Yazdan sürülü çiçek yerleri hk.

Arkadaşlar yazdan sürdüğüm çiçek yerleri tava geldi gibi bişey. Halen karar veremediğim ise; “her kafadan ayrı bir ses çıkıyor” yerleri saylangoz yani tiller ile inceden karıştırayım mı! Yoksa hafif goble ile incelteyim mi yoksa merdanesiz aysan ile karıştırayım mı? Birisi goble ile düzle yer bassın çiçek zaten tabana gitmeyi istemez çabuk çıkar diyor. tiller derin gider tabanı kırar diyor.
Biri tiller sonra ekeceğin zaman merdaneli aysan yap diyor.

Sizler sürülü yerlere ne gibi işlemler yapıyorsunuz?
 
Bizim bUrda yazdan pullukla sürülür kasım gibi kültivatör ile havalandırılir hemde ufak tefek ot varsa onlar ölür.. martta ayçiçeği ekiliyor ekmeden önce goble çekiyoruz gobleden sonra tapan dediğimiz merdane aleti çekip ekime hazır oluyor
 
Kumsal yerlere 7 li olur tiller olur
Kızlaç ve Kepirsi yerlere tiller tarzı toprak hafif havalansın.cok derine salma
Kayış çıkarma tabir ettiğimiz olay olmamasına gayret göster.yaklasik.1 ay kaldı yoğun bi döneme giricez
Hazırlıkları yapmak.lazim .
 
Ben de güzden sürdüğüm yerde erken ilk baharda Aysan çekiyorum önceden toprak havalanıyor ot varsa da ölüyor.daha sonra yaklaşık 1 hafta 10 gün sonra tırmık çekip acele tav kaçmadan hemen ardından Ekim yapıyorum.tırmık az toprağı bastırıyor siniyor az yoksa yer çok kaba oluyor Ekim çok derine gidiyor.Kaba yerde Ekici traktörün tekerler gömülüyor yere hayli ile tohumda çok daha derine kaçıyor.Benim için tırmık olmazsa olmaz.
 
Ben de güzden sürdüğüm yerde erken ilk baharda Aysan çekiyorum önceden toprak havalanıyor ot varsa da ölüyor.daha sonra yaklaşık 1 hafta 10 gün sonra tırmık çekip acele tav kaçmadan hemen ardından Ekim yapıyorum.tırmık az toprağı bastırıyor siniyor az yoksa yer çok kaba oluyor Ekim çok derine gidiyor.Kaba yerde Ekici traktörün tekerler gömülüyor yere hayli ile tohumda çok daha derine kaçıyor.Benim için tırmık olmazsa olmaz.
Geçen yıl benim tarla kaba kaldı derine düşen tohumlarda çıkmayan oldu seyrek kalan yerler oldu bende sürgü sipariş ettim topragi basmak için bakalım nasıl olacak bu yil
 
Geçen yıl benim tarla kaba kaldı derine düşen tohumlarda çıkmayan oldu seyrek kalan yerler oldu bende sürgü sipariş ettim topragi basmak için bakalım nasıl olacak bu yil

Sinan abi dik rotovatör alsan ben direk nadas üstüne çekiyorum mart sonu gübre atıp bi kat daha çekiyorum tarla dümdüz çıkıyor hem tav kaçmıyor
Mısır çiçek için güzel oluyo
Pancar ekiminde üstüne tırmık istiyo
 
Sinan abi dik rotovatör alsan ben direk nadas üstüne çekiyorum mart sonu gübre atıp bi kat daha çekiyorum tarla dümdüz çıkıyor hem tav kaçmıyor
Mısır çiçek için güzel oluyo
Pancar ekiminde üstüne tırmık istiyo
Geçen yıl alacaktım bizim bir eleman almanya ingiltere den getiriyor 2 el vardı 1 tane 3 metre krone marka fiyatı da ucuzdu 500 600 euro ya verecekti bozulur vs astarı yüzünü geçer diye ama hata etmişim
 
Geçen yıl alacaktım bizim bir eleman almanya ingiltere den getiriyor 2 el vardı 1 tane 3 metre krone marka fiyatı da ucuzdu 500 600 euro ya verecekti bozulur vs astarı yüzünü geçer diye ama hata etmişim

Abi asrın hatası [emoji17] sen yine sıfır uygunsa al taş maş yoksa eğer düşünme bile
Ben hiç taşlı tarlaya koşmadım öldüm desen 18 bin dönüm yer çekti makina bi balata değişimi yaptım bi bıçaklar değişcek gaspardo makina krone daha sağlamdır
 
Mısır ve ayçiçek yerlerine kalın S bacak 11 li kaz ayağı çekeriz, tiller fazla derine gitmiyor, kara toprak tarlada yeri iyi havalandıramıyor, Şubatta kaz ayağı çekemediysek , Nisan ortaları hafif otları da temizlemek maksadıyla tiller çekeriz, Mayıs başlarında tırmıkla yeri oturttururuz. Ekime hazır hale gelir.
 
Bakın yatay rotovatör kaşıntım var. Böyle konuşup tahrik etmeyin beni. Türkaysan 1850 daha pırıl pırıl 6 liraya verecek. Onu alacağıma mibzer ihtiyacım var deyip avutuyorum kendimi.
Mibzer almak mı işlerinde daha çok kâr getirir yoksa rotovatör mü? Bence buna göre karar ver. Sanırım rotovatörle hem çeltik yerini hemde kara mahsülü hazırlarken çok daha kâr etceksin sulamada daha az su kullanacan çeltik yerlerine
 
Abi asrın hatası [emoji17] sen yine sıfır uygunsa al taş maş yoksa eğer düşünme bile
Ben hiç taşlı tarlaya koşmadım öldüm desen 18 bin dönüm yer çekti makina bi balata değişimi yaptım bi bıçaklar değişcek gaspardo makina krone daha sağlamdır
Önceden herşeyi ikinci el alıyordum fakat hep problem çıktı biktim uğraşmaktan artik herşeyi sıfır alıyorum garantide ki mali bile yapamıyorlar daha çok bozuyorlar 1 yılda bütün alet edevat hepsini sıfırladım
 
Önceden herşeyi ikinci el alıyordum fakat hep problem çıktı biktim uğraşmaktan artik herşeyi sıfır alıyorum garantide ki mali bile yapamıyorlar daha çok bozuyorlar 1 yılda bütün alet edevat hepsini sıfırladım

Abi 2. El kapı komşusundan alınır
2.el almak zengin adam işidir hayatta bir bunu öğrendim
3 e alcağna 5 e al arıza çıkmaz dediğin gibi sıfırı yapamayan var
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt