60-56s rampa performansı


Ynt: 60-56s rampa performansı

enter link=topic=65928.msg764298#msg764298 date=1375683091' Alıntı:
yavaş 3 le inme demelerinin sebebi , olur ya römork traktörü topladığında ( toplama demek traktör devir kazanır tekerlekler ters dönmeye başlar, römork arıştan katlanıp traktörün üzerine bile binme yapabilir bu şekilde olayları gördüm ) vites büyültmen gerekir senin yavaş ta büyülteceğin max vites yavaş 4 oda seri 1 den hızlı 2 der yavaştır faydası olur ama ya yine toplarsa ? o yüzden bayıra seri 1 le girmen daha mantıklı 2-3-4 dahada kesmezse son çare peygamber vitesi yada atlamaya yer ara :D birde pehlivan çekinin çok faydası var her daim arışın altında olsun
baktım romork çapraz gelıyor :Dbi zikzak çekersın çektım el fırenını kaydım ındım :)
 
Ynt: 60-56s rampa performansı

Rampa inişi dedi mi bi durup düşünmek lazım..

Geçen verilmiş sadakamız varmış;

Asfalt ama epey dik ve dolambaçlı bi mahalleden 90 ' lık zetorla havalı frenli römorkla bi kaza atlattık.

Römorkun kasa derinliği 140 cm, boyu 5 metre bizim kepçeci de doldurdukça doldurdu. Aldık takviye 1 yada 2. vitese yavaşca inerken yanımdan bizim hidromek geçti yol verdim, karşıdan bi taksi yanımdan bi taksi yol verdim..vs derken dönüşü çok geniş aldık.. karşımda park halinde bi şahin, arkası uçurum benzeri bi yar... frene dokundum çok tutmadı panikle el freni çektim gene durmadı (viteste olduğumu unutmuşum o an niye durmuyoz diye düşünürken, direksiyonda sertleşti tam çeviremiyom.. önce şahini önüme katıp aşıp gidecez!) atladım römorka takoz attım, diğer takozuda şahinin sahibi attı... gene durmadık. Herhalde frenlar kaçırıyo diye düşünüyorum.. Allah ' dan ağır 1 veya 2 deyiz.. tekrar motora bindim direksiyonu zorla kırdım.


Benim ön sol teker şahini yaladı, tamponu, parkları ezdi kurtardık döndük gittik. Yolda Allah Allah frenlere ne oldu diyorum.. halbuysa motor vitesteydi..

Sonradan Şahinciyle helalleştik, anlayışlı adam çıktı...

Hafriyatı dökecem damper yerinden oynamıyor! 17-18 tonu kaldıran damper tık demedi! Yan kapakları açtım 1 saat uğraşıp yükü azalttım, güneş bi yandan oruçta başlamıştı bi yandan.. tövbe ettim!

Motora 20 tona yakın yük atmışız haberimiz yok, hem de bayır aşağı! Bi de niye durmuyoz diye panikliyoz :)

Şimdi ilavelerin birini söktük, kasa derinliği 1 metre kalsın. İçine ne koyduğumuzu görelim...

***********

Kısaca;

Rampa çıkmak, rampa çıkmaktan çok daha dikkat ister. Geç olsun güç olmasın, ben kendi adıma tövbe ettim...
 
Ynt: 60-56s rampa performansı

UÖZKAN.77 link=topic=65928.msg764318#msg764318 date=1375698048' Alıntı:
Rampa inişi dedi mi bi durup düşünmek lazım..

Geçen verilmiş sadakamız varmış;

Asfalt ama epey dik ve dolambaçlı bi mahalleden 90 ' lık zetorla havalı frenli römorkla bi kaza atlattık.

Römorkun kasa derinliği 140 cm, boyu 5 metre bizim kepçeci de doldurdukça doldurdu. Aldık takviye 1 yada 2. vitese yavaşca inerken yanımdan bizim hidromek geçti yol verdim, karşıdan bi taksi yanımdan bi taksi yol verdim..vs derken dönüşü çok geniş aldık.. karşımda park halinde bi şahin, arkası uçurum benzeri bi yar... frene dokundum çok tutmadı panikle el freni çektim gene durmadı (viteste olduğumu unutmuşum o an niye durmuyoz diye düşünürken, direksiyonda sertleşti tam çeviremiyom.. önce şahini önüme katıp aşıp gidecez!) atladım römorka takoz attım, diğer takozuda şahinin sahibi attı... gene durmadık. Herhalde frenlar kaçırıyo diye düşünüyorum.. Allah ' dan ağır 1 veya 2 deyiz.. tekrar motora bindim direksiyonu zorla kırdım.


Benim ön sol teker şahini yaladı, tamponu, parkları ezdi kurtardık döndük gittik. Yolda Allah Allah frenlere ne oldu diyorum.. halbuysa motor vitesteydi..

Sonradan Şahinciyle helalleştik, anlayışlı adam çıktı...

Hafriyatı dökecem damper yerinden oynamıyor! 17-18 tonu kaldıran damper tık demedi! Yan kapakları açtım 1 saat uğraşıp yükü azalttım, güneş bi yandan oruçta başlamıştı bi yandan.. tövbe ettim!

Motora 20 tona yakın yük atmışız haberimiz yok, hem de bayır aşağı! Bi de niye durmuyoz diye panikliyoz :)

Şimdi ilavelerin birini söktük, kasa derinliği 1 metre kalsın. İçine ne koyduğumuzu görelim...

***********

Kısaca;

Rampa çıkmak, rampa çıkmaktan çok daha dikkat ister. Geç olsun güç olmasın, ben kendi adıma tövbe ettim...
rampa aşağa kaptırdım iniyom sekiz çiziyom yolda tam araba çapraz geldığı sırada minübüs beni sollayacak olsaydı şarampolden aşağa uçardı kesin .bereket versinki düze inince geçti
 
Ynt: 60-56s rampa performansı

enter link=topic=65928.msg764298#msg764298 date=1375683091' Alıntı:
yavaş 3 le inme demelerinin sebebi , olur ya römork traktörü topladığında ( toplama demek traktör devir kazanır tekerlekler ters dönmeye başlar, römork arıştan katlanıp traktörün üzerine bile binme yapabilir bu şekilde olayları gördüm ) vites büyültmen gerekir senin yavaş ta büyülteceğin max vites yavaş 4 oda seri 1 den hızlı 2 der yavaştır faydası olur ama ya yine toplarsa ? o yüzden bayıra seri 1 le girmen daha mantıklı 2-3-4 dahada kesmezse son çare peygamber vitesi yada atlamaya yer ara :D birde pehlivan çekinin çok faydası var her daim arışın altında olsun

arkadasım bır sey bılmedıgın gıbı arkadasıda olume goturme ye nıyetlısın galıba bayır asagı serı bır le ın dıyorsun noo*-*- o motor serı bırde son devire gelınce nasıl kontrol edıceksın kı sen seri 2 seri 3 e at demıssın ya sen nasıl bı traktor kullanıcısın boyle bır yorum yazmıssın trakyada kı tatlı ınıslerı bayırdan sayma ok-*-s
 
Ynt: 60-56s rampa performansı

tumosannn link=topic=65928.msg764343#msg764343 date=1375706828' Alıntı:
arkadasım bır sey bılmedıgın gıbı arkadasıda olume goturme ye nıyetlısın galıba bayır asagı serı bır le ın dıyorsun noo*-*- o motor serı bırde son devire gelınce nasıl kontrol edıceksın kı sen seri 2 seri 3 e at demıssın ya sen nasıl bı traktor kullanıcısın boyle bır yorum yazmıssın trakyada kı tatlı ınıslerı bayırdan sayma ok-*-s

Aynen abi bayır aşağı düşük vitesle inmek daha sakat vitesi yükseltmek mesele hele ki düşük takviyeyle inersen takviyeyi yükseltmen gerektiğinde takviyeyi değiştiremez kaza yaparsın. Bu yüzdwn biz genelde fiatın arkasında ağır yük varken bayırları 2 ile iner bayırın sonuna doğru 3e atarız.

UÖZKAN.77 link=topic=65928.msg764318#msg764318 date=1375698048' Alıntı:
Rampa inişi dedi mi bi durup düşünmek lazım..

Geçen verilmiş sadakamız varmış;

Asfalt ama epey dik ve dolambaçlı bi mahalleden 90 ' lık zetorla havalı frenli römorkla bi kaza atlattık.

Römorkun kasa derinliği 140 cm, boyu 5 metre bizim kepçeci de doldurdukça doldurdu. Aldık takviye 1 yada 2. vitese yavaşca inerken yanımdan bizim hidromek geçti yol verdim, karşıdan bi taksi yanımdan bi taksi yol verdim..vs derken dönüşü çok geniş aldık.. karşımda park halinde bi şahin, arkası uçurum benzeri bi yar... frene dokundum çok tutmadı panikle el freni çektim gene durmadı (viteste olduğumu unutmuşum o an niye durmuyoz diye düşünürken, direksiyonda sertleşti tam çeviremiyom.. önce şahini önüme katıp aşıp gidecez!) atladım römorka takoz attım, diğer takozuda şahinin sahibi attı... gene durmadık. Herhalde frenlar kaçırıyo diye düşünüyorum.. Allah ' dan ağır 1 veya 2 deyiz.. tekrar motora bindim direksiyonu zorla kırdım.


Benim ön sol teker şahini yaladı, tamponu, parkları ezdi kurtardık döndük gittik. Yolda Allah Allah frenlere ne oldu diyorum.. halbuysa motor vitesteydi..

Sonradan Şahinciyle helalleştik, anlayışlı adam çıktı...

Hafriyatı dökecem damper yerinden oynamıyor! 17-18 tonu kaldıran damper tık demedi! Yan kapakları açtım 1 saat uğraşıp yükü azalttım, güneş bi yandan oruçta başlamıştı bi yandan.. tövbe ettim!

Motora 20 tona yakın yük atmışız haberimiz yok, hem de bayır aşağı! Bi de niye durmuyoz diye panikliyoz :)

Şimdi ilavelerin birini söktük, kasa derinliği 1 metre kalsın. İçine ne koyduğumuzu görelim...

***********

Kısaca;

Rampa çıkmak, rampa çıkmaktan çok daha dikkat ister. Geç olsun güç olmasın, ben kendi adıma tövbe ettim...

Geçmiş olsun abi büyük kaza atlatmışsınız.

Aynı şekilde bizim bi akrabamızda bu şekilde bi kaza atlattılar. TD100D ile borsaya 8 ton civarı ekin götürürken tam bayırdan iniş sırasında (Polatlı girisinde bayırın sonunda ışıklar var) fren tutmamış Allahtan el frenini bağımsız yapmışlar o sırada el frenini çekmiş öylelikle kurtulmuş kaza yapmaktan...

Yine bizde hasat zamanı dik yoldan 6 ton ekin ile bayırı kızaksız indik yol bozuktu motoru sürdü ama Allahtan motor patmadı devir göstergesi ona dayandı bi daha da kızakla indik zaten :)
 
Ynt: 60-56s rampa performansı

POYRAZLI TALHA link=topic=65928.msg764549#msg764549 date=1375742877' Alıntı:
Aynen abi bayır aşağı düşük vitesle inmek daha sakat vitesi yükseltmek mesele hele ki düşük takviyeyle inersen takviyeyi yükseltmen gerektiğinde takviyeyi değiştiremez kaza yaparsın. Bu yüzdwn biz genelde fiatın arkasında ağır yük varken bayırları 2 ile iner bayırın sonuna doğru 3e atarız.

Geçmiş olsun abi büyük kaza atlatmışsınız.

Aynı şekilde bizim bi akrabamızda bu şekilde bi kaza atlattılar. TD100D ile borsaya 8 ton civarı ekin götürürken tam bayırdan iniş sırasında (Polatlı girisinde bayırın sonunda ışıklar var) fren tutmamış Allahtan el frenini bağımsız yapmışlar o sırada el frenini çekmiş öylelikle kurtulmuş kaza yapmaktan...

Yine bizde hasat zamanı dik yoldan 6 ton ekin ile bayırı kızaksız indik yol bozuktu motoru sürdü ama Allahtan motor patmadı devir göstergesi ona dayandı bi daha da kızakla indik zaten :)

kardesım bn ankaraya da gıttım bayır falan yok ankarada bıze aramıze gore senın dedıgın tattlı rampalar ole rampalarda senın dedıgın olur ama cok bayır yerden ın bakayım ne oluo anlş-*s
 
Ynt: 60-56s rampa performansı

tumosannn link=topic=65928.msg764550#msg764550 date=1375743187' Alıntı:
kardesım bn ankaraya da gıttım bayır falan yok ankarada bıze aramıze gore senın dedıgın tattlı rampalar ole rampalarda senın dedıgın olur ama cok bayır yerden ın bakayım ne oluo anlş-*s

şehir merkezinde bayır göremezsin abi :) bizim köyün genel arazisi engebeli, çoğu bayırdır. hem biçerin çıkamadığı bayıra tatlı bayır mı denir abi :)
 
Ynt: 60-56s rampa performansı

POYRAZLI TALHA link=topic=65928.msg764556#msg764556 date=1375746692' Alıntı:
şehir merkezinde bayır göremezsin abi :) bizim köyün genel arazisi engebeli, çoğu bayırdır. hem biçerin çıkamadığı bayıra tatlı bayır mı denir abi :)
6 tonla bızım burda takvıye vıtesıne atmadan gıdemessın kardesım kı sen serı 1 seri 2 lerden bahsedıorsun noo*-*-
 
Ynt: 60-56s rampa performansı

PEHLİVAN link=topic=65928.msg747583#msg747583 date=1369552417' Alıntı:
mrb arkadaşlar
fiat 60-56s 2 araba dolu buğdayla rampa aşağı yavas takvıye 3le iniyor.kimisi kafamı karıştırıo vitesden atar boşa çeker uçarsın dıyorlar rampa aşağa yük bindi mi diye.öyle bişey varmı ?

yokuş aşağı arkada yük, kompresöre binmiş bir motorun vitesini değil kendi kendine, devriyaja basmadan elinle bile zor çıkarırsın vitesten( yani vitesten çıkar ama normal koşullara göre zor çıkar). o arkadaşların yeniyetmemi, çok hayalperestlermiş...
 

Ynt: 60-56s rampa performansı

tumosannn link=topic=65928.msg764832#msg764832 date=1375835883' Alıntı:
yolda gıdılır de ınıslerden bahsedıoruz bız sen neyden bahsedıorsun uykun gelmıs sanırım senın ok-*-s yada ne kullanıyorsan banada ver ok-*-s

ben yoldan inerken seri 3le iniyorum dedim sen tarlaya çektin bu durumda senin uykun gelmis oluyor :)
 
Ynt: 60-56s rampa performansı

4 tekerli önden kırmalı römorkla o traktörle 10ton indirmeye kalkarsan o traktörün altında kalırsınız. 10Tonu bırakın traktörün rampa aşağı indirmesini kamyon dahi zorlarınır balatalar size kızar, bunun içinde eksoz freni kullanılır. O traktöre damper yaptırıp(ki http://www.toygarsanayi.com/#!zel-imalat-Rmork/zoom/cl33/image8zf buradan damper alabilirsiniz.) yükü defransiyel ile damper tekerlerine paylayıp 'ÇeLişki_37' arkadaşın dediği gibi 2 seri ile 2000 deviri de fazla geçirmeyerek, gerekirse 1 seriye yerine göre alarak frenleye frenleye inersiniz. 2000 devire gelince frenler, 1500 ' e indirirsiniz devri sonra freni bırakırsınız 2000 ' e gelince yine aynısını yaparsınız. Çekici tekerlere yük binmezse zaten traktör kayar arka ağırlıklar sağlam değilse.

Yüklü traktörün aşırı şekilde motor kompresörü üzerine bırakılması ile yüksek devirlerde yığdırma dediğimiz olay gerçekleşir ve motor bloğunun bir yerinden biyel kolunu size iade edebilir. )))
 

Benzer Konular