2022 Yılı Traktör Ödülleri - Tractor of the year


⭕ Tractor of the Year tarafından geleneksel olarak yapılan yılın traktörü seçmeleri sonuçlandı. İşte sonuçlar:



✅ Yılın traktörü: John Deere 7R 350 AutoPowr

248763938_418673446580959_3414723188561403642_n.jpg



✅ Yılın sürdürülebilirlik kategorisindeki kazanını: T6.180 Methane Power

247180047_2983407435259842_1737165626351936560_n.jpg


✅ Yılın en işlevsel traktörü kategorisinde kazanan: John Deere 6120M

247517424_416687873446183_9160204632078689112_n.jpg


✅ Yılın uzman kategorisindeki seçilen traktörü: Reform H75 Pro

2022-Spec_.jpg
 
Hocam adayların hepsi çok iddialı çok güzel traktörler var
John Deere, Valtra ve New holland a birer tane ödül gelir diye tahmin ediyorum
Yeni modellerde özellik olarak ayrıntı bilsek daha kolay tahmin olur
Özellik dediniz de ,
Traktörde devir sabitleme tuşu kullanmak mı iyi olur , zorlanma da ek güç üretiminin devreye girip traktörün kendi kendine gaz vermesi mi iyi olur, kararsız kalıyoruz, yakıt tasarrufu olduğu söyleniyor.
Bilindiği üzere biçer motorları stabil çalışmalı motor olarak üretiliyor, 2500 rpm devirde tam gazla yürüyor.
JD motor testlerinde 1900 rpm devirde %90 motor yüküyle az yakan özellik gösteriyor.
Tork güç eğrisi kesişim devri de 1900 rpm devirde konumlanıyor.
Devir sabitlemeyi 1500 rpm e aldığımızda , sabit tork aralığı devir sonu , zorlanmalarda sürekli devir değişimi gerektiğinden yakıt artmaz mı? Kuru zemin şartları için belki uygun gibi görünse de çamurlu tarlaya girildiğinde durum değişebilir.
Traktör motorunu da biçer motoru gibi dip gazla kullansak yakıt çok mu artar acaba.
NH T7070 traktörün balye makinesiyle rampa yürüyüşü gayet iyiydi.
Tatlı rampalarda toprak işleme yapan traktör modelleri göremiyoruz.
Magnum seride ek güç arttırımında max güç tepesi 1500 rpm devire alınmıştı.
Valtra T254 seride motor anma gücünde 2 kademeli ek güç artışı sağlanıyordu.
Fendth 942 seride biraz daha geniş aralıklı tork ve güç bandı aralıkları vardı.
Deuthz 9340 seride bu aralıklar daha da geniş nitelik taşıyor.
Bu seriler ülkemizde genelde büyük balye makinesi için alınıyor diye biliyoruz.
En az yakıtlısı Fendth 1050 olmasına rağmen seçilmiyor.
Steyr sanırım tipten kaybediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aykt_Alprsln
Özellik dediniz de ,
Traktörde devir sabitleme tuşu kullanmak mı iyi olur , zorlanma da ek güç üretiminin devreye girip traktörün kendi kendine gaz vermesi mi iyi olur, kararsız kalıyoruz, yakıt tasarrufu olduğu söyleniyor.
Bilindiği üzere biçer motorları stabil çalışmalı motor olarak üretiliyor, 2500 rpm devirde tam gazla yürüyor.
JD motor testlerinde 1900 rpm devirde %90 motor yüküyle az yakan özellik gösteriyor.
Tork güç eğrisi kesişim devri de 1900 rpm devirde konumlanıyor.
Devir sabitlemeyi 1500 rpm e aldığımızda , sabit tork aralığı devir sonu , zorlanmalarda sürekli devir değişimi gerektiğinden yakıt artmaz mı? Kuru zemin şartları için belki uygun gibi görünse de çamurlu tarlaya girildiğinde durum değişebilir.
Traktör motorunu da biçer motoru gibi dip gazla kullansak yakıt çok mu artar acaba.
NH T7070 traktörün balye makinesiyle rampa yürüyüşü gayet iyiydi.
Tatlı rampalarda toprak işleme yapan traktör modelleri göremiyoruz.
Magnum seride ek güç arttırımında max güç tepesi 1500 rpm devire alınmıştı.
Valtra T254 seride motor anma gücünde 2 kademeli ek güç artışı sağlanıyordu.
Fendth 942 seride biraz daha geniş aralıklı tork ve güç bandı aralıkları vardı.
Deuthz 9340 seride bu aralıklar daha da geniş nitelik taşıyor.
Bu seriler ülkemizde genelde büyük balye makinesi için alınıyor diye biliyoruz.
En az yakıtlısı Fendth 1050 olmasına rağmen seçilmiyor.
Steyr sanırım tipten kaybediyor.


Hocam bu abi sattığı traktörün özelliklerini çok güzel anlatmış ayrıntıları ile şuan üretilen traktörlerin hepsi bir kaçı hariç aynı özellikte fakat çıkıpta kimse traktörünü böyle anlatmıyor hatta çoğu bayi ne özellikte olduğunu bile bilmiyor.
Hatta bizim köyde MF alan birine bayi abi bunda adblue var abi bunun çekişi daha iyi felan demiş. Bende yok abi adblue cevre için zararlı gazları azaltıyor dedim
Adam iptal edelim o zaman niye boşuna para veriyoruz diyor
Adamlar satıyor ,özelliği biliyor ama ne işe yarıyor diye açıp okumuyor yada işine öyle geliyor bilmiyorum.

Hocam bana maximum devri ayarlayıp traktörün kendi kendine gaz vermesi daha iyi gibi geldi çünkü tarlanın sert yerleri geldiğinde gaz artıyor saatte yakılan mazot seviyesi de artıyor yumuşak yerde düşüyor.
IMG-20220808-WA0008.jpg

Steyr tipi benim hoşuma gidiyor.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: The_Hoca
Çiftçiye uygun görülen arazi ortalaması 5-50 dekar.

Çiftçinin elindeki traktör hp ortalaması,
50-75 hp.

Reklamını yapıp,yılın kazananı ve ödül sahibi 100-300 hp ile yukarıdaki bayağı pahalı traktörler.

Hani derler ya,
Bu ne pehriz,bu ne lahana,

Bu arada et 30/35 daha uygun tedarik edilecek yaa,

Farkı kimlerden kapatacak, ?

Alın size yılın traktörü.

Neyse konuyu daha fazla dağıtmayayım.

Olduuuu byyy😌
 

Hocam bu abi sattığı traktörün özelliklerini çok güzel anlatmış ayrıntıları ile şuan üretilen traktörlerin hepsi bir kaçı hariç aynı özellikte fakat çıkıpta kimse traktörünü böyle anlatmıyor hatta çoğu bayi ne özellikte olduğunu bile bilmiyor.
Hatta bizim köyde MF alan birine bayi abi bunda adblue var abi bunun çekişi daha iyi felan demiş. Bende yok abi adblue cevre için zararlı gazları azaltıyor dedim
Adam iptal edelim o zaman niye boşuna para veriyoruz diyor
Adamlar satıyor ,özelliği biliyor ama ne işe yarıyor diye açıp okumuyor yada işine öyle geliyor bilmiyorum.

Hocam bana maximum devri ayarlayıp traktörün kendi kendine gaz vermesi daha iyi gibi geldi çünkü tarlanın sert yerleri geldiğinde gaz artıyor saatte yakılan mazot seviyesi de artıyor yumuşak yerde düşüyor.
Ekli dosyayı görüntüle 71726
Steyr tipi benim hoşuma gidiyor.
Fiat 7056 , 2200 rpm motor devrinde 52,5 kw ,
Fiat 7066 , 2000 rpm motor devrinde 50,5 kw , kuyruk mili gücü var.
Balye makinesinde haşpaylı saman bağlama da güç farkı anlaşılabiliyor.

Önceki seri JD 6215 R , 1004 + 100 n.m. torka sahipti, yaklaşık 100 kg.m - 110 kg.m , 10 ton traktör genel ağırlığı diyelim.
Yeni nesil JD 6215 R , 1025 n.m. + 100 n.m. tork verebiliyor, yaklaşık 102 kg.m - 112 kg.m ,
Traktör genel ağırlığına göre 2 kg.m lik tork farkı nerdeyse hissedilmez olur.

Eski seri Deuthz 7250 TTV , 940 n.m. (94 kg.m.) , yeni nesli 1000 n.m. (100 kg.m) ,
60 n.m. , 6 kg.m lik tork farkı traktör üzerinde hissedilebilir.

NH T7070 AC ta 1000 n.m. , 100 kg.m torka sahip bir modeldir.

JD 6115 M , stok motor 50 kg.m , yazılımlı halde 70 kg.m tork verebiliyor.
MF 5612 , yazılımla 60 kg.m. tork verebiliyor.
MF 5713 S , 54 kg.m. torka sahiptir.

Puma 160 , 78 - 87 kg.m torka sahipken Fendt 716 Gen6 , 70 kg.m. torka sahiptir.

Yeni nesil motorlar eski nesillerine göre motor gücü olarakta çok fark verecek özellikte değildirler.

Devasa torku var, sözüne fazla itibar etmeyiniz.
Uyumlu motor gücü yönetimi var mı konusunu araştırmamız gerekiyor.
10 ton traktör genel ağırlığı için 100 kg.m tork, moment gayet olması gerektiği şekildedir.
Yürüyende 1 vites fark oluşması için 10 kg.m değişiklik gerekir, fakat traktörün patinaj ortalamalarını değiştireceğinden böyle değişimlere gidilmez. Uyumlu motor gücü tercihi yapılır.

Euro6 tır motorları , beygir sayıları bir tık yüksek , torkları eski serilerden bir tık düşük olduğundan araç sollamalarında biraz hantal kalabiliyor.

Maximum devir tercihini nasıl yapacağız ,
En az yakıt bölgesi devir konumlarını ve motor yükü bilgilerini bilmemiz gerekiyor.
MF 5455 , 2000 rpm motor devriyle 4 döner pulluk kullanırken ,
JD6430 Premium , 1900 rpm motor devriyle 4 döner pulluk kullanır.
MF %60 motor yükü verileri iyiyken JD'de ise %90 motor yükü spesifik yakıt tüketimleri iyidir.
İki traktörde 520 n.m. , 52 kg.m torka sahiptir , tork yedekleri birbirine yakındır.
Mısır ve pancar arazisinde çalışabilecek nitelik gösteriyorlar.
Kara toprak tarla için JD bize cazip görünüyor.

Konuya extra sorularında gelmesini bekleriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aykt_Alprsln
Fiat 7056 , 2200 rpm motor devrinde 52,5 kw ,
Fiat 7066 , 2000 rpm motor devrinde 50,5 kw , kuyruk mili gücü var.
Balye makinesinde haşpaylı saman bağlama da güç farkı anlaşılabiliyor.

Önceki seri JD 6215 R , 1004 + 100 n.m. torka sahipti, yaklaşık 100 kg.m - 110 kg.m , 10 ton traktör genel ağırlığı diyelim.
Yeni nesil JD 6215 R , 1025 n.m. + 100 n.m. tork verebiliyor, yaklaşık 102 kg.m - 112 kg.m ,
Traktör genel ağırlığına göre 2 kg.m lik tork farkı nerdeyse hissedilmez olur.

Eski seri Deuthz 7250 TTV , 940 n.m. (94 kg.m.) , yeni nesli 1000 n.m. (100 kg.m) ,
60 n.m. , 6 kg.m lik tork farkı traktör üzerinde hissedilebilir.

NH T7070 AC ta 1000 n.m. , 100 kg.m torka sahip bir modeldir.

JD 6115 M , stok motor 50 kg.m , yazılımlı halde 70 kg.m tork verebiliyor.
MF 5612 , yazılımla 60 kg.m. tork verebiliyor.
MF 5713 S , 54 kg.m. torka sahiptir.

Puma 160 , 78 - 87 kg.m torka sahipken Fendt 716 Gen6 , 70 kg.m. torka sahiptir.

Yeni nesil motorlar eski nesillerine göre motor gücü olarakta çok fark verecek özellikte değildirler.

Devasa torku var, sözüne fazla itibar etmeyiniz.
Uyumlu motor gücü yönetimi var mı konusunu araştırmamız gerekiyor.
10 ton traktör genel ağırlığı için 100 kg.m tork, moment gayet olması gerektiği şekildedir.
Yürüyende 1 vites fark oluşması için 10 kg.m değişiklik gerekir, fakat traktörün patinaj ortalamalarını değiştireceğinden böyle değişimlere gidilmez. Uyumlu motor gücü tercihi yapılır.

Euro6 tır motorları , beygir sayıları bir tık yüksek , torkları eski serilerden bir tık düşük olduğundan araç sollamalarında biraz hantal kalabiliyor.

Maximum devir tercihini nasıl yapacağız ,
En az yakıt bölgesi devir konumlarını ve motor yükü bilgilerini bilmemiz gerekiyor.
MF 5455 , 2000 rpm motor devriyle 4 döner pulluk kullanırken ,
JD6430 Premium , 1900 rpm motor devriyle 4 döner pulluk kullanır.
MF %60 motor yükü verileri iyiyken JD'de ise %90 motor yükü spesifik yakıt tüketimleri iyidir.
İki traktörde 520 n.m. , 52 kg.m torka sahiptir , tork yedekleri birbirine yakındır.
Mısır ve pancar arazisinde çalışabilecek nitelik gösteriyorlar.
Kara toprak tarla için JD bize cazip görünüyor.

Konuya extra sorularında gelmesini bekleriz.
Hocam T5.140 AC ile T6.165 AC arasında bir karşılaştırma yapabilirmiyiz
T5 ekim, rotovatör ve nakliye işlerinde nasıl olur.
İkiside nominal güç olarak aynı fakat biraz gövde büyüklük farkı var hatta T7.175 de değerlendirmeye katabilirseniz güzel olur aralarında nominal 5 hp fark var
Teşekkürler
 
Hocam T5.140 AC ile T6.165 AC arasında bir karşılaştırma yapabilir miyiz.
T5 ekim, rotovatör ve nakliye işlerinde nasıl olur.
İkisi de nominal güç olarak aynı fakat biraz gövde büyüklük farkı var hatta T7.175 de değerlendirmeye katabilirseniz güzel olur aralarında nominal 5 hp fark var
Teşekkürler.
T6 180 Methane Power , büyük çiftliğin ara iş traktörüdür.
750 n.m. , 75 kg.m motor torku bulunur.
6 sıra katlamalı pinomatik mibzer kullanabiliyor.
T5 140 arkasında çekilir tip 8 sıralı havalı mibzer kullanıyor.
3 metre dik rotovatör çalıştırır.
Nakliye de 10 tonluk tandem römork kullanır.
Ekipman durumuna göre tercih yapılma zorunluluğu oluşur.
Case iH, Maxxum 135 CVX , 60-70 kg.m. tork değerlerine sahiptir.
NH T7 serisi ,
Bir uyanıklık yapılmış,
T7 165 S , motora ek güç üretiminde +30 hp verecek , max 190 hp, biraz güçlü motor tercihi var.
Bu yüzden 4 metre dik rotovatörde başarılıdır.
7 sınıfında Puma 200 modeli de ekim işlemlerinde kullanılıyor.
T7 175 serinin en düşük güçlü motor niteliğini taşıyor, yapacağı iş balye istiflemek ve yem karmak gibi duruyor.
Şanzıman 19*6 vites kullanıyor, kademesiz şanzıman opsiyonu zaten bulunmuyor.
Bizde tarla parselleri küçük olduğundan T5 AC daha cazip görünüyor ama hidrolik kapasite biraz düşük denildi.
TR6 160 fayda / maliyet olarak daha iyi duruyor.
Bütçe sorunsuz dersek , T6 175 AC bize daha cazip gelir.
 

Benzer Konular