Debriyaj Balatası Çalışma Sistemi

06.12.2012
4,450
2,132
ISPARTA

Debriyaj, motorla vites kutusu arasındaki irtibatı keserek vites değiştirme olanağı sağlayan aktarma organıdır.

Debriyajın görevi:

-İlk hareket sırasında motorun hareketini tekerleklere tedricen ileterek taşıtın sarsıntısız olarak harekete geçişini sağlamak.
-Taşıt hareket halinde iken vites durumlarını değiştirmek için motordan vites kutusuna hareket iletimini geçici olarak kesmek.
-Gerekli hallerde motorla güç aktarma organlarının bağlantısını kesmek.

489px-Cone_clutch_(Manual_of_Driving_and_Maintenance).jpg


[video=youtube;m7qKpLpOX-w]https://www.youtube.com/watch?v=m7qKpLpOX-w[/video]
 
Merak ettim gece gece servisi aradım sordum:). Hitrol sistemi, içindeki yağ ve türbin sistemi sayesinde vites geçişlerindeki şok etkisini minimuma indirgemek için yapılmış bir sistemmiş. Böylece vites geçişlerinde ani darbelerden uzak yumuşak bir sürüş elde edilmiş oluyor. Konum olarak volant ile debriyaj plakası arasında yer alıyor. Şanzımanın ömrünü sürüş konforunu olumlu yönde etkileyen çok iyi düşünülmüş bir sistem.

img_3200.jpg

img_3201.jpg

IMG_3522.jpg
 
Merak ettim gece gece servisi aradım sordum:). Hitrol sistemi, içindeki yağ ve türbin sistemi sayesinde vites geçişlerindeki şok etkisini minimuma indirgemek için yapılmış bir sistemmiş. Böylece vites geçişlerinde ani darbelerden uzak yumuşak bir sürüş elde edilmiş oluyor. Konum olarak volant ile debriyaj plakası arasında yer alıyor. Şanzımanın ömrünü sürüş konforunu olumlu yönde etkileyen çok iyi düşünülmüş bir sistem.

img_3200.jpg

img_3201.jpg

IMG_3522.jpg

Allah razı olsun, güzel sistemmiş metal sürtünme olmayınca daha rahat ve uzun ömürlü vites değişecek, çok olsa yağ eskiyince değişir o kadar...

O da kolay olur debriyaj balatası değişirken olduğu gibi şazıman ayrılmaz:D
 
Merak ettim gece gece servisi aradım sordum:). Hitrol sistemi, içindeki yağ ve türbin sistemi sayesinde vites geçişlerindeki şok etkisini minimuma indirgemek için yapılmış bir sistemmiş. Böylece vites geçişlerinde ani darbelerden uzak yumuşak bir sürüş elde edilmiş oluyor. Konum olarak volant ile debriyaj plakası arasında yer alıyor. Şanzımanın ömrünü sürüş konforunu olumlu yönde etkileyen çok iyi düşünülmüş bir sistem.

img_3200.jpg

img_3201.jpg

IMG_3522.jpg
Bizim traktör de shuttleli bende servise sormuştum oda plakaların içindeki hidrolik sayesinde kavramayi yapıyor demişti normal debriyajdan da daha uzun ömürlü olur demişti hatta tabi onu kullanıp göreceğiz...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Allah razı olsun, güzel sistemmiş metal sürtünme olmayınca daha rahat ve uzun ömürlü vites değişecek, çok olsa yağ eskiyince değişir o kadar...

O da kolay olur debriyaj balatası değişirken olduğu gibi şazıman ayrılmaz:D

Bu sistem bir nevi darbe emici Valtralarda 3 kademe powershift var. Haliyle geçişlerde sarsıntı oluyor. Ben debriyaja basıpta powershifte basıyorum. Bu sistem olunca daha yumuşak olur tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: ENES4422
Bizim traktör de shuttleli bende servise sormuştum oda plakaların içindeki hidrolik sayesinde kavramayi yapıyor demişti normal debriyajdan da daha uzun ömürlü olur demişti hatta tabi onu kullanıp göreceğiz...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Doğrudur shuttle sistemide yağlı. Sizinkinde powershifte basınca sarsıntı ne kadar oluyor? Debriyajı sert salsanda yumuşak mı kalkıyor traktör.
 

Doğrudur shuttle sistemide yağlı. Sizinkinde powershifte basınca sarsıntı ne kadar oluyor? Debriyajı sert salsanda yumuşak mı kalkıyor traktör.
Bizde sarsıntı çok az yok gibi birşey ben zaten takviye vitesleri hariç debriyaj kullanmıyorum shuttle kolundan kalkış yapıyorum birde shuttle nin ayarı var ordan ister hızlı ister yavaş kullanabiliyorsun yani tamamen sürücünün isteğine göre dizayn edilmiş...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSTAFA361
Tork konvertörden bahsediyorsunuz galiba otomotik vites araçlarda ve iş makinalarında bulunur yumuşak kalkış ve enerjik vites geçişkleri için bu yetmiyor ama şanzımanda yumuşatma selenoidine de ihtiyaç duyulmuştur...
 
  • Beğen
Tepkiler: ENES4422
Mustafa bey aradığınız bu olabilir mi acaba https://www.youtube.com/watch?v=YbyZqD1snIk[video=youtube;YbyZqD1snIk]https://www.youtube.com/watch?v=YbyZqD1snIk[/video]

Evet aradığım bu çok teşekkür ederim. Muhtemelen tork konvertörü anlatılan parça. Dediğiniz gibi daha sonra çıkan modellerde sistemde değişiklik yapılmış geçişler daha farklı ve yumuşak. Türkiye'de hiç görmedim bu donanıma sahip Valtra hissiyatı oldukça farklı olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci91
Bizde sarsıntı çok az yok gibi birşey ben zaten takviye vitesleri hariç debriyaj kullanmıyorum shuttle kolundan kalkış yapıyorum birde shuttle nin ayarı var ordan ister hızlı ister yavaş kullanabiliyorsun yani tamamen sürücünün isteğine göre dizayn edilmiş...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tabi ağır takımlarda yavaş kavrama gerekli. Sistem yumuşak çalışıyorsa uzun ömürlü de olur. Yağ çok önemli yanlız değişim saatlerini aksatmamaya özen gösterin.
 
Tabi ağır takımlarda yavaş kavrama gerekli. Sistem yumuşak çalışıyorsa uzun ömürlü de olur. Yağ çok önemli yanlız değişim saatlerini aksatmamaya özen gösterin.
Zaten yağ değişim sati kısa tutulmuş bizim diğer landini mekanik ti onda 1000 saatte sanzuman yağı değiyor du bunda 500 e dusurmusler birde bu sanzuman nin başka bir özelliği arkada ağır bi ekipman varsa ve toprağın içindeyse siz hızliya alsanız dahi buna izin vermiyor ve yavaş yavaş kalkıyor....

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Zaten yağ değişim sati kısa tutulmuş bizim diğer landini mekanik ti onda 1000 saatte sanzuman yağı değiyor du bunda 500 e dusurmusler birde bu sanzuman nin başka bir özelliği arkada ağır bi ekipman varsa ve toprağın içindeyse siz hızliya alsanız dahi buna izin vermiyor ve yavaş yavaş kalkıyor....

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İyi bir özellik diğer türlü çabuk hızlanmak için sistemi zorlayacak. Şöyle birşeyde var ama bu seferde yavaşlatıcı sisteme yük kalacak. Traktörü kaktırma ani darbeye maruz bırakma sistemi çok zorluyor.
 
İyi bir özellik diğer türlü çabuk hızlanmak için sistemi zorlayacak. Şöyle birşeyde var ama bu seferde yavaşlatıcı sisteme yük kalacak. Traktörü kaktırma ani darbeye maruz bırakma sistemi çok zorluyor.
Sanzuman ona kendi karar veriyor mesala cizel çekiyordum aniden durmam gerekti sonra tekrar kalkarken ben shuttle kolunu ileri konumuna aldım kendi kendine yavaş yavaş zorlanmadan kalktı orda benim eski motor olsa hemen kalkardı hem sanzuman a hemde motora anı yük bindirirdi sanzumanin bu huyunu baya sevdim mesala kuyruk milinde calisirken de aynı hemen çalışmıyor valfleri sırasıyla açıyor bu çalışma sistemi belki herkezin hoşuna gitmeye bilir zaman kaybı olarak nitelendirilebilir ama yarı otomatik sanzumanin uzun ömürlü olması için gayet güzel bir şey...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: ENES4422

Benzer Konular