• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Motor şanzıman uyumsuzlukları

Katılım
28.01.2017
Mesajlar
5,079
Konum
Sakarya

Traktörlerde genelde hız kaygılarından dolayı vites aralıkları ve vites hız boyları farklıdır. Sürüş konforu sağlanması için motor max güç noktası ve max tork noktasının yerine göre ayarlamalar yapılmalıdır.
Örneğin;
MF 65X 3 vitestir.Vites aralıkları 800 devirdir.MF 265 S buçuklu 3 vitestir.Buçuklar arası 400 devirdir.Motor max 2000 devirde güç verir.Max tork noktası 1400 devirdedir.Motor 4 vites olsa; 600 devir vites aralığı 300 devir buçuk aralığı koyulsa çalışma rahatlığı olur.
Steyr 768 4 vitestir.Max tork 1600 devir,max güç 2500 devirdir.Yol vitesleri çabuk yavaşlar.Takviye 4 seri 1 ve 2 arasıdır.Sıralı değildir.
Fiat 70-66 4 vitestir.Max tork 1500 devir,max güç 2300 devirdir.

Kuyruk mili devirleri MF 1685 devirdi.Şimdi 1600 ve 2000 devir civarları, konumlama iyileştirildi.
Styer 768 2300 devir kuyruk mili vardı.1600 ve 2000 devir kuyruk mili var.Eskisi gibi 2300 devire konsa daha verimli olur.
Fiat 70-56 2200 devirdeydi, 70-66 da 2000 devir civarına çekildi, kuyruk mili gücü zayıfladı.Yine 2200 devire devam edilmeli, fikrindeyim.
Bilgilerinize arz ederim.
 
Katılım
22.07.2014
Mesajlar
300
Konum
Muğla dalaman
steyr için yazdıklarınız erkunt içinde geçerli
erkuntun sevmediğim özelliklerinden biri viteslerin sıralı gitmemesi zf şanzımandan kaynaklanıyor galiba
 
Katılım
24.12.2009
Mesajlar
2,750
Konum
BURSA
Düzeltme; Fiat 70-56 ve 66 ile tork 1400. Max güç 2500. 56 serilerinde 1970 motor devrinde, 66 serilerinde 2200 dd oldu. Td serileri de 2200 devam etti.
Bizde TD nin de takviye 4, seri 1 den hızlı yani sıralı değil. Bence güzel, örneğin takviye 3 ile pullukla sıra sonunda takviye koluna dokunmadan takviye 4 ile hizli gidebilmek hem ekonomik hem zaman kazancı oluyor.
 
Katılım
02.02.2016
Mesajlar
1,954
Yaş
35
Konum
bursa
steyr için yazdıklarınız erkunt içinde geçerli
erkuntun sevmediğim özelliklerinden biri viteslerin sıralı gitmemesi zf şanzımandan kaynaklanıyor galiba
tarlada takviye ile çalışırken dönüşlerde iki vitesi değiştirmekmi pratik yoksa tek vitesle seri bir dönüş yapmakmı pratik olur zf şanzımanda takviye dört bu yüzden seri aslında rahatlık için düşünülmüş
 
Katılım
22.07.2014
Mesajlar
300
Konum
Muğla dalaman
tarlada takviye ile çalışırken dönüşlerde iki vitesi değiştirmekmi pratik yoksa tek vitesle seri bir dönüş yapmakmı pratik olur zf şanzımanda takviye dört bu yüzden seri aslında rahatlık için düşünülmüş
şimdi ben takviye dörtle tarla sürüyorum dönüşlerde atabileceğim enyüksek vites takviye dört buçuk buda dönüşlerde yavaş kalıyor
şanzımanda 16 ileri 8 geri olduğu için takviye dörtle geri giderkende yavaş kalıyor
ama vitesler sıralı olsa seri birle tarla sürsek dönüşlerde ve geri gidişlerde ikiye yada üçe atsak çokdaha seri olur
 
Katılım
02.02.2016
Mesajlar
1,954
Yaş
35
Konum
bursa
şimdi ben takviye dörtle tarla sürüyorum dönüşlerde atabileceğim enyüksek vites takviye dört buçuk buda dönüşlerde yavaş kalıyor
şanzımanda 16 ileri 8 geri olduğu için takviye dörtle geri giderkende yavaş kalıyor
ama vitesler sıralı olsa seri birle tarla sürsek dönüşlerde ve geri gidişlerde ikiye yada üçe atsak çokdaha seri olur
ustam zf şanzıman senin kullanımına göre hiç hoş değil genelde iş makinaları gidebildiği en yüksek hızda kullanmak için tasarlanmaz sürüm gibi işler bu tip takviye dördü seri şanzımanlarda takviye üçü geçmeyecek şekilde düşünülüp yapılmış toprak ağır değildir takım küçüktür takviye dört ile sürersin
 
Katılım
26.10.2014
Mesajlar
285
Konum
Ankara
Sanirim bu 4 takviye seri 1 den daha hizli kavrami 16+8 valtralarda da var bir bilgisi olan varmi yada biz oylemi hissediyoruz
 
Katılım
11.04.2010
Mesajlar
1,487
Konum
KARS
240 ile kum getiriyorduk. Traktörün sahibi 3 kepçe kum atmıştı ve asfalt yolda dik bir rapma çıkılacaktı. Motorun vitesleri sıralı olduğu için 4 takviyeyle mi çıkalım yoksa seri 1'le mi, kararsız kaldık. Neyse şöför seri 1'le hareket etti ama biz de elimizde koca koca taşlarla römorkun arkasından gidiyoruz. Olur da seri 1'le çekmese takviyeye düşecek. Tabi durması gerekecek. Durunca o yük onu nereye kadar çeker götürürdü, Allah bilir. Allah'tan takviyeye düşmeden çıktı. Halbuki seri 1 takviye 4'ten yavaş olsa daha rahat ve korkusuz çıkardık. Ayrıca düz yola çıkınca hızlanılması gereken yerde de takviye vitesiyle uğraşmadan istediğimiz gibi hızlanırdık.
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
5,079
Konum
Sakarya
240 ile kum getiriyorduk. Traktörün sahibi 3 kepçe kum atmıştı ve asfalt yolda dik bir rapma çıkılacaktı. Motorun vitesleri sıralı olduğu için 4 takviyeyle mi çıkalım yoksa seri 1'le mi, kararsız kaldık. Neyse şöför seri 1'le hareket etti ama biz de elimizde koca koca taşlarla römorkun arkasından gidiyoruz. Olur da seri 1'le çekmese takviyeye düşecek. Tabi durması gerekecek. Durunca o yük onu nereye kadar çeker götürürdü, Allah bilir. Allah'tan takviyeye düşmeden çıktı. Halbuki seri 1 takviye 4'ten yavaş olsa daha rahat ve korkusuz çıkardık. Ayrıca düz yola çıkınca hızlanılması gereken yerde de takviye vitesiyle uğraşmadan istediğimiz gibi hızlanırdık.
MF 240 için en iyi çekiş sağlayan vites takviye 3 tür.40 derece eğimli 100 metre civarı dikleşen asfalt zeminde 6 ton yük ile çıkabilir.Hidroliklere dokunarak arış askıya alınır.:)En iyi çeki kuvveti 5-6 km/h hızında olur.Daha düşük viteslerde yük geri asılmaya başlar.Tecrübe ile sabittir.
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
5,079
Konum
Sakarya
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&persist_app=1&noapp=1&v=CIBZyl6rApQ

Rampa burasıydı. Vallahi hocam 4 teker römorkla denedi ve çıktı Allah'tan da çıktı. Eski Kars-Ardahan şehirler arası yolu burası. Şimdi Kars Çayı üzerinde baraj yapıldı. Arkamızda o zaman uzun bir araç konvoyu oluşmuştu.
Balya taşıyan biri denk geldi de videosunu çektiydim.
Arabada yaklaşık 3-4 ton balye var gibi duruyor.Böyle durumlarda arış yere paralel olacak şekilde traktöre bağlanmalıdır.Hidrolik demiri ile arış çekinin üst kısmına hafifçe dokunacak şekilde askıya alınır.Lastik yumuşak hamur olursa tutunma iyi olur.Sert hamurlu lastiklerin patinaj egilimi fazladır.Lastik havaları 23 psi olacak şekilde ayarlanır.Tutunma azalırsa motorun önü hafif kaldırılarak frenlede idare yapılabilir.
5 ton yük takviye 3 vites MF 240 o rampayı alır.Arış askıda ve lastikler yumuşak hamur olmak kaydıyla.
 
Katılım
02.11.2016
Mesajlar
180
Konum
Malatya
240 ile kum getiriyorduk. Traktörün sahibi 3 kepçe kum atmıştı ve asfalt yolda dik bir rapma çıkılacaktı. Motorun vitesleri sıralı olduğu için 4 takviyeyle mi çıkalım yoksa seri 1'le mi, kararsız kaldık. Neyse şöför seri 1'le hareket etti ama biz de elimizde koca koca taşlarla römorkun arkasından gidiyoruz. Olur da seri 1'le çekmese takviyeye düşecek. Tabi durması gerekecek. Durunca o yük onu nereye kadar çeker götürürdü, Allah bilir. Allah'tan takviyeye düşmeden çıktı. Halbuki seri 1 takviye 4'ten yavaş olsa daha rahat ve korkusuz çıkardık. Ayrıca düz yola çıkınca hızlanılması gereken yerde de takviye vitesiyle uğraşmadan istediğimiz gibi hızlanırdık.
92 240s var sıfırdan beri bizde. Üzerinde büyüdüm desem yeridir. Şöyleki yüklü halde 6 ton yük 1.5 ton römork yüzlerce kez yokuş çıkmışımdır. Bahsettiğim yokuş hafiften başlayıp dikleşen tarzda. Zaman kaybından dolayı deneye deneye öğrendim. Yokuşun % 30 na kadar 1 le çıkabildiğimiz ancak gerisinde takviye 3te bile zorlanan bazen traktörü stop seviyesine getiren bir yokuş bu. Burdaki arkadaşların bile belki %90ı ve köyümde benden başka yapabilen olacağını sanmam kimseyede denemesini tavsiye etmem ama ben sürekli yaparım. Seri vitesten takviyeye yokuş yukarı yüklü halde bile geri kaçırmadan takviyeye düşebilirsin 240 ta. Traktör vites düşmeyi istediği zaman sol elin ana viteste sağ elin takviye vitesinde sırayla şu hamleleri yapacaksın. Ana vites boşa takviye vites boşa ana vites vitese takviye vitese takacan ama iki elinide kullanacan ve çok hızlı olacak. Saniyenin belki 3 te biri sürede. Son baharda hayvan gübresi taşırken çekip yükleyeyim daha iyi anlaşılır. İnanın normalde vites değiştirirken gacırdayan o şanzımandan bunu yaparken tık ses çıkmıyor. Ama dediğim gibi çok fazla deneyerek pratik kazandım.
 
Katılım
25.01.2017
Mesajlar
623
Konum
Çorum
92 240s var sıfırdan beri bizde. Üzerinde büyüdüm desem yeridir. Şöyleki yüklü halde 6 ton yük 1.5 ton römork yüzlerce kez yokuş çıkmışımdır. Bahsettiğim yokuş hafiften başlayıp dikleşen tarzda. Zaman kaybından dolayı deneye deneye öğrendim. Yokuşun % 30 na kadar 1 le çıkabildiğimiz ancak gerisinde takviye 3te bile zorlanan bazen traktörü stop seviyesine getiren bir yokuş bu. Burdaki arkadaşların bile belki %90ı ve köyümde benden başka yapabilen olacağını sanmam kimseyede denemesini tavsiye etmem ama ben sürekli yaparım. Seri vitesten takviyeye yokuş yukarı yüklü halde bile geri kaçırmadan takviyeye düşebilirsin 240 ta. Traktör vites düşmeyi istediği zaman sol elin ana viteste sağ elin takviye vitesinde sırayla şu hamleleri yapacaksın. Ana vites boşa takviye vites boşa ana vites vitese takviye vitese takacan ama iki elinide kullanacan ve çok hızlı olacak. Saniyenin belki 3 te biri sürede. Son baharda hayvan gübresi taşırken çekip yükleyeyim daha iyi anlaşılır. İnanın normalde vites değiştirirken gacırdayan o şanzımandan bunu yaparken tık ses çıkmıyor. Ama dediğim gibi çok fazla deneyerek pratik kazandım.
En iyisi rampanın altından takviyeye takmak :)
Ama 50hp sınıfında yokuşta turbolu tt50 favorimdir.4-5 ton yükle takviye nedir bilmez.
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
5,079
Konum
Sakarya
En iyisi rampanın altından takviyeye takmak :)
Ama 50hp sınıfında yokuşta turbolu tt50 favorimdir.4-5 ton yükle takviye nedir bilmez.
Usta şoför rampayı kaptırarak( hızlı girerek ) çıkar.
1/2 m*v^2=m.g.h Kinetik enerji potansiyel enerjiye dönüşür.Daha az yakıtla rampa çıkılır.

Yol durumu ve emniyet önemlidir, her zamanda yapılmaz.:)
 
Katılım
11.04.2010
Mesajlar
1,487
Konum
KARS
Yapanlar gerçekten yapıyorlar mıydı yoksa üfürüyorlar mıydı bilmiyorum; 240'la yüklü rampa çıkarken debriyajsız vites küçültüyorlarmış. Ben de çocuktum hayretle dinliyordum. Acaba öyle bir şey olur mu?
 
Katılım
26.10.2014
Mesajlar
285
Konum
Ankara
92 240s var sıfırdan beri bizde. Üzerinde büyüdüm desem yeridir. Şöyleki yüklü halde 6 ton yük 1.5 ton römork yüzlerce kez yokuş çıkmışımdır. Bahsettiğim yokuş hafiften başlayıp dikleşen tarzda. Zaman kaybından dolayı deneye deneye öğrendim. Yokuşun % 30 na kadar 1 le çıkabildiğimiz ancak gerisinde takviye 3te bile zorlanan bazen traktörü stop seviyesine getiren bir yokuş bu. Burdaki arkadaşların bile belki %90ı ve köyümde benden başka yapabilen olacağını sanmam kimseyede denemesini tavsiye etmem ama ben sürekli yaparım. Seri vitesten takviyeye yokuş yukarı yüklü halde bile geri kaçırmadan takviyeye düşebilirsin 240 ta. Traktör vites düşmeyi istediği zaman sol elin ana viteste sağ elin takviye vitesinde sırayla şu hamleleri yapacaksın. Ana vites boşa takviye vites boşa ana vites vitese takviye vitese takacan ama iki elinide kullanacan ve çok hızlı olacak. Saniyenin belki 3 te biri sürede. Son baharda hayvan gübresi taşırken çekip yükleyeyim daha iyi anlaşılır. İnanın normalde vites değiştirirken gacırdayan o şanzımandan bunu yaparken tık ses çıkmıyor. Ama dediğim gibi çok fazla deneyerek pratik kazandım.
Dedigin gibi bu durumlarda gacirdayan mf sanzumanlari tik ses etmiyor ama bu dedigini eski 285lerde bunu ayni anda degilde sirasiyla yapilabiliniyor seri 3 ten bayila bayila direkt takviye 3 e anca cekebilirsin
 
Katılım
18.11.2011
Mesajlar
770
Konum
Adana
Kaptırarak çıkmak iyidir.

240 ın vites geri ile 3 arasında 2 yi tutturma mücadelesi hayatta bir çok şeyden daha zor emin ol. 240 ta iki vites kolunu idare ediyorum diyen arkadaşa sesleniyorum. Ben gençken 265S 'in 3 vitesi ile kedinin fare ile oynadığı gibi oynuyordum :) Şaka bir yana Düz 1 den, takviye 3 buçuğa çok defa traktörün durmasına fırsat vermeden geçirirdim. 265 ler 240 'a göre biraz daha rahat. 66,56 Fıatlarda traktör, durdurmadan takviyeye düşmek pek mümkün değil gibi.

70-56 'ların kuyruk mili devri 66'lardan daha sağlamdır. Doğru yazmışsın hocam, 66 yı 56 ya sanayide uyduruyorlar sıkıntı yok. Samancılar traktörü ilk aldıklarında devri kontrdol ederler duruma göre patos ta kasnak büyütür ya da küçültürler. Kimisi hiç uğraşmaz direk dişli değiştirtir.
 


Üst Alt