Mısır ve pancar arazisi için çeki gücünün az gelebileceği gayet anlaşılıyor.
Angara traktörü.
Kumsal zeminde çalışacak gibi duruyor.
Motor anma gücü 2200 rpm de bulunuyor, max devir 2500 rpm den fazla değildir, sanırım.
Deuthz motor tork eğrisi 1600-1800 rpm arası sabit nitelik taşıyor, 1. motor yük dengeleme devri 1800 rpm'dir , 2. motor yük dengeleme devri 2200 rpm ' dir.
Motorun en az yakıt bölgesi , ön kepçe çalışması düşünülerek 1600-2000 rpm arasına konumlanıyor.
Az yakıt tüketelim diye 1600 rpm daha çok tercih ediliyor fakat motor çalışmasının sağlıklı olabilmesi için 1800 rpm de kullanım tavsiye ederim.
Tarladan çıkışta yapılan işe karşı tüketimde değişim olmayacaktır.
Egzozun ucu çalışma lambasının önünü kapatıyor , ışıkların çapraza konumlandırılması olmamış.
Hidrolik sistem gayet kullanışlı görünüyor.
Vitesler afedersiniz sopa gibi duruyor , şöyle şık 25 cm boyunda eski 110 modeldeki gibi olabilirdi.
Ön farlar biraz JD esintisi var, yan aynalar küçük kalmış.
Motorda DOC ve SCR ile emisyon düzenlenmiş, yeterlidir.
Sıra başı dönüşlerde ekipmanı, tiller,diskaro gibi aletlerde vites düşmeden motor toplayabilir mi?
CNH, Dynamic Command^8 şanzıman 24*24 ve tarla kademesi 4-12 km/h hıza sahiptir.
Kademede 8 vites powershift kullanılabiliyor, güç kesintisi olmaz.
El debriyajlı modellerde güç kesintisi oluyor, çalışmayı yavaşlatır , fazla tavsiye edilmez.
Kuru tarımda 32*32 şanzımanın sürüngen ve süper sürüngen kademe genelde kullanılmaz.
Tarla ve yol viteslerini 3 e bölen 24*24 full powershift , ara kademesi de hidrolik geçişli bir şanzıman kullanışlı olur.
Opsiyonel olarakta 36*36 şanzıman seçeneklere konulabilir.
NH TR6 modelde 4. vites süper sürüngen kademede 4,5 m dik rotovatörle 2000 rpm motor devrinde çalışma yapılıyor, kuyruk miline güç aktarımı daha iyi olur fakat ekipman maliyetli olduğundan ve yol güvenliği için 3,5 mt ekipmanla daha seri viteslerde çalışılıyor.
Binaenaleyh süper sürüngen kademe opsiyonel nitelik olmalıdır.
Buçuk vites araları yakın olursa vites geçişleri daha sarsıntısız olacaktır.
Traktörün genel hızını 35 km/h olarak kabul edebiliriz, en az yakıt noktası 2200 rpm üstü yakıt bir miktar artma eğilimi verebilir.
Kullanan arkadaşların deneyimlerini bekleriz.