kısmet 55 yakıt testi

Ynt: kısmet 55 yakıt testi

firari11 link=topic=30669.msg259681#msg259681 date=1268049815' Alıntı:
ali abimizin cewabı yeterli sanırım!

firari11 evet yeterli.. zaten ali abiden benim dedigime paralel şeyler söylüyor.. bu cevap sana verilmiş dikkat edersen..
yanlız sorumun cevabını sen vereceksin :'ustana sor bakalım rölantide çalışmasının nasıl bi zararı var merak ettim açıklaması nedir acaba..?? '
buna cevap alamadım daha..




ali bey, gayet güzel açıklamıssınız fakat sana şu konuda katılmıyorum.. düşük devirde yaglama problemi olmaz diye düşünüyorum. çünkü yag akışkan bi sıvıdır bildigimiz üzre sonucta hızlı hareketlerde yaglanma tam zamanında olmaya bilir.. dogal olaraka yuksek devirde tam bi yaglanma herzaman olmaya bilir buda aşınmayı dogurur .. örnegin yuksek devirli traktörler çok daha erkn revizyona gelir.. etrafımızdaki taksilere bakarakta anlayabiliriz bunu taksilerde kullanılan motor yuksek devirli dizeldir ve taksilerin ömru 2-3 yılda doluyor traktörü 20 yıl kullanıyorsun.. herzaman düşük devir de (traktörün bogulmasını kast etmiyorum rahat calıştıgı düşük devirler) daha iyi bi yaglamanın olacagı kanısındayım.. yuksek devirde kullanılan yagın akışkanlıgına göre tam yaglama herzaman yapamaya bilir.. misal traktör yeni çalıştırıldıgında yaglama tam olmadıgı için gaz verilmeden 4-5 dakka çalıştırıyoruz..eger yaglama gaz verilerek yapılsaydı ozaman çalıştırır çalıştırmaz tam gaza yuklenilirdi .. belli bi sure rölantide çalıştırılarak yagın ısınmasını ve akışkanlıgının artması sağlanırki daha iyi yaglama yapsın soguk yagın akışkanlıgı azdır.... ayrıca 1400 devir öyle çok düşük bi devirde degildir.. maximum 2300 deviri buluyor zaten

perkins in muhendisleri 1400 devir en verimli devridir diye test etmiş artık motoru tasarlayan adam yaglamasını saglıgını da düşünmüştür..

torkun maksimum olduğu devir , turbonun sağlıklı birşekilde maksimum basıncı elde ettiği devirdir


motorcu link=topic=30669.msg259710#msg259710 date=1268058713' Alıntı:
hiç hızlı gitmezki motor bayılır.........

hayır arkadasım üsttede acıklamıştım erkuntların maximum torku 14gaz da zaten .. hıza gelince bi sürü vites secenegi var pullukta 8 tane ayrı vitesle calışabilirsin.. bu acıdan hız konusunda problem olmaz.. diger traktörler gibi 2-3 vites arasında sınırlı kalmıyorsun.. 1 vitesten daha hızlı pulluk vitesi olmuyor diger traktörtlerde servetteyse 3-4 tane daha hızlı vites secenegi var.. dogal olaraka diger traktörlerde gaz basarak hızlanıyorsun ama erkuntta buna gereke yok rahat cekiyorsa vites yukseltim hızlanabilirsin.. yakıt ekonomisini en cok şanzuman etkiler..
rölantide bile çekiyor 14 gazda bogulmaz merak etmeyin ben kullanıyorum 14 gaz cok bile geliyor..12 gazla bile sürdügüm duz tarlaları.. çok rahat çalışıyor motor zorlanmıyor.. ama erkuntu tumosanla ve fiatla karıştırmayın yada mf ile onların max torkları verdigi vites aralıkları daha yuksek ve vites secenegi iş için daha az.. dolayısıyla gaza yuklenip yakıt yakıyorsunuz.. işte bu alışkanlıgı unutamayan erkunt kullanıcılarıda bastıkca basıyor ve sonra erkunt cok yaktı diyor.. önce traktörü dogru kullanmayı ögrenmek gerek.. yuksek torklu düşük devirli bi motoru var..
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

Arkadslar 3 gundur tarla suruyordum pc basına ancak oturabıldım yukardakı vıdeoyu ızledım sımdı gelelım yorumuma belkı ıcınızde bılen vardır benım motor mf 285s 97 model orjınal kabınlı su an tam 6380 saatte yemın bıllah edrımkı motoru bır kez bıle acılmadı mazot pompası bırkez bıle ayarlanmadı sadece enjektorlere 2 yıl once bakım yaptırdım o kadar mototumu en agır sartlarda kullanırım kısacası anlayacagınız gozum gıbı bakar ıse gelıncede anasını sey edene kadar zorlayarak calıstırırım ama bır gue bır gunde benı yolda koymadı ısımıde yarım burakmadı canı nasıl ısteyen varsa oyle yorumlasın tam tarıhı soyluyorum sıze 05/03/2010 ile 07/03/2010 trıhlerı arası 3 gun tarla surdum toprak normal tavında (benım evle tarla arası 28 kılometre gıdısgelıs) yolda yaktıgım da dahıl olmak uzere 4 soklu 14 no alpler pullukla 220 dekar yer surdum 170 dekarı tek parca 25 deker bır parca 25 dekarıda bır parca olmak uzere 3 parca tarla 170 dekar olan tarladan tam 4 remork dolusuda pullukla tas soktum tasların en kucugu traktorun on tekerı kadar var arasırada kafa buyuklugunde yanlarında cıkıyordu yanı bır nevıde tarlayıda taban tasındanda temızledım pullugu 25 cm derınlıkte kulandım tam topragı uzerınden sıfır atıyordum arkadslar tarlada taslar tek taraflıydı onceden bılıyorduk az cok yerlerını ılk gun 75 dekar surebıldım sabah 7.30 dan aksam saat 8.00 kadar geldım sabah tekrar gıttım aynı saatten aksam 21.30 kadar tarlanın temız yerınden kalan 95 dekarı surdum geldım sabah tekrar aynı saatte gıttım aksam saat 17.45 kadar ıkı parca olan 50 dekarıda surdum geldım ve tum bu ıslerde yol dahıl olmak uzere yaktıgım yakıt toplam 200 lıtre mazot yanı dekara 1 lıtre bıle degıldı daha oncekı yorumlarımda yazmıstım 5 soklu 14 no alplerde kullandıgımı ama o pulluk komsunundu emanet alıyordum arkads gecen gun tarla surerken mf 398 tkıyordu pullugun ıkı bacagınıda bukturmus gecen hafta oyuzden onhu alamadım alsaydım yakıtım dahada duserdı ınanın hem ustelık vıdeosunuda cekıp kendım bılmıyorum sıteye yuklemesını ama arkadslara yukletecektım 5 soklu olmayınca ınbanın 4 sokluda ılgınc olmayacagı ıcın cekmedım vıdeoya neyse dıger yorumlara gelelım sımdı erkuntun vıdeosundakı adamlar bana gore tembıhlı konusuyorlar traktorlerın ıkı lıtre yakacagını soyluyorlar bu traktorler ne marka ne model arkadslar mazotu yoksa topragamı akıtıyorlarda kendılerımı gormuyorlar eger bır traktor dekarda 1,5 lıtreyı gecıyorsa ben o traktoru ınsan degılım ki yakarım kapımada sokmam 890 gramla 1 dekarı surdugunu soyluyorlar erkuntun takvımlerının kosesınde de yazıyor kı bu ıslemı hemde 9 dakıkada yapıyormus 2 ay once takvımın kosesınde okumustum gecendede toprak tv gordum sıkıyorsa gelsınde 9 dakıkada 33 metre enınde 33 metre boyunda yerı sursun o yakıtla ve o mazotla ben daha ıkı gun once o yorum aklımdaydı tarlamda olctum tarlanın etrafında tam bır tur attıgım zaman yaklasık 2 dekardan fazlasını goturuyordum dakıka tuttum 10.5 dakıka suruyordu traktor 1,6 1,7 devırdeyken ha sunuda soyleyeyım benım traktor yerı gelıyor dekarı 30 dakıkada ve 5 ıla 6 lıtre mazotlada suruyor bız kerdı derız boyle kucuk bahcelık yerlere ılerı gerı gıt gel derken traktor mazotu ıcıyor daha ayagını debrıyajdan cekmeden tekrar gerı vıtese takıyorsun motor ne yapsın on lara katlanıyoruz gelsınde erkunt burda sursun gorelım vıdeodakıler palavra bence hemde okkalı cınsınden zaten bıde su var 55 beygır traktor ne yakacakta ne iş yapacak burakalım bu bos ıslerı 1400 devırde calısıyormus falan fılan benım motor yemın ederımkı 2 3 yıllıkken bıle 1200 devırde 3 14 no ıle suruyordum tarlanın anasını aglatıyordu dedem hızlı gıdınce toprak cok sacılıyor dıye gaza basınca kızıyordu bana ama sımdı motor 13 yasında sımdıde 1500 ıle 1700 arasında kullanıyorum okadarda olur erkuntu bır sene sonra gorun bakalım 2000 devırden asagı calıssın ben esek dıye anırayım 3 pıston motoru duz kum tarlaya kosmuslar 11 ınc 4 soklu pullukla bıde 4x4 motor tam bulmuslar reklamlık malzemelerı ınanmayın palavra arkadslar 286 g masseyler neden tutulmadı 4 sılındır 76 beygır 285s 4 sılındır 76 beygır ama 286g pıston hacmı kucuk oldugu ıcın yesıl motor dıye atmıslar 10 hp turboyu az zorladın mı basıyor kara dumanı yapıyor hararetı ama 285s de tık yok ne hararet ne duman tıpkı er4kuntun olacagıda o sal bakalım 12 no 4 soklu pullukla hafıf meyıllı ttopraga bakalım ne yakıyor motorun ses neresınden gelıyor hep beraber gorelım bırde motoru serı kullanmak motorun omrunu uzatır ve cevıklıgı her zaman bakı kalır motoru yavas kullanmak dusuk gazda kullanmak uyusuk adam gıbı eder motoru hantallastırır bızım burda amele calıstıracak olanlar oncelerı ameleyı sabah kahvaltısına oturturmus bakarlarmıs hangısı ekmegı hızlı yerse onu ıse cagırırlarmıs tıpkı motorda oyle devırlı8 kullanılan motor daıma uzun omurludur ha sunu soyleyeyım bakımlı olmak sartıyla uzun omurludur yanlıs anlasılmasın valla arkadslar bıraz kafanızı sısırıyorum ama dayanamıyorum ne yapayım yalana dolana tahammulum yok gercek bu dogru dogru dosdogru yadıklarıma ınanmayanlar benı arasın konusalım 05383182327 tel no
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

[size=14pt] yüksek devir motoru daha hızlı aşındırır, diyelim motor ömrü, 999.999.999.999 devir, yüksek motor devri bu sayıya daha çabuk ulaşacaktır, yakıt ekonomisi yapmak motordaki kurum atılımını azaltacağı için motor daha az kurum yapar (çünkü daha az yakıt harcayacak nekadar fazla yakıt harcarsa okadar cok kurum atılımı olur ve atılamayanda yapışır.. sonucta nekadar az yakıt yakarsanız okadar az kurum oluşturursunuz..)ve düşük devirden dolayı motor daha geç aşınır, motor çekmediği zaman piston yataklara vurarak (piston haraketi dikine olmasına rağmen motor çekmediği zaman piston yataklara yanal titreşimler gönderir) belli ederki bu motora en zararlı işkencedir, bu olay meydana gelmedikten sonra, düşük devrin hiçbir zararı olamaz..

bide şunu ekleyeyim burda ben şunu görüyorum erkuntu bilmeyen kullanmayanda erkunt adına yorum yapıyor.. lütfen kendi motorunuzu övmek için başka motoru karalamayın..teknik bilgileriniz varsa konuya ait paylaşın biz de bilinçlenelim..
benim eski erkuntum 2200 saateydi ve 12-13-14 gazla her işimi görüyordu.. her motor maximum torkunu yakaladıgı devir aralıklarında en verimli çalışır...erkuntun ki 1400 devir kaç defa bunu yazdım bilmiyorum.. sizin motorunuzun 17bin devir diye erkuntta o devirde çalışacak diye bişey yok..

[/size]
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

luroglu sendekı massey 97 model miş bende de vardı aynı traktor tek ceker hısarlar kabın sende nasıl cektırıyorsun 4 lu 5 lı sokullu sasırdım dogrusu ya cok hafıf topragınız var yada iyi sallıyon şimdiki traktorum erkunt sana erkunt şöle böle demıyecegım daha yenı aldım ama bızım koyde de var adamlar 1000 donum yer işliyo 285 le 1980 lerde aldılar ilk cıkan 285 lerden daha motoruna anahtar vurulmadı kullanandan kullanana degısır benım traktor ise 285 s 30 donum yer suruyordum 2 lıtre yag yakıyordu 97 model revzıyon ıstıyordu bende erkunt hosuma gıttı onu aldım ama sen ıyı sallıyorsunn dostum 1 lıtre yakmaz mf senın mf 4 lu 5 lı cekerse erkunt 7 lı sokullu ceker:D
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

cevo link=topic=30669.msg259805#msg259805 date=1268070920' Alıntı:
luroglu sendekı massey 97 model miş bende de vardı aynı traktor tek ceker hısarlar kabın sende nasıl cektırıyorsun 4 lu 5 lı sokullu sasırdım dogrusu ya cok hafıf topragınız var yada iyi sallıyon şimdiki traktorum erkunt sana erkunt şöle böle demıyecegım daha yenı aldım ama bızım koyde de var adamlar 1000 donum yer işliyo 285 le 1980 lerde aldılar ilk cıkan 285 lerden daha motoruna anahtar vurulmadı kullanandan kullanana degısır benım traktor ise 285 s 30 donum yer suruyordum 2 lıtre yag yakıyordu 97 model revzıyon ıstıyordu bende erkunt hosuma gıttı onu aldım ama sen ıyı sallıyorsunn dostum 1 lıtre yakmaz mf senın mf 4 lu 5 lı cekerse erkunt 7 lı sokullu ceker:D
palavra sallayanın kendı payına sen motorunu acamadıysan yada her seferınde farklı yag koyduysan bakımlarını adam akıllı yapmadıysan benım kabahatım ne kardesım ınanmıyorsan gel yanıma goruselım tam 6400 saatte daha anahtar degmedı
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

LORUOĞLU link=topic=30669.msg259854#msg259854 date=1268073990' Alıntı:
palavra sallayanın kendı payına sen motorunu acamadıysan yada her seferınde farklı yag koyduysan bakımlarını adam akıllı yapmadıysan benım kabahatım ne kardesım ınanmıyorsan gel yanıma goruselım motor tam 6400 saatte daha anahtar degmedı
haaaa kusura bakma yukarda unutmusum yazmayı canı ısteyen gelır delıllı ıspatlı gorusuruz halep ordaysa arsın burda
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

agalar ben inamıyorum herkes kendi traktörünü över bak bizde LS U60 var yolda yani 20 km de 5 litre mazot yakıyo ama daha 180 saatte nasıl bilmiyorum bu traktörler 15 gazı geçince adamın ocanı batırıyo ama 15 gaz altı iyi nasıl bilmem...
 

Ynt: kısmet 55 yakıt testi

farmer_deniz link=topic=30669.msg259882#msg259882 date=1268079019' Alıntı:
agalar ben inamıyorum herkes kendi traktörünü över bak bizde LS U60 var yolda yani 20 km de 5 litre mazot yakıyo ama daha 180 saatte nasıl bilmiyorum bu traktörler 15 gazı geçince adamın ocanı batırıyo ama 15 gaz altı iyi nasıl bilmem...
kardeş o traktörleri biraz incelemiştim özelligi bol eger sağlamsa guzel traktöre benziyolar.. konforda iyidi.. iveco motorlularının az yakması lazım.. sen mitsubihi motorlusunumu aldın ? yeni motor yakar biraz acılınca yakıtın düşer.. sende katalogdan maximum torku hangi devirde veriyorsa o devir aralıklarında kullan ama yeni oldugu için biraz devirli kullan daima..
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

ceya023 link=topic=30669.msg259739#msg259739 date=1268064309' Alıntı:
firari11 evet yeterli.. zaten ali abiden benim dedigime paralel şeyler söylüyor.. bu cevap sana verilmiş dikkat edersen..
yanlız sorumun cevabını sen vereceksin :'ustana sor bakalım rölantide çalışmasının nasıl bi zararı var merak ettim açıklaması nedir acaba..?? '
buna cevap alamadım daha..




ali bey, gayet güzel açıklamıssınız fakat sana şu konuda katılmıyorum.. düşük devirde yaglama problemi olmaz diye düşünüyorum. çünkü yag akışkan bi sıvıdır bildigimiz üzre sonucta hızlı hareketlerde yaglanma tam zamanında olmaya bilir.. dogal olaraka yuksek devirde tam bi yaglanma herzaman olmaya bilir buda aşınmayı dogurur .. örnegin yuksek devirli traktörler çok daha erkn revizyona gelir.. etrafımızdaki taksilere bakarakta anlayabiliriz bunu taksilerde kullanılan motor yuksek devirli dizeldir ve taksilerin ömru 2-3 yılda doluyor traktörü 20 yıl kullanıyorsun.. herzaman düşük devir de (traktörün bogulmasını kast etmiyorum rahat calıştıgı düşük devirler) daha iyi bi yaglamanın olacagı kanısındayım.. yuksek devirde kullanılan yagın akışkanlıgına göre tam yaglama herzaman yapamaya bilir.. misal traktör yeni çalıştırıldıgında yaglama tam olmadıgı için gaz verilmeden 4-5 dakka çalıştırıyoruz..eger yaglama gaz verilerek yapılsaydı ozaman çalıştırır çalıştırmaz tam gaza yuklenilirdi .. belli bi sure rölantide çalıştırılarak yagın ısınmasını ve akışkanlıgının artması sağlanırki daha iyi yaglama yapsın soguk yagın akışkanlıgı azdır.... ayrıca 1400 devir öyle çok düşük bi devirde degildir.. maximum 2300 deviri buluyor zaten

perkins in muhendisleri 1400 devir en verimli devridir diye test etmiş artık motoru tasarlayan adam yaglamasını saglıgını da düşünmüştür..

torkun maksimum olduğu devir , turbonun sağlıklı birşekilde maksimum basıncı elde ettiği devirdir




hayır arkadasım üsttede acıklamıştım erkuntların maximum torku 14gaz da zaten .. hıza gelince bi sürü vites secenegi var pullukta 8 tane ayrı vitesle calışabilirsin.. bu acıdan hız konusunda problem olmaz.. diger traktörler gibi 2-3 vites arasında sınırlı kalmıyorsun.. 1 vitesten daha hızlı pulluk vitesi olmuyor diger traktörtlerde servetteyse 3-4 tane daha hızlı vites secenegi var.. dogal olaraka diger traktörlerde gaz basarak hızlanıyorsun ama erkuntta buna gereke yok rahat cekiyorsa vites yukseltim hızlanabilirsin.. yakıt ekonomisini en cok şanzuman etkiler..
rölantide bile çekiyor 14 gazda bogulmaz merak etmeyin ben kullanıyorum 14 gaz cok bile geliyor..12 gazla bile sürdügüm duz tarlaları.. çok rahat çalışıyor motor zorlanmıyor.. ama erkuntu tumosanla ve fiatla karıştırmayın yada mf ile onların max torkları verdigi vites aralıkları daha yuksek ve vites secenegi iş için daha az.. dolayısıyla gaza yuklenip yakıt yakıyorsunuz.. işte bu alışkanlıgı unutamayan erkunt kullanıcılarıda bastıkca basıyor ve sonra erkunt cok yaktı diyor.. önce traktörü dogru kullanmayı ögrenmek gerek.. yuksek torklu düşük devirli bi motoru var..
Sen ali abinin yorumunu düzgün okuyamamışın.
(düşük devirlerde ıkullanılan motoru bekleyen tehlikeler nedir.yağlamanın tam yapılmamasında kaynaklananan ısınma(perkins mühendisleri bunu akıl edip önlem almışlardır sanırım).birde kurum.) daha çok cewap arıyorsan herangi bir traktör bayisine git seni iha ederler.;)
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

firari11 link=topic=30669.msg259887#msg259887 date=1268079559' Alıntı:
Sen ali abinin yorumunu düzgün okuyamamışın.
(düşük devirlerde ıkullanılan motoru bekleyen tehlikeler nedir.yağlamanın tam yapılmamasında kaynaklananan ısınma(perkins mühendisleri bunu akıl edip önlem almışlardır sanırım).birde kurum.) daha çok cewap arıyorsan herangi bir traktör bayisine git seni iha ederler.;)

asıl ben duzgun okuyorumda sen nedense işine gelmeyen yerleri es geçiyorsun.. sen asıl benim mailimin hepsini okumamış olmalısın ben ali beyin mailinde nerelere katılıp katılmaıdgımıda acıkladım ayrıca orda baya bi teknik bilgi verdim..

sana tavsiyem şu bayi ile servisin bu konuların teknigi ögrenmek için yanlış yerler oldugunu bil.. varsa cevrende bi muhendis yada bu konularla çok ilgili biri sor hadi soramadın internetin var araştır ögren.. ben bayi ile servisten teknik bilgi alıp ögrenme yaşını geçtim.. bende muhendisim ,alanım bu degil ama ilgi duygudum şeyleri arastırırım..

sen hala sormamışsın ustana rölantta çalışmanın zararlarını.. sen motorunun rölantisinide yukselt 15 gaza.. motorunun ömrü uzasın.. !!!!
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

ceya023 link=topic=30669.msg259897#msg259897 date=1268081357' Alıntı:
asıl ben duzgun okuyorumda sen nedense işine gelmeyen yerleri es geçiyorsun.. sen asıl benim mailimin hepsini okumamış olmalısın ben ali beyin mailinde nerelere katılıp katılmaıdgımıda acıkladım ayrıca orda baya bi teknik bilgi verdim..

sana tavsiyem şu bayi ile servisin bu konuların teknigi ögrenmek için yanlış yerler oldugunu bil.. varsa cevrende bi muhendis yada bu konularla çok ilgili biri sor hadi soramadın internetin var araştır ögren.. ben bayi ile servisten teknik bilgi alıp ögrenme yaşını geçtim.. bende muhendisim ,alanım bu degil ama ilgi duygudum şeyleri arastırırım..

sen hala sormamışsın ustana rölantta çalışmanın zararlarını.. sen motorunun rölantisinide yukselt 15 gaza.. motorunun ömrü uzasın.. !!!!
o zaman orginal motorların rolenti gazı niee 5 deilde 7 gaz?

bn araştırmadım.bugüne kadar edindiğim tecrübeyle konuşuyorm!
ayrıca yeni traktörlerinki farklı olabilir bişey demiyorum.
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

firari11 link=topic=30669.msg259900#msg259900 date=1268081794' Alıntı:
o zaman orginal motorların rolenti gazı niee 5 deilde 7 gaz?

bn araştırmadım.bugüne kadar edindiğim tecrübeyle konuşuyorm!
ayrıca yeni traktörlerinki farklı olabilir bişey demiyorum.

işte yavas yavasta olsa dedigime geliyorsun ben sana diyorum erkuntun motoru farklı 13-14 gazla verim alabilirsin ama sen yok benim motor 17-18 gazla çalışıyor az gaz olurmu diyorsun o snein motorun özelligi perkinsin bu modellerinin özelligide bu..
rölanti gazi motorun sarsıntısız ve duzenli calıştıgı minimum gaz aralıgında oluyor.. 7 gazın altıda zararlıdır motorda vurdurma yapar sarsıntılı çalışır ve motora zarar verir.. fakat 7-8 gazda motora yuk binmedigi sürece gayet rahat ve duzenli çalışır.. motoru bogma dıgınız sürece hangi gazda çalışırsa çalışssın motor zarar görmez ama motoru bogarsanız ozaman zarar verirsiniz.. erkuntun rölanti gazi 8 gazdır maximum 23 gaz verebilirsin servet 80t için konusuyorum.. bi gun erkuntu kullan ozaman dediklerime hak vericeksin.. ve unutmaki maximum torku sana veren devir motorun en verimli çalıştıgı devirdir.. zengin yakıt karışımının motora gitigi devirdir.. yakıttan maxsimum seviyede yararlanılır.. onun üzerinde gaz vermek çekişi çok artırmaz sadece suratiniz ve yakıt tüketiminiz artar.. yakıt tuketiminin artmasi da kurum oluşumunu hızlandırır.. onun için her nekadar cok gaz verince kurum oluşmaz densede aslında uygun devirde kurum oluşmaz.. fazlasıda azıda zarar..
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

ceya023 link=topic=30669.msg259903#msg259903 date=1268082341' Alıntı:
işte yavas yavasta olsa dedigime geliyorsun ben sana diyorum erkuntun motoru farklı 13-14 gazla verim alabilirsin ama sen yok benim motor 17-18 gazla çalışıyor az gaz olurmu diyorsun o snein motorun özelligi perkinsin bu modellerinin özelligide bu..
rölanti gazi motorun sarsıntısız ve duzenli calıştıgı minimum gaz aralıgında oluyor.. 7 gazın altıda zararlıdır motorda vurdurma yapar sarsıntılı çalışır ve motora zarar verir.. fakat 7-8 gazda motora yuk binmedigi sürece gayet rahat ve duzenli çalışır.. motoru bogma dıgınız sürece hangi gazda çalışırsa çalışssın motor zarar görmez ama motoru bogarsanız ozaman zarar verirsiniz.. erkuntun rölanti gazi 8 gazdır maximum 23 gaz verebilirsin servet 80t için konusuyorum.. bi gun erkuntu kullan ozaman dediklerime hak vericeksin.. ve unutmaki maximum torku sana veren devir motorun en verimli çalıştıgı devirdir.. zengin yakıt karışımının motora gitigi devirdir.. yakıttan maxsimum seviyede yararlanılır.. onun üzerinde gaz vermek çekişi çok artırmaz sadece suratiniz ve yakıt tüketiminiz artar.. yakıt tuketiminin artmasi da kurum oluşumunu hızlandırır.. onun için her nekadar cok gaz verince kurum oluşmaz densede aslında uygun devirde kurum oluşmaz.. fazlasıda azıda zarar..
o zaman ortasını bulalım.onun için perkins motor çabuk rektefe istiyor? iveco motor uzun ömürlü die anılır.
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

firari11 link=topic=30669.msg260175#msg260175 date=1268151226' Alıntı:
o zaman ortasını bulalım.onun için perkins motor çabuk rektefe istiyor? iveco motor uzun ömürlü die anılır.

iveco motoru zaten biliyorum.. ama perkins daha yaygın ve fazla tutuluyor sanırım.. neyse en azından farklı motorların farklı kullanım şekli ve özellikleri vardır.. onun için şu motor böle çalışır şöyle aşınır gibi nedenleri söylemeden önce motorun özelliklerine bakılması gerekir.. motoru tanıyıp en verimli şekilde kullanmak lazım..
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

ceya023 link=topic=30669.msg260183#msg260183 date=1268151723' Alıntı:
iveco motoru zaten biliyorum.. ama perkins daha yaygın ve fazla tutuluyor sanırım.. neyse en azından farklı motorların farklı kullanım şekli ve özellikleri vardır.. onun için şu motor böle çalışır şöyle aşınır gibi nedenleri söylemeden önce motorun özelliklerine bakılması gerekir.. motoru tanıyıp en verimli şekilde kullanmak lazım..
Aynen katılıyorum.bn perkinsin bi özelliğini sewmiyorum.komprosörün ii olmaması.takviyede bile salıyor! :D
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

aklıma gelmişken söyleyeyim düşük devir yüksek tork bakım maliyetini de düşürür.örneğin sen 1800 devirde saat te 7,5 km/h la çift sürüyorsun.erkunt te 1400 devirde 7,5 km hızla çift sürüyor.aynı işte x marka traktörün motor saatinde erkunt un motor saati %25 daha az olur.x marka 250 saate gelip yağ değiştirirken erkunt daha 187 saat te olur.o da 4 yağ değişiminde bir yağ değişimi kar a geçersin.aslında yorumumu erkuntla sınırlandırmak istemiyorum.çünkü aynı dizel motoru mf 3060,mf 266g,hattat ve landini de kullanıyor.
 

Ynt: kısmet 55 yakıt testi

firari11 link=topic=30669.msg260194#msg260194 date=1268154878' Alıntı:
Aynen katılıyorum.bn perkinsin bi özelliğini sewmiyorum.komprosörün ii olmaması.takviyede bile salıyor! :D
evet perinslerde komprosör olmaz ama.. erkutun şanzumanı çok dişlili oldugu için aşırı bi salma olmuyor ve inilerde vites düşürmüyorum ben çünkü zıplama yapmıyor yuk basınca duz yolda nasıl kullanıyorsam inişlerdede öle kullanıyorum basıp iniyorum.. tek çekeri özellikle hiç zıplama yapmıyordu yukluyken korkutmuyor insanı guvende hissediyorsun inişlerde frenleride iyidir.. bu acıdan sorun yaratmıyor.. zaten havalı fren terbibatı da var ama havalı frenlirömorkumuz yok oda olsa süper olur.. komprosör de 640 in uzerine yok :) zaten freni yok koprosörude iyi olmassa dereleri doldururduk :)
 
Ynt: kısmet 55 yakıt testi

ceya023 link=topic=30669.msg260207#msg260207 date=1268156885' Alıntı:
evet perinslerde komprosör olmaz ama.. erkutun şanzumanı çok dişlili oldugu için aşırı bi salma olmuyor ve inilerde vites düşürmüyorum ben çünkü zıplama yapmıyor yuk basınca duz yolda nasıl kullanıyorsam inişlerdede öle kullanıyorum basıp iniyorum.. tek çekeri özellikle hiç zıplama yapmıyordu yukluyken korkutmuyor insanı guvende hissediyorsun inişlerde frenleride iyidir.. bu acıdan sorun yaratmıyor.. zaten havalı fren terbibatı da var ama havalı frenlirömorkumuz yok oda olsa süper olur.. komprosör de 640 in uzerine yok :) zaten freni yok koprosörude iyi olmassa dereleri doldururduk :)
aynen:D erkunt bnde az kullanmadım.bir keresinde ıslak bir yoldan inerken çift çekere almıştım o zaman fazla salmamıştı!
 

Benzer Konular