sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları


arkadaslar traktorume turbo taktırmayı dusunuyorum ama iyi mi olur kötumu olur bilmiyorum turbo taktıran arkadaslar beni bu konu hakkında bilgilendirirlerse memnun olurum
 
Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

kendi traktörümüzden örnek vereyim; yakıt azaldı,tarlada çekişde yüksek derecede artma var.yükte motor boğulmuyor
ancak şunuda belirteyim bir arkadaşım 285 e taktırdı pek bi değişim gözlemleyemediğini söyledi..
 
Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

turbo taktırarak en doğru kararı verirsin arkadaşım takan kişiye göre değişir ama yapan usta traktörden iyi anlayacak yoksa traktörün eskisindenn kötü olur..
 
Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

Şu ayrıntıyıda gözardı etmeyin ve iyi araştırın sonradan yapılan turbo ilavesinde motor bileşen ve elementlerinin turbo ilavesiyle ortalama % 10 -20 arası hp gücü artışı ve serilik kazandıracağından ilave turbo yapılan motorda uzun vadede sorun yaşanabilme ihtimalinide unutmayalım örneğin krank kesme sibop kırma gibi çünkü fabrikasyon üretimlerinde her motorun dayanıklık ve yük testleri üzerindeki orijinal değerlerde yapılır ilave edilen turbo bu değerlerin içerisinde yoktur turbonun motora kazandıracağı avantajları biliyoruz ama yanlış bir işlemle bunu dezavantaja dönüştürmeyelim
 
Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

ben sunu duydum bızım burdakı nh servisitakıyodu turbo bayıler fabrıkalara sıkayette bulunmuslar bu servıs turbo takıyo bız turbolu motor satamıyoruz dıe yetkılıler gelmıs turbolu motorla sonradan takılanı karsılastırıyorlar sonradan takılan daha iyi sonuc veriyo....karar yınede sızın
 
Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

turbo taktırmakla iş bitmiyor o kadar kolay degil motorda degişiklik yapmak önce sıkıştırma oranını düşürmek gerek sonra daha fazla yakıt verecek enjektörler ve pompa degişikligi ve tabi bunların hepsininde birbiriyle uyumlu olması gerektiginide unutmuyoruz ayrıca artan güce dayanacak krank ,subap,aktarma vs. ooo en iyisi elindekini satıp orjinal turbolu almak
 
Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

250 gold a turbo taktırsak nasıl olur. Sonuçta 260 gold la aynı motora ve aynı mazot pompasına sahip. Motorda güç artışı olur mu? Motor uzun vadede sorun açar mı?
 
Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

arkadaşım ben başak 2073 taktırdım saffer firmasını aradı konyada heralle bizim usta benım elımde şu traktor var dedi ona göre turbo gönderdiler sade türbin vardi 1 vitese yakın arttı sonra pompanın üzerine lda taktırdım 1 fites den fazlada ordan arttı ama radyötürü buyuttum yağ sogutucu ve interkoler taktıracam yakında ustan iyi ise avan ayarını iyi yapsın ve turbo firmları var traktorun markasını serini numasını modelini sole intekoler lda yağ sogutucu radyoru turbo tirbunu hepsını bereber al ondan sonra diyeceğin su olacak benım gibi bikaçtane daha vites olsa diyeceksın %30yakıt tasarufu vegüğç kazancı sağlarsın traktörun çalısır motru pistonfelen değimesi lazım derlerse değiştirme rektefe yaptıracagın zaman turboya uyumlu piston alırsın zaten yakıt tasarufun motor bakımdan daha fazla oluyor ben 2005 sıfır aldım traktörum şimdi13000 saatte 4 yıldır turbolu kullanıyorum ve rektefe olmadı motorda sorun yok karın içinde kalsın sabah marşa basayım istma kullanmadan hemen çalışıyor.
 
Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

başak 2073 nurullah link=topic=8294.msg774363#msg774363 date=1379160373' Alıntı:
arkadaşım ben başak 2073 taktırdım saffer firmasını aradı konyada heralle bizim usta benım elımde şu traktor var dedi ona göre turbo gönderdiler sade türbin vardi 1 vitese yakın arttı sonra pompanın üzerine lda taktırdım 1 fites den fazlada ordan arttı ama radyötürü buyuttum yağ sogutucu ve interkoler taktıracam yakında ustan iyi ise avan ayarını iyi yapsın ve turbo firmları var traktorun markasını serini numasını modelini sole intekoler lda yağ sogutucu radyoru turbo tirbunu hepsını bereber al ondan sonra diyeceğin su olacak benım gibi bikaçtane daha vites olsa diyeceksın %30yakıt tasarufu vegüğç kazancı sağlarsın traktörun çalısır motru pistonfelen değimesi lazım derlerse değiştirme rektefe yaptıracagın zaman turboya uyumlu piston alırsın zaten yakıt tasarufun motor bakımdan daha fazla oluyor ben 2005 sıfır aldım traktörum şimdi13000 saatte 4 yıldır turbolu kullanıyorum ve rektefe olmadı motorda sorun yok karın içinde kalsın sabah marşa basayım istma kullanmadan hemen çalışıyor.
neden radyatörü degiştirdiniz ve yag sogutucuya ihtiyç duydunuz
ben şoyle anladım acaba turbodan sonra hararete dahamı fazla kalktıgını gözlemlediniz
 
Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

ben 2011 de tt 55 almıştım.3 ay geçmeden turbo-intercooler modeli çıktı.bende taktırmak istedim.turbo taktırmak mümkün.eksoz sıcak olduğu için turbo ünitesi ısınıyor.turboyu yağlayan yağ devir ettiği için motor yağını ısıtıyor. traktörün emdiği hava da ısınmış olduğu için motor bir ısınma döngüsüne giriyor.

bunu önlemek için motor yağı soğutma ve intercooler bir turbo sisteminden ayrı düşünülemez.motor ömrü ve verimlilik için gereklidir.
tt55 e taktırman vaz geçtim. servis motor yağını soğutma ünitesini takmak için motor bloğu delinecek o riske giremem demişti.
 

Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

biz 110-90 a taktırdık memnunduk yakıt ve performanstan ancak sıkıntı hararetti.çok yükseliyordu yağ soğutucu ve intercooler taktırdık fayda etmedi bize piston ve gömleklerin değişmesi gerektiğini söylediler.onunla uğraşana kadar satar 130 beygir yeni traktör almak mantıklı geldi.turboda elimizde kaldı satamadık daha duruyor.
 
Ynt: sonradan turbo takmanın artısı veya eksi yanları

Ali KOÇKAYA link=topic=8294.msg999744#msg999744 date=1431064638' Alıntı:
ben 2011 de tt 55 almıştım.3 ay geçmeden turbo-intercooler modeli çıktı.bende taktırmak istedim.turbo taktırmak mümkün.eksoz sıcak olduğu için turbo ünitesi ısınıyor.turboyu yağlayan yağ devir ettiği için motor yağını ısıtıyor. traktörün emdiği hava da ısınmış olduğu için motor bir ısınma döngüsüne giriyor.

bunu önlemek için motor yağı soğutma ve intercooler bir turbo sisteminden ayrı düşünülemez.motor ömrü ve verimlilik için gereklidir.
tt55 e taktırman vaz geçtim. servis motor yağını soğutma ünitesini takmak için motor bloğu delinecek o riske giremem demişti.
yazdıklarınız mantıklı
bir usta bana motorda pistonları yaglayan fıskıyeler yoksa motor hararet yapar
fakat hararet göstergesinden anlaşılmaz dedi
yagın hararetini gösteren gösterge olmadıgından
 

Benzer Konular