Balye makinesinde 640 kuyruk mili devri kullanımına gerek var mı?

28.01.2017
11,197
2
18,509
Sakarya

İki yabalı balye makinesi ;
Ot bağlamada ot yoğunluğuna göre 30-50 kw kuyruk mili gücü ister.
Saman balyesi bağlamada 50-60 kw kuyruk mili gücü gerekir.3 yabalı makine için güç gereksinimleri yükselir.
Fiat 80 66 S , 56 kw , 2000 rpm motor devrinde kuyruk mili gücü vardır.Saman balyesi bağlamada başarılıdır.
Fiat 55 56 S , 37 kw , 2000 rpm motor devrinde kuyruk mili gücü vardır.Ot balyesi bağlamada yeterlidir.
Fiat 70 66 S , 50,5 kw , Fiat 70 56 , 52,5 kw kuyruk mili gücü vardır.
Fiat motor karakteristiği; 1500 devir max tork , 1900-2300 devir sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesidir.
Doğal olarak motoru 1800 rpm devirde kuyruk mili ile çalışmaya zorlamak en az yakıt bölgesi içinden çıkmak olacaktır.
Gür sap olan alanlarda motor gücü yüksek olan modeli kullanmak daha iyi sonuç verecektir.
Fiat 70 56, 230 n.m. torka sahiptir. Case JX 75 C 309 n.m. torka sahiptir.
Case JX 75 C, max tork noktası üzerinde 1600-1700 devirlerde gücü üretirken, Fiat 70 56 S , 2200 devirde gerekli gücü üretmektedir.Motor dizayn tercihidir.
Perkins ve Steyr motorlar 1800 rpm devirde en az yakıt noktası ve motor yük dengeleme devirlerine sahiptir.
Motor dizaynları farklı olduğu için değişime gitmeye gerek yoktur.
Ekonomik kuyruk mili devri kullanımı ve motor grafikleri üzerine notlar ;
Balye bağlayacak motorda genel dizayn olarak sabit güç aralığı bulunmasını tercih ederim.
Emektar 640, 2200 rpm devirde , 1900-2300 rpm, 400 rpm sabit güç aralığı altında güzel çalışır.
Motor zamanlama kayıpları , sabit tork ve güç aralığı boyları tercihlerimi etkiler.
JD 2130, 245 n.m. tork, 1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç verir.
Kısa devir çalışmalı olması güzel , 300 devir aralıklı vites geçişi yoktur.
JD 6115 MC , 520 n.m. tork ,1100-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2100 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
Deuthz 5125 , 500 n.m. tork , 1400-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı var.
3 yabalı balye makinesi için gayet yeterli duruyorlar.
Operatör için sadece kullanılacak devir aralıkları yeri değişir.
Zamanlama kayıpları motorlar için benzer olur.
JD 6115 MC, daha düşük devirlerde kullanıldığı için malzeme mukavemeti açısından daha uzun motor ömrüne sahip olabilir.
Deuthz daha yüksek devir aralığında çalıştığından motor ömrü için blokta farklı malzeme kullanmak ister.
2 yabalı makine ile ekonomik devirde kullanırsak turboya yük bindiririz. Ani yüklenmelerde turbonuz zarar görebilir.
Sabit güç aralığı içinde tork eğrileri azalan şekildedir, sap tıkanmalarında motor devri düşerken tork artar sıkışmayı önler.
Sabit tork aralığı içinde balye yaparsak motor esnemez, çünkü tork sabittir, yabaları kırarız.
Perkins motorda 1000-1700 rpm sabit tork aralığı içinde 1400 devirle balye basamayız.
1800 devirde 2. en az yakıt noktası var, sabit güç aralığı da bulunmuyor.
Kubota ne yapıyor?
MX serilerinde tork 1000-2000 devir arası yükseliyor, 2000-2600 devir arası düşüyor , güç 2600 devire yükselen şekilde , 2000 devir motor yük dengeliyor.
MGX2 serilerinde 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2600 devir arası azalıyor, güç 2600 devire yükselen şekilde , 2000 devir motor yük dengeliyor.
MGX4 serilerinde 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2600 devir arası azalıyor , 2000-2500 devir sabit güç aralığı veriyor, 2000 devir motor yük dengeliyor.
Motorun çalışma devir aralıkları çok uzun olduğundan motorun zamanlama kayıpları çok fazladır.
Sabit tork ve güç çalışma devirleri JD 6 MC serisinde olduğu gibi birbirine yakın olmalıdır.
Sabit tork aralığı 1200-1800 rpm, sabit güç aralığı 1800-2300 rpm gibi konumlanırsa HAH İŞTE o zaman bu motor 3 yabalı makine çalıştırır, ves selam.
 
İki yabalı balye makinesi ;
Ot bağlamada ot yoğunluğuna göre 30-50 kw kuyruk mili gücü ister.
Saman balyesi bağlamada 50-60 kw kuyruk mili gücü gerekir.3 yabalı makine için güç gereksinimleri yükselir.
Fiat 80 66 S , 56 kw , 2000 rpm motor devrinde kuyruk mili gücü vardır.Saman balyesi bağlamada başarılıdır.
Fiat 55 56 S , 37 kw , 2000 rpm motor devrinde kuyruk mili gücü vardır.Ot balyesi bağlamada yeterlidir.
Fiat 70 66 S , 50,5 kw , Fiat 70 56 , 52,5 kw kuyruk mili gücü vardır.
Fiat motor karakteristiği; 1500 devir max tork , 1900-2300 devir sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesidir.
Doğal olarak motoru 1800 rpm devirde kuyruk mili ile çalışmaya zorlamak en az yakıt bölgesi içinden çıkmak olacaktır.
Gür sap olan alanlarda motor gücü yüksek olan modeli kullanmak daha iyi sonuç verecektir.
Fiat 70 56, 230 n.m. torka sahiptir. Case JX 75 C 309 n.m. torka sahiptir.
Case JX 75 C, max tork noktası üzerinde 1600-1700 devirlerde gücü üretirken, Fiat 70 56 S , 2200 devirde gerekli gücü üretmektedir.Motor dizayn tercihidir.
Perkins ve Steyr motorlar 1800 rpm devirde en az yakıt noktası ve motor yük dengeleme devirlerine sahiptir.
Motor dizaynları farklı olduğu için değişime gitmeye gerek yoktur.
Ekonomik kuyruk mili devri kullanımı ve motor grafikleri üzerine notlar ;
Balye bağlayacak motorda genel dizayn olarak sabit güç aralığı bulunmasını tercih ederim.
Emektar 640, 2200 rpm devirde , 1900-2300 rpm, 400 rpm sabit güç aralığı altında güzel çalışır.
Motor zamanlama kayıpları , sabit tork ve güç aralığı boyları tercihlerimi etkiler.
JD 2130, 245 n.m. tork, 1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç verir.
Kısa devir çalışmalı olması güzel , 300 devir aralıklı vites geçişi yoktur.
JD 6115 MC , 520 n.m. tork ,1100-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2100 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
Deuthz 5125 , 500 n.m. tork , 1400-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı var.
3 yabalı balye makinesi için gayet yeterli duruyorlar.
Operatör için sadece kullanılacak devir aralıkları yeri değişir.
Zamanlama kayıpları motorlar için benzer olur.
JD 6115 MC, daha düşük devirlerde kullanıldığı için malzeme mukavemeti açısından daha uzun motor ömrüne sahip olabilir.
Deuthz daha yüksek devir aralığında çalıştığından motor ömrü için blokta farklı malzeme kullanmak ister.
2 yabalı makine ile ekonomik devirde kullanırsak turboya yük bindiririz. Ani yüklenmelerde turbonuz zarar görebilir.
Sabit güç aralığı içinde tork eğrileri azalan şekildedir, sap tıkanmalarında motor devri düşerken tork artar sıkışmayı önler.
Sabit tork aralığı içinde balye yaparsak motor esnemez, çünkü tork sabittir, yabaları kırarız.
Perkins motorda 1000-1700 rpm sabit tork aralığı içinde 1400 devirle balye basamayız.
1800 devirde 2. en az yakıt noktası var, sabit güç aralığı da bulunmuyor.
Kubota ne yapıyor?
MX serilerinde tork 1000-2000 devir arası yükseliyor, 2000-2600 devir arası düşüyor , güç 2600 devire yükselen şekilde , 2000 devir motor yük dengeliyor.
MGX2 serilerinde 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2600 devir arası azalıyor, güç 2600 devire yükselen şekilde , 2000 devir motor yük dengeliyor.
MGX4 serilerinde 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2600 devir arası azalıyor , 2000-2500 devir sabit güç aralığı veriyor, 2000 devir motor yük dengeliyor.
Motorun çalışma devir aralıkları çok uzun olduğundan motorun zamanlama kayıpları çok fazladır.
Sabit tork ve güç çalışma devirleri JD 6 MC serisinde olduğu gibi birbirine yakın olmalıdır.
Sabit tork aralığı 1200-1800 rpm, sabit güç aralığı 1800-2300 rpm gibi konumlanırsa HAH İŞTE o zaman bu motor 3 yabalı makine çalıştırır, ves selam.



bu bilgileri araştırıp bulmak için en az 30 gün zaman harcamalı, katalog ve kitap okumak gerekiyor.
bu faydalı bilgileri paylaştığın için çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuğ han
Aynen abi trakklüp yönetimi Hocayı maaşa bağlamalı bedava hizmet veriyor.
3,5 yıl yatılı lise okudum.Elbiseden,ilacından,suyundan,yemeğinden yedik.Vatandaş istifade etsin.
Elektrikli için motor grafik dizaynı lazım olmuş, fikir beyan ettim.
Emsal modellerle aynı olmaması için devir aralıkları ile küçük oynama yapılması yeterli olacaktır.
 
Güzel bilgiler hoca. Balya da çalışacak arkadaşlara yardımcı olur.

Bizim civarda balya bağlayan ufak motor kalmadı pek, hemen hepsi farklı markalardan 80 hp üzeri çift çeker.

Komşu köyden biri Mahindra 5500 tek çeker ile bağlıyor hemde piyasaya, birkaç yıl önce de başka köyden biri Fendt 103 ile piyasaya bağlıyordu. Bu zamana kadar gördüğüm en düşük traktörler bunlar balya bağlayan.
 
S.a hocam guzel bilgiler icin tesekkur ederiz oncelik bizde yeni tumosan 8075 aldik elibol saman makinasi ile saman yapacagiz Allah izin verise yakit tasarrufu icin hangi devir araliginda kullanmaliyiz cevap icin şimdiden teşekkür ederim.
 
İki yabalı balye makinesi ;
Ot bağlamada ot yoğunluğuna göre 30-50 kw kuyruk mili gücü ister.
Saman balyesi bağlamada 50-60 kw kuyruk mili gücü gerekir.3 yabalı makine için güç gereksinimleri yükselir.
Fiat 80 66 S , 56 kw , 2000 rpm motor devrinde kuyruk mili gücü vardır.Saman balyesi bağlamada başarılıdır.
Fiat 55 56 S , 37 kw , 2000 rpm motor devrinde kuyruk mili gücü vardır.Ot balyesi bağlamada yeterlidir.
Fiat 70 66 S , 50,5 kw , Fiat 70 56 , 52,5 kw kuyruk mili gücü vardır.
Fiat motor karakteristiği; 1500 devir max tork , 1900-2300 devir sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesidir.
Doğal olarak motoru 1800 rpm devirde kuyruk mili ile çalışmaya zorlamak en az yakıt bölgesi içinden çıkmak olacaktır.
Gür sap olan alanlarda motor gücü yüksek olan modeli kullanmak daha iyi sonuç verecektir.
Fiat 70 56, 230 n.m. torka sahiptir. Case JX 75 C 309 n.m. torka sahiptir.
Case JX 75 C, max tork noktası üzerinde 1600-1700 devirlerde gücü üretirken, Fiat 70 56 S , 2200 devirde gerekli gücü üretmektedir.Motor dizayn tercihidir.
Perkins ve Steyr motorlar 1800 rpm devirde en az yakıt noktası ve motor yük dengeleme devirlerine sahiptir.
Motor dizaynları farklı olduğu için değişime gitmeye gerek yoktur.
Ekonomik kuyruk mili devri kullanımı ve motor grafikleri üzerine notlar ;
Balye bağlayacak motorda genel dizayn olarak sabit güç aralığı bulunmasını tercih ederim.
Emektar 640, 2200 rpm devirde , 1900-2300 rpm, 400 rpm sabit güç aralığı altında güzel çalışır.
Motor zamanlama kayıpları , sabit tork ve güç aralığı boyları tercihlerimi etkiler.
JD 2130, 245 n.m. tork, 1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç verir.
Kısa devir çalışmalı olması güzel , 300 devir aralıklı vites geçişi yoktur.
JD 6115 MC , 520 n.m. tork ,1100-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2100 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
Deuthz 5125 , 500 n.m. tork , 1400-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı var.
3 yabalı balye makinesi için gayet yeterli duruyorlar.
Operatör için sadece kullanılacak devir aralıkları yeri değişir.
Zamanlama kayıpları motorlar için benzer olur.
JD 6115 MC, daha düşük devirlerde kullanıldığı için malzeme mukavemeti açısından daha uzun motor ömrüne sahip olabilir.
Deuthz daha yüksek devir aralığında çalıştığından motor ömrü için blokta farklı malzeme kullanmak ister.
2 yabalı makine ile ekonomik devirde kullanırsak turboya yük bindiririz. Ani yüklenmelerde turbonuz zarar görebilir.
Sabit güç aralığı içinde tork eğrileri azalan şekildedir, sap tıkanmalarında motor devri düşerken tork artar sıkışmayı önler.
Sabit tork aralığı içinde balye yaparsak motor esnemez, çünkü tork sabittir, yabaları kırarız.
Perkins motorda 1000-1700 rpm sabit tork aralığı içinde 1400 devirle balye basamayız.
1800 devirde 2. en az yakıt noktası var, sabit güç aralığı da bulunmuyor.
Kubota ne yapıyor?
MX serilerinde tork 1000-2000 devir arası yükseliyor, 2000-2600 devir arası düşüyor , güç 2600 devire yükselen şekilde , 2000 devir motor yük dengeliyor.
MGX2 serilerinde 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2600 devir arası azalıyor, güç 2600 devire yükselen şekilde , 2000 devir motor yük dengeliyor.
MGX4 serilerinde 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2600 devir arası azalıyor , 2000-2500 devir sabit güç aralığı veriyor, 2000 devir motor yük dengeliyor.
Motorun çalışma devir aralıkları çok uzun olduğundan motorun zamanlama kayıpları çok fazladır.
Sabit tork ve güç çalışma devirleri JD 6 MC serisinde olduğu gibi birbirine yakın olmalıdır.
Sabit tork aralığı 1200-1800 rpm, sabit güç aralığı 1800-2300 rpm gibi konumlanırsa HAH İŞTE o zaman bu motor 3 yabalı makine çalıştırır, ves selam.
Hocam TD 100 110 serisi ve tr6 serisinde haspayla kaç devirde çalışırsak en az yakıtla çalışırız
 
Hocam TD 100 110 serisi ve tr6 serisinde haspayla kaç devirde çalışırsak en az yakıtla çalışırız
TD 100 de 1700 rpm devirle saman ve mısır talaşı bağlanıyor.
NH TSA serisinde , 1400-1600 rpm max tork (ek güç arttırımı ile) , 1900-2200 rpm arası sabit güç aralığı bulunuyor.
En az yakıt bölgesi 1600-1800 rpm ve rotovatör için 1900-2000 rpm devirde az yakıyor.
TR6 serisinde 1600-2200 rpm arası sabit güç aralığı bulunuyor , otomatik şanzıman için güç aralığı devirleri uzatılmış.
Sap yoğunluğuna göre 3 yabalı makinede 2000 rpm tercih edilebilir.
T5 seride 1400-1900 rpm arası en az yakıt bölgesi bulunuyor , 1600-1750-1900 rpm 3 farklı devirde çalışılabilir.
TR6 serisinde 3 farklı güç tercihi de yapabiliriz, 1600-1800-2000 rpm devirler kullanılabilir.
Saman bağlamada 1800 rpm tercih etmek daha uygun görünüyor.
Traktörün kuyruk mili konumlamaları genelde en az yakıt bölgesi içinde olur , fakat 1000 devir kullanıp 1200 devirlerde yükleme yapmak doğru olmaz.
 
TD 100 de 1700 rpm devirle saman ve mısır talaşı bağlanıyor.
NH TSA serisinde , 1400-1600 rpm max tork (ek güç arttırımı ile) , 1900-2200 rpm arası sabit güç aralığı bulunuyor.
En az yakıt bölgesi 1600-1800 rpm ve rotovatör için 1900-2000 rpm devirde az yakıyor.
TR6 serisinde 1600-2200 rpm arası sabit güç aralığı bulunuyor , otomatik şanzıman için güç aralığı devirleri uzatılmış.
Sap yoğunluğuna göre 3 yabalı makinede 2000 rpm tercih edilebilir.
T5 seride 1400-1900 rpm arası en az yakıt bölgesi bulunuyor , 1600-1750-1900 rpm 3 farklı devirde çalışılabilir.
TR6 serisinde 3 farklı güç tercihi de yapabiliriz, 1600-1800-2000 rpm devirler kullanılabilir.
Saman bağlamada 1800 rpm tercih etmek daha uygun görünüyor.
Traktörün kuyruk mili konumlamaları genelde en az yakıt bölgesi içinde olur , fakat 1000 devir kullanıp 1200 devirlerde yükleme yapmak doğru olmaz.
1200 devirle traktörde illaki bayılma olur. TD 110 ile balya yaparken denedim. 540 deviri 1535 devirde buluyor. 750 ye aldığımda traktoru 14-15 gazla calistirdigimda sap kuvvetli geldiğinde traktör boguluyor. Fazla gaz verdiğimde makine uçuşa geçiyor 😀 540 devirde 20 gaz civarında güzel calisiyor lakin balya başı nerdeyse 100 gr mazot yakiyor
 
  • Üzgün
Tepkiler: The_Hoca
Dün İlk kez Fiat 415 ile gallignani balya makinası gezdiren birini gördüm, bu güne kadar 45 hp bir traktöre ile balya makinası bağlayan kimseye rastlamadım pratikte.

Çevrenize bu kadar ufak motor ile balya bağlayan var mı??
Geçmişte 480 ile balye makinemiz bikaç yıl çalışmış ortaklı,ben hayel meyal hatırlıyorum, şuanda çevremizde 640 en küçük motor.
 
  • Beğen
Tepkiler: İSMAİL TUTAR
Dün İlk kez Fiat 415 ile gallignani balya makinası gezdiren birini gördüm, bu güne kadar 45 hp bir traktöre ile balya makinası bağlayan kimseye rastlamadım pratikte.
Çevrenize bu kadar ufak motor ile balya bağlayan var mı ?
Çevrede New Holland 55 56 S, Tümosan 5155, MF 260 Gold ile ot bağlayan oldu.
Eskiden Fiat 480 ile bağlayan olmuş fakat motor gücü az geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: İSMAİL TUTAR

Benzer Konular