2011 model Erkunt 70 lüks

2011 model sanırız, Euro3 motor olması gerekir ve LDA bulunmuyordu, sonradan takmak gerekiyor.
Euro2 motorların LDA takılamayan mazot pompaları mevcutmuş.
Direksiyon rekorundan yağ sızdırma ve direksiyon sisteminde dönmeme sorunu olabiliyor,
Mazot deposu bağlantıları zayıf, yere düşebiliyor.
Ön aks çeker bilyalarını bozabiliyor.
Parçalı çeker mili kullanmak balansa sebebiyet veriyor.
Arkadan öne karter içine gömük tek parça mil kullanmak şarttır.
Hidrolik kumanda kolları fazla sert olduğundan uzatma yapmak gerekir.
2000 saatlerde ön lastikler değişir.
85 hp lik traktörün ön lastiklerini 25 000 TL ye değiştirmiştik.
Bununkiler de 20 000 TL gibi rakamlara olur.
Geri vites takviyesine senchromench takmak kullanışı artıracaktır.
Motor devri 3000 devire kadar açıksa yol hızı 55 km/h hızı görebilir.
Rampayı çapraz keserek yük çıkarabilir, teke düşmez.
Traktör genel ağırlığı 3800 kg olduğundan rampa yerlerde 300 kg ağırlık indirmek gerekiyor.
Fındık patozu , kuyruk mili işinde yakıt normaldir.
4 soklu 12" pullukta takviye 2 tavşanla , 4 km/h hızda sürüm yapabiliyor.
Sürüm yakıtı mil, kumlu toprak yapısında 2 lt/dk , kara toprak yapısında 3 lt/dk görebilir.
Frenleri tutar ama sert basmak gerekiyor.
Hidrolik kapasite , yüklü damperli römorkun okunu yerden kaldırmaya yetmez.
Bom ucuna haşpay takıp balye makinesine monte edeceğimiz zaman güvenilir cinsten değildir.
Hidrolik kilit bulunmaz ve hidroliği çok hassas olarak aşağı salmaz.
Hidrolik frezelerde aşınma olabiliyor.
Kabini tavana bağlayıp , koltuğu sökerek , arka kısım ayrılır, kapak açılarak parça değişimi yapılır.
Ön çamurluklar deforme olup çatlama yapıyor.
Kabin içine fazla ses almıyor.
68 hp , 285 n.m. torktaki motor taşıdığı kasanın hakkını
Landini 8860 , 80 hp , 288 n.m. torktaki motor gibi veremiyor, ves selam.
 
@The_Hoca m hep Landini diyorsun ama o marka, meraklısına hitap eden bir marka.İkide bir Türkiye distribütörü değişir. Butik marka, yaygın bir kullanımı yok.Trakya ve Mardin dolayları seviyor.Kötü traktör muhakkak değildir ama karşılaştırma traktörü de değildir bence. MF,NH,JD,Erkunt,Tümosan,Hattat,Başak.Türkiye tarımını sırtında bu markalar taşıyor.
Erkunt Nimet , MF 266G nin motoru ve muadili.Üç piston , 68 HP. Eti budu belli, yapabileceği iş belli,beklenti belli.
Perkins motorlular için konuşuyorum.CRD,Hint motorları için birşey diyemem.
Soruya cevap: Bilindik yerden satılıyorsa ya da sahibi bilindikse, temizse, fiyatı abartılmamışsa, beklenen iş hedefine uygunsa alınır.
 
Son düzenleme:
İyi akşamlar 2011 model 2300 saatte Erkunt 70 lüks alınır mı kullanan varsa artıları eksileri nelerdir öğrenmek istiyorum teşekkürler
Bende 80.4 lüks var.Şu an pilot lastikle ara işlerinde kullanıyorum.2011 model ilk çıkan 80.4 lerden bizimki ve 5000 saatte.Şeytan kulağına kurşun daha ciddi bir arıza ile karşılaşmadık sağlamlık olarak yerli markalara göre kaliteli.Ama bu zf şanzıman biraz ağır geliyor, yokuşlarda çabuk kesiliyor.70 lüks de motor harici benim traktörle hemen hemen aynı.Benim tavsiyem 70 lüks yerine 70e tercih edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
2011 model sanırız, Euro3 motor olması gerekir ve LDA bulunmuyordu, sonradan takmak gerekiyor.
Euro2 motorların LDA takılamayan mazot pompaları mevcutmuş.
Direksiyon rekorundan yağ sızdırma ve direksiyon sisteminde dönmeme sorunu olabiliyor,
Mazot deposu bağlantıları zayıf, yere düşebiliyor.
Ön aks çeker bilyalarını bozabiliyor.
Parçalı çeker mili kullanmak balansa sebebiyet veriyor.
Arkadan öne karter içine gömük tek parça mil kullanmak şarttır.
Hidrolik kumanda kolları fazla sert olduğundan uzatma yapmak gerekir.
2000 saatlerde ön lastikler değişir.
85 hp lik traktörün ön lastiklerini 25 000 TL ye değiştirmiştik.
Bununkiler de 20 000 TL gibi rakamlara olur.
Geri vites takviyesine senchromench takmak kullanışı artıracaktır.
Motor devri 3000 devire kadar açıksa yol hızı 55 km/h hızı görebilir.
Rampayı çapraz keserek yük çıkarabilir, teke düşmez.
Traktör genel ağırlığı 3800 kg olduğundan rampa yerlerde 300 kg ağırlık indirmek gerekiyor.
Fındık patozu , kuyruk mili işinde yakıt normaldir.
4 soklu 12" pullukta takviye 2 tavşanla , 4 km/h hızda sürüm yapabiliyor.
Sürüm yakıtı mil, kumlu toprak yapısında 2 lt/dk , kara toprak yapısında 3 lt/dk görebilir.
Frenleri tutar ama sert basmak gerekiyor.
Hidrolik kapasite , yüklü damperli römorkun okunu yerden kaldırmaya yetmez.
Bom ucuna haşpay takıp balye makinesine monte edeceğimiz zaman güvenilir cinsten değildir.
Hidrolik kilit bulunmaz ve hidroliği çok hassas olarak aşağı salmaz.
Hidrolik frezelerde aşınma olabiliyor.
Kabini tavana bağlayıp , koltuğu sökerek , arka kısım ayrılır, kapak açılarak parça değişimi yapılır.
Ön çamurluklar deforme olup çatlama yapıyor.
Kabin içine fazla ses almıyor.
68 hp , 285 n.m. torktaki motor taşıdığı kasanın hakkını
Landini 8860 , 80 hp , 288 n.m. torktaki motor gibi veremiyor, ves selam.

O traktör 4 lü 14 no ile ancak 2 tavşana düşer.4 lü 12 ile en ağır yerlerde bile 1L veya takviye 3L ile sürüm yapar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Erkunt 85 Lüx te var, mısır yerinde yaş tavda takviye 2 tavşan , biraz iyice tav bulabilirsek takviye 3 kaplumbağa veya tavşanda gidebiliyor.

Ben 5000 saattir kullanıyorum.Yeri geldi kısa bir süre 5 li 13 no bile taktık bizim 80 liğe.Çok derin olmamak kaydı ile 1L ile her türlü gider.Kaldıki senin videolarında td90 4 lü dönerli ile çok seri gidiyor.Erkunt 85 de td90 dan çok aşa bir traktör değil.
 
65 m kullanıcısıyım ama 70 lüksle motor şanzıman hidrolik donatıları aynı sanırım.Benimkinde LDA sistemi bulunmuyor pompa vs orjinal fabrika ayarında.Motor biraz geç devirleniyor ama devrini alınca hemen bırakmıyor.İnişlerde kompresörü başarılı.Frenlerde problem yok.Elektrik tesisatı kötü.Motor zıplama yapmıyor ağır ve sıkı motor çukuru girince sağı solu şıkırdamıyor , bir kez yumuşakca seker o kadar.Şanzıman devirleri tarla işleri için çok uygun.4-12 pullukla orta halli toprakda L 1 H 1 rahat gidiyor.Ben genel olarak başarılı buldum.Yakıt net ölçmedim ama tahminen 640 ile aynı gibi belki bir tık aşağı olabilir.1 yıllık 300 saat deneyimim şimdilik böyle.
 
Ben 5000 saattir kullanıyorum. Yeri geldi kısa bir süre 5 li 13 no bile taktık bizim 80 liğe. Çok derin olmamak kaydı ile 1L ile her türlü gider. Kaldı ki senin videolarında td90 4 lü dönerli ile çok seri gidiyor. Erkunt 85 de td90 dan çok aşa bir traktör değil.
Erkunt 85 Lüx, traktör ağırlığı 4800 kg geliyor , aynı kiloda NH TD110D egzantrikli traktöre göre çamurculuğu çok zayıf kalıyor. Tarlayı oyar, batar ve kalır, iş yapmaz.
 
İyi akşamlar 2011 model 2300 saatte Erkunt 70 lüks alınır mı kullanan varsa artıları eksileri nelerdir öğrenmek istiyorum teşekkürler


Bende 4500 saatte 2012 70 lüks var yakıt deposu 110 litre 2011 in 70 litre galiba diferansiyelinden hidroliğinden ön çekerinden motorundan hiç bir sıkıntı yaşamadım
Merak ettiklerinizi sorun yardımcı olayım

2 defa şanzıman açıldı ilki senkromeç sıyırdığı için (çocuklar debriyaja basmadan vites atmış) 2. Arızada servisten geldikten hemen sonra tarlada şanzıman kitledi (servis hatası fabrikayı aradım bölge müdürü aradı yardımcı oldu )
 
Bence 70 lüx üzerindeki motoro göre çok ağır bir traktör, o gövde o kilo en az 80-85 hp olmalı çiftte rampada bariz hantal kalıyor, ama temiz denkgelir ve işine yararsa tabiki alınır. Şunu söyleyim bizim arkadaşta var 1000 saatte 4/9 ünlü pulluk takıyor bende bu yaz case75e ye 4/12 ünlü pulluk taktım arkadaşa pulluk ayarı yaptırdım peşpeşe koştuk case daha 20 saatte olmasına rağmen bariz fark açıyor erkunt hantal kalıyor bizde birde 3060mf var erkuntla aynı motor var tarlada erkunta fark açar ama kullanım alanı olarak balye vs işlerde erkunt gayet iyi iş yapıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Bence 70 lüx üzerindeki motoro göre çok ağır bir traktör, o gövde o kilo en az 80-85 hp olmalı çiftte rampada bariz hantal kalıyor, ama temiz denkgelir ve işine yararsa tabiki alınır. Şunu söyleyim bizim arkadaşta var 1000 saatte 4/9 ünlü pulluk takıyor bende bu yaz case75e ye 4/12 ünlü pulluk taktım arkadaşa pulluk ayarı yaptırdım peşpeşe koştuk case daha 20 saatte olmasına rağmen bariz fark açıyor erkunt hantal kalıyor bizde birde 3060mf var erkuntla aynı motor var tarlada erkunta fark açar ama kullanım alanı olarak balye vs işlerde erkunt gayet iyi iş yapıyor.
Bende de 3060 tek çeker var onu verip almak istiyorum arızası az olsun iş yapsın üzmesin yeter 100-150 dönüm yer işliyoruz
 
Bende 4500 saatte 2012 70 lüks var yakıt deposu 110 litre 2011 in 70 litre galiba diferansiyelinden hidroliğinden ön çekerinden motorundan hiç bir sıkıntı yaşamadım
Merak ettiklerinizi sorun yardımcı olayım

2 defa şanzıman açıldı ilki senkromeç sıyırdığı için (çocuklar debriyaja basmadan vites atmış) 2. Arızada servisten geldikten hemen sonra tarlada şanzıman kitledi (servis hatası fabrikayı aradım bölge müdürü aradı yardımcı oldu )
Hidrolik sistemi ve şanzıman yeterli mi o önemli bence
 
4200 kg geliyor 85 lüks.110 lüks bile 4750 kilo hoca ne yaptın.
Boş, ek ağırlıksız katalog verileri öyledir, kantarda tarttık.
Ön ağırlıklar 300 kg, arka jant ağırlıkları 300 kg , Erkunt 85 Lüx MT(mekatronik) 2016 modeli 4800 kg geliyor.
Erkunt 110 Lüx , kabinli 2015 model, Perkins 4,4 lt lik motor , 5200 kg civarı geliyor.
Erkunt 70S , kabinli 3800 kg gelir, 70T tenteli 3600 kg gelir , 58E tenteli , arka jantlarda 2 çift ağırlıklı , ön ağırlık 160 kg olursa, yakıt dolu olursa 2960 kg gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: gocabolulu
Boş, ek ağırlıksız katalog verileri öyledir, kantarda tarttık.
Ön ağırlıklar 300 kg, arka jant ağırlıkları 300 kg , Erkunt 85 Lüx MT(mekatronik) 2016 modeli 4800 kg geliyor.
Erkunt 110 Lüx , kabinli 2015 model, Perkins 4,4 lt lik motor , 5200 kg civarı geliyor.
Erkunt 70S , kabinli 3800 kg gelir, 70T tenteli 3600 kg gelir , 58E tenteli , arka jantlarda 2 çift ağırlıklı , ön ağırlık 160 kg olursa, yakıt dolu olursa 2960 kg gelir.

Hoca benim şahsıma ait 60 tonluk tır kantarım var.110 lüks büyük kovan olduğu halde 4700 kg geliyor.Erkunt katolog verileri ek ağırlıklar dahildir.Zaten 90 lüksler arkayı taşıyamıyor diye yanılmıyorsam 2018 lerde küçük arkaya geçti.Yani 110 lüksün şanzıman difransiyeli yerine 80 liklerinki kullanılmaya başlandı.Benim 80.4 4200kg geliyor.Td110 da 4600 küsür.
 
Hoca benim şahsıma ait 60 tonluk tır kantarım var.110 lüks büyük kovan olduğu halde 4700 kg geliyor.Erkunt katolog verileri ek ağırlıklar dahildir.Zaten 90 lüksler arkayı taşıyamıyor diye yanılmıyorsam 2018 lerde küçük arkaya geçti.Yani 110 lüksün şanzıman difransiyeli yerine 80 liklerinki kullanılmaya başlandı.Benim 80.4 4200kg geliyor.Td110 da 4600 küsür.
85 lüks benim 80.4 ile aynı altyapıya sahip.Sadece onun motoru 82 hp ve buçuk düğmede.Şanzıman yapısı ve difransiyel aynı.
 
Bende de 3060 tek çeker var onu verip almak istiyorum arızası az olsun iş yapsın üzmesin yeter 100-150 dönüm yer işliyoruz
Performans olarak 70 lik erkunt massey3060 ı aratır bende çiftçeker ihtiyacımdan dolayı senin gibi bir arayışa girmiştim denkgeldi 75e aldım masseyide satmadım erkunt yerine 75e veya td75-tt4-75 same 80 deutz 80 öneririm.
 
Son düzenleme:

Hidrolik sistemi ve şanzıman yeterli mi o önemli bence
Vites hızları yeterli son hızı 40 km nin üzerinde boş giderken önde 10 ağırlıkla zıplar 6 ağırlıkla araba gibi gider
Hidrolikten hiç sorun yaşamadım hassasiyeti güzel çalışır hidrolik beyni ve damper valfleri italyandır
 

Benzer Konular