Hattat 398

Stage 5 yani son seriden alacaksanız bundan sonra yeni bir tercih yapılana dek FPT ( Iveco) motor kullanıyor ve pek tecrübe edilmemiş bir konsept olduğu için doğru bir tespit yapamam ancak önceki serilerde İngiliz Perkins motor kullanılıyordu. Iveco motor Tümosan Newholland Fiat traktörlerin tercih ettiği motor olduğu için bahsedilen markalarda uyum sorunu yaşanmadı fakat Hattat'ın diğer bileşenleri ile arasında nasıl bir uyum sağlayacak bunu ancak deneyimleyen çifçiler bilebilir. Önceki serilerde kullanılan motor Massey Ferguson'un motoru olduğu için sonraki serlerde kullanılan motor ise ülkemizde pek çok marka tarafından kullanılan motor olduğu için arıza ve bakım konusunda her iki motor seçeneği de tercihinize göre uygun. Ancak Perkins artık yeni sistemlere uygun motor üretemediği için son seri Hattat tercih etmeniz bence daha isabetli olacaktır.
 
Stage 5 yani son seriden alacaksanız bundan sonra yeni bir tercih yapılana dek FPT ( İveco) motor kullanıyor ve pek tecrübe edilmemiş bir konsept olduğu için doğru bir tespit yapamam ancak önceki serilerde İngiliz Perkins motor kullanılıyordu. İveco motor Tümosan Newholland Fiat traktörlerin tercih ettiği motor olduğu için bahsedilen markalarda uyum sorunu yaşanmadı fakat Hattat'ın diğer bileşenleri ile arasında nasıl bir uyum sağlayacak bunu ancak deneyimleyen çiftçiler bilebilir. Önceki serilerde kullanılan motor Massey Ferguson' un motoru olduğu için sonraki serlerde kullanılan motor ise ülkemizde pek çok marka tarafından kullanılan motor olduğu için arıza ve bakım konusunda her iki motor seçeneği de tercihinize göre uygun. Ancak Perkins artık yeni sistemlere uygun motor üretemediği için son seri Hattat tercih etmeniz bence daha isabetli olacaktır.
Yeni kullanılan motorun zamanlama kayıpları ve haritası hakkında bilgi sahibi olursak , yürüyen(motor, şanzıman uyumu), kuyruk mili , ön kepçe kullanımı , toprak işleme gibi konularda bilgi verebiliriz.
 
''Perkins Euro 5 standartlarını karşılayacak motor veremediği için FPT motor kullandık'' diyor Hattat yetkilisi.
Euro 3A lar ise, yasalar izin verdiği sürece üretilecekmiş.
Hattat işi çok ilerletti. Valtra ile arkadaşlığı teknik olarak çok şeyler kazandırmış.Döküm,hidrolik,dişli üretimleri de olduğundan Hattat basit bir toplama traktörün çok ilerisine geçti.
240'a bile, çift çeker, turbo intercooler common rail FPT motor, 12+12 shuttle şanzıman koydu.
 
''Perkins Euro 5 standartlarını karşılayacak motor veremediği için FPT motor kullandık'' diyor Hattat yetkilisi.
Euro 3A lar ise, yasalar izin verdiği sürece üretilecekmiş.
Hattat işi çok ilerletti. Valtra ile arkadaşlığı teknik olarak çok şeyler kazandırmış.Döküm,hidrolik,dişli üretimleri de olduğundan Hattat basit bir toplama traktörün çok ilerisine geçti.
240'a bile, çift çeker, turbo intercooler common rail FPT motor, 12+12 shuttle şanzıman koydu.
Zaten Erkunt ve hattatta kullanılan Euro4 3.4 litrelik motor Iveco tabanlı mekanik parçalar bire bir aynı sadece yakıt ve egsoz sistemi Iveco Bosch Perkins Delphi kullanıyor.
Bence bu motorlar deutzdan üstün çünkü komşunun Deutz motor Erkunt sürekli sensör vs. sebebiyle tarlada kalıyordu sonunda sattı kurtuldu. Deutz motor işletme, parça maliyeti olarak çok yüksek. Perkins ve Iveco daha uygun. Erkunt ve başak Deutz motor teşvik etmekle yanlış yaptı.

Perkins yeni 904 j serisi euro 5 diye biliyorum ama 3.6 lt olanı 120 strok Deutz , sisu karakteri var. Bu motor Türkiyede iş makinalarında kullanıyor . Lindner ve Massey ucuz Avrupa serileri kullanıyor. Iveco 3.6 lt olanı ise 110 strok 3.4 lt olanın piston büyük hâli.
 
Son düzenleme:
''Perkins Euro 5 standartlarını karşılayacak motor veremediği için FPT motor kullandık'' diyor Hattat yetkilisi.
Euro 3A lar ise, yasalar izin verdiği sürece üretilecekmiş.
Hattat işi çok ilerletti. Valtra ile arkadaşlığı teknik olarak çok şeyler kazandırmış. Döküm, hidrolik, dişli üretimleri de olduğundan Hattat basit bir toplama traktörün çok ilerisine geçti.
240'a bile, çift çeker, turbo intercooler Common rail FPT motor, 12+12 shuttle şanzıman koydu.
1300-1400 rpm max tork , 2000-2300 rpm sabit güç aralığı.
Euro 5 normlarını 904j-e36ta serisi motorlar sağlıyor.
1500 rpm max tork tepesi , 2000-2400 rpm , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri var.
55-100 kw motor gücü aralığı bulunuyor.
Zamanlama kayıplarının 500 rpm olması ( 2000 rpm den 1500 rpm devire vites düşülür.) vitesli traktörler için gayette uygundur. İstenirse 2 veya 3 bölücülü powershift vites uygulanabilir.
FPT 90 kw, Perkins 100 kw güç ihtiyaçlarını karşılıyor.


Zaten Erkunt ve hattatta kullanılan Euro4 3.4 litrelik motor Iveco tabanlı mekanik parçalar bire bir aynı sadece yakıt ve egzoz sistemi Iveco Bosch Perkins Delphi kullanıyor.
Bence bu motorlar deutzdan üstün çünkü komşunun Deutz motor Erkunt sürekli sensör vs. sebebiyle tarlada kalıyordu sonunda sattı kurtuldu. Deutz motor işletme, parça maliyeti olarak çok yüksek. Perkins ve Iveco daha uygun. Erkunt ve başak Deutz motor teşvik etmekle yanlış yaptı.
Perkins yeni 904 j serisi euro 5 diye biliyorum ama 3.6 lt olanı 120 strok Deutz , sisu karakteri var. Bu motor Türkiye'de iş makinalarında kullanıyor . Lindner ve Massey ucuz Avrupa serileri kullanıyor. Iveco 3.6 lt olanı ise 110 strok 3.4 lt olanın piston büyük hâli.
Perkins 3.4 lt lik euro4 motor FPT 3.4 lt lik euro4 motorla karakteristik olarak tıpatıp aynıdır.
Erkunt 3.6 lt lik Deuthz euro4 motor , 1400-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı vardı.
Perkins 1104d-44ta motorda ise 1100-1500 rpm sabit tork aralığı , 2200-2300 rpm sabit güç aralığı var.
Sürücü , devir konumları değiştiği için gazlama tepkileri değişecektir.
Perkins 904j serisi Euro5 motorun Agco-Sisu motorla uzaktan yakından benzerliği bulunmuyor.
MF 5713S , 1500 rpm max tork tepesi , 2000 rpm max güç tepesi şeklinde bir motor haritası var.
Başak 2105 serideki 2.9 lt lik 4 silindir Euro5 motorda ise
1600 rpm max tork tepesi , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri var.

"Erkunt ve başak Deutz motor teşvik etmekle yanlış yaptı." sözünüze katılmıyoruz.
Erkunt , Steyr şanzımanlı Ferguson olarak görülür.
12*4 şanzıman motorla yürüyen olarak uyuşmaz.
1400 rpm max tork , 2200 rpm max güç devri olan motorda 800 rpm aralıklı vitesler 400 rpm aralıklı buçuk vitesler 800 rpm zamanlama kayıplı motor için uyumlu sayılır.
Başak , Mercedes motor karakterinin ne olduğunu daha çözememiş olduğundan ,
deneme yanılma yöntemiyle ilerlemeye çalışıyor.
Mercedes motor , 2075 klasik kasa hâlâ rağbet görüyor, diyor.
1600 rpm max tork devri , 2200-2400 rpm sabit güç aralığı kullanan motorla uyumlu karakteristikte motor modellerine yönelim görmüyoruz.
Fendt 942 nin motor haritası Steyr ile çok yakın sayılabilir.
1100 - 1900 rpm sabit tork aralığı , 2000-2400 rpm sabit güç aralığı devirleri.
Eski traktörlerde Fiat, Same, Landini arasında kalite anlamında çok fark görmüyoruz.

Deuthz motorda 60*60 3 bölücülü şanzıman var,
Hidrolik ön kepçe kullanımlarında
1300 rpm 30 lt/dk ,
1600 rpm 65 lt/dk ,
2000 rpm 60 lt/dk ,
hidrolik debisi olduğundan 2000 rpm den 1800 rpm veya 1600 rpm devire düşmelerde ,
motor, şanzıman ve hidrolikler uyumlu olarak çalışıyor.
Eski nesil motorların 1200-1600 rpm sabit tork aralığı olduğundan vites değiştirmeler düşük devirlerde rahat yapılıyor.
1800-2000 rpm gazlayan şoför için hiçbir sorun yoktur.
TTV , kademesiz şanzıman kullanıldığında ise motorun devrinden zaten şikayet olamaz.
Elimizde çoğu zaman stabile yakın bir motor gücü bulundurmak gerekecektir.
Biçerdöveri 2400 rpm tam gaz ve güçle süreriz.
Zaten hidrolik basınçlar , soğutma sistemi, yakıt sistemi , son gazla sürmeye ayarlıdır.
Yeni nesillerde artık 2000 rpm max güç tepesi devriyle sürülecek olanlar var ama harmanlama işleri için 400 rpm sabit güç aralığı devirleri görmediğimizden mekanik aksama etkileri olur diye çekinmiyor da değiliz.

Piston kolu uzayınca motorun huyu çok mu değişiyor.
Ford kısa strokuyla (piston boyu) 2100 rpm de az yakarken Fiat uzun strokuyla 2200 rpm de az yakıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: FEBRUCCİNİ
1300-1400 rpm max tork , 2000-2300 rpm sabit güç aralığı.
Euro 5 normlarını 904j-e36ta serisi motorlar sağlıyor.
1500 rpm max tork tepesi , 2000-2400 rpm , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri var.
55-100 kw motor gücü aralığı bulunuyor.
Zamanlama kayıplarının 500 rpm olması ( 2000 rpm den 1500 rpm devire vites düşülür.) vitesli traktörler için gayette uygundur. İstenirse 2 veya 3 bölücülü powershift vites uygulanabilir.
FPT 90 kw, Perkins 100 kw güç ihtiyaçlarını karşılıyor.



Perkins 3.4 lt lik euro4 motor FPT 3.4 lt lik euro4 motorla karakteristik olarak tıpatıp aynıdır.
Erkunt 3.6 lt lik Deuthz euro4 motor , 1400-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı vardı.
Perkins 1104d-44ta motorda ise 1100-1500 rpm sabit tork aralığı , 2200-2300 rpm sabit güç aralığı var.
Sürücü , devir konumları değiştiği için gazlama tepkileri değişecektir.
Perkins 904j serisi Euro5 motorun Agco-Sisu motorla uzaktan yakından benzerliği bulunmuyor.
MF 5713S , 1500 rpm max tork tepesi , 2000 rpm max güç tepesi şeklinde bir motor haritası var.
Başak 2105 serideki 2.9 lt lik 4 silindir Euro5 motorda ise
1600 rpm max tork tepesi , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri var.

"Erkunt ve başak Deutz motor teşvik etmekle yanlış yaptı." sözünüze katılmıyoruz.
Erkunt , Steyr şanzımanlı Ferguson olarak görülür.
12*4 şanzıman motorla yürüyen olarak uyuşmaz.
1400 rpm max tork , 2200 rpm max güç devri olan motorda 800 rpm aralıklı vitesler 400 rpm aralıklı buçuk vitesler 800 rpm zamanlama kayıplı motor için uyumlu sayılır.
Başak , Mercedes motor karakterinin ne olduğunu daha çözememiş olduğundan ,
deneme yanılma yöntemiyle ilerlemeye çalışıyor.
Mercedes motor , 2075 klasik kasa hâlâ rağbet görüyor, diyor.
1600 rpm max tork devri , 2200-2400 rpm sabit güç aralığı kullanan motorla uyumlu karakteristikte motor modellerine yönelim görmüyoruz.
Fendt 942 nin motor haritası Steyr ile çok yakın sayılabilir.
1100 - 1900 rpm sabit tork aralığı , 2000-2400 rpm sabit güç aralığı devirleri.
Eski traktörlerde Fiat, Same, Landini arasında kalite anlamında çok fark görmüyoruz.

Deuthz motorda 60*60 3 bölücülü şanzıman var,
Hidrolik ön kepçe kullanımlarında
1300 rpm 30 lt/dk ,
1600 rpm 65 lt/dk ,
2000 rpm 60 lt/dk ,
hidrolik debisi olduğundan 2000 rpm den 1800 rpm veya 1600 rpm devire düşmelerde ,
motor, şanzıman ve hidrolikler uyumlu olarak çalışıyor.
Eski nesil motorların 1200-1600 rpm sabit tork aralığı olduğundan vites değiştirmeler düşük devirlerde rahat yapılıyor.
1800-2000 rpm gazlayan şoför için hiçbir sorun yoktur.
TTV , kademesiz şanzıman kullanıldığında ise motorun devrinden zaten şikayet olamaz.
Elimizde çoğu zaman stabile yakın bir motor gücü bulundurmak gerekecektir.
Biçerdöveri 2400 rpm tam gaz ve güçle süreriz.
Zaten hidrolik basınçlar , soğutma sistemi, yakıt sistemi , son gazla sürmeye ayarlıdır.
Yeni nesillerde artık 2000 rpm max güç tepesi devriyle sürülecek olanlar var ama harmanlama işleri için 400 rpm sabit güç aralığı devirleri görmediğimizden mekanik aksama etkileri olur diye çekinmiyor da değiliz.

Piston kolu uzayınca motorun huyu çok mu değişiyor.
Ford kısa strokuyla (piston boyu) 2100 rpm de az yakarken Fiat uzun strokuyla 2200 rpm de az yakıyor.
Peki lindner neden perkins motor ve zf şanzıman kullanıyor aslında Erkunt çakma lindner değil mi
 
  • Beğen
Tepkiler: Süller14

Benzer Konular