Landini 5h 90


Herkese selamlar abilerim,kardeşlerim,arkadaşlarım.
Yaşım 22
Tekirdağ'da yaşıyorum
Fiat 70-56 çift çeker 97 model emektarı verip 2016 model sıfır 5h 90 aldık.
Traktör hakkında genel bi bilgilendirme kullanım tavsiyesi vericek arkadaşlardan yardım istiyorum. Motorun daha acemisi olduğumuz için malum traktor hakkında yeterli bilgiye alışık değiliz. Küçük yaşımdan beri kara düzen 70-56'ya alışık olduğumuz için 5h90 çok farklı geliyor bize :D

Traktör hakkında aklıma takılan bir iki şey var kullananlardan yardım bekliyorum.
ilk olarak bu traktorun motor gucu 83bg civarı olduğunu italya sitesinde ve anadolu motorun sitesinde gorduk. Ancak aldıgım bayı pazarlıgını yaparken bızım motorumuz normalde 88bg ancak emisyondan dolayı beygiri dusuk gosterılıyor dediler pek ınandırıcı gelmedı acıkcası. neyse bu konuya cok takılmadık diğer traktorlere gore daha cazip geldiği için landini sahibi olduk diyelim ;)

İkinci aklıma takılan şey ise pompa olayı. Pompayı açtıranlar varsa faydasını gorduler mı işlem nasıl oluyor goz kararı mı açıyorlar yoksa bılgısayara falan baglayıp program yardımıyla belirli bir bar basınc basana kadar mı acılıyor bilgilendirirseniz sevinirim

Bunların dışında sürüm için pulluk onerisi vites önerisi gibi bilgilendirici şeyleri siz değerli arkadaşlarımdan abilerimden kardeşlerimden bekliyorum :eek:

Pazarlığımızı merak eden olur diye yazıyorum. 70-56'nın üzerine 72,5bin tl verdik eski traktoru 50bine saydılar. Bu arada 70-56 daha 3000 saatteydi dip diriydi ;)

Saygılar..
 
Herkese selamlar abilerim,kardeşlerim,arkadaşlarım.
Yaşım 22
Tekirdağ'da yaşıyorum
Fiat 70-56 çift çeker 97 model emektarı verip 2016 model sıfır 5h 90 aldık.
Traktör hakkında genel bi bilgilendirme kullanım tavsiyesi vericek arkadaşlardan yardım istiyorum. Motorun daha acemisi olduğumuz için malum traktor hakkında yeterli bilgiye alışık değiliz. Küçük yaşımdan beri kara düzen 70-56'ya alışık olduğumuz için 5h90 çok farklı geliyor bize :D

Traktör hakkında aklıma takılan bir iki şey var kullananlardan yardım bekliyorum.
ilk olarak bu traktorun motor gucu 83bg civarı olduğunu italya sitesinde ve anadolu motorun sitesinde gorduk. Ancak aldıgım bayı pazarlıgını yaparken bızım motorumuz normalde 88bg ancak emisyondan dolayı beygiri dusuk gosterılıyor dediler pek ınandırıcı gelmedı acıkcası. neyse bu konuya cok takılmadık diğer traktorlere gore daha cazip geldiği için landini sahibi olduk diyelim ;)

İkinci aklıma takılan şey ise pompa olayı. Pompayı açtıranlar varsa faydasını gorduler mı işlem nasıl oluyor goz kararı mı açıyorlar yoksa bılgısayara falan baglayıp program yardımıyla belirli bir bar basınc basana kadar mı acılıyor bilgilendirirseniz sevinirim

Bunların dışında sürüm için pulluk onerisi vites önerisi gibi bilgilendirici şeyleri siz değerli arkadaşlarımdan abilerimden kardeşlerimden bekliyorum :eek:

Pazarlığımızı merak eden olur diye yazıyorum. 70-56'nın üzerine 72,5bin tl verdik eski traktoru 50bine saydılar. Bu arada 70-56 daha 3000 saatteydi dip diriydi ;)

Saygılar..
Hemen pompa barını yükselttir pompa basıncı düşük çıkıyor diye biliyorum bende 5h100 leri beğenmiyor değilim

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: baba2600
O traktör erkuntla aynı perkins motor var erkunt 80.4 75 hp çok bayılıyordu.en küçük yokuşta vites düşüyordu.bizde ankara uzman pompaya 82 hpye ayarlattık ayrıca enjektör ayarı yapıldı .soğukken motor 700 saatte falan da subap ayarı yaptırttık perkins(fergusoncu bi ustaya tavsiye üzerine) işe yaradı yakıt biraz arttı ama 1 vites fazla gidiyor işte ve yolda hararet hiç değişmedi ama siz açılana kadar baygın kullanmayın.soğukken gaza çok yüklenmeyin turbo için çalışınca ve stop etmeden 1-2 dk rölentide çalıştırın.perkins motorlu landini gayet iyi bi traktör tahminim kullananlar özellikle yakıttan memnun.

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Hayırlı olsun:Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.Öncelikle;
Motor 83 hp 345 n.m motor torku var.
Motor lastik havalarını 25 psi olacak şekilde ayarlayınız.
Radyatör suyunun bomesi -10 derece yeterli olur, eksikse tamamlanır.
Ön takım dönüşler için aks takozları ayar isteyebilir, sağa sola dönüş ayarlanır.
Motor ısıtmasına ve soğutmasına, dikkat edilir, sıcak motor stop etmeden önce 1-2 dakika çalışmalıdır.
Motor devirleri 800-2300 olacak şekilde ayarlanır.
Motor 1400 max tork 2000 max güç noktası vardır.2200 son devirdir.
En az yakıt bölgesi 1400-1800 devir aralığıdır.Vites geçişleri 1400-2000 devir arası yapılır.
Motor alıştırması yaparken pullukla 5-7 km/h süratle 1800 devri geçmeyecek şekilde sürüm yapılır.Motor alıştırması bitince 1400-1500 devir en uygun olanıdır.
Motoru yol durumunda 1000-2200 devir arası yumuşak gaz vererek farklı devirlerde kullanmak iyidir.
Perkins motorlar genelde sübap ayarı istemez,mazot pompa ayarı isteyebilir, yaptırdık, bir buçuk motor oldu, fark ediyor.
Eksiklerine gelecek olursak, radyatör klima peteği arası dar ve sabit yapılmış, hava tutarken temizlemesi zor oluyor, yeni seri nasıldır, bilmiyorum.
Kabinli motorlarda klima peteği kabin üzerine konulabilir, çoğu firmada yapmıyor, işin kolayına kaçıyorlar.
Motor kuyruk mili gücü 52,5 kw 70-56 kuyruk mili gücüyle aynıdır,esneklik zafiyeti var.1650 devirde 540 devir veriyor, 1750 devri geçerseniz kuyruk mili 600 devir üzerine çıkar, ekipman hırpalayabilir, 100 devir esneklik var, dikkatli kullanmak ister. Fiat motorlarda 300 devir esneklik vardır.
İntercooler, motor yağ soğutucu ve şanzıman yağ soğutucu olması gereken donatılardır.
Trakya toprağı için 4 14 pulluk tavsiye ederim, 7 bacak çizel iyi olur.
Motor yağına çapak karışacağı için 100-400-700 saatlerde ilk bakımlamanızı tavsiye ederim.Piyasada 250-500 saatlik motor yağları var, sonraki tercihler size kalmış.
Fiyat konusuna gelince beygiri 1000 liraya devam etmeliyiz.:)
 

Herkese selamlar abilerim,kardeşlerim,arkadaşlarım.
Yaşım 22
Tekirdağ'da yaşıyorum
Fiat 70-56 çift çeker 97 model emektarı verip 2016 model sıfır 5h 90 aldık.
Traktör hakkında genel bi bilgilendirme kullanım tavsiyesi vericek arkadaşlardan yardım istiyorum. Motorun daha acemisi olduğumuz için malum traktor hakkında yeterli bilgiye alışık değiliz. Küçük yaşımdan beri kara düzen 70-56'ya alışık olduğumuz için 5h90 çok farklı geliyor bize :D

Traktör hakkında aklıma takılan bir iki şey var kullananlardan yardım bekliyorum.
ilk olarak bu traktorun motor gucu 83bg civarı olduğunu italya sitesinde ve anadolu motorun sitesinde gorduk. Ancak aldıgım bayı pazarlıgını yaparken bızım motorumuz normalde 88bg ancak emisyondan dolayı beygiri dusuk gosterılıyor dediler pek ınandırıcı gelmedı acıkcası. neyse bu konuya cok takılmadık diğer traktorlere gore daha cazip geldiği için landini sahibi olduk diyelim ;)

İkinci aklıma takılan şey ise pompa olayı. Pompayı açtıranlar varsa faydasını gorduler mı işlem nasıl oluyor goz kararı mı açıyorlar yoksa bılgısayara falan baglayıp program yardımıyla belirli bir bar basınc basana kadar mı acılıyor bilgilendirirseniz sevinirim

Bunların dışında sürüm için pulluk onerisi vites önerisi gibi bilgilendirici şeyleri siz değerli arkadaşlarımdan abilerimden kardeşlerimden bekliyorum :eek:

Pazarlığımızı merak eden olur diye yazıyorum. 70-56'nın üzerine 72,5bin tl verdik eski traktoru 50bine saydılar. Bu arada 70-56 daha 3000 saatteydi dip diriydi ;)

Saygılar..
Hayırlı olsun..
Detaylı kabin içi fotoğrafı felan atabilirmisiniz..

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: baba2600
Hayırlı olsun..
Detaylı kabin içi fotoğrafı felan atabilirmisiniz..

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.

teşekkür ederim. kabin içi istediğiniz gibi fotograf atabilirim ancak traktor koyde oldugu ıcın suan atamam. ben size link vereyim orada detaylı kabin içi fotografları mevcut en azından ben fotograf atana kadar iade etmiş olursunuz :D
https://www.sahibinden.com/ilan/is-...bolge-bayii-2017-model-5h-115-454655069/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/is-...5h-115-ithal-2016-4x4-kabinli-297576774/detay

trakkulup.net
 
  • Beğen
Tepkiler: AhmetErarslan
Hayırlı olsun:Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.Öncelikle;
Motor 83 hp 345 n.m motor torku var.
Motor lastik havalarını 25 psi olacak şekilde ayarlayınız.
Radyatör suyunun bomesi -10 derece yeterli olur, eksikse tamamlanır.
Ön takım dönüşler için aks takozları ayar isteyebilir, sağa sola dönüş ayarlanır.
Motor ısıtmasına ve soğutmasına, dikkat edilir, sıcak motor stop etmeden önce 1-2 dakika çalışmalıdır.
Motor devirleri 800-2300 olacak şekilde ayarlanır.
Motor 1400 max tork 2000 max güç noktası vardır.2200 son devirdir.
En az yakıt bölgesi 1400-1800 devir aralığıdır.Vites geçişleri 1400-2000 devir arası yapılır.
Motor alıştırması yaparken pullukla 5-7 km/h süratle 1800 devri geçmeyecek şekilde sürüm yapılır.Motor alıştırması bitince 1400-1500 devir en uygun olanıdır.
Motoru yol durumunda 1000-2200 devir arası yumuşak gaz vererek farklı devirlerde kullanmak iyidir.
Perkins motorlar genelde sübap ayarı istemez,mazot pompa ayarı isteyebilir, yaptırdık, bir buçuk motor oldu, fark ediyor.
Eksiklerine gelecek olursak, radyatör klima peteği arası dar ve sabit yapılmış, hava tutarken temizlemesi zor oluyor, yeni seri nasıldır, bilmiyorum.
Kabinli motorlarda klima peteği kabin üzerine konulabilir, çoğu firmada yapmıyor, işin kolayına kaçıyorlar.
Motor kuyruk mili gücü 52,5 kw 70-56 kuyruk mili gücüyle aynıdır,esneklik zafiyeti var.1650 devirde 540 devir veriyor, 1750 devri geçerseniz kuyruk mili 600 devir üzerine çıkar, ekipman hırpalayabilir, 100 devir esneklik var, dikkatli kullanmak ister. Fiat motorlarda 300 devir esneklik vardır.
İntercooler, motor yağ soğutucu ve şanzıman yağ soğutucu olması gereken donatılardır.
Trakya toprağı için 4 14 pulluk tavsiye ederim, 7 bacak çizel iyi olur.
Motor yağına çapak karışacağı için 100-400-700 saatlerde ilk bakımlamanızı tavsiye ederim.Piyasada 250-500 saatlik motor yağları var, sonraki tercihler size kalmış.
Fiyat konusuna gelince beygiri 1000 liraya devam etmeliyiz.:)

tesekkur ederim sağolun tam ihtiyacım oldugu gibi bilgilendirici bir yazı yazmıssınız elleriniz dert görmesin abi.
ben kısları serdivan'da yazları tekirdağ'da memleketteyim. sakaryada universite okuyorum aynı zamanda Allah nasip ederse bu sene son sene biticek artık :D

motor saati henüz 50 saate bile değil o yüzden alışması için dediğiniz gibi 5km süratle sürüm yapıyorum sürüm vitesim kaplumbağa ana vitesim 4'ün 2. bölmesi. siz hangi vites ile sürmemi tavsiye edersiniz acaba ?

mazot pompa ayarını ne kadara yaptırnız abi acaba ve ayar işlemi bilgisayar yardımıyla mı yapılıyor yoksa göz kararı mı yapılıyor soylersenız sevınırım

16no 3'lü eski pullugum var takımlarım yenı motora gore kucuk ve eski kalıyor yavas yavas yenileyeceğim ancak çizelim yeni 9'lu eski motora rahat koşuyodum :D

ilk sorunumu çapak yüzünden yaşadım hidroliklere çapak kaçmıştı kolları kendiliğinden kaldırıyordu mıknatısla çapağı yerinden aldılar çok sükür :D ilk bakımı 50 saate yapılacak dedi servis ve ucretsiz yapıcaklarmış

5h-90'da eksik olarak intercooler motor yağ sogutucusu eksik mi tam anlayamadım yazdığınızı abi ?

birde son olarak fiyat konusunda beygiri 1000 liradan yazmıssınız anlayamadım tam olarak neyi demek istediğinizi :D

biraz uzun oldu abi kusura bakma :D
 
Hayırlı olsun:Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.Öncelikle;
Motor 83 hp 345 n.m motor torku var.
Motor lastik havalarını 25 psi olacak şekilde ayarlayınız.
Radyatör suyunun bomesi -10 derece yeterli olur, eksikse tamamlanır.
Ön takım dönüşler için aks takozları ayar isteyebilir, sağa sola dönüş ayarlanır.
Motor ısıtmasına ve soğutmasına, dikkat edilir, sıcak motor stop etmeden önce 1-2 dakika çalışmalıdır.
Motor devirleri 800-2300 olacak şekilde ayarlanır.
Motor 1400 max tork 2000 max güç noktası vardır.2200 son devirdir.
En az yakıt bölgesi 1400-1800 devir aralığıdır.Vites geçişleri 1400-2000 devir arası yapılır.
Motor alıştırması yaparken pullukla 5-7 km/h süratle 1800 devri geçmeyecek şekilde sürüm yapılır.Motor alıştırması bitince 1400-1500 devir en uygun olanıdır.
Motoru yol durumunda 1000-2200 devir arası yumuşak gaz vererek farklı devirlerde kullanmak iyidir.
Perkins motorlar genelde sübap ayarı istemez,mazot pompa ayarı isteyebilir, yaptırdık, bir buçuk motor oldu, fark ediyor.
Eksiklerine gelecek olursak, radyatör klima peteği arası dar ve sabit yapılmış, hava tutarken temizlemesi zor oluyor, yeni seri nasıldır, bilmiyorum.
Kabinli motorlarda klima peteği kabin üzerine konulabilir, çoğu firmada yapmıyor, işin kolayına kaçıyorlar.
Motor kuyruk mili gücü 52,5 kw 70-56 kuyruk mili gücüyle aynıdır,esneklik zafiyeti var.1650 devirde 540 devir veriyor, 1750 devri geçerseniz kuyruk mili 600 devir üzerine çıkar, ekipman hırpalayabilir, 100 devir esneklik var, dikkatli kullanmak ister. Fiat motorlarda 300 devir esneklik vardır.
İntercooler, motor yağ soğutucu ve şanzıman yağ soğutucu olması gereken donatılardır.
Trakya toprağı için 4 14 pulluk tavsiye ederim, 7 bacak çizel iyi olur.
Motor yağına çapak karışacağı için 100-400-700 saatlerde ilk bakımlamanızı tavsiye ederim.Piyasada 250-500 saatlik motor yağları var, sonraki tercihler size kalmış.
Fiyat konusuna gelince beygiri 1000 liraya devam etmeliyiz.:)

abi bir de difransiyel kilidini nasıl kullanıyoruz daha dogrusu siz kullanıyor musunuz ? cunku difransiyel kilidini kullandıgım zaman traktorun donus manevrası daha zor oluyor birde koydeki arkadaşlar difransiyel kilidine bastıgında donerken dişlileri kırarsın kullanma dediler doğru mudur abi
 

abi bir de difransiyel kilidini nasıl kullanıyoruz daha dogrusu siz kullanıyor musunuz ? cunku difransiyel kilidini kullandıgım zaman traktorun donus manevrası daha zor oluyor birde koydeki arkadaşlar difransiyel kilidine bastıgında donerken dişlileri kırarsın kullanma dediler doğru mudur abi

Tam 4*4 düğmesi demek istediniz sanırım.Asfalt zeminde düğmeye bas, frenleri ayır, tek frenle 0 çiz. Bakalım sağlam kalıyor mu bizde öğrenmiş oluruz.Prizdirek parçasını kıracaktır.
Fiyatlar biraz pahalı demek istedim.Buğdaya 3 kuruş zam verdiler, Euro 3 liradan 4 liraya çıktı, ithal motor alınır mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: baba2600
Tam 4*4 düğmesi demek istediniz sanırım.Asfalt zeminde düğmeye bas, frenleri ayır, tek frenle 0 çiz. Bakalım sağlam kalıyor mu bizde öğrenmiş oluruz.Prizdirek parçasını kıracaktır.
Fiyatlar biraz pahalı demek istedim.Buğdaya 3 kuruş zam verdiler, Euro 3 liradan 4 liraya çıktı, ithal motor alınır mı?

4*4 dugmesının yanındakı düğmeyi demiştim abi.
fiyatlar gercekten cok pahalı özellikle ithal motorların çok yuksek landini bunların arasında bi nebze iyi gibi. bizim de yaptıgımız pazarlık iyiydi çok sukur. 70-56 daha bi bu kadar sene iş yapardı sapa saglamdı ama kliba yok kabin düzgün değil bizdeki vaktını doldurmuştu artık alan kişi güle güle kullansın daha çok iş yapar :D

dediğim gibi ben de sakaryada okuyorum abi traktoru almadan once karasu yolundaki sanayide traktorculer gezdim fiyat almak için ama landiniye rastlayamadım herhalde ben goremedım :D
şuana kadar yaşadığım tek sorun o da bızım talıhsizliğimizdi artık çapak kaçmasıydı hidroliğe inş daha buyuk bir şey çıkmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Benzer Konular