Başak 2060 plus traktörüm 105 amper valtra akü ile zorlanıyor.


2015 yılında üzerinde 75 amper akü bulunan başak 2060 traktörün marş basarken zorlanıyordu. Akü zayıf geliyor diye düşündüm. 105 amper varta akü bağladım. Sorunum yine devam ediyor. 15 gün çalıştırmadığım zaman. Marşa bastığımda marş dinamosundan tırrt tırrt diye ses geliyor sonra zorla çalışıyor. Yaklaşık 1 ay geçtiyse bu sefer yine aynı ses vetraktör hiç çalışmıyor. Sizce marş dinamosumu arızalı?
 
Marş dinamosundan olduğunu düşünmüyorum. Alternatör, marş dinamosu veya marş motoruna giden kablo ve sigortaları kontrol edersin. Sigorta panelini de gözden geçirmek faydalı olur. Bende de aynı problem oluyordu, akü değiştirmeme rağmen tekrarlayınca, sigorta panelini kontrol ettim ve birçok bölgenin oksitlendiğini farkettim.
 
Marş dinamosundan olduğunu düşünmüyorum. Alternatör, marş dinamosu veya marş motoruna giden kablo ve sigortaları kontrol edersin. Sigorta panelini de gözden geçirmek faydalı olur. Bende de aynı problem oluyordu, akü değiştirmeme rağmen tekrarlayınca, sigorta panelini kontrol ettim ve birçok bölgenin oksitlendiğini farkettim.
Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkürler.
 
2015 yılında üzerinde 75 amper akü bulunan başak 2060 traktörün marş basarken zorlanıyordu. Akü zayıf geliyor diye düşündüm. 105 amper varta akü bağladım. Sorunum yine devam ediyor. 15 gün çalıştırmadığım zaman. Marşa bastığımda marş dinamosundan tırrt tırrt diye ses geliyor sonra zorla çalışıyor. Yaklaşık 1 ay geçtiyse bu sefer yine aynı ses vetraktör hiç çalışmıyor. Sizce marş dinamosumu arızalı?
Geçenlerde aynı olay başıma geldi tırt tırt ses geldi çalışmadı, akü bitmiş, aküyüde şarj dinamosu bitirmiş kömürleri bitmiş dinamonun bide bişeyini patlatmış onu değiştirdiler neyse sonra yeni akü aldım yine çalışmadı akü kutup başları falan iyi temas etmiyormuş temizlediler eksinin traktöre bağlı olduğu yeri falan iyice sildiler parlattılar kutup başlarını değiştirdiler çalıştı şimdi sorun yok, senin sorunun da şarj dinamosunun şarj etmemesi ve akünün bitmesi olabilir
 
Marş motorunun altında, dinamonun kömürlerinden çıkan tozları tahliye için koyulması gereken delik bulunmuyor.
Ayrıca debriyaj plakasının tozları da motorun içine dolup sıkışıklığa sebep olabiliyor.
1500-2000 saat aralıklarla marş motorunun sökülüp toz temizliği ve yağlama işleri yapılırsa iyi olur.
Tırt tırt ses, marş motoru rotoru geriye çeker ve volan ile birleşir.
Toz dolu olduğu zaman milde rotor yerine oturamaz ve volanın dişlerini zedeler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci32
Marş motoru, kömürleri ve akü bağlantılarını kontrol edin, hatta mümkünse bir oto elektrik ustasına götürün.

Bizim 640 ın da marş motoru bağlantılarında sadece bir yerde ufak temassızlık var, orası gevşek iken ya çok az yavaş çeviriyor, yada marşa basınca birkaç kez tık tık ses çıkarıp sonraki marşta alıyor. Kabloyu sıkınca ise kibrit gibi alıyor.

Oto elektrik ustasına gösterdim inanmıyorum o kablodan olduğuna ama her seferinde orayı elleyince düzeliyor.
 
Geçenlerde aynı olay başıma geldi tırt tırt ses geldi çalışmadı, akü bitmiş, aküyüde şarj dinamosu bitirmiş kömürleri bitmiş dinamonun bide bişeyini patlatmış onu değiştirdiler neyse sonra yeni akü aldım yine çalışmadı akü kutup başları falan iyi temas etmiyormuş temizlediler eksinin traktöre bağlı olduğu yeri falan iyice sildiler parlattılar kutup başlarını değiştirdiler çalıştı şimdi sorun yok, senin sorunun da şarj dinamosunun şarj etmemesi ve akünün bitmesi olabilir
Olabilir, teşekkürler.
 
Marş motorunun altında, dinamonun kömürlerinden çıkan tozları tahliye için koyulması gereken delik bulunmuyor.
Ayrıca debriyaj plakasının tozları da motorun içine dolup sıkışıklığa sebep olabiliyor.
1500-2000 saat aralıklarla marş motorunun sökülüp toz temizliği ve yağlama işleri yapılırsa iyi olur.
Tırt tırt ses, marş motoru rotoru geriye çeker ve volan ile birleşir.
Toz dolu olduğu zaman milde rotor yerine oturamaz ve volanın dişlerini zedeler.
2015 model daha 200 saatte. Tozlanmış olması biraz erken değilmi?
 
Marş motoru, kömürleri ve akü bağlantılarını kontrol edin, hatta mümkünse bir oto elektrik ustasına götürün.

Bizim 640 ın da marş motoru bağlantılarında sadece bir yerde ufak temassızlık var, orası gevşek iken ya çok az yavaş çeviriyor, yada marşa basınca birkaç kez tık tık ses çıkarıp sonraki marşta alıyor. Kabloyu sıkınca ise kibrit gibi alıyor.

Oto elektrik ustasına gösterdim inanmıyorum o kablodan olduğuna ama her seferinde orayı elleyince düzeliyor.
480 aynı akü ile tek marşta çalışıyor. Ancak Başak aynen sizin söylediklerinizi yapıyor. Deneyince gruba bilgilendireceğim. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: İSMAİL TUTAR

Benzer Konular