Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

Katılım
27.01.2009
Mesajlar
4,178
Konum
Kayseri

Merhaba değerli üyeler. 3-5 gün önce bana hediye edilen muhabbet kuşum hiç ses çıkartmıyor, ötmüyor ve pek hareket etmiyor. Genelde tüyleri kabarık duran kuş, elimi uzattığımda da çok korkuyor ve telaşlanıyor.
2-3 güne alışması gerekiyormuş, ama bu durumları alışmadığından dolayı mı oluyor yoksa kuşta bir hastalık mı var anlamadım.
Vitamin, ballı yem, oyuncak, kum, ne gerekiyorsa aldım ama işe yaramadı. Günde 5-6 kez ötüyor o kadar. İştahında falan bir sıkıntı yok, yem yemesi düzgün.

Ben bu konuda acemiyim, hiç anlamam kuşlardan falan, zaten hediye gelmeseydi de hayatta kuş alıp beslemezdim. :D
Önceden kuş besleyen veya şu anda muhabbet kuşu olan bu işten anlayan varsa yardımcı olursa sevinirim.
 
Katılım
24.12.2007
Mesajlar
4,163
Konum
Kırklareli
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

2-3 günde kesinlikle alışmaz. en aşağı 3 hafta yada 1 ayda yerine alışır. o da korkutulmadan kuşla ilgilenirse.. tüylerini kabartması genellikle yerini yadırgadıgındandır, zaten hastaysa genelde ishal oluyorlar buradan anlayabilirsin. ayrıca çok soğuk , çok sıcak yada hava akımına maruz kalırsa tüylerini kabartır, ve ölebilir.
 
Katılım
27.01.2009
Mesajlar
4,178
Konum
Kayseri
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

GÜRKAN link=topic=55103.msg586315#msg586315 date=1335559400' Alıntı:
2-3 günde kesinlikle alışmaz. en aşağı 3 hafta yada 1 ayda yerine alışır. o da korkutulmadan kuşla ilgilenirse.. tüylerini kabartması genellikle yerini yadırgadıgındandır, zaten hastaysa genelde ishal oluyorlar buradan anlayabilirsin. ayrıca çok soğuk , çok sıcak yada hava akımına maruz kalırsa tüylerini kabartır, ve ölebilir.
Kuyruğunda veya arkasında dışkı bulaşması yok, ishal değil yani ama bu şekilde durması biraz karıştırıyordu kafamı. Yeri de uygun bir yer, soğuk veya sıcak ya da cereyan yapan bir yer değil. Teşekkür ederim cevabınız için. :)
 
Katılım
24.12.2007
Mesajlar
4,163
Konum
Kırklareli
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

avivit diye bir vitamin vardı sanırım. yer değişikliğinde stresi önler, hem de neşesi artar kuşun. onu deneyebilirsin. yardımcı olabildiysem ne mutlu.
 
Katılım
27.01.2009
Mesajlar
4,178
Konum
Kayseri
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

GÜRKAN link=topic=55103.msg586319#msg586319 date=1335559893' Alıntı:
avivit diye bir vitamin vardı sanırım. yer değişikliğinde stresi önler, hem de neşesi artar kuşun. onu deneyebilirsin. yardımcı olabildiysem ne mutlu.
Natural ' s Plus isimli bir vitamin aldım ve suyuna damlatarak kullanıyorum ama bir değişiklik göremedim. Dediğinizi alıp kullanacağım. Tekrar teşekkür ederim yardımınız için.
 
Katılım
18.03.2010
Mesajlar
9,256
Konum
Burdur
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

Kimden geldi bu kuş tahmin edebiliyorum sanki az buz :D :D
 
Katılım
27.01.2009
Mesajlar
4,178
Konum
Kayseri
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

Tokmakcı link=topic=55103.msg586325#msg586325 date=1335560707' Alıntı:
Kimden geldi bu kuş tahmin edebiliyorum sanki az buz :D :D
Doğru tahmin ettiğinden hiç şüphem yok Ally beyciğim. :D ;D
 
Katılım
18.03.2010
Mesajlar
9,256
Konum
Burdur
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

Ahmed Gülsu link=topic=55103.msg586327#msg586327 date=1335560926' Alıntı:
Doğru tahmin ettiğinden hiç şüphem yok Ally beyciğim. :D ;D
:D Kendine baktığından daha iyi bak o zaman ona :D o derece bence yoksa dilinden düşmez :D yeme yedir içme içir :D 2kg olsun :D uçamasın kuş :D :D ;D ;D
 
Katılım
27.01.2009
Mesajlar
4,178
Konum
Kayseri
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

Tokmakcı link=topic=55103.msg586329#msg586329 date=1335561356' Alıntı:
:D Kendine baktığından daha iyi bak o zaman ona :D o derece bence yoksa dilinden düşmez :D yeme yedir içme içir :D 2kg olsun :D uçamasın kuş :D :D ;D ;D
Yaw hacım ilgilenmez olur muyum, bak şu güne kadar kendim için bir konu açmış değilim ama bu sıpa için hemen konu açıp bilgi edinmek istedim. :D Maazallah başına bir şey gelirse halim harap. :D Vallahi 3-4 gündür ettiğim masraf 150 lirayı geçti. Kumuydu, yemiydi, vitaminiydi, banyosuydu, oyuncağıydı, bit spreyiydi derken astarı yüzünden pahalıya geldi. :D Ama ne yapalım bakacaz çaresiz. :D ;D
 
Katılım
18.03.2010
Mesajlar
9,256
Konum
Burdur
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

Ahmed Gülsu link=topic=55103.msg586330#msg586330 date=1335561765' Alıntı:
Yaw hacım ilgilenmez olur muyum, bak şu güne kadar kendim için bir konu açmış değilim ama bu sıpa için hemen konu açıp bilgi edinmek istedim. :D Maazallah başına bir şey gelirse halim harap. :D Vallahi 3-4 gündür ettiğim masraf 150 lirayı geçti. Kumuydu, yemiydi, vitaminiydi, banyosuydu, oyuncağıydı, bit spreyiydi derken astarı yüzünden pahalıya geldi. :D Ama ne yapalım bakacaz çaresiz. :D ;D
Daha da masraf açacağa benziyor hacım bu sana :D böyle hediye olmaz olsun dediğin olmuştur kesin :D ;D şimdi acıdım durumuna vallahi :D bi koyun parası yiyecek cavur desene :D ;D Çaren yok olsa neyse :D hani derler ya sıka sıka bakacan :D emir çok büyük yerden :D ;D
 
Katılım
27.01.2009
Mesajlar
4,178
Konum
Kayseri
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

Tokmakcı link=topic=55103.msg586331#msg586331 date=1335562040' Alıntı:
Daha da masraf açacağa benziyor hacım bu sana :D böyle hediye olmaz olsun dediğin olmuştur kesin :D ;D şimdi acıdım durumuna vallahi :D bi koyun parası yiyecek cavur desene :D ;D Çaren yok olsa neyse :D hani derler ya sıka sıka bakacan :D emir çok büyük yerden :D ;D
Aynen öyle hacım. Değil koyun koç parası yese bakacam. :D Allah yardımcım olsun, o değil de hasta falan çıkıp ölmese eşşoğlusu. :D
 
Katılım
17.03.2008
Mesajlar
637
Konum
Ankara
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

eğer yavruyken yani küçükken geldiyse çok güzel yukarıdada belirtmişler yerine hemen alışmaz kuşu rahatsız etmeyin bi iki hafta yerine alışsın sonra bazı aileler varr ee biz muhabbet kuşu aldık ötmüyor konuşmuyo ee sen onla ilgilenip konuşmasssan havadanmı öğrencek önce elinize alıştırın ani hareketleri fazla yapmayın korkutmayın sonra size iyice alıştıktan sonra onla kunuşun şunlar favoridir (BICIRIK CİCİ KUŞ AŞKIMMMM ) vs vs aklıma şu anda bu kadar geldi nerden biliyorum kuzenlerimin teras katındaki odalarda üretim yapılıyo ve satıyolar ayrıca cinste öenmli dişiler erkeğe biraz daha düşkün kadınlara fazla yaklaşmazlar ve soğukturlar ama erkekler daha sıcak kanlı ve kişilere daha yakın olurlar
 
Katılım
18.03.2010
Mesajlar
9,256
Konum
Burdur
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

Ahmed Gülsu link=topic=55103.msg586332#msg586332 date=1335562483' Alıntı:
Aynen öyle hacım. Değil koyun koç parası yese bakacam. :D Allah yardımcım olsun, o değil de hasta falan çıkıp ölmese eşşoğlusu. :D
o zaman da :D senin halin harap olur diye düşünüyorum hacım :D
 
Katılım
27.01.2009
Mesajlar
4,178
Konum
Kayseri
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

benbekirya link=topic=55103.msg586337#msg586337 date=1335563504' Alıntı:
eğer yavruyken yani küçükken geldiyse çok güzel yukarıdada belirtmişler yerine hemen alışmaz kuşu rahatsız etmeyin bi iki hafta yerine alışsın sonra bazı aileler varr ee biz muhabbet kuşu aldık ötmüyor konuşmuyo ee sen onla ilgilenip konuşmasssan havadanmı öğrencek önce elinize alıştırın ani hareketleri fazla yapmayın korkutmayın sonra size iyice alıştıktan sonra onla kunuşun şunlar favoridir (BICIRIK CİCİ KUŞ AŞKIMMMM ) vs vs aklıma şu anda bu kadar geldi nerden biliyorum kuzenlerimin teras katındaki odalarda üretim yapılıyo ve satıyolar ayrıca cinste öenmli dişiler erkeğe biraz daha düşkün kadınlara fazla yaklaşmazlar ve soğukturlar ama erkekler daha sıcak kanlı ve kişilere daha yakın olurlar
Geleli 3-4 gün falan oldu zaten. 2-3 aylık bişeymiş yavru mu yetişkin mi bilmem, yavru olması için kaç aylık olması lazımdır bilmiyorum.
Dediklerinize dikkat edeceğim. Teşekkür ederim. :)

Tokmakcı link=topic=55103.msg586339#msg586339 date=1335563646' Alıntı:
o zaman da :D senin halin harap olur diye düşünüyorum hacım :D
Başa gelen çekilir. :D
 
Katılım
17.03.2008
Mesajlar
637
Konum
Ankara
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

ayrıca flodd yapıcam üstteki yorumları okuyunca gördüm bence öyle fazla bi masraf yapmayın yok kumdu yok şuydu diye altına gazete serin belli bi zamanda değiştirin yeter kuşu soğuk yerde bırakmayın bizimki soğukta kaldığı için üşütüp ölmütü ceyranda kalmasın rüzgarlı yerde yani ayrca arada bi pencerenin önene koyun güneşlensin arada sırada :D ve fazla vitaminlere güvenmeyin bence bi zamanlar kuzenlerımın en iyi kuşları sürekli mos mor kesilip ölürdü otopsiye götürdüklerinde verdikleri vitaminin fazla oldugunu ve cigerlerini fazla büyütüp nefessiz kaldıgı için öldüğü çıkmıştı ama ne vitaminiydi bilmiyorum aman dikkat kuş çok öenmli sanırım yorumlardan okuduğuma göre :D :D :D
 
Katılım
27.01.2009
Mesajlar
4,178
Konum
Kayseri
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

benbekirya link=topic=55103.msg586341#msg586341 date=1335564199' Alıntı:
ayrıca flodd yapıcam üstteki yorumları okuyunca gördüm bence öyle fazla bi masraf yapmayın yok kumdu yok şuydu diye altına gazete serin belli bi zamanda değiştirin yeter kuşu soğuk yerde bırakmayın bizimki soğukta kaldığı için üşütüp ölmütü ceyranda kalmasın rüzgarlı yerde yani ayrca arada bi pencerenin önene koyun güneşlensin arada sırada :D ve fazla vitaminlere güvenmeyin bence bi zamanlar kuzenlerımın en iyi kuşları sürekli mos mor kesilip ölürdü otopsiye götürdüklerinde verdikleri vitaminin fazla oldugunu ve cigerlerini fazla büyütüp nefessiz kaldıgı için öldüğü çıkmıştı ama ne vitaminiydi bilmiyorum aman dikkat kuş çok öenmli sanırım yorumlardan okuduğuma göre :D :D :D
Tüylerini kabartması vitaminsizlikten veya pirelenmiş olmasından kaynaklanabilir dedikleri için sprey ve vitamin aldım. Onun haricinde aldığım kum kafes altlığı olarak kullanılan bir şey değil, kuşun sindirim sistemi için gerekli olan kum. Kuşlarda da tavuklardaki gibi taşlık olduğu için sindirim yapabilmek için kuma ihtiyaç duyuyorlar. Kuşun yeri konusunda tavsiyelere uyuyorum. O konuda bir sıkıntı yok. :)
Evet kuş oldukça önemli, o yüzden hayli bakım yapıyorum. :D :D
 
Katılım
17.03.2008
Mesajlar
637
Konum
Ankara
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

hımm anladım aslında kuşlarla hiç ilgim felan yoktur sadece kuzenlerimin yanımda konuştukları bilgileri aktardım bende şaşırdım zaten bu kadar bilginin aklımda kalmasına :)))))
 
Katılım
27.01.2009
Mesajlar
4,178
Konum
Kayseri
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

benbekirya link=topic=55103.msg586343#msg586343 date=1335564644' Alıntı:
hımm anladım aslında kuşlarla hiç ilgim felan yoktur sadece kuzenlerimin yanımda konuştukları bilgileri aktardım bende şaşırdım zaten bu kadar bilginin aklımda kalmasına :)))))
Eyvallah teşekkür ederim yardımın için. Ben de hiç anlamam kuştan muştan ama hediye artık yapacak bir şey yok. :D
 
Katılım
01.10.2010
Mesajlar
5,608
Konum
Manisa

Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

Abi kuş kabarır kabarınca bitlenmiş vs. herhangi bir sorun gelmesin aklına... Kanatlarının altlarına bak yine de ama olağan bir şey..
2-3 günde alışması zor ve korkması normal, sen onunla ilgilenmeyi ihmal etme yoksa hep korkar bu alışamam olayı kuşun yaşına da bağlı biraz yani 2 yaşında bir kuş ise alışması zo...or 1 yaşında ise nispeten daha kolay daha yavru ise çok kolay olur...Sen 2-3 aylık demişsin 6 ayından önce kolay olur alıştırmak...

Onun dışında ben de 2 tane yavru almıştım abi 4-5 sene oluyor... Adam işi biliyordu dişi+erkek verdi bunlar ilk başlarda kafese elimi uzatsam korkudan çırpınıyorlardı..Sonra evin için uçurmaya başladım biraz zor oldu duvara falan çarpıyorlardı :) öyle alıştırmıştım, elimi kafese sokardım ilk başlarda hep ısırırlardı sonradan ısırmadan gagalamayı öğrendiler.. :) Çok ilgilenmiştim hiç kaçmaz hale geldiler sonraları, dişi olan kafesin tellerinin kaynaklarını koparmış kemirerek arada kaçardı evin içine :D işte böyle yavrularımız oldu 7-8 kadar olanları sattık,sonra rahmetli oldular baya zevkli idi ilgilenmesi, çok üzülmüştüm öldüklerine.. : ' ( Kötü oluyor insan :( Şu an onlardan kalan bir yavrum var ve çok ilgilenmediğim için biraz ürkek ama olsun arada yanıma alır ıslık çalarım oda başlar ötmeye... :)

Sen önünden yemini, gaga taşını(mürekkep balığı veya kalamar kemiği) derler ondan olursa daha iyi öbürküler alçı gibi bir şey.. Pakette satılan kuş kumları var arada da onlardan verirsen abi iyi sürekli değil 15 güne bir,çay kaşığı kadar versen yeter...Ballı yem diye çomak yemler var onlardan da...
Ayda bir yarım yumurta sarısı iyice ezip veriyordum ben ilk kuşlarıma, birde marul asardım..Bunlar dışında vitamin cart curt kullanmadım..Bir parazit spreyi aldım. 3 ayda bir kanat altına sıkıyordum...

Birde çok masraf etmişsin abi banyosu ne oluyor benimkiler suluğun içinde yıkanırlardı... :D


Velhasılıkelam, yediklerine(kuşun :D ) biraz dikkat et abi birde ilgilen omzunda bile gezdirirsin... :) İyi bak abi ölmesin...
 
Katılım
27.01.2009
Mesajlar
4,178
Konum
Kayseri
Ynt: Muhabbet kuşundan anlayan var mı ? Yardıma ihtiyacım var...

demir45 link=topic=55103.msg586996#msg586996 date=1335742600' Alıntı:
Abi kuş kabarır kabarınca bitlenmiş vs. herhangi bir sorun gelmesin aklına... Kanatlarının altlarına bak yine de ama olağan bir şey..
2-3 günde alışması zor ve korkması normal, sen onunla ilgilenmeyi ihmal etme yoksa hep korkar bu alışamam olayı kuşun yaşına da bağlı biraz yani 2 yaşında bir kuş ise alışması zo...or 1 yaşında ise nispeten daha kolay daha yavru ise çok kolay olur...Sen 2-3 aylık demişsin 6 ayından önce kolay olur alıştırmak...

Onun dışında ben de 2 tane yavru almıştım abi 4-5 sene oluyor... Adam işi biliyordu dişi+erkek verdi bunlar ilk başlarda kafese elimi uzatsam korkudan çırpınıyorlardı..Sonra evin için uçurmaya başladım biraz zor oldu duvara falan çarpıyorlardı :) öyle alıştırmıştım, elimi kafese sokardım ilk başlarda hep ısırırlardı sonradan ısırmadan gagalamayı öğrendiler.. :) Çok ilgilenmiştim hiç kaçmaz hale geldiler sonraları, dişi olan kafesin tellerinin kaynaklarını koparmış kemirerek arada kaçardı evin içine :D işte böyle yavrularımız oldu 7-8 kadar olanları sattık,sonra rahmetli oldular baya zevkli idi ilgilenmesi, çok üzülmüştüm öldüklerine.. : ' ( Kötü oluyor insan :( Şu an onlardan kalan bir yavrum var ve çok ilgilenmediğim için biraz ürkek ama olsun arada yanıma alır ıslık çalarım oda başlar ötmeye... :)

Sen önünden yemini, gaga taşını(mürekkep balığı veya kalamar kemiği) derler ondan olursa daha iyi öbürküler alçı gibi bir şey.. Pakette satılan kuş kumları var arada da onlardan verirsen abi iyi sürekli değil 15 güne bir,çay kaşığı kadar versen yeter...Ballı yem diye çomak yemler var onlardan da...
Ayda bir yarım yumurta sarısı iyice ezip veriyordum ben ilk kuşlarıma, birde marul asardım..Bunlar dışında vitamin cart curt kullanmadım..Bir parazit spreyi aldım. 3 ayda bir kanat altına sıkıyordum...

Birde çok masraf etmişsin abi banyosu ne oluyor benimkiler suluğun içinde yıkanırlardı... :D


Velhasılıkelam, yediklerine(kuşun :D ) biraz dikkat et abi birde ilgilen omzunda bile gezdirirsin... :) İyi bak abi ölmesin...
Eyvallah kardeşim çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. :) Üzüldüm kuşlarının ölmüş olmasına ama onlar da bir canlı ve bir ömürleri var.
Şu an için tek eksiğim mürekkep balığı kemiğinden yapılan gaga taşı. Yani bir gaga taşı var ama dediğin alçı gibi olanlardan, bildiğimiz tebeşir gibi bir şey.
Onun dışında ilgi gösteriyorum, bit spreyi de sıktım, inşallah iyi gelir. Bu gün daha iyiydi hareketliydi, artık eskisi kadar korkmuyor elimi uzatınca kaçmıyor. Masraf biraz acemilikten oldu, tam ne lazımdır ne değildir bilmediğimden elime ne geçtiyse aldım. :) Banyoluk da öyle kafese dıştan takılan bir aparat. İçine su koyuyorsun orada yıkanıyor kuş. :D
Ama öğrencem sayenizde. Söylediğin şeyleri, diğer arkadaşların söylediklerini uyguluyorum elimden geldiğince.

Tekrar çok teşekkür ederim.
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt