• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

MF 265s 94 model traktörlerde çeki hassasiyeti var mı?

Katılım
15.03.2010
Mesajlar
4,060
Konum
İstanbul
Ceki hassasiyeti derken abdullah abi cift surerken yaptigi otomatik hassasiyettenmi bahsediyorsun. Tabiki var ilk 3 nokta aski sistemini ferguson kullanmistir. Ferguson traktorlerinin tamami dürtüs pimli beyin sistemi vardir 135 den 398 e sistem aynidir. Ve fergusonun hassasiyeti cok guzeldir genel anlamda ne cok güclu bir hidroligi var nede cok zayif ideal bir sistemi var. Cift surerken otomatik yaparak traktorun zorlanma veya petinaj esnasinda pullugu hafifce yukariya esneterek traktoru rahatlatir.
 
Katılım
19.01.2017
Mesajlar
215
Konum
manisa
Ceki hassasiyeti derken abdullah abi cift surerken yaptigi otomatik hassasiyettenmi bahsediyorsun. Tabiki var ilk 3 nokta aski sistemini ferguson kullanmistir. Ferguson traktorlerinin tamami dürtüs pimli beyin sistemi vardir 135 den 398 e sistem aynidir. Ve fergusonun hassasiyeti cok guzeldir genel anlamda ne cok güclu bir hidroligi var nede cok zayif ideal bir sistemi var. Cift surerken otomatik yaparak traktorun zorlanma veya petinaj esnasinda pullugu hafifce yukariya esneterek traktoru rahatlatir.
peki ayara mudahale ediliyor mu yoksa fabrikasyon otomatik mi? Edilebiliyorsa tarif edebilen olur mu rica etsem?

Yani sadece ortakol deliklerini mi degistiriyoruz yoksa baska bi ayar yeri mi var?

Forumda arattim bulamadim da...
 
Katılım
14.06.2009
Mesajlar
19,059
Konum
Kütahya
peki ayara mudahale ediliyor mu yoksa fabrikasyon otomatik mi? Edilebiliyorsa tarif edebilen olur mu rica etsem?

Yani sadece ortakol deliklerini mi degistiriyoruz yoksa baska bi ayar yeri mi var?

Forumda arattim bulamadim da...
Şanzuman yağına baktıgın cubugun orda kucuk levye var, fast- slow yazar veya hızlı- yavaş yazar oradan ekipmanın bırakma hızına mudahale edersin özellikle agır ekipmanları yerebırakırken yavaş veya slow yazan kısıma yakın olursa ekipman yavaş inecektir, hidrolik hassasiyeti orta kol deliklerine bağlıdır, hafif ekipmanlarda en ust delik normal ve agıra yakın olanlarda ortaya takarsın, çok agır ekipmanda ve arka yükleyicide en alta takarsın,hidroliğin uzun ömrü buna bağlıdır.
 
Katılım
19.01.2017
Mesajlar
215
Konum
manisa
Şanzuman yağına baktıgın cubugun orda kucuk levye var, fast- slow yazar veya hızlı- yavaş yazar oradan ekipmanın bırakma hızına mudahale edersin özellikle agır ekipmanları yerebırakırken yavaş veya slow yazan kısıma yakın olursa ekipman yavaş inecektir, hidrolik hassasiyeti orta kol deliklerine bağlıdır, hafif ekipmanlarda en ust delik normal ve agıra yakın olanlarda ortaya takarsın, çok agır ekipmanda ve arka yükleyicide en alta takarsın,hidroliğin uzun ömrü buna bağlıdır.
Orta kol deliklerin sıralamasını tam tersi okumuştum bi yerde daha önce iyice kafa kakrıştı:)
O zaman diğer markalardaki gibi yok alyan vida ayarı v.s. hassasiyeti yok bunlarda doğru mu
 
Katılım
15.03.2010
Mesajlar
4,060
Konum
İstanbul
peki ayara mudahale ediliyor mu yoksa fabrikasyon otomatik mi? Edilebiliyorsa tarif edebilen olur mu rica etsem?

Yani sadece ortakol deliklerini mi degistiriyoruz yoksa baska bi ayar yeri mi var?

Forumda arattim bulamadim da...
Nail abi o soruya gerekli cevabi vermis abi sanzuman yag cubugunun ordaki kadrandan ayarlaniyor hizliligi ve yavasligi. Otomatik yapmasi pullugun baglantilarindan yan kol orta kol pimlerinde bosluk olmamasi ve traktorun hassasiyet mekanizmasinin calismasinda kusur olmamasi ile alakali bunlar tamsa otomatik yapar. Tabiki derin sürum ve camurlu yerlerde bu mekanizma duzenli olarak calissada yeterli gelmedigi anda kolla yardim edilir.
 
Katılım
15.03.2010
Mesajlar
4,060
Konum
İstanbul
Bu bahsettiğimiz ayarlar örneğin pulluk sürümü yaparken ekipmanın dalma çıkma yapmaması için olanlar değil mi
Hani şu new hollandlarda yan kol bağlantısında oluyormuş
Dalma cıkma yapmasi ayri bir arizaya giriyor abi onunla bir alakasi yok dedigimiz ayar aski kollarinin hizini ayarliyor. New holland td ve fiat 66 serisinde bu sistem yan kollarin bagli oldugu mil uzerinden calisiyor. Fakat mf hidrolik sistemi yada 56s hidrolik sistemi gibi ortadan yayli sistemler hidrolik otomatigi konusunda td ve 66 serilerinden daha iyi. Eger dalma cikma yapiyorsa o hidrolik sökulup hidroligin piston orit ve contalari degisecek yeniden bir ayar verilecek. Yalniz dalma cikma yapiyorsa bu otomatigin calismasini engellemez ama verimindende faydalandirmaz. Anladigim kadari ile senin traktor dalma yapiyor onuda piston uzeri deki yag oriti ve contasi yada gomleginde bir cizik varsa yagi orada tutamadigi icin zorlandiginda daldiriyor pullugu.
 
Katılım
19.01.2017
Mesajlar
215
Konum
manisa
Dalma cıkma yapmasi ayri bir arizaya giriyor abi onunla bir alakasi yok dedigimiz ayar aski kollarinin hizini ayarliyor. New holland td ve fiat 66 serisinde bu sistem yan kollarin bagli oldugu mil uzerinden calisiyor. Fakat mf hidrolik sistemi yada 56s hidrolik sistemi gibi ortadan yayli sistemler hidrolik otomatigi konusunda td ve 66 serilerinden daha iyi. Eger dalma cikma yapiyorsa o hidrolik sökulup hidroligin piston orit ve contalari degisecek yeniden bir ayar verilecek. Yalniz dalma cikma yapiyorsa bu otomatigin calismasini engellemez ama verimindende faydalandirmaz. Anladigim kadari ile senin traktor dalma yapiyor onuda piston uzeri deki yag oriti ve contasi yada gomleginde bir cizik varsa yagi orada tutamadigi icin zorlandiginda daldiriyor pullugu.
Yok aslında çok şükür dalma sorunu veya batma sorunu yok. Ben sadece tevafuken geçenlerde nh hassasiyet konusunu görünce ve hatta zetrla ilgili de vardı sanırım, acaba bizde de ayarlanabiliyor mu dedim. Hatta bi arkadaş konu açmıştı yeni aldığı nh pulluğu çekmiyordu ve servis gelip ayarını yapınca roketlemiş filan.. o yüzden ilgimi çekti. Motorun zorlamasına bu kadar etkiliyse bilmekte fayda var yani.
 
Katılım
14.06.2009
Mesajlar
19,059
Konum
Kütahya
Orta kol deliklerin sıralamasını tam tersi okumuştum bi yerde daha önce iyice kafa kakrıştı:)
O zaman diğer markalardaki gibi yok alyan vida ayarı v.s. hassasiyeti yok bunlarda doğru mu
Zaten mantık yürüttüğün zamanda anlarsın, en ust delik daha fazla etki, en alttaki daha az etki, çok fazla ayaryerleri var cogu usta bile tutturamaz,daha önceki konulardayazmaya çalıştım. Hidrolik kumanda levyelerinin konumu falan degişir zamanla, onları çok emin degilsen usta ayarlar.
 
Katılım
15.03.2010
Mesajlar
4,060
Konum
İstanbul
Yok aslında çok şükür dalma sorunu veya batma sorunu yok. Ben sadece tevafuken geçenlerde nh hassasiyet konusunu görünce ve hatta zetrla ilgili de vardı sanırım, acaba bizde de ayarlanabiliyor mu dedim. Hatta bi arkadaş konu açmıştı yeni aldığı nh pulluğu çekmiyordu ve servis gelip ayarını yapınca roketlemiş filan.. o yüzden ilgimi çekti. Motorun zorlamasına bu kadar etkiliyse bilmekte fayda var yani.
Mf lerde cok nadir olur otomatigin calismamasi genellikle fiat 66 ve td serilerinde cok sık karsilasilir otomatik yapmamasi. Cift sürerken bir sıkinti yasatmiyorsa devam et abi. O otomatik olarak zorlandigi anda dürtü pimi icerde tahrik ediliyor ve pullugu hafifce kaldiriyor bu sistem zorlanmaya gore hassasiyet sisteminin eksiksiz calismasina gore takilan ekipmanin baglanti noktalarindaki bosluklara gore ve ceki semerinde dogru delige takilmasina gore otomatigin hassasiyeti farklilik gösterebilir.
 
Katılım
19.01.2017
Mesajlar
215
Konum
manisa
Mf lerde cok nadir olur otomatigin calismamasi genellikle fiat 66 ve td serilerinde cok sık karsilasilir otomatik yapmamasi. Cift sürerken bir sıkinti yasatmiyorsa devam et abi. O otomatik olarak zorlandigi anda dürtü pimi icerde tahrik ediliyor ve pullugu hafifce kaldiriyor bu sistem zorlanmaya gore hassasiyet sisteminin eksiksiz calismasina gore takilan ekipmanin baglanti noktalarindaki bosluklara gore ve ceki semerinde dogru delige takilmasina gore otomatigin hassasiyeti farklilik gösterebilir.
Eyvallah arkadaşlar konu anlaşılmıştır
 


Üst Alt