04.04.2014 - 02:30 | Son Güncelleme: 03.04.2014-22:40
84 yıllık Türk markasını Amerikalılar diriltti
Efsane yağ markası Salat iddialı geri dönüş yaptı. ABDli Bunge Gıda, Salatı geçen yıl aldı. Salatı sektöründe lider yaparak eski günlerine döndürme hedefiyle yola çıktı
Hanife Baş
Yağ sektöründe bir dönemin fenomen markası Salat, yeniden doğuyor. Amerikan Bunge Gıdanın satın aldığı marka raflarda yerini alırken sektörde de hedef büyüttü. Bunge Gıda Genel Müdürü Suphan Akanıl, Türkiyede 2000 yılında faaliyete başladıklarını belirterek, ağırlıklı ithalatla devam ederken Türkiyedeki büyüme stratejilerine paralel olarak Nisan 2013te Salatı bünyelerine kattıklarını söyledi.
İki fabrika satın aldı
Dünyada topraktan çiftçiye uzanan her halkada yer aldıklarını anımsatan Akanıl, şunları anlattı: Türkiyede, 2010da iki fabrika satın aldık. Biri İzmir Aliağada, ikincisi ise lüleburgazda. Bu iki tesisin yanında bir tane de ham yağ rafine ve şişeleme tesisi kurduk. 2009da private labela (özel marka üretimi) adım atmıştık. BİM, Carrefour gibi marketlere ayçiçek yağı üretimi yapıyorduk. Bu gelişmeler bizi marka sahibi olmaya itti. 1960-70lerin bilinen jenerik markası Salatı satın almaya karar verdik.
Özdoyuran Ailesine ait olan bu marka 1992den beri yoktu. Proje de ailenin hoşuna gitti. Migrosta nostalji kampanyasıyla satışa başladık.
Daha sonra da yeni ambalaja geçtik. Zincir marketler yanında geleneksel dağıtım ağımızı da kuruyoruz. Dağıtım ağında altı aya kadar yüzde yüze ulaşmış olacağız.
Akanıl, üç dört yıl içinde de ayçiçek yağında Salatı bir numara yapmak istediklerini de kaydederek, Bunge Gıdanın dünyadaki ağını da kullanarak Salatı bir dünya markası yapmak istediklerini, çevre ülkelere de bu markayla ihracat yapacaklarını aktardı.
Zeytinyağı da planlıyor
Türklerin eski markalara sahip çıktığını da ifade eden Akanıl, Türkiyede şu anda pazardaki en büyük oyuncu bile yüzde 15lik pazar payına sahip. Biz dört yıl içinde yüzde 15-20lik paya ulaşmayı hedefliyoruz. Bir yıl içinde zeytinyağı üretimini de başlatıyor olacağız. Her alanda iddialı hedeflerimiz var değerlendirmesinde bulundu.
İki milyon ton ayçiçek işleniyor
Suphan Akanıl, yağ pazarını da değerlendirerek, şu bilgileri verdi:
- Türkiyede ilk akla gelen ve en çok tüketilen yağ ayçiçek. Bunu zeytinyağı, mısırözü ve kanola takip ediyor.
- Türkiyede 2 milyon ton ayçekirdeği işleniyor. Bunun sadece 1 milyon tonu burada üretiliyor. Geri kalanı ithal ediliyor.
- Ülkedemizde milli yağ ayçiçek yağı. Tüketim 800 bin tonu buluyor.
- Zeytinyağının 150 bin ton, mısırözünün 50 bin, kanola yağının tüketimi ise 80-90 bin ton.
- Ayçiçek ve zeytinyağı birbirinin rakibi değil. Zeytinyağı kızartmada kullanılmıyor.
1990ların sonunda kapanmıştı
Salat, 1930lu yılların ortasında kuruldu. İstanbul Balattaki Berrak Yağ Fabrikalarında, ayçiçek yağı olarak üretimine başlandı. II. Dünya Savaşı yıllarında, temel gıda maddelerinin üretim ve dağıtımlarında büyük sıkıntılar çekilirken, Salat kalitesinden taviz vermeden, üretimine kesintisiz devam etti.
1966da Özdoyuran Ailesi tarafından satın alınan marka, 1969 yılında Tekirdağdaki yeni tesislerine taşındı. Bu tarihten itibaren bütün Türkiyede, ayçiçek yağı Salat olarak anılır oldu. 70li ve 80li yıllar boyunca insanlar ayçiçek yağını Salat ismiyle arıyordu. Ancak Türkiyede yaşanan ekonomik krizin ardından, Salat üretimi 90ların sonunda tamamen durduruldu. Salat ismi ise, ayçiçek yağı ile eşanlamlı olarak insanların zihinlerindeki yerini korumaya, lezzet ve sağlık ile beraber anılmaya devam etti.
84 yıllık Türk markasını Amerikalılar diriltti
Efsane yağ markası Salat iddialı geri dönüş yaptı. ABDli Bunge Gıda, Salatı geçen yıl aldı. Salatı sektöründe lider yaparak eski günlerine döndürme hedefiyle yola çıktı
Hanife Baş
Yağ sektöründe bir dönemin fenomen markası Salat, yeniden doğuyor. Amerikan Bunge Gıdanın satın aldığı marka raflarda yerini alırken sektörde de hedef büyüttü. Bunge Gıda Genel Müdürü Suphan Akanıl, Türkiyede 2000 yılında faaliyete başladıklarını belirterek, ağırlıklı ithalatla devam ederken Türkiyedeki büyüme stratejilerine paralel olarak Nisan 2013te Salatı bünyelerine kattıklarını söyledi.
İki fabrika satın aldı
Dünyada topraktan çiftçiye uzanan her halkada yer aldıklarını anımsatan Akanıl, şunları anlattı: Türkiyede, 2010da iki fabrika satın aldık. Biri İzmir Aliağada, ikincisi ise lüleburgazda. Bu iki tesisin yanında bir tane de ham yağ rafine ve şişeleme tesisi kurduk. 2009da private labela (özel marka üretimi) adım atmıştık. BİM, Carrefour gibi marketlere ayçiçek yağı üretimi yapıyorduk. Bu gelişmeler bizi marka sahibi olmaya itti. 1960-70lerin bilinen jenerik markası Salatı satın almaya karar verdik.
Özdoyuran Ailesine ait olan bu marka 1992den beri yoktu. Proje de ailenin hoşuna gitti. Migrosta nostalji kampanyasıyla satışa başladık.
Daha sonra da yeni ambalaja geçtik. Zincir marketler yanında geleneksel dağıtım ağımızı da kuruyoruz. Dağıtım ağında altı aya kadar yüzde yüze ulaşmış olacağız.
Akanıl, üç dört yıl içinde de ayçiçek yağında Salatı bir numara yapmak istediklerini de kaydederek, Bunge Gıdanın dünyadaki ağını da kullanarak Salatı bir dünya markası yapmak istediklerini, çevre ülkelere de bu markayla ihracat yapacaklarını aktardı.
Zeytinyağı da planlıyor
Türklerin eski markalara sahip çıktığını da ifade eden Akanıl, Türkiyede şu anda pazardaki en büyük oyuncu bile yüzde 15lik pazar payına sahip. Biz dört yıl içinde yüzde 15-20lik paya ulaşmayı hedefliyoruz. Bir yıl içinde zeytinyağı üretimini de başlatıyor olacağız. Her alanda iddialı hedeflerimiz var değerlendirmesinde bulundu.
İki milyon ton ayçiçek işleniyor
Suphan Akanıl, yağ pazarını da değerlendirerek, şu bilgileri verdi:
- Türkiyede ilk akla gelen ve en çok tüketilen yağ ayçiçek. Bunu zeytinyağı, mısırözü ve kanola takip ediyor.
- Türkiyede 2 milyon ton ayçekirdeği işleniyor. Bunun sadece 1 milyon tonu burada üretiliyor. Geri kalanı ithal ediliyor.
- Ülkedemizde milli yağ ayçiçek yağı. Tüketim 800 bin tonu buluyor.
- Zeytinyağının 150 bin ton, mısırözünün 50 bin, kanola yağının tüketimi ise 80-90 bin ton.
- Ayçiçek ve zeytinyağı birbirinin rakibi değil. Zeytinyağı kızartmada kullanılmıyor.
1990ların sonunda kapanmıştı
Salat, 1930lu yılların ortasında kuruldu. İstanbul Balattaki Berrak Yağ Fabrikalarında, ayçiçek yağı olarak üretimine başlandı. II. Dünya Savaşı yıllarında, temel gıda maddelerinin üretim ve dağıtımlarında büyük sıkıntılar çekilirken, Salat kalitesinden taviz vermeden, üretimine kesintisiz devam etti.
1966da Özdoyuran Ailesi tarafından satın alınan marka, 1969 yılında Tekirdağdaki yeni tesislerine taşındı. Bu tarihten itibaren bütün Türkiyede, ayçiçek yağı Salat olarak anılır oldu. 70li ve 80li yıllar boyunca insanlar ayçiçek yağını Salat ismiyle arıyordu. Ancak Türkiyede yaşanan ekonomik krizin ardından, Salat üretimi 90ların sonunda tamamen durduruldu. Salat ismi ise, ayçiçek yağı ile eşanlamlı olarak insanların zihinlerindeki yerini korumaya, lezzet ve sağlık ile beraber anılmaya devam etti.