• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Motorin yerine 10 numara yağ

Katılım
04.01.2017
Mesajlar
26
Yaş
43
Konum
istanbul

Selam dostlar. Kamyoncularin çoğunun yakıt tasarrufu için kullandığı 10 numara yağı bizim traktorlerde de kullanma imkanı var mıdır acaba? Varsa motora herhangi bir zararı var mıdır?
 
Katılım
27.09.2012
Mesajlar
701
Konum
kırıkkale
Yarı yarıya gerçek 10numara koyduk tinersiz rafine 10 numara bide dediğin tinerli olanlar var otobüs dolmuşa sattıkları onlar baya zararlı. rafine 10numarayı yarı yarıya koyduk çok olmuş baya, 110litreye 25 litre falan kullanıyoruz mazotu kalınlastirmak için santrifüjde çalışırken bisey olmuyor. fazla koyarsan fotodaki gibi oluyor :D

 
Katılım
11.03.2014
Mesajlar
4,174
Konum
Eskişehir
Bız su motorunda kullanıyorduk.Artık fiyat olarak mazotla aynı olunca kullanmayı bıraktık 10 numara yagin eskisi gibi pek avantajı kalmadı.
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,702
Konum
Sakarya
Mekanik enjeksiyon motorda 1/3 oranında 2 yıl kullandık.Yakıt mazotta 5 yakıyorsa karışımda 3 yakıyor.Yalnız temiz rafine olanından kullandık.Kalitesiz olan egzozda ağır yağ kokusu yapıyor, açık motorda nerdeyse adamı zehirleyecek.
Enjektör bakımı yaptırdık. 2 enjektörde biraz delikleri açmış, püskürtme azalıyor,ayarlandı.
Uzun süreli kullandıktan sonra tekrar mazota geçince enjektör başları büyüdüğü için yakıt artar, mutlaka ayar ister.Yeni nesillerde sıkıntı yapabilir.Enjektörleri atmak durumunda kalabilirsiniz.
 
Katılım
21.12.2008
Mesajlar
416
Konum
Karaman
babam koye don artık çağrısı yapana kadar.askerden sonra kamyon larda tırlarda calıstım.. 10 numara yagı değil yakmamk arabana bındırmıyecen bıle hele kış aylarında. 2008 2011 model aralığındakı 1840 mercedes 420 scanıa. araclarda kullanırdık pancarda.arabalar resmen ağlıyordu.mutahıt sezon sonunda anahtar vurmadan cıkarıyordu elden arabaları.(gercı bazı arabalar sezonu bıtıremıyordu )
 
Katılım
25.10.2008
Mesajlar
835
Konum
denizli
Selam dostlar. Kamyoncularin çoğunun yakıt tasarrufu için kullandığı 10 numara yağı bizim traktorlerde de kullanma imkanı var mıdır acaba? Varsa motora herhangi bir zararı var mıdır?
Biz bundan yaklaşık 8 yıl kadar önce traktörlerimizde kullandık bi kış günü sabah marşa bastım tam çalışacak gibi oldu sonra bas bas çalışmadı tamirciye götürdük mazot pompası eleman kesmiş yani diyeceğim bidaha 10 numara yağ işine bulaşmadım
 
Katılım
12.11.2010
Mesajlar
13,467
Konum
Erzurum
beyler 10 Numara olarak isimlendirilen madeni yağ; atık motor ve hidrolik yağları ile yanık ve işlenmemiş ham yağlardan oluşmaktadır.
motorun yakıt sisteminde zorlanma artmakta ve yakıt yanma odasına atomize olmadan püskürtülmekte ve tam yanma gerçekleşmemektedir. Bu durumda motor performansı düşmekte ve emisyon artmaktadır.
katılan solvent maddesi ve yağın katı durumda oluşu enjektör memelerini zamanla genişletir
ve sonradan mazot kullanımında yakıtı 2-3 katına çıkarır..
tamir masrafı,zaman kaybı ve iş gücü kaybı olur..
ilk başta kâr edermiş gibi görünen bu durum sonradan kat ve kat zarara dönüşür..
uzak durmanızı öneririm..
 
Katılım
11.12.2016
Mesajlar
44
Konum
ADANA
Traktörün siboplarını tıkıyor bizde 60 56 vardı yağ kullandıktan sonra çekimden düştü beyaz duman atıyordu rektefesi geldi zannettik ustaya götürdük bi de baktık ki sibop un birini tıkamış sibop kapanmış açılmıyor yani traktör 2 piston çalışırmış diyeceğim kar edeyim derken zarar edersiniz biz üstkapağı sıfırdan yaptırdık eğer yağ koyacaksanız performans için 50 litrede 1 litre ideal olan
 
Katılım
10.05.2014
Mesajlar
333
Konum
Tekirdağ
Eski model yani eski teknoloji olan elektronik pompa enjektör olmayan motorlarda ,rahatlıkla kullanılır. Kar zarar dengesini iyi ayarlamanız lazım.%40 tasarruf sağlıyor.yılda ne kadar mazot harcıyor sunuz .kullandığınız traktör vs.pompa enjektör tamir ettirir seniz ne kadar harcarsınız onu hesaba katmak lazım.
 
Katılım
12.11.2010
Mesajlar
13,467
Konum
Erzurum
10 numara yağ ismi altında satılsada,
bu tür yağlar birkaç atık yağ ve seyreltici kimyasallarla inceltilip piyasaya sürülür.
direk kullanım veya mazotla karışık kullanımı sonucu;
enjektörlerden geçerken meme dediğimiz delikleri zorlar.
zamanla yüksek bar basıncına ve aşındırıcı katı yakıta maruz kalan bu metrik geçiş gözleri genişler.
buda enjektörlerde işeme dediğimiz arızayı doğurur.
yani kısacası enjektörlerin çok kısa zamanda"siz daha kâr edemeden" değişmek gerekir.
maliyet 3-6 bin arası.
pompa ise; ilk etaplarda enjektörlerden bu yakıtı geçirmek için gerektiğinden bir kaç kat fazla zorlanır.
ama ona hareket veren motor bunu anlamaz basar zorla çevirir.
onu istemediği şeyi yapmaya zorlar.
basınç elemanları yıpranır;
bunada eleman kesme denir.

kullanımına bağlı kısa bir zamanda 1-2 bin kâr edeyim derken; 4-7 bin civarı zarara girilir.
zaman ve iş kaybıda cabası.
 
Katılım
05.01.2016
Mesajlar
483
Konum
Kayseri
Fıat 50nc kamyonda kullanıyorduk cekis düşüyor sanki kömürlü tren gibi duman atıyordu ne çekti o kamyon ama arıza yapmadı sağlammış.
 
Katılım
24.04.2016
Mesajlar
389
Konum
Edirne
Çok riskli. Hele ki common rail motorlarda kullanmak intihar etmekle eş anlama gelir. Eski Pancar motopomplarda kullanmak bile riskli. Baz yağ ile mazot karışımı olsa Pancar motor falan yakabilir belki ama onu da bilemezsin. Traktöre bu ne idüğü belirsiz karışımlar hiç konulmaz.
 
Katılım
05.01.2016
Mesajlar
483
Konum
Kayseri
Çok riskli. Hele ki common rail motorlarda kullanmak intihar etmekle eş anlama gelir. Eski Pancar motopomplarda kullanmak bile riskli. Baz yağ ile mazot karışımı olsa Pancar motor falan yakabilir belki ama onu da bilemezsin. Traktöre bu ne idüğü belirsiz karışımlar hiç konulmaz.
Tabiki crd motora koyulmaz normal mazot bile enjektör arızasi verebiliyo crd motora euro dizel öneriliyor..
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,702
Konum
Sakarya
Fiat 415 motora, ormanda her türlü kokteyli içiririz, yokluktan.Düz pompa olduğundan içmem demez, varlık olsa dozer alalım. :)
 


Üst Alt