne etkisi ne olur zaman gösterir.
Ad-blue olan araçlarda %5 karışım olan değeri %6-7 gibi karışıma geçmek isteyebilir.DOC ve DPF büyütmek isteyebilir, emisyonları korumak için.Euro 3A korusanız yeter.
Önceliğimiz hararetin korunmasıdır.
Bilginize arz ederim.
 
Katılım
17.03.2009
Mesajlar
3,878
Konum
ankara
Yaptığınız iş motor haritasını değiştirip motora %10 gibi fazla yakıt vermektir.Yakıtta karbon elementi oksijenle birleştirilir, hava yakıt karışımı sıkıştırılırsa sıcaklık artışından dolayı patlama elde edilir.Kimyasal enerji, mekanik enerjiye döner.Sisteme dışarıdan Hidrojen verilirse hidrojen yanıcı özelliğe sahip gaz olduğu için Hidrojen ve oksijen tepkimesinden su meydana gelir.Karbon ve oksijen tepkimesinden karbondioksit meydana gelir.Havada azot gazıda olduğundan yanma sırasında azotoksit gazlarıda oluşur.
Motorda yanma odasında oluşacak alev boyu ve havanın dönerek ne kadar alınacağı dahi hesaplanır. Volümetrik verim yani yanma kalitesi belirlenir.
Fazla yakıt verildiği için alev boyu miktarı değişecektir.Ayrıca fazla sıcaklık meydana geleceği için soğutmaya müdahale etmek ister.Hararet sabit tutulmalıdır, artarsa motor aşınma değerleri artacaktır.Yanma kalitesi değişeceği için motorun özgül yakıt tüketim değerleri de oynar.
Hidrojen yakıt sistemi hidrojenin kalori miktarını bilmiyorum ama yanmadan sonra dışarı su buharı atılacaktır,motor malzemesine ve ömrüne etkisi ne olur zaman gösterir.
Ad-blue olan araçlarda %5 karışım olan değeri %6-7 gibi karışıma geçmek isteyebilir.DOC ve DPF büyütmek isteyebilir, emisyonları korumak için.Euro 3A korusanız yeter.
Önceliğimiz hararetin korunmasıdır.
Bilginize arz ederim.
Hararette etki etmesi muhtemel ama eger tork degeride artarsa motorun daha rahat calisacagi da bi gercek olaya bide burdan bakmalı
 
Katılım
27.03.2015
Mesajlar
19
Konum
KONYA
Yaptığınız iş motor haritasını değiştirip motora %10 gibi fazla yakıt vermektir.Yakıtta karbon elementi oksijenle birleştirilir, hava yakıt karışımı sıkıştırılırsa sıcaklık artışından dolayı patlama elde edilir.Kimyasal enerji, mekanik enerjiye döner.Sisteme dışarıdan Hidrojen verilirse hidrojen yanıcı özelliğe sahip gaz olduğu için Hidrojen ve oksijen tepkimesinden su meydana gelir.Karbon ve oksijen tepkimesinden karbondioksit meydana gelir.Havada azot gazıda olduğundan yanma sırasında azotoksit gazlarıda oluşur.
Motorda yanma odasında oluşacak alev boyu ve havanın dönerek ne kadar alınacağı dahi hesaplanır. Volümetrik verim yani yanma kalitesi belirlenir.
Fazla yakıt verildiği için alev boyu miktarı değişecektir.Ayrıca fazla sıcaklık meydana geleceği için soğutmaya müdahale etmek ister.Hararet sabit tutulmalıdır, artarsa motor aşınma değerleri artacaktır.Yanma kalitesi değişeceği için motorun özgül yakıt tüketim değerleri de oynar.
Hidrojen yakıt sistemi hidrojenin kalori miktarını bilmiyorum ama yanmadan sonra dışarı su buharı atılacaktır,motor malzemesine ve ömrüne etkisi ne olur zaman gösterir.
Ad-blue olan araçlarda %5 karışım olan değeri %6-7 gibi karışıma geçmek isteyebilir.DOC ve DPF büyütmek isteyebilir, emisyonları korumak için.Euro 3A korusanız yeter.
Önceliğimiz hararetin korunmasıdır.
Bilginize arz ederim.
İlginiz için teşekkür Ederiz.
"Yaptığınız iş motor haritasını değiştirip motora %10 gibi fazla yakıt vermektir....." Emin olun bu cümlenizde geçtiği kadar basit değil. Eğer biz bu işi sadece yakıt vermekle yapıyor olsaydık, bize hiç gerek kalmadan Motor ısı sensörünün fişini çektiğinizde sabit değer -40 derecelere yakın bir değer okuyup yakıt miktarını sizin bahsettiğiniz %10 gibi artırarak belli bir oranda performans sağlayacaksınız. Standart bir beyin protokolünde sadece yakıta istinaden 20'ye yakın çeşitli parametreler mevcut, Diğer donanımlardan ve En gelişmiş Beyin protokollerinin yazılımlarından bahsetmiyoruz henüz.
Emisyon değerlerini TÜRKİYE şartlarında tutmak için özen gösteriyoruz fakat her marka, model ve beyin protokolü için geçerli değildir (performans bazlı kullanımlarda ,Normal kullanımlarda Emisyon standartlar dahilindedir.)
İlginiz ve bilgilendirmeniz için Çok teşekkür ederiz.
Saygılarımızla
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,510
Konum
Sakarya
1992 yılından beri bilgisayar kullanıyorum.1. nesil GWBASİC 3.11 programlama dilinden başlayarak kulanmaya başladım.Arkadaşların olayı biraz kavrayabilmesi için üstünkörü böyle yazmak durumunda kaldım.Sonuçta bir emek var ve zaafiyetleri (hararet,egzoz) gidermek için söyledim.Bilgilerinize arz ederim
 
Katılım
20.06.2012
Mesajlar
65
Konum
konya
Sizlere birşey sormak istiyorum şimdi traktör serilerinde bütün parçalar aynıyken farklı güçlerde traktör satışı gerçekleşiyor burda sadece yazılımla mı oluyor yoksa değişik elemanlarda işin içine giriyor mu?
Örneğin 5445-5455 veya arion 410-420-430 vs. vs.
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,510
Konum
Sakarya
Toprak yapısına göre uygun güçteki model tercih edilir.Forumda ilgili konularda cevaplar mevcuttur.
 
Katılım
01.08.2017
Mesajlar
22
Konum
karabük
Powerbox yada halk arasında KUTU olarak geçen; Motor beyni ile Enjektörler arasına YADA Motor beyni ile Gaz pedalı arasına takılan Beygir gücünü etkilemeye yönelik bir alettir.
Fakat Bu parça sadece YAKIT miktarını yükselterek Beygir sağladığı için Motor mekaniğine zararı yada Yakıt miktarında aşırı artış gibi olumsuz sonuçlar görülebiliyor.
Sadece yakıt miktarı yükseltme ile beygir ve tork sağlanmaz. bunun zaman içerisinde sonuçları farklı şekilerde görülebilir.

BTChiptuning olarak bizim yaptığımız; Traktör üretici Fabrikaların yaptığı mantığın AYNISIDIR. Beyin yazılımı/işletim sistemi değiştirilerek Motordaki tüm organlar dengeli olarak yükseltilir. Tek bir organa Yüklenerek Artış sağlanmaz. Beygir ve Tork artırımında bir çok etken vardır. Bazıları; Enjektör açma-kapama zamanları, Yakıt miktarları,tork limitörleri,turbo basınç ayarları, turbo girme-çıkma zamanları, hızlanma ve yük yakıtları, avans ve sensör değerleri vs. vs. GİBİ bir çok etken dengeli olarak çalıştırldığında Hiç bir Sorun olmaksızın , SANKİ traktörünüzü ilk alırken bir üst Versiyonunu satın almışcasına Gönül rahatlığı ile kullanabileceğiniz bir sistemi BTChiptuning size sunmaktadır, Hemde En makul Fiyatlar ile..

Arayın Aracınız hakkındaki Bilgi verelim: 0.332.342 1960
İyi günler, bazı traktörler hp düşük oldugu için balya makinası çalıştıramıyor, şimdi bunu yüklersek çalıştırır mı yani, bilginiz var mı, ben acemiyim bu işler de, yardımcı olursanız sevinirim
 


Üst Alt