Enjektör delik sayıları aynı mı,
Motorların volan ağırlıkları aynı mı,
Turbo basınçları aynı mı,
Motor haritasını net gösteren grafik var mı,
F5A E9454 kodlu motorun haritasında ,
1500 rpm max tork tepesi ,
1550 rpm tork, güç eğrisi kesişim devri,
1600 rpm max güç tepesi,
2600 rpm güç eğrisi sonu görünüyor.
F5 seri motorlarda ,
1300 rpm max tork ve güç , 2550 rpm güç sonu , tork güç eğrisi kesişim devri 1250 rpm,
Tork güç eğrisi kesişim devri 1700 rpm v.s. şekillerde ,
6 çeşit farklı motor haritası bulunuyor.
Bahçe serisi traktör motorlarında uzun devir boyunca sadice traktörü vitesle idare etmek için 1250-2550 rpm devir aralığında güç kontrolü bulunuyor.
Motorun güç eğrisi hafif yumuşayan şekilde dizayn yapılıyor.
Meyve kasaları taşımak için yapılmış bir dizayn tercihidir.
Ağır bir vitese takalım , gazla gazla hızlan ve yavaşla , vitesle oynama.
Nakliye işinde de aynı usul kullanılır.
Steyr 768 i , seri 3. vitese takıp tarla yolunda gitmek gibi diyebiliriz.
Böyle motorlarda son devire kadar motora devir çevirttirilebilir, yakıtı aşırı arttırmaz.
Mercedes motor yapısından kaynaklanıyor.
Toprak işlemede, pullukta ise tuhaf hissiyat Fiat motor gibi 1900-2300 rpm aralığı motor gücü hissedilmiyor.
Tiller, tırmık, kaz ayağı gibi aletler yüzeysel çalıştığından gazla devam.
Pullukta zor alandan kaçışta motor gücü 2200 rpm devirlerde ikiye katlamaz.
Motorun kompresyon yumuşaklığı yüklü gidişler için normal sayılır,
2000 rpm devirlerde tatlı rampa inişlerde yumuşak küsme yapar,
Kompresyonu yüksek modellerden bir alt vites kullanmak gerekebilir.
Kompresyonun hissedildiği vitesle yokuş inmek iyi olur.