• TrakKulüp Youtube'da Yayınlanan Son Videolar:
    ➤ TÜMOSAN'ın Tarihçesi. İzlemek için tıklayınız.
    ➤ Erkunt Hasret 125 Tanıtımı. İzlemek için tıklayınız.

Tümosan ve kullandığı şanzumanlar

Katılım
11.04.2010
Mesajlar
595
Konum
Çivril - Denizli

Tümosanın kullandığı farklı şanzımanlar var, bunlar Tümosanın kendi üretimimi eğer değilse hangi firmadan alıyor. Bide kullanan arkadaşlar kullandıkları şanzıman kaç vites ve memnunlarmı özellikle ileri - geri leri nasıl çalışıyolar çırtlama curtlama varmı dayanıklımı bakımları nasıl.. kullandığınz tümosan kaç model ve hangi seri şanzumanından memnunmusuz ? yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
Katılım
14.06.2009
Mesajlar
1,969
Konum
aksaray
Tumosan in tarla serileri kendi sanjimani bahçe serilerinde carraro kullanıyordu bende 12+12 8185 var şu an sanjiman dan bi sıkıntı olmadı ama debriyaj balatasini çabuk bitiriyor 95 ve 105 hp lerin sanjimani motor gücüne zayıf geldiği için çok arıza veriyor
 
Katılım
12.11.2010
Mesajlar
14,587
Konum
Erzurum
Tumosan in tarla serileri kendi sanjimani bahçe serilerinde carraro kullanıyordu bende 12+12 8185 var şu an sanjiman dan bi sıkıntı olmadı ama debriyaj balatasini çabuk bitiriyor 95 ve 105 hp lerin sanjimani motor gücüne zayıf geldiği için çok arıza veriyor
işte buuu..
Kullanıcı dediğin böyle olur..
herşeyi deşifre edersek kazanan biz oluruz..
nail benim kardeşim bu arada :)
 
Katılım
17.12.2007
Mesajlar
3,301
Konum
Konya
Elimizde şaun iki ayrı model var.Bunlar; 96 model Tümosan 74.80N ve 2009 model Tümosan 90.80DT..
74.80 de 8+2 90.80 ise 12+3 vites seçeneğine sahibiz her iki modelde de vites arası gecişlerde kullanıcı hatası dışında bir ses yok tek ses geri vitese geçişlerde oluyor. Şuan için 74.80 in şanzımanında bi sorun olmadı lakin 3 kere debriyaj balatası ve 1 kerede debriyaj teli değişti ve halen rektefe olmadı 10.000 saati devirdi suan da halen iş başında. 90.80 de işe bir kere debriyaj balatası değiştirmek zorunda kaldık. 2 senelik garanti kapsamında 2 kere yakıt otomatiği değişti aksilik o iki garantinin bittiği ilk ayda hidrolik pompası arıza verdi. şimdi ise anlamadığımız bir sebepten dolayı turboşarjı değiştirmek zorunda kaldık.

Yeni serilere değinecek olursak bildiğim kadarıyla tarla serilerinde maxima harici diğer modellerde kendi şanzımanını kullanıyor. 2012 senesine kadar ön çiftçeker şanzımanını carraro ve hema marka kullanmaktaydı hema marka önce sanzımanın arka ile uyumlu olmamasından kaynaklanan dişli sıyırmalarının cok olması munasebetiyle suanda ön sanjımanları carraro ve kendi üretiminlerini kullanıyor. 85 beygirden sonra yani 2010 üretilmeye başlanan siyaj yazı gri çizğili klasik modeller dahil 90 ve üzeri beygir gücündeki traktörlerde şanzıman sorunu hat safhaya ulaştı. Motor gücünün fazla ve bana göre yakıt tüketiminin az olması ve fiyatının Çiftci dostlarımıza cüzzi gelmesi sebebiyle yoğun ilgi gördüğü aşikar lakin bu tür sorun devam ettikçe Çiftçimiz bu işte hem canı hem cebi sıkılıacak ve Avrupa menşei traktörlere ilgi coğalacaktır. Türk Motor Sanayi'ne (Tümosan) duyurulur..
 
Son düzenleme:
Katılım
26.11.2015
Mesajlar
121
Konum
Kayseri
2012 8185 kullanıyorum 12+12 Şanzıman var. 1 defa debriyaj Balatası değişti 2 kere de vitesin alt tarafında bir yer kırıldı vites çalışmamıştı ama maliyetli bir arıza değildi.
 
Katılım
18.02.2012
Mesajlar
421
Konum
izmir
2014 5275 VAR CARRARO ŞANZIMAN. BENİM TEK ŞİKAYETİM (ASLINDA KÖTÜ BİŞEY DEĞİL) LEVYE DE ÇATAL KULLANIYORLARMIŞ DEBRİYAJA SONUNA KADAR BASMADAN İLERİ GERİ GEÇMİYOR AMA ŞANZIMANI KORUMAK İÇİN YAPILAN BİRŞEY AMA BAZEN CAN SIKABİLİYOR
 
Katılım
30.05.2010
Mesajlar
1,262
Konum
Lüleburgaz
Tumosan klasik kasasında yandan vitesli levyeli serileri artık tekrardan gobekten vites ile üretime çıkaracakmış diye duydum.eski pazarlamacısından öğrendim,şuan ne durumda bilmiyorum.şanzuman sorunlarından dolayı bu sisteme donecekmiş diye duydum.hayırlısı artık ne olur
 
Katılım
18.02.2012
Mesajlar
421
Konum
izmir
Tumosan klasik kasasında yandan vitesli levyeli serileri artık tekrardan gobekten vites ile üretime çıkaracakmış diye duydum.eski pazarlamacısından öğrendim,şuan ne durumda bilmiyorum.şanzuman sorunlarından dolayı bu sisteme donecekmiş diye duydum.hayırlısı artık ne olur
Geri dönüş değil ortadan vites üretimine devam ediyorlar. Yandan ve ortadan vites olarak üretiliyor
 
Katılım
30.05.2010
Mesajlar
1,262
Konum
Lüleburgaz
Geri dönüş değil ortadan vites üretimine devam ediyorlar. Yandan ve ortadan vites olarak üretiliyor
2014-15 model klasik seriler tamamen yandan vitesli carraro diye biliyorum.trakyada ki fuarlarda 2 yıl civarında ki sureçte o şekildeydi demek daha doğru olur.dediğiniz şekilde olabilir.ama fuarlarda klasikler hep yandan vitesliydi.artık tamamen gobekten olabilir.
 
Katılım
18.02.2012
Mesajlar
421
Konum
izmir
2014-15 model klasik seriler tamamen yandan vitesli carraro diye biliyorum.trakyada ki fuarlarda 2 yıl civarında ki sureçte o şekildeydi demek daha doğru olur.dediğiniz şekilde olabilir.ama fuarlarda klasikler hep yandan vitesliydi.artık tamamen gobekten olabilir.
Ben meksanlar dan aldım sürekli de görüşürüz istek üzerine ortadan üretime tekrar başlandı dedi
 
Katılım
31.12.2015
Mesajlar
1
2013 8105 var 2 defa şanzıman indirdik ilkinde sabanlar köke takıldı şanzıman gitti ikincide öyle bisey hic zorlama ya gelmiyo yakıtı super( 8tl/dekar) ama cok narin eğer 8105 alinacaksa kesinlikle ince teker olmasi lazim patinaj atması lazım yoksa içerden biseyler parcaliyor
 
Katılım
29.12.2015
Mesajlar
106
Konum
Emirdağ
2014-15 model klasik seriler tamamen yandan vitesli carraro diye biliyorum.trakyada ki fuarlarda 2 yıl civarında ki sureçte o şekildeydi demek daha doğru olur.dediğiniz şekilde olabilir.ama fuarlarda klasikler hep yandan vitesliydi.artık tamamen gobekten olabilir.
ortadan viteslerde dişli sayısı daha az olduğu için çekişi biraz daha iyi oluyor.
 
Katılım
29.12.2015
Mesajlar
106
Konum
Emirdağ
2014 5275 VAR CARRARO ŞANZIMAN. BENİM TEK ŞİKAYETİM (ASLINDA KÖTÜ BİŞEY DEĞİL) LEVYE DE ÇATAL KULLANIYORLARMIŞ DEBRİYAJA SONUNA KADAR BASMADAN İLERİ GERİ GEÇMİYOR AMA ŞANZIMANI KORUMAK İÇİN YAPILAN BİRŞEY AMA BAZEN CAN SIKABİLİYOR
aynı şey NewHolland TD lerde var. Her yıl bir kere kesin başıma gelen bi sorunu var. İleri-Geri kolunun kökündeki kilit pimi kesip ileri-geri levyesini boşa çıkarıyor. El girmeyecek yerde olduğu için delirtiyo beni :)
 
Katılım
30.05.2010
Mesajlar
1,262
Konum
Lüleburgaz
Td ve jxlerin levyelileri daha pratik sağlıklı diye tahmin ediyordum shuttle lara göre.bugun yollarda altyapı çalışması olduğu için caseyle kahveye gittim kahvede durrken debriyaja bastığım pedal yayı çengelinden koptu ve alt doşemeye çarpıp sol gozumun yanından mermi gibi arka cama çarptı.çok şukur kıl payı sıyırdık.karsan ın biraz daha ekmek yemesi gerektiğine inandım !
 
Katılım
29.12.2015
Mesajlar
106
Konum
Emirdağ

Td ve jxlerin levyelileri daha pratik sağlıklı diye tahmin ediyordum shuttle lara göre.bugun yollarda altyapı çalışması olduğu için caseyle kahveye gittim kahvede durrken debriyaja bastığım pedal yayı çengelinden koptu ve alt doşemeye çarpıp sol gozumun yanından mermi gibi arka cama çarptı.çok şukur kıl payı sıyırdık.karsan ın biraz daha ekmek yemesi gerektiğine inandım !
Birde debreyaj telleri sıkıntılı. Çalışırken çıt diye bi ses geldimi yarım günün gider. Depoyu ve ibrenin olduğu kısmı sökmeden değişmiyor. Parça sıkıntısı yok ama parçası çürük :)
 
Katılım
28.11.2008
Mesajlar
1,534
Konum
SAMSUN
Geçmiş olsun Allah korumuş valla.

Td ve jxlerin levyelileri daha pratik sağlıklı diye tahmin ediyordum shuttle lara göre.bugun yollarda altyapı çalışması olduğu için caseyle kahveye gittim kahvede durrken debriyaja bastığım pedal yayı çengelinden koptu ve alt doşemeye çarpıp sol gozumun yanından mermi gibi arka cama çarptı.çok şukur kıl payı sıyırdık.karsan ın biraz daha ekmek yemesi gerektiğine inandım !
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt