10 tonluk çift dingil geniş lastik römork önerisi


Merhaba arkadaşlar Yakın bir arkadaşım yeni bir römork almak istiyor. Fakat marka konusunda kararsız römorkta aradığı özellikleri ekliyorum önerileriniz nelerdir acaba ?

Sağlamlık
Tandem dingil
Geniş lastik

En önemli kriterler şuanlık bunlar önerileriniz nedir acaba
 
Bu yıla kadar hiç yoktu, bu yaz köyümüze benimkisi ile birlikte beş tane girdi, yabana atılacak sıradan bir römork değil.
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2021-09-23-22-32-39-367_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2021-09-23-22-32-39-367_com.miui.gallery.jpg
    65.5 KB · Görüntüleme: 246
Merhaba, benimde römork ihtiyacım var. Yeni başladığımız için ekipmanları yavaş yavaş tamamlıyoruz. Birkaç gün önce firmalardan fiyat aldım. Caselli için 8 ton 71.000 TL, 10 ton için 77.000 TL. Tınaz için 8 ton 70.000 TL, 10 ton 75.000 TL. Köksal için 10 ton 60.000 TL. Uğurlu için 6 ton 35.000 TL, 8 ton 55.000 TL, 10 ton 60.000 TL. Fiyatları çok farklı. Hepsi için firmalar tandem dingil ve geniş lastik olduğunu söyledi sadece 6 tonluk Uğurlu'nun tek dingil olduğunu belirtti. Taban sac kalınlığı marka marka değişiyor 2.5 mm ile 4 mm arası. 8 tonluk 9 - 10 ton arası yükleme yapıldığı söylendi.
 
Çevremizde , Köksal , Palazoğlu, Tınaz, Akın römork gibi römorklar kullanılıyor.
Köksal römorkun ilk çıkan 4 tonluk modelleri 2*3,6 m taban ölçülerine sahipti ve balye yüklemek rahat oluyordu.
Damper pistonu 3 kademeliydi ve römorku iyi dikerdi.
Yan kapaklarda iki saç kullanılan modellerde ek yerlerinde baştan sona tam kaynak bulunurdu.
Punto kaynak olan römorklarda araya gübre, silaj v.s. dolduğundan çabuk çürümeye başlar.
Römork direklerinin altı boş olursa gübre, silaj , tohum v.s. dolduğunda temizlik rahat oluyor.
Tandem römorkta çift dingilde fren olması frenlemeyi kolaylaştırıyor.
Sac kalınlığı olarak; taban sacı taşınacak malzemeye göre 3-4 mm seçilebilir.
Yan saclar 2-3 mm seçilebilir.
Mıcır taş ve kum taşınacak römorkta bir tık kalın sac tercih edilebilir.
Yan kapaklara ilave edilen sac direkler kapağın bükümüne göre oyuklu yapılabilir.
Düz olarak kaynatıldığında arada boşluk kalıyor, gübre kalıntısı v.s. kaldığında çürüme yapabiliyor.
Sac direğe tam kaynak yapılırsa çürüme ihtimali azalır.
Sacın çürümemesi için iyi boyanması gerekir.
Antipas sıvı atıldıktan sonra boya atılır.
Römorklarda arka kapaklar zamanla kopabiliyor.
Kapakların menteşe kısımlarının sacdan değil de daha sağlam etli kalın malzemeden yapılması iyi olur.
Ayrıca kapağın kağrılmaması için mini plastik takozlar koyulabilir.
Kamyon kapakları gibi alttan tırnaklı model olabilir veya yana açılabilir.
Ürün çuvallamak için Hummel harman makinesindeki gibi zahire kapağı ve borusu eklenebilir.
10 tonluk, 15 m^3 römorkla 22 ton mıcır getirdik, çift dingilde fren olduğundan 70 hp çeker traktör, %40 eğimli rampa ortasında damper freniyle durabiliyor.
Tek dingilde fren olursa askıda kalma durumu olabileceğinden tehlikeli olur, denemeyiniz.
Tandem römorkla boş olarak rampa inerken kasisten geçerken traktörün arkasını havalandırdı, arışı makaslatarak durdurduk.
Çift dingil römorkunda bozuk yollarda dezavantajı oluyor.
 

Benzer Konular