.
Motordaki her silindir bir kez hareketi sonucunda krank bir tur döner.
Eğer 3 silindir bir motordan bahsediyorsak her bir silindirin üst kısmındaki yanma sonucu oluşan itme gücü krankın 1/3 tur dönmesine sebep olur sırası ile diğer iki silindirde hareket ettiğinde bir tur tamamlanmış olur.
Bu motor 4 silindir ise yine aynı mantık ile her piston hareketinde krank 1/4 tur döner.
Farka gelirsek kabaca 3 silindir motorda 3 kez yanmada bir tur devir sağlanırken 4 silindirli bir motorda krankı bir tur çevirmek için her bir silindir için bir kez yani toplamda 4 kez yanmaya ihtiyaç duyulur.
Şöyle düşünelim bir iş için 3 kişi mi 4 kişi mi daha ekonomik olur?
İş az ise 3 kişiye yevmiye vermek daha ekonomik fakat iş çok ise 3 kişi çok yorulur daha fazla para ister ve daha ileri gidersek işçiler isyan edip işi bırakabilir.
( Açıklaması ) ilaç gübre ve hafif işlerde sıkıştırmadan iş yaparsak 3 silindirin yakıtı ekonomik olur fakat zor işte koşarsak randımanlı iş çıkartamaz, yakıt artar ve daha da ileri gidersek motor ömrünü kısaltmış oluruz...
Eğer 4 kişi tutarsak iş az olsada onları doyuracağız yevmiye ödeyeceğiz, fakat iş çok olursa 4 kişiye bu yoğunluk dokunmayacak ve kolayca üstesinden gelecek.
Diye düşünüyorum, yanlışım varsa ve düzeltilirse bende öğrenmiş olurum.