Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

Biçerdövercilikte birazda olsa para kazanmak için mazot az yakan bir makina, kendi kullanımın ve kendi bakımın olursa biraz para bırakıyor. Yoksa bu devirde artık öyle eskisi gibi büyük meblâlar yok. CLAAS ' lar mazot konusunda Umut abinin de dediği gibi çok ideal makinalar. Birde sağlam makinalar olduğu için kolay kolay bakım istemiyorlar. Şöforde olmazsa para kazandırıyor. Öbür türlü zor yani. Koca yaz koçtur koştur en sonda bir hesaplıyorsun. Bunun için mi uğraştık diyor insan...:D
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

alipasalierkan link=topic=69832.msg796561#msg796561 date=1384807079' Alıntı:
Biçerdövercilikte birazda olsa para kazanmak için mazot az yakan bir makina, kendi kullanımın ve kendi bakımın olursa biraz para bırakıyor. Yoksa bu devirde artık öyle eskisi gibi büyük meblâlar yok. CLAAS ' lar mazot konusunda Umut abinin de dediği gibi çok ideal makinalar. Birde sağlam makinalar olduğu için kolay kolay bakım istemiyorlar. Şöforde olmazsa para kazandırıyor. Öbür türlü zor yani. Koca yaz koçtur koştur en sonda bir hesaplıyorsun. Bunun için mi uğraştık diyor insan...:D
kesinlikle mercedes motorun olması çok büyük avantaj ve sağlamlığı gerçekten mükemmel.birde kullanım kolaylığı.daha önce hiç biçer kullanmayan biri olarak bindim gittim biçtim geldim.derler ya çok sade makina tam claasa uygun bir söz.
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

alipasalierkan link=topic=69832.msg796561#msg796561 date=1384807079' Alıntı:
Biçerdövercilikte birazda olsa para kazanmak için mazot az yakan bir makina, kendi kullanımın ve kendi bakımın olursa biraz para bırakıyor. Yoksa bu devirde artık öyle eskisi gibi büyük meblâlar yok. CLAAS ' lar mazot konusunda Umut abinin de dediği gibi çok ideal makinalar. Birde sağlam makinalar olduğu için kolay kolay bakım istemiyorlar. Şöforde olmazsa para kazandırıyor. Öbür türlü zor yani. Koca yaz koçtur koştur en sonda bir hesaplıyorsun. Bunun için mi uğraştık diyor insan...:D

Bu Claas ' lara çevremdede olmaması sebebiyle bi türlü ısınamadım nebileyim itici geliyor :) bildim bileli hep sarı gördüm dededen babadan. çok eskiden kırmızı ve yeşil makinamız varmış ama onlara yetişemedim. Ama gende Claas merağım var yalan söylemeyim
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

dustero link=topic=69832.msg796572#msg796572 date=1384807593' Alıntı:
Bu Claas ' lara çevremdede olmaması sebebiyle bi türlü ısınamadım nebileyim itici geliyor :) bildim bileli hep sarı gördüm dededen babadan. çok eskiden kırmızı ve yeşil makinamız varmış ama onlara yetişemedim. Ama gende Claas merağım var yalan söylemeyim
biçerde benim gördüğüm kadarıyla en uç nokta claas.ve diğer makinalardaki uç markalar gibi az kişinin kullanmasını normal karşılıyorum.mesela fendt herkes tarafından en iyi traktör markası olarak biliniyor ama bırak köyümü çevremde 1kişide bile yok.
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

daha devletin açıkladıgı bir rakamdan biçtirmek nasip olmadı
bizim buralarda genelde bugday yüzde hesabı biçilir
ayçiçegi ve mısır gibi ürünler dönüm(dekar) hesabı biçilir
bugday biçim fiyatı %5 dir yani 100 teneke deposu olan bir biçer biçtigi her depodan 5 teneke alır
sadece bugdayı çok olanlar rekabet ortamında sıkı pazarlıkla bu rakamı %4e düşürürler
ayçiçegi 10liranın biraz üzerinde mısır 15 civarında
yalnız şunuda belirteyim bugdayda eski makinalar günde 100-120 dekar biçer tarlalar topluysa 150 dekar biçer
yeni makinalar ise günde 130-160 dekar yer biçer arazi topluysa 200 dekarı bulurlar
bugday dekar verimi kötü senelerde 250 ile 400kg arası olur
normal senelerde 400 ile 500 kg arası olur
iyi senelerde 500 ile 650 kg arası degişir
yani bizim buralar için günde 200 dekar üzeri biçim yapmak hayalden öteye gitmez :D
birkaç defa bizde niyetlendik 20-30binliralık bir makina alıp kendi yerlerimizi biçmeye ama sadece heveslendik :D
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

umutmalkoc link=topic=69832.msg796576#msg796576 date=1384807918' Alıntı:
biçerde benim gördüğüm kadarıyla en uç nokta claas.ve diğer makinalardaki uç markalar gibi az kişinin kullanmasını normal karşılıyorum.mesela fendt herkes tarafından en iyi traktör markası olarak biliniyor ama bırak köyümü çevremde 1kişide bile yok.

Fendt üstünde full teknolojisiyle geldiği için etrafta fazla yok bunun sebebi Kutlucan yoksa traktörün iyi olması değil yada iyiler az olcak diye bir kaide yok ona bakarsanız etrafta öyle çok Claas ta yok :) Fendt kendini firma olarak bir Maserati gibi görüyor yada bir Mercedes gibi görüyor Fendt ' in bir tane reklamı yok oyüzden Fendt çok ayrı bi boyut.. Ama biçerde uç noktayı tartışalım dersen onu tartışırız mesela benim merak ettiğim Tucano ' lar orta segmentte iyi bir makina neden piyasada fazla yok sarsaklı Lexion ' lar CX ten ucuzken insanlar neden gidip CX alma ihtiyacı duyuyor bunu mesela ben çok merak ediyorum bana sorucak olursan etrafımda örneği yok kıyas yapamıyorum sebebi bu peki diğer insanların ne gibi bi sebepleri var?
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

YAVUZ_13 link=topic=69832.msg796585#msg796585 date=1384808362' Alıntı:
daha devletin açıkladıgı bir rakamdan biçtirmek nasip olmadı
bizim buralarda genelde bugday yüzde hesabı biçilir
ayçiçegi ve mısır gibi ürünler dönüm(dekar) hesabı biçilir
bugday biçim fiyatı %5 dir yani 100 teneke deposu olan bir biçer biçtigi her depodan 5 teneke alır
sadece bugdayı çok olanlar rekabet ortamında sıkı pazarlıkla bu rakamı %4e düşürürler
ayçiçegi 10liranın biraz üzerinde mısır 15 civarında
yalnız şunuda belirteyim bugdayda eski makinalar günde 100-120 dekar biçer tarlalar topluysa 150 dekar biçer
yeni makinalar ise günde 130-160 dekar yer biçer arazi topluysa 200 dekarı bulurlar
bugday dekar verimi kötü senelerde 250 ile 400kg arası olur
normal senelerde 400 ile 500 kg arası olur
iyi senelerde 500 ile 650 kg arası degişir
yani bizim buralar için günde 200 dekar üzeri biçim yapmak hayalden öteye gitmez :D
birkaç defa bizde niyetlendik 20-30binliralık bir makina alıp kendi yerlerimizi biçmeye ama sadece heveslendik :D

abi size kesinlikle bir muhasebeci lazım :D
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

Claas ezelden beri biçerdöver firması.O yüzden bu işte bir numaralar.Öyle ki 70 ' li model hidrostatik makinaları var adamların.Renault ' un traktör fabrikasını satın alıp girdiler traktör işine asıl işleri biçerdöver yani.
 

Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

dustero link=topic=69832.msg796586#msg796586 date=1384808545' Alıntı:
Fendt üstünde full teknolojisiyle geldiği için etrafta fazla yok bunun sebebi Kutlucan yoksa traktörün iyi olması değil yada iyiler az olcak diye bir kaide yok ona bakarsanız etrafta öyle çok Claas ta yok :) Fendt kendini firma olarak bir Maserati gibi görüyor yada bir Mercedes gibi görüyor Fendt ' in bir tane reklamı yok oyüzden Fendt çok ayrı bi boyut.. Ama biçerde uç noktayı tartışalım dersen onu tartışırız mesela benim merak ettiğim Tucano ' lar orta segmentte iyi bir makina neden piyasada fazla yok sarsaklı Lexion ' lar CX ten ucuzken insanlar neden gidip CX alma ihtiyacı duyuyor bunu mesela ben çok merak ediyorum bana sorucak olursan etrafımda örneği yok kıyas yapamıyorum sebebi bu peki diğer insanların ne gibi bi sebepleri var?
tek geçerli sebebi yine benim gözlemlediğim.claas tamamıyla orijinal parçalarıyla çalışıyor.Yan sanayi mallarını üzerinde uyumlu şekilde çalıştırmıyor.nhlerde ise yan sanayi çok fazla kullanılıyor.bu avantajmı diyebilirsin bence avantaj çünkü hersene bir malzemeyi değiştirmektense 4-5senede bir değiştirmek bence daha avantajlı.şöyle bir örnek vereyim claas orijinal bıçaklarını geçen sene sıfır taktım bu sene aynı bıçaklarla biçim işini bitirdim.bu sene tc 56 kayhan ertuğrulun sıfır bıçaklarını taktıran abi ayçiçekte tekrardan sıfırladı.oysa benden daha az iş yaptı.
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

dustero link=topic=69832.msg796587#msg796587 date=1384808903' Alıntı:
abi size kesinlikle bir muhasebeci lazım :D
yok aslında çokda zor bir sistem degil biz alıştık arazi miktarımız fazla oldugu için vede herseozon tek bir biçerciyle çalıştıgımızdan biçerci hsada başlar hasat bitince toplam biçtigi bugday kaç depoysa eve gelir ona göre alır bugdayını gider yada son tarlada alır bugdayını gider
ama dedigin ggibi parça arazi biçipte farklı kişilerden de bugday biçtigi için biçerciler bir traktör bir römork bir tanede teneke ile biçer döverin peşinde biçr ücreti bugday toplarlar bazen yani ekndileri zorlanır bize pek sıkıntı olmaz :)
ayçiçegi ve mısırda zaten dönüm hesabı olunca iş bitiminde dönüm çarpı dönüm ücreti eşittir alacagı ücret :)
sadece tek fark buydayda oda gelenek olmuş bugdayı dönüm hesabı biçtirmiyoruz
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

Anıl Tiraki link=topic=69832.msg796588#msg796588 date=1384808937' Alıntı:
Claas ezelden beri biçerdöver firması.O yüzden bu işte bir numaralar.Öyle ki 70 ' li model hidrostatik makinaları var adamların.Renault ' un traktör fabrikasını satın alıp girdiler traktör işine asıl işleri biçerdöver yani.

Bir firmanın ezelden beri aynı işi yapması yada o sektörle başlaması uç nokta olmata yeterli değil bence. 1960 lara kadar Lamborghini dikiş makinesı ve Traktör üreticisiydi hikayeyi tam olarak hatırlamasamda Le Mans ' ı üstüste defalarca kazanmasına rağmen Lamborghini ' nin Ferrari otomobili üstündeki bir teknik ayrıntıyı daha ileri götürcek fikir vermesine Ferrari ' nin sen ne anlarsın otomobilden sen traktör üreticisisin demesi üzerine Lamborghini ' nin araba üretmeye başlayıp Le Mans ' ta Ferrariyi yendiği zaferi hatırlamak gerek.. kaldıki Lamborghini bugün dünyada en güçlü atmosterik arabayı üreten firmadır.. Kısacası neyle başladığınızın önemi yoktur nereye gittiğinizin önemi daha çoktur ikisini yanyana koymadan bence bilemeyiz..
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

umutmalkoc link=topic=69832.msg796589#msg796589 date=1384809126' Alıntı:
tek geçerli sebebi yine benim gözlemlediğim.claas tamamıyla orijinal parçalarıyla çalışıyor.Yan sanayi mallarını üzerinde uyumlu şekilde çalıştırmıyor.nhlerde ise yan sanayi çok fazla kullanılıyor.bu avantajmı diyebilirsin bence avantaj çünkü hersene bir malzemeyi değiştirmektense 4-5senede bir değiştirmek bence daha avantajlı.şöyle bir örnek vereyim claas orijinal bıçaklarını geçen sene sıfır taktım bu sene aynı bıçaklarla biçim işini bitirdim.bu sene tc 56 kayhan ertuğrulun sıfır bıçaklarını taktıran abi ayçiçekte tekrardan sıfırladı.oysa benden daha az iş yaptı.

Dediğiniz doğru yansanayisi mevcut ancak yan sanayininde en çok ne satılıyosa o ürüne yönelceğide bir gerçektir. keşke rekabet olsada yan sanayiye pazar payı olmasa. şahsen ben 2 sene bıçakları kullandığımı bilirim maksimum 2 senede bir şerit değiştiririz muhtemelen takılan yan sanayidir savunmuyorum servislerin yaptığıda hoş birşey değil sezonda 2 kere dane elevatör zincirini değiştirdim yerli zimaks mi ne ondan takmışlar bende dikkat etmedim hoş birşey değil ama NH bu yapıyor yani tekel onda olduğu için :) Almanları buyüzden seviyorum kral adamlar yamuk yok onlarda
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

dustero link=topic=69832.msg796600#msg796600 date=1384810501' Alıntı:
Dediğiniz doğru yansanayisi mevcut ancak yan sanayininde en çok ne satılıyosa o ürüne yönelceğide bir gerçektir. keşke rekabet olsada yan sanayiye pazar payı olmasa. şahsen ben 2 sene bıçakları kullandığımı bilirim maksimum 2 senede bir şerit değiştiririz muhtemelen takılan yan sanayidir savunmuyorum servislerin yaptığıda hoş birşey değil sezonda 2 kere dane elevatör zincirini değiştirdim yerli zimaks mi ne ondan takmışlar bende dikkat etmedim hoş birşey değil ama NH bu yapıyor yani tekel onda olduğu için :) Almanları buyüzden seviyorum kral adamlar yamuk yok onlarda
işte aynı noktadayız.almanların bütün makina alanlarında önde olmasının nedeni burada yatıyor.sitemizde nh biçer kullanıcılarının ilk söyleyeceği heryerde parçasını rahatça bulabilirsin oluyor ve bu bencede kaliteyi düşürüyor ve ustaya yazıyor.oysa belçikadan gelse orijinal parçalar daha doğru olmazmı.claas eskiden distribütörden dolayı fazla piyasaya açılamadı ama enka ile birlikte servis ve parça işini çözdüklerini düşünüyorum ve pazar payını artırdığınıda çevremde görüyorum.eskiden heryer sarıyken şimdi ortalık yeşillenmeye başladı :)
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

dustero link=topic=69832.msg796595#msg796595 date=1384810034' Alıntı:
Bir firmanın ezelden beri aynı işi yapması yada o sektörle başlaması uç nokta olmata yeterli değil bence. 1960 lara kadar Lamborghini dikiş makinesı ve Traktör üreticisiydi hikayeyi tam olarak hatırlamasamda Le Mans ' ı üstüste defalarca kazanmasına rağmen Lamborghini ' nin Ferrari otomobili üstündeki bir teknik ayrıntıyı daha ileri götürcek fikir vermesine Ferrari ' nin sen ne anlarsın otomobilden sen traktör üreticisisin demesi üzerine Lamborghini ' nin araba üretmeye başlayıp Le Mans ' ta Ferrariyi yendiği zaferi hatırlamak gerek.. kaldıki Lamborghini bugün dünyada en güçlü atmosterik arabayı üreten firmadır.. Kısacası neyle başladığınızın önemi yoktur nereye gittiğinizin önemi daha çoktur ikisini yanyana koymadan bence bilemeyiz..
Bence gayet yeterli.Claas her şeyiyle kendini kanıtlamış bir şirket.Claas dediğinde Claas biçerdöver çıkar karşına.New holland dediğinde Clayson çıkar karşına kısmen de Laverda.Köklü yani onu demek istiyorum.Kötüleme yapmıyorum.Şu an bütün üreticiler en iyi teknolojileri barındırıyor bünyesinde.Yani şu an hepsi eşit bir çizgide.Fakat ayrıntısına indiğinde farklar anlaşılıyor.Claas ' ta bu noktada koyuyor zaten farkını.Yanlış anlaşılmak istemem.Saygılar.
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

Anıl Tiraki link=topic=69832.msg796666#msg796666 date=1384813538' Alıntı:
Bence gayet yeterli.Claas her şeyiyle kendini kanıtlamış bir şirket.Claas dediğinde Claas biçerdöver çıkar karşına.New holland dediğinde Clayson çıkar karşına kısmen de Laverda.Köklü yani onu demek istiyorum.Kötüleme yapmıyorum.Şu an bütün üreticiler en iyi teknolojileri barındırıyor bünyesinde.Yani şu an hepsi eşit bir çizgide.Fakat ayrıntısına indiğinde farklar anlaşılıyor.Claas ' ta bu noktada koyuyor zaten farkını.Yanlış anlaşılmak istemem.Saygılar.

Claas dendiğindede benim aklıma ilk olarak silaj makinası, ot biçme makinası ve balya makinası geliyor. Clayson, New Holland ' ın yakın geçmişindeki tarihi bunun daha evveli var Sperry ve Bison. New Holland ' ın biçerdöver üretimi hernekadar 1950 yılına dayansada 1950yılında satın aldığı Claeys 1906 yılından beri Belçikada harman makinesi üreten bir firmadır. Bugün New Holland ' ın biçerdöver ana üretim merkezinin Belçikada olmasının sebebide budur. Claas ' ın ise ilk harman makinesi üretimi tarihi 1936dır. Kaldıki Claas ' ında üzerinde taşıdığı rotor teknolojisi 1975 yılında New Holland tarafından icat edilmiştir günümüze kadar hala kullanıldığına göre iyi bişey olsa gerek. mesele kendini kanıtlamaksa Guiness ' ten daha saydam bir kanıt olamaz diye düşünüyorum. bende yanlış anlaşılmak istemem saygılar.
 
Ynt: Devletin belirledği hasat biçim ücretini müşteri olarak nasıl buluyorsunuz ?

dustero link=topic=69832.msg796680#msg796680 date=1384816075' Alıntı:
Claas dendiğindede benim aklıma ilk olarak silaj makinası, ot biçme makinası ve balya makinası geliyor. Clayson, New Holland ' ın yakın geçmişindeki tarihi bunun daha evveli var Sperry ve Bison. New Holland ' ın biçerdöver üretimi hernekadar 1950 yılına dayansada 1950yılında satın aldığı Claeys 1906 yılından beri Belçikada harman makinesi üreten bir firmadır. Bugün New Holland ' ın biçerdöver ana üretim merkezinin Belçikada olmasının sebebide budur. Claas ' ın ise ilk harman makinesi üretimi tarihi 1936dır. Kaldıki Claas ' ında üzerinde taşıdığı rotor teknolojisi 1975 yılında New Holland tarafından icat edilmiştir günümüze kadar hala kullanıldığına göre iyi bişey olsa gerek. mesele kendini kanıtlamaksa Guiness ' ten daha saydam bir kanıt olamaz diye düşünüyorum. bende yanlış anlaşılmak istemem saygılar.
Kişisel yorumlara saygı duyarım ama Claas biçerdöverle özdeşleşmiştir.Claas ' ın ilk tahrikli biçerdöveri 1946 ' da Claeys ' in 1952 ' dir.Ayrıca şu an tüm biçerdöverlerde olan hidrostatiğin temeli 1971 Dominator ' de vardı.Bunlar düzeltmeler.Konuya dönecek olursak benim söylediğim şey ilk üretmek yahut daha önce kurulmak değil alanında uzmanlaşmaktan bahsediyorum.Örneğin;Henry Ford 1902 ' de otomobil fabrikasında ilk bant sistemini geliştirdiğinde her işçinin bir görevi vardı.Vida sıkmak , kapı takmak , bijon takmak vs.Bu şekilde herkes işininde uzman oluyordu sıfır hata ile çalışılıyordu.Demek istediğim böyle bir şey işte.Bu arada konu şu an aldı başını gitti. :)