erkunt 80.4 mü valtra 75 mi


Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

ersanakyai link=topic=45616.msg431858#msg431858 date=1312746072' Alıntı:
ZF marka olması ile övünülen ve şanzıman diye kastedilen şey; 16+8 vitesli, hidrolik kaldırıcılı gövdedir, 3 farklı markanın kullanıldığı ön dingile şanzıman denmez, adı üstünde onun adı ön dingildir. Şimdiye kadar da hiç tüm ön dingilin ZF marka olduğu konusunda bir iddiamız olmadı. 2003ten bu yana 4WD traktör üretilmeye başlandığı andan itibaren carraro ve zf olarak 2 marka ön dingil ile üretime başlanıldı. Baban traktörü 5 yıl önce almış olsaydı belki bu kez de ön dingili carraro marka olacaktı, kim bilir. Carraro ön dingili şu an kullanmayan marka yok, masseyden mccormicke kadar birçük markada carraro ön dingil var. Son 2 yıldır da yine üretim adetlerinin artması nedeniyle 2 markaya ek olarak Dana marka ön dingiller de kullanılmaya başlandı. Dana markası da John Deere tarafından kullanılmakta. Şimdi senin traktöründe John Deere ile aynı ön dingil kullanılıyor, bunun için mi kandırıldığını düşünüyorsun? Bunun için mi beni yalancılıkla suçladın.

Az önce bir far için demediğini bırakmazken, bir mesaj sonra far falan önemli değil diyorsun? Hayırdır, benimle bir alıp veremediğin mi var?

Far konusunda da, ön dingil konusunda da bu forumda kimseye yanlış bilgi vermedim şimdiye kadar. Aksini iddia eden önce ispat etsin, sonra böyle ulu orta yalancılık gibi ağır ithamlarla yorumlar yapsın.

kardeşim bu sözlerin banaysa ben sene suçlamadım ve ben 28 yıllık kamyon şöförüyüm.hiç yoksa bir makine mühendisi kadar bilgim var.dana marka şanzumanın kalitesinide gayet iyi biliyorum ford cargo 2520 lerin çagu dana şanzumandır şanzumanı saglam markanın elbette ön aksıda saglamdır.benim sna kızdıgım konu halk bu forum sitesinde senden bilgi istiyor sen o adamları azarlıyorsun uyy-*s uyy-*s
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

Mustafa Bey,

Bütün otomotiv sektörü böyledir, tümosanın kabinlerini de yarış yapıyor. Tekerleri petlas, farı farba, cobo veya her ne marka ise. Ön dingili carraro ve hema. 12+12 vitesli modellerinin tamamının şanjımanı carraro. Şimdi tümosanın erkunttan ne farkı var bu konuda?

Bir traktör üreticisi firma, kabin üretimi konusunda bütün alt yapısı hazır olan yerli firmalar varken neden bu yatırımı tekrar yapmak zorunda kalsın, tasarımını kabin imalatçısına verir, kabincisinden bitmiş kabin alır, kullanır. Dünyada kendi kabinini kendisi imal eden traktör imalatçısı olduğunu samıyorum, varsa bile sayıları 1-2yi geçmez.

Diğer saydığın parçalarda da aynı durum geçerli. Lastik, far, koltuk. Eğer traktör üreticileri bunları da kendisi üretecek olsaydı, bu saydığın markalar kime satış yapacaktı?

Bu arada koltuklar grammer değil, pilot marka kullanılmakta. Erkunt, ZF markası adı altında şanzımanını kendi fabrikasından kendisi üretiyor. Döküm parçalar Erkunt tarafından dökülmekte, dişliler ise yine yerli dişli üreticilerimizden temin ediliyor.

Bu arada Erkuntun kabinleri de hem Yarış ' tan, hem de Hisarlar ' dan temin ediliyor, bunun nedeni de yine üretim adetlerinin sorunsuz karşılanabilmesi. 70e ve 80e serisi modellerinin kabinleri hisarlar marka. Belki birazdan bir arkadaş çıkar da benim traktörün kabini yarış marka değil diyerek serzenişte bulunabilir, ben peşin peşin söyleyeyim.


mustafagursacli link=topic=45616.msg431856#msg431856 date=1312745763' Alıntı:
bakın tamamen öğrenme amaçlı soruyorum kesinlikle kimse kızmasın ve ne olur bilgilendirin

Şanzumanı zf ;farları cobo; tekerler petlas; kabir yarıs ; koltuk grammer Erkunt bunun neresini kendi yapıyor ....

o zman phantomda Türk malı olmuyormu ?

lütfen affedin tamemen öğrenmek için soruyorum ....
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

Bilgi istiyorsunuz, ben de elimden geldiğince hatasız, eksiksiz bildiğim doğruları size söylüyorum, ama bu tavır nedir bir türlü anlamış değilim. Motorunun gücünü yanlış biliyordun, söyledim. Ben Arge bölümünde çalışan bir makine mühendisiyim. Sen istediğine inanmakta özgürsün, benim dediğime inanmayabilirsin ama kalkıp da diplomama laf söyleyemezsin. Aşağıda traktörünün teknik detay broşürü var, motor gücü olarak karşısında ne yazdığını al kendin bak:

http://www.erkunttraktor.com.tr/resimler/urunler/servet80_4_1.pdf

Sana traktörünün 85 beygir olduğunu söyleyenler sana bunu nasıl ispat edecekler?


aksoylar link=topic=45616.msg431857#msg431857 date=1312746013' Alıntı:
kardeşim sen erkuntun hangi bölümünde çalıyorsun.burda daha bugün erkuntun 2tane plaket verdigi servis benim motora bakmaya geldi o 85 diyor.akıl var mantık var sana diplomayı kim verdi.adam 4.4 silindir hajmine 76hp güç yaptırabilirmi.sonra orda öyle konuşuyorsun sana bir soru sorcam benim 80.4 ün ön aksı ne marka?
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

Sen haklısın hocam, doğrudur, ben yanlış biliyormuşum. Mübarek ramazan akşamı fazla uzatmaya gerek yok.



aksoylar link=topic=45616.msg431862#msg431862 date=1312747354' Alıntı:
kardeş bende sana 5 li 14 no pullukla sulu arazide çifte girip kaç hp oldugunu göstecegim.bizim burda normal 75 80 hp 4x4 trakörlere 4lü 12 14 nop ulluk takarlar.
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

Sayın Ersan Bey;

Traktör yapmak evde kek yapma işine benzemezki kaldıki evdeki kek bile 100 de 100 yerli sermaye ile yapılmıyor ..... şimdi bir firmanın gereksiz bir parça için üretim hattı kurması zaten akla mantığa aykırı...... Gerek güç gerekse şekil olarak gerçekten çağ atladığınızda ayrı bir gerçek ......Ancak şu şatış politikasını Erkunt ' un değiştirmesi lazım ...... şimdi ben ilk yprumlarımda bir firmanın vites topuzuna kadar kendi malı olduğunu yazmıştım bu tamemn teşbihi istiareydi ...önemli olan şazumandır motordur dişlileridir onun kendisinin imalatçısı olduğu idi .....Türk halkı fakir bir halk bize yapılan traktörün farı a malı olmuş şanzumanı c malı olmuş o önemli değil kaliteli olsun arza çıkarmasın uzun ömürlü olsun yeter Erkunt ' tanda beklentimiz odur ..ayrıca Tümosan ı ele almışsınız ki Tümosan sizden 5 adım önde bu sektöre girdi Fiat lisansı onu bu kadar ilgi çektiren değilmi sizin firmanız sipesifik bir marka ve belkide şu an o firmayla aynı değilse ya bi adım önde ya bi adım arkada ama 5 adımlık farkı kapatmış ....demek istediğim bize üretilen mal kaliteli olmalı zira yenisini almaya ömrümüz de gücümüzde yetmeyebilir ....4 liradan mazot alıyor 0.5 liradan buğday satıyoruz.....
ersanakyai link=topic=45616.msg431860#msg431860 date=1312746705' Alıntı:
Mustafa Bey,

Bütün otomotiv sektörü böyledir, tümosanın kabinlerini de yarış yapıyor. Tekerleri petlas, farı farba, cobo veya her ne marka ise. Ön dingili carraro ve hema. 12+12 vitesli modellerinin tamamının şansımanı carraro. Şimdi tümosanın erkunttan ne farkı var bu konuda?

Bir traktör üreticisi firma, kabin üretimi konusunda bütün alt yapısı hazır olan yerli firmalar varken neden bu yatırımı tekrar yapmak zorunda kalsın, tasarımını kabin imalatçısına verir, kabincisinden bitmiş kabin alır, kullanır. Dünyada kendi kabinini kendisi imal eden traktör imalatçısı olduğunu samıyorum, varsa bile sayıları 1-2yi geçmez.

Diğer saydığın parçalarda da aynı durum geçerli. Lastik, far, koltuk. Eğer traktör üreticileri bunları da kendisi üretecek olsaydı, bu saydığın markalar kime satış yapacaktı?

Bu arada koltuklar grammer değil, pilot marka kullanılmakta. Erkunt, ZF markası adı altında şanzımanını kendi fabrikasından kendisi üretiyor. Döküm parçalar Erkunt tarafından dökülmekte, dişliler ise yine yerli dişli üreticilerimizden temin ediliyor.

Bu arada Erkuntun kabinleri de hem Yarış ' tan, hem de Hisarlar ' dan temin ediliyor, bunun nedeni de yine üretim adetlerinin sorunsunz karşılanabilmesi. 70e ve 80e serisi modellerinin kabinleri hisarlar marka. Belki birazdan bir arkadaş çıkar da benim traktörün kabini yarış marka değil diyerek serzenişte bulunabilir, ben peşin peşin söyleyeyim.
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

kardeşim benim almanyada çalışan kuzenimin eşi çekostavakyada zetorun fabrikasında teknisyen olarak 2 yıl çalıştı.ön aks hariç bütün aksamı üretebilecek kapasitede makineler var bunu çekostavaklar yapıyorda koskoca türk milleti neden yapamıyor.
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

Erkunt, ZF markası adı altında şanzımanını kendi fabrikasından kendisi üretiyor. Döküm parçalar Erkunt tarafından dökülmekte, dişliler ise yine yerli dişli üreticilerimizden temin ediliyor.
Ersan bey arka tarafı kendiniz imal ediyormusunuz oluyor şimdi?
zf firmasıyla baglantı nasıl.. lisans adı altındamı oluyor..
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

bu iki marka arasında seçim yapsam erkuntu seçerdim erkunt kendini geliştiriyor ve kaliteyi artırıyor ancak hala ithal mf jd nh lerin yanında çok düşük fakat fiyat onlara göre pahalı erkuntun pazar payının giderek artacağına inanıyorum yerli ithal konusunda ise bir makina sırf yerli olduğu için alınmaz erkuntu birisi eleştirdiğinde bazı kişiler neredeyse sen vatan hainisin diyor bu bir saçmalık erkunt yerli sermaye veya üretim oluşuyla değil kalitesiyle ön plana çıkmalı zaten kabul etmeliyiz ki yabancılar bu işleri bizden daha iyi yapıyor(tüm yabancı firmalar değil) bizde bunlardan yararlanmalıyız o kaliteyi yakalayınca elbette yerli mal kullanılsın ama önce kaliteyi yakalamak gerekir erkunt bu anlamda çıtayı giderek yükseltiyor ancak tekrar söylüyorum özellikle ithal mf lere bir kere binince kalite ve teknoloji farkı açığa çıkıyor erkunt yerli yabancı tartışmasını bırakıp bu açığı azaltarak kapatmaya çalışmalı
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

Evet, motordan arka tekerleklere doğru olan bütün bölümü kendisi yapıyor, ürettiği hidrolik kaldırıcıları da yurtdışına, ZF ' e satıyor.

SmhGwz link=topic=45616.msg431889#msg431889 date=1312750775' Alıntı:
Ersan bey arka tarafı kendiniz imal ediyormusunuz oluyor şimdi?
zf firmasıyla baglantı nasıl.. lisans adı altındamı oluyor..
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

mustafagursacli link=topic=45616.msg431856#msg431856 date=1312745763' Alıntı:
bakın tamamen öğrenme amaçlı soruyorum kesinlikle kimse kızmasın ve ne olur bilgilendirin

Şanzumanı zf ;farları cobo; tekerler petlas; kabir yarıs ; koltuk grammer Erkunt bunun neresini kendi yapıyor ....

o zman phantomda Türk malı olmuyormu ?

lütfen affedin tamemen öğrenmek için soruyorum ....
türk montaj deriz phantoma çelik montaj erkunt ta parça topluyo avrupadan ve türkiyedende parça var.birazı tür malı birazı türk montaj diyebiliriz
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

benim bildigim şanzuman dişlileri olan büyüklügüne gore motora güc veren bişey. peki on şanzumana neden ön dingil diyorsunuz onun içinde dişli falan yokmu bas baya ön şanzuman. biz zf on şanzuman la dana on şanzumanı kıyaslayınca zf ön şanzumanın daha iyi oldugunu goruyoruz en azından omru fazla olacagıda belli. bakım yapılabilcek yerleri var fakat dana şanzumanda gresorluk falan yok ve pullukta olsun deneyin rolantide çift çekerde zor çeker motor pullukta bi dana ön şanzuman la deneyin bi zf ön şanzumanla ikisinide çift çekere alıp bırakın hangisi daha fazla direnç gosterecek o zaman demek istedigimi anlarsını ok-*-s ok-*-s muhendissindir tmm bişey demiyorum benden bilgilisinizde onada bişey demiyorum ama milleti kandırıyorsunuz bunu açık açık söylerim..
ersanakyai link=topic=45616.msg431858#msg431858 date=1312746072' Alıntı:
ZF marka olması ile övünülen ve şanzıman diye kastedilen şey; 16+8 vitesli, hidrolik kaldırıcılı gövdedir, 3 farklı markanın kullanıldığı ön dingile şanzıman denmez, adı üstünde onun adı ön dingildir. Şimdiye kadar da hiç tüm ön dingilin ZF marka olduğu konusunda bir iddiamız olmadı. 2003ten bu yana 4WD traktör üretilmeye başlandığı andan itibaren carraro ve zf olarak 2 marka ön dingil ile üretime başlanıldı. Baban traktörü 5 yıl önce almış olsaydı belki bu kez de ön dingili carraro marka olacaktı, kim bilir. Carraro ön dingili şu an kullanmayan marka yok, masseyden mccormicke kadar birçük markada carraro ön dingil var. Son 2 yıldır da yine üretim adetlerinin artması nedeniyle 2 markaya ek olarak Dana marka ön dingiller de kullanılmaya başlandı. Dana markası da John Deere tarafından kullanılmakta. Şimdi senin traktöründe John Deere ile aynı ön dingil kullanılıyor, bunun için mi kandırıldığını düşünüyorsun? Bunun için mi beni yalancılıkla suçladın.

Az önce bir far için demediğini bırakmazken, bir mesaj sonra far falan önemli değil diyorsun? Hayırdır, benimle bir alıp veremediğin mi var?

Far konusunda da, ön dingil konusunda da bu forumda kimseye yanlış bilgi vermedim şimdiye kadar. Aksini iddia eden önce ispat etsin, sonra böyle ulu orta yalancılık gibi ağır ithamlarla yorumlar yapsın.
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

Bundan sonra kimseyi kandırmam merak etme, herkes kendi bildiğini okuyor zaten.

Buraya yazı yazmakla kazandığım hiç birşey yoktu, belki başkalarına birşeyler katabilirim diyordum, ama en sonunda sizlere göre sahtekar olduk çıktık. Şu foruma harcadığım zamanı daha yararlı işlerde harcayabilirmişim, bir tek buna yanarım.

Bundan sonra forumda tek kelime yazımı görmeyeceksin, şimdiye kadar forumda kandırdığım, kırdığım herkesten de özür dilerim.


cazgin0020 link=topic=45616.msg431919#msg431919 date=1312783076' Alıntı:
benim bildigim şanzuman dişlileri olan büyüklügüne gore motora güc veren bişey. peki on şanzumana neden ön dingil diyorsunuz onun içinde dişli falan yokmu bas baya ön şanzuman. biz zf on şanzuman la dana on şanzumanı kıyaslayınca zf ön şanzumanın daha iyi oldugunu goruyoruz en azından omru fazla olacagıda belli. bakım yapılabilcek yerleri var fakat dana şanzumanda gresorluk falan yok ve pullukta olsun deneyin rolantide çift çekerde zor çeker motor pullukta bi dana ön şanzuman la deneyin bi zf ön şanzumanla ikisinide çift çekere alıp bırakın hangisi daha fazla direnç gosterecek o zaman demek istedigimi anlarsını ok-*-s ok-*-s muhendissindir tmm bişey demiyorum benden bilgilisinizde onada bişey demiyorum ama milleti kandırıyorsunuz bunu açık açık söylerim..
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

hergün erkuntla ilgili yeni bişey ögreniyoruz desenize tşker ersan bey bizi bilgilendirdiğiniz için
ve
sabah motora bi bindim 'kontagı açtım debreuyaja basar basmaz hemen çalıştı , 3 gün önce falan servisteydi el gazı değişimi için tersmi taktı bilmiyorum..'
önceden kontaga basarsın debreyaja basar marşa basrsın şimdi direk debreyaja basınca kendi marşa asıyor aradık servsi elektrikçile gelip bakacak sözde.. belki babam 2 geceidr öyle bayla baglıyor.. debreyaja her bastıgında marşa basıyor..
hadi hayırlısı ;)

[eed oldu kontakta sorun warmış şimdlik ayarladılar yenisin istiyoruz.. ] :)
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

SmhGwz link=topic=45616.msg431925#msg431925 date=1312787899' Alıntı:
hergün erkuntla ilgili yeni bişey ögreniyoruz desenize tşker ersan bey bizi bilgilendirdiğiniz için
ve
sabah motora bi bindim 'kontagı açtım debreuyaja basar basmaz hemen çalıştı , 3 gün önce falan servisteydi el gazı değişimi için tersmi taktı bilmiyorum..'
önceden kontaga basarsın debreyaja basar marşa basrsın şimdi direk debreyaja basınca kendi marşa asıyor aradık servsi elektrikçile gelip bakacak sözde.. belki babam 2 geceidr öyle bayla baglıyor.. debreyaja her bastıgında marşa basıyor..
hadi hayırlısı ;)

[eed oldu kontakta sorun warmış şimdlik ayarladılar yenisin istiyoruz.. ] :)
semih kardeş kontaklarıda adi marka takıyolar benim motor da kaç kez tutukluluk yaptı ben kullanmadıgım halde amcamlarınki sorun verdi değişti sitede wanted üyeli ahmet var onun kontak arıza verdi birkaç kez de onlar değiştirdi yani kaliyeli bişey taktırın garantiyi boşverip derim uğraşmıcaksanız ve motoru oyle kullanmazsanız ii olur bence her debriajda oluyosa marş dinamosunu bozar derler. ufak problem büyük problem açar. erkunt u olupta kontoktan şikayeti olmayan olmaz buna eminim erkuntu tek kurtaran çekişi diger motorlardan güzel ve yakıtı normal yüksek deil emsallerinden.
 
Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

cazgin0020 link=topic=45616.msg431983#msg431983 date=1312806826' Alıntı:
semih kardeş kontaklarıda adi marka takıyolar benim motor da kaç kez tutukluluk yaptı ben kullanmadıgım halde amcamlarınki sorun verdi değişti sitede wanted üyeli ahmet var onun kontak arıza verdi birkaç kez de onlar değiştirdi yani kaliyeli bişey taktırın garantiyi boşverip derim uğraşmıcaksanız ve motoru oyle kullanmazsanız ii olur bence her debriajda oluyosa marş dinamosunu bozar derler. ufak problem büyük problem açar. erkunt u olupta kontoktan şikayeti olmayan olmaz buna eminim erkuntu tek kurtaran çekişi diger motorlardan güzel ve yakıtı normal yüksek deil emsallerinden.
:) yaptılar şimdlik normal çalışıyor ama yenisi istedip gelşince onu takacak..
 

Ynt: erkunt 80.4 mü valtra 75 mi

aksoylar link=topic=45616.msg431857#msg431857 date=1312746013' Alıntı:
kardeşim sen erkuntun hangi bölümünde çalıyorsun.burda daha bugün erkuntun 2tane plaket verdigi servis benim motora bakmaya geldi o 85 diyor.akıl var mantık var sana diplomayı kim verdi.adam 4.4 silindir hajmine 76hp güç yaptırabilirmi.sonra orda öyle konuşuyorsun sana bir soru sorcam benim 80.4 ün ön aksı ne marka?

Ben işinize karışmıyayımda LandiniPowerfarm 75 de de aynı motor kullanılıyordu.4.4 lt 4 silidir Perkins 75 hp güce sahipti yani yaptırılabiliyor satın alan firmanın isteğine bağlı.
 

Benzer Konular