Genel Kültür Bilgisi, Çok Önemli Değil.

04.04.2010
1,705
654
Eskişehir

Aslında konu içeriği buraya uygun değil, farkındayım. Ama çiftçilik dışı bölümü galiba hala düzenleme nedeniyle kapalı. Bu sebeple buraya yazıyorum kusura bakmayın.

Forumda mazot kullanan yok denecek kadar az bu sebeple pek ilgilenilmiyor. Bende genel kültür bilgisi olsun diye haberi şuraya bırakayım.

https://www.google.com.tr/amp/www.n...9sxmMjBS0w?client=ms-android-a1-longcheer-rev
 
Az önce işe gelirken okudum. Mazotun daha da pahalı olmasını savunan biriyim. Neden, yolda onlarca araba. Trafik tıklım tıklım, herkes arabasına atlayıp ise gidiyor. Toplu taşıma kültürü sıfır, kültür demisken. Her arabada bir kelle yazık günah.
Diğer bir yandan zamlar geldikçe Allahtan traktörün depoyu fullemistim diye seviniyorum. Çiftçi ya da akaryakıt ile işini yürüten kişilere özel uygulama şart. Dönüme 3 kuruş destek vermekle olmuyor bu işler.
 
Az önce işe gelirken okudum. Mazotun daha da pahalı olmasını savunan biriyim. Neden, yolda onlarca araba. Trafik tıklım tıklım, herkes arabasına atlayıp ise gidiyor. Toplu taşıma kültürü sıfır, kültür demisken. Her arabada bir kelle yazık günah.
Diğer bir yandan zamlar geldikçe Allahtan traktörün depoyu fullemistim diye seviniyorum. Çiftçi ya da akaryakıt ile işini yürüten kişilere özel uygulama şart. Dönüme 3 kuruş destek vermekle olmuyor bu işler.
. Dünyada trafik yoğunluğu ile ilgili bilimsel çalişmalar yapılmış, Sadece bireysel araçla trafiğe çıkanlarda hata olmadığı , toplu taşımanın özendirici ve rahat hale getirilmesi fikrine varmışlar. Otomobille 5km yolu otobüsle 15km balik istifi şekilde parası olan gitmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: ramazan01
. Dünyada trafik yoğunluğu ile ilgili bilimsel çalişmalar yapılmış, Sadece bireysel araçla trafiğe çıkanlarda hata olmadığı , toplu taşımanın özendirici ve rahat hale getirilmesi fikrine varmışlar. Otomobille 5km yolu otobüsle 15km balik istifi şekilde parası olan gitmez.
Bizim kuruma hemen her yerden servis var, inanır mısın çoğu boş geliyor. Araba ile gelince afedersiniz kendini bir halt sanıyor. İstisnalar da mevcut tabiki, toplu taşımanın bir yerlere gelebilmesi için çok uğraş lazım. Katılıyorum.
 
Az önce işe gelirken okudum. Mazotun daha da pahalı olmasını savunan biriyim. Neden, yolda onlarca araba. Trafik tıklım tıklım, herkes arabasına atlayıp ise gidiyor. Toplu taşıma kültürü sıfır, kültür demisken. Her arabada bir kelle yazık günah.
Diğer bir yandan zamlar geldikçe Allahtan traktörün depoyu fullemistim diye seviniyorum. Çiftçi ya da akaryakıt ile işini yürüten kişilere özel uygulama şart. Dönüme 3 kuruş destek vermekle olmuyor bu işler.
Neden pahalasın ki ? Hangi şehirde oturuyorsunuz bilmiyorum ama büyük şehirlerde metro,otobüs,tramvay ve aklınıza gelebilicek her şey kalabalık ve dolu yani bildiğiniz üst üste gidiyorsunuz. Bunu sadece belli saatlerde falan değil hemen hemen her saat diliminde yaşıyoruz.

Trafiğin çözümü akaryakıta fahiş fiyatlar çekip insanları caydırmaya çalışmak olmamalı böyle bi zihniyet yapısının işlediği nadir ülkelerdeniz.
Bunun yerine yan yollar ile ana yollar üstündeki bağlantı noktaları desteklenmeli böylece insanların hepsini belli veya tek yola bağlamak yerine fazlaca tercih seçeneği açılmalı.

Yani marifet belli yollar açıp yol yaptık demek değil onu destekliyecek geleceğe yatırım gibi olucak yollar yapmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: ramazan01
Neden pahalasın ki ? Hangi şehirde oturuyorsunuz bilmiyorum ama büyük şehirlerde metro,otobüs,tramvay ve aklınıza gelebilicek her şey kalabalık ve dolu yani bildiğiniz üst üste gidiyorsunuz. Bunu sadece belli saatlerde falan değil hemen hemen her saat diliminde yaşıyoruz.

Trafiğin çözümü akaryakıta fahiş fiyatlar çekip insanları caydırmaya çalışmak olmamalı böyle bi zihniyet yapısının işlediği nadir ülkelerdeniz.
Bunun yerine yan yollar ile ana yollar üstündeki bağlantı noktaları desteklenmeli böylece insanların hepsini belli veya tek yola bağlamak yerine fazlaca tercih seçeneği açılmalı.

Yani marifet belli yollar açıp yol yaptık demek değil onu destekliyecek geleceğe yatırım gibi olucak yollar yapmak.

Devletin arazisine gece kondu yapıp seçimlerde bedavadan arsa sahibi olan insanların zihniyeti değişmedikçe hiçbir şey değiştiremezsiniz, işte bu da bizim kültürümüzle, kültürsüzlüğümüzle alakalı. Bedavadan arsa, tarla sahibi olan insanların mülkünken para vererek , kamulaştırma yaparak , bedel ödeyerek yol yapamıyoruz. Şehir içinde bir ana arter açmak için kaç bina yıkmak gerekiyor. O binalar için ödenecek, bedel ne? Muhtemelen inşaat masrafının 10 katı kadar da kamulaştırma bedeli çıkacak. Söz meclisten dışarı ,kendi kültürsüzlüğümüzü görmezden gelmeyelim. Siyasi iğneleme ile bir yere varamayız. Büyükşehirlerde yolu ve altyapısı olmaksızın dikilen yüzlerce bina var. Müteahhit sensin, benim. Arsa sahibi senin akraban benim akrabam. Belediye ha keza yine bizden. Bunu devleti ya da gelmiş geçmiş iktidarları suçlayarak çözemeyiz. Önce kendimizden başlamalı. Önce protesto etme kültürü geliştirmeliyiz, protesto ederken ağzımıza çalınan bir parmak bal için susmamalıyız. Belediye imara açmış, müteahhit gelmiş apart. dikecek arsa sahibi benim. Bir blok bana bir blok sana diyince bu arsaya iki blok sığmaz diyebildiğimiz zaman daha samimi oluruz.

Enerji iletim hattı yapıyoruz, izinsiz bir şekilde altına gelip ev dikiyor. Daha sonra bu hattı ne zaman kaldıracaksiniz, bize zararı var, her tarafımız radyasyon falan filan.. Adamın tek derdi hat kaldırıldıktan sonra ucube bir ya da iki adet kat daha çıkmak. Sen diyorsun ki adamın evini yıkıp yol yapalım. Adam sen yolunu da telini de al git diyor. Geçmiş zamanda yapılan hatalar ise aynen devam ediyor, hiçbir şekilde ders çıkarmıyoruz; çünkü rant var, para var.
 
Tebrik ederim, çok doğru bi noktayi yakalamişsin. Yöneticiler sen, ben, akraba, komşu vb. Kanunlar da ona göre, kanunu uygulayan veya uygulamayan yöneticiler uzaylı değil. Protesto kültürümüz eksik. İşin özü lafa gelince yalanı kimse sevmiyor.
 

Benzer Konular