Çiftçinin ucuz olduğu için tercih ettiği kırsal motorin yeni yılda tarihe karışıyor. AB'ye uyum için yapılan değişikliğin kaçak motorini arttırmasından endişeleniliyor.
Çiftçi ve kamyoncuların düşük motorinliye göre ucuz olduğu için tercih ettiği kırsal motorin tarihe karışıyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Avrupa Birliği’ne uyum kapsamında 1 Ocak 2011’den itibaren 1 milyon litresinde 1000 litre kükürt bulunan kırsal motorinin üretim ve ithalatını yasaklıyor. EPDK 4 yıllık geçiş dönemi belirlerken yasağın ardından kırsal motorinde kaçağın artabileceği belirtiliyor. Ayrıca hükümetin yüksek maliyet nedeniyle çiftçiye yeni bir destek paketi hazırlayıp hazırlamayacağı henüz belirsiz.
Kırsal motorinin litresi 2.96 lira, motorin ise 3.12 liradan satılıyor. Kırsal motorinin litresindeki Özel Tüketim Vergisi 1,2345, motorinde ise 1,3045 lira. Litrede 7 kuruş olan bu fark, KDV etkisiyle birleşince 8.26 kuruşa ulaşıyor. Dolayısıyla pompada 10 kuruş civarında olan farkın 8.3 kuruşu vergilerden kaynaklanıyor.
EPDK’nın 9 Kasım’da Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğine göre akaryakıt ana dağıtım şirketleri 15 Şubat 2011’e kadar depolarındaki kırsal motorini tüketecek. 1 Nisan itibarıyla da bayiler istasyonlardaki tankları temizleyerek bu tür motorin satışını sonlandıracak. Bu tarihten itibaren istasyonlarda Eurodizel (düşük kükürtlü) satışı başlayacak.
ÖTV desteği gelebilir
Geçen yıl Türkiye’de satılan 14 milyon ton motorinin 10 milyon tonluk bölümünü kırsal motorin oluşturdu. Bunun yaklaşık 1 milyonluk bölümü de tarım sektöründe tüketiliyor. Çiftçinin kırsal motorine geçişte mağdur olmaması için Özel Tüketim Vergisi iadesi gibi desteklerin yapılması bekleniyor. Ancak Maliye Bakanlığı Gelirler Genel Müdürlüğü’nün şimdilik bu konuda bir çalışması bulunmuyor. Çiftçilere Özel Tüketim Vergisi desteği sağlanması halinde yıllık maliyetin 100 milyon liraya ulaşacağı tahmin ediliyor
Çiftçi ve kamyoncuların düşük motorinliye göre ucuz olduğu için tercih ettiği kırsal motorin tarihe karışıyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Avrupa Birliği’ne uyum kapsamında 1 Ocak 2011’den itibaren 1 milyon litresinde 1000 litre kükürt bulunan kırsal motorinin üretim ve ithalatını yasaklıyor. EPDK 4 yıllık geçiş dönemi belirlerken yasağın ardından kırsal motorinde kaçağın artabileceği belirtiliyor. Ayrıca hükümetin yüksek maliyet nedeniyle çiftçiye yeni bir destek paketi hazırlayıp hazırlamayacağı henüz belirsiz.
Kırsal motorinin litresi 2.96 lira, motorin ise 3.12 liradan satılıyor. Kırsal motorinin litresindeki Özel Tüketim Vergisi 1,2345, motorinde ise 1,3045 lira. Litrede 7 kuruş olan bu fark, KDV etkisiyle birleşince 8.26 kuruşa ulaşıyor. Dolayısıyla pompada 10 kuruş civarında olan farkın 8.3 kuruşu vergilerden kaynaklanıyor.
EPDK’nın 9 Kasım’da Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğine göre akaryakıt ana dağıtım şirketleri 15 Şubat 2011’e kadar depolarındaki kırsal motorini tüketecek. 1 Nisan itibarıyla da bayiler istasyonlardaki tankları temizleyerek bu tür motorin satışını sonlandıracak. Bu tarihten itibaren istasyonlarda Eurodizel (düşük kükürtlü) satışı başlayacak.
ÖTV desteği gelebilir
Geçen yıl Türkiye’de satılan 14 milyon ton motorinin 10 milyon tonluk bölümünü kırsal motorin oluşturdu. Bunun yaklaşık 1 milyonluk bölümü de tarım sektöründe tüketiliyor. Çiftçinin kırsal motorine geçişte mağdur olmaması için Özel Tüketim Vergisi iadesi gibi desteklerin yapılması bekleniyor. Ancak Maliye Bakanlığı Gelirler Genel Müdürlüğü’nün şimdilik bu konuda bir çalışması bulunmuyor. Çiftçilere Özel Tüketim Vergisi desteği sağlanması halinde yıllık maliyetin 100 milyon liraya ulaşacağı tahmin ediliyor