Erkunt kuvvet 130 (mahindra 9110p modeli)


Bildiğiniz gibi bir süre önce Erkunt traktör firması Hindistanda mahindra firmasına satılmıştı Erkuntun yeni modeli kuvvet 130 da Hindistan tarzı tasarımıyla dikkat çekmişti. Mahindra firmasına ait olan 9110 p modeliyle dış görünüş ve kabin olarak çok benzer olan yeni erkunt hakkındaki görüşleriniz neler?
Aşağıya iki ürününde fotoğrafini birakyorum acaba sadece kaput ve kabin tasarımımı aynı yoksa motor ve şanzumanlarida mi yorum siz değerli çiftçi abilerimizin.
images%20(19).jpeg
hqdefault.jpg
 
Erkunt zaten yerli değildi motor şanjıman ithal toplama bir traktör şu an yerli diyebileceğimiz Tümosan var
Bu saatten sonra eski kasaya dönülmez artık satış olmazsa mahindra çekilir yada kendi adı altında Türkiye de satış yapar Erkunt ta Fordlar gibi eski modelleri ile alınır satılır
 
  • Beğen
Tepkiler: wallace22
Erkunt zaten yerli değildi motor şanjıman ithal toplama bir traktör şu an yerli diyebileceğimiz Tümosan var
Bu saatten sonra eski kasaya dönülmez artık satış olmazsa mahindra çekilir yada kendi adı altında Türkiye de satış yapar Erkunt ta Fordlar gibi eski modelleri ile alınır satılır
Tam anlamıyla yerli olmadığıni biliyorum fakat buraya öyle yazmak istemedim tümosanda bazı modellerde cararo on diferansiyel kullaniyo. Bence Erkuntun en son çıkardığı kasa tarasarimi çok güzeldi tasarım değişmeden kuvvet 130 a ön hidrolik ve pto takılarak piyasaya sürülseydi satışı olurdu diye düşünüyorum bu şekilde pek talep olacağını sanmıyorum
 
Mısır ve pancar arazisi için çeki gücünün az gelebileceği gayet anlaşılıyor.
Angara traktörü. :) Kumsal zeminde çalışacak gibi duruyor.
Motor anma gücü 2200 rpm de bulunuyor, max devir 2500 rpm den fazla değildir, sanırım.
Deuthz motor tork eğrisi 1600-1800 rpm arası sabit nitelik taşıyor, 1. motor yük dengeleme devri 1800 rpm'dir , 2. motor yük dengeleme devri 2200 rpm ' dir.
Motorun en az yakıt bölgesi , ön kepçe çalışması düşünülerek 1600-2000 rpm arasına konumlanıyor.
Az yakıt tüketelim diye 1600 rpm daha çok tercih ediliyor fakat motor çalışmasının sağlıklı olabilmesi için 1800 rpm de kullanım tavsiye ederim.
Tarladan çıkışta yapılan işe karşı tüketimde değişim olmayacaktır.
Egzozun ucu çalışma lambasının önünü kapatıyor , ışıkların çapraza konumlandırılması olmamış.
Hidrolik sistem gayet kullanışlı görünüyor.
Vitesler afedersiniz sopa gibi duruyor , şöyle şık 25 cm boyunda eski 110 modeldeki gibi olabilirdi.
Ön farlar biraz JD esintisi var, yan aynalar küçük kalmış.
Motorda DOC ve SCR ile emisyon düzenlenmiş, yeterlidir.
Sıra başı dönüşlerde ekipmanı, tiller,diskaro gibi aletlerde vites düşmeden motor toplayabilir mi?
CNH, Dynamic Command^8 şanzıman 24*24 ve tarla kademesi 4-12 km/h hıza sahiptir.
Kademede 8 vites powershift kullanılabiliyor, güç kesintisi olmaz.
El debriyajlı modellerde güç kesintisi oluyor, çalışmayı yavaşlatır , fazla tavsiye edilmez.
Kuru tarımda 32*32 şanzımanın sürüngen ve süper sürüngen kademe genelde kullanılmaz.
Tarla ve yol viteslerini 3 e bölen 24*24 full powershift , ara kademesi de hidrolik geçişli bir şanzıman kullanışlı olur.
Opsiyonel olarakta 36*36 şanzıman seçeneklere konulabilir.
NH TR6 modelde 4. vites süper sürüngen kademede 4,5 m dik rotovatörle 2000 rpm motor devrinde çalışma yapılıyor, kuyruk miline güç aktarımı daha iyi olur fakat ekipman maliyetli olduğundan ve yol güvenliği için 3,5 mt ekipmanla daha seri viteslerde çalışılıyor.
Binaenaleyh süper sürüngen kademe opsiyonel nitelik olmalıdır.
Buçuk vites araları yakın olursa vites geçişleri daha sarsıntısız olacaktır.
Traktörün genel hızını 35 km/h olarak kabul edebiliriz, en az yakıt noktası 2200 rpm üstü yakıt bir miktar artma eğilimi verebilir.
Kullanan arkadaşların deneyimlerini bekleriz.
 
yorumlar için teşekkürler...
Traktör aslında hindistan üretimi değil mahindra üretimi değil erkunt gibi satın aldığı bir şirketin ürünü.
9125p ile kuvvetin motorları aynı değil burada ona deutz tcd 3.6 motor takıldı.
mahindra hindistan üretimi traktörler max 60 hp geçmiyor yani 90 hp bir mahinra görürsek bilin ki hindistan değil şirket sahipliği oraya ait.
 
  • Beğen
Tepkiler: HarunAkgn7468
yorumlar için teşekkürler...
Traktör aslında hindistan üretimi değil mahindra üretimi değil erkunt gibi satın aldığı bir şirketin ürünü.
9125p ile kuvvetin motorları aynı değil burada ona deutz tcd 3.6 motor takıldı.
mahindra hindistan üretimi traktörler max 60 hp geçmiyor yani 90 hp bir mahinra görürsek bilin ki hindistan değil şirket sahipliği oraya ait.
Ercan abi sen Erkunt a baya yakınsin yani ilgilisin öyle diyim peki neden kendine özgü tasarımla yani normal bildiğimiz Erkuntun kasası ile değilde bize daha uzak gelen çizgilere sahip bi tasarımla piyasaya sürüldü şuan 125 hasret çıktı çok güzel duruyo ama 130 kuvvetin ne kasası güzel nede içi pek hoş durmuyo.
 
Son düzenleme:
Ercan abi sen Erkunt a baya yakınsin yani ilgilisin öyle diyim peki neden kendine özgü tasarımla yani normal bildiğimiz Erkuntun kasası ile değilde bize daha uzak gelen çizgilere sahip bi tasarımla piyasaya sürüldü şuan 125 hasret çıktı çok güzel duruyo ama 130 kuvvetin ne kasası güzel nede içi pek hoş durmuyo.

Aslında açık olan şu.
Erkunt bugün tasarım ve alt yapı olarak 130 HP sınıfında üretime sahip değil.
Ve açığı kapatmak için mahindra şirketi başka bir ürünü bura getirip motorunu birkaç yerini buraya özgü uyarlayıp açık kapatıldı.
Daha önce olduğu gibi 2006-2007 gibi kudret 100 vardı Linder 100 o zaman da 100lük erkunt üretim alt yapısı yoktu ve onunla açık kapandı 2012 yılında 90-100-110 Erkunt tasarımı ve çizgileri ile yeni halini aldı.
Bu 130 HP aynı olur ama biraz zaman geçmeli tabiki ve tasarım vs uzun zaman gerektiren meseleler.
 
Aslında açık olan şu.
Erkunt bugün tasarım ve alt yapı olarak 130 HP sınıfında üretime sahip değil.
Ve açığı kapatmak için mahindra şirketi başka bir ürünü bura getirip motorunu birkaç yerini buraya özgü uyarlayıp açık kapatıldı.
Daha önce olduğu gibi 2006-2007 gibi kudret 100 vardı Linder 100 o zaman da 100lük erkunt üretim alt yapısı yoktu ve onunla açık kapandı 2012 yılında 90-100-110 Erkunt tasarımı ve çizgileri ile yeni halini aldı.
Bu 130 HP aynı olur ama biraz zaman geçmeli tabiki ve tasarım vs uzun zaman gerektiren meseleler.
İnşallah sağlam ürünler çıkar burda bi abimiz 58 erkunt aldı 2 3 defa debriyaj teli koptu 2 defa akü bitirdi traktörden garip bi ses geliyo kayış sesi gibi çekişinde sıkıntı yok ama daha yeni traktör yani 600 700 saatte ancadir.
 
yorumlar için teşekkürler...
Traktör aslında hindistan üretimi değil mahindra üretimi değil erkunt gibi satın aldığı bir şirketin ürünü.
9125p ile kuvvetin motorları aynı değil burada ona deutz tcd 3.6 motor takıldı.
mahindra hindistan üretimi traktörler max 60 hp geçmiyor yani 90 hp bir mahinra görürsek bilin ki hindistan değil şirket sahipliği oraya ait.
Mahindranın Erkunt gibi satın aldığı bu şirket Koreli bir şirketmi acaba?
 

Benzer Konular