Kubota traktörler

Kabinsiz versiyonunu soruyorsanız sorularınızı cevaplayabilirim. Çünkü bazı aksamları kabinli ile farklı.

Şuanda +2000 saatte. 150 saat kadar kullanmışımdır.
 

Resimler ve ekler

  • 1000004956.jpg
    1000004956.jpg
    411.6 KB · Görüntüleme: 9
Öncelikle traktörün çalıştığı koşullardan bahsedeyim. Traktör 2018 model ve +2000 saate Kubota M6040. Bu saati ağırlıklı olarak koyun çiftçiğinde gübre kürüme, toplama, yem karma, kepçe ile yem ve saman taşıma, römork gibi basit işlerde kullanıldı. Sahibi babamın arkadaşı olduğu için bir dönem kendi tarla işlerimizde de kullandık. Sanırım ilk defa tarlada ben kullandım diyebilirim.

Yakıt olarak çok zorlamadan kullanıldığında bence muadillerine göre ideal. 2020-2021'de 2 römork takıp, sakin sakin yükletip, defalarca gübre çekip yakıt hesabı yaptığımda yakıtı idealdi. Ancak geçen sene buğday çektim. Biçerci beklemesin diye 5.viteste zorlayarak buğday çektim. Görece yaptığı işe göre aşırı fazla yakmıştı. Beygir gücü küçük olduğu için yol performansı (+10 ton yükte) biraz üzebilir. Pullukta hassasiyet ayarı yapılmadan kullanırsanız yine fazla yakabilir.

Traktör fabrikadan hassasiyet alacak şekilde çıkmıyor. Orta kolun bağlı olduğu hassasiyet milini 3 tur uzatınca iyi hassasiyet alıyor. Bununla beraber pulluğun derinlik tekeri de olursa çok daha az patinaja düşerek sürüm yapabilirsiniz. Ben hassasiyet çalışmıyor durumdayken; 5'li 11 inç, 550 kg ağırlığındaki Ünlü pulluk ile kullanmıştım. Yanlış hatırlamıyorsam 1.6 - 2.4 litre arasında yakıt tüketimi vardı. O pulluğa ve çalıştığı derinliğe göre idealdi. O pulluğu yumuşak ve pulluğun kulaklarına yapışmayan toprak tipine sahip tarlalarda takviye 5, 2000 devir, 6.5 - 7km/h civarında çekebilirdi. Biraz daha zorlu şartlarda takviye 4, 2000 devirde 5km/h ile çekebiliyordu. Ancak hassasiyet ayarı çalışmadığı için çok patinajlı giderdi. Tahminimce hasasiyet ayarları iyi yapılırsa, 640 ve 70-56 gibi tek çeker traktörlere göre +1 pulluğu aynı hızlarda çekebilir.

10 tane ön ağırlık takılı haldeyken; 550 kg ağırlığındaki 5'li pullukta traktör önünü yerden kolay kolay kesmezdi. Ancak hidrolik aksamları biraz zayıf hissettirdiği için sıra sonlarında çok sakin manevra yaparak kullanırdım. 750 - 800 kg ağırlığındaki 4'lü otomatik ÜNLÜ pulluğu da kaldırabiliyordu. Ancak hidrolik aksamları pek güven vermiyordu ve traktörün önünü zaman zaman çeliyordu. 1000 litrelik pülverizatör (holder) taktım, boş ağırlığıyla beraber yaklaşık 1350 kg gelir diye tahmin ediyorum. Traktör rölantideyken zar zor kaldırıyordu ancak biraz gaz verince rahatlıyordu. Tarlada pülverizatör dolu iken kalkış yaptığımda önünü çelmemek için çok yavaş yavaş kaldırdığımı hatırlıyorum. Yine 1000 litrelik gübre serpme makinasına 14 adet ÜRE torbası doldurduğumda hidrolik rahat kaldırmıştı ama traktörü kaldırırken önü kalkıyordu. Önüne 2 tane daha ek ağırlık takılabilir, tekerlere de takılabilir diye biliyorum.

Balya makinasıyla yonca bağlamayı da denemiştik. 540 devirde bağlamaya çalıştığımızda her piston vuruşundayken diğer kullandığımız traktörlere göre biraz fazla devir oynaması oluyor gibiydi. Kısacası çiftlikte hiç ağır işte çalışmamış olsa da, biz kendi işlerimizde kullanırken 60 hp'ye göre sınırları oldukça zorluyoruz. Gücüne göre iyi iş yaptığını ve fiyatına göre de pratik olduğunu söyleyebilirim.

Yedek parça ve servis olarak bence yetkili servisi çok yetersiz. Başından savmak için absürt cevaplar verebiliyorlar. Traktörün sahibi garanti bitene kadar bakımlarını servise yaptırdı, şuanda ilçemizdeki bir özel servis vasıtasıyla yan sanayi filtreler ve petrol ofinin yağlarını kullanarak bakım yapıyor. Bu şekilde henüz bakım kaynaklı olumsuz bir durum yaşamadı. Pek Kubota'cı değilimdir ama orjinal bakım ürünleri seçmiyor gibi bir yorum yapabilirim. İlçedeki bazı Kubota kullanıcısı tanıdıklarda aynı şekilde bakım yapıyorlar.

2000 saat içinde mekanik olarak hiç bir arızası olmadı. Ancak plastik aksamları, düğmeleri, elektronik kumandaları, arka farları, çamurlukları çok dandik malzemeden yapılmış. Kabinsiz olduğundan mı yoksa, koyun çiftliğinde her sene farklı farklı çobanlar kullandığından mıdır bilinmez; bu aksamlarında sıkıntı var.

En sevdiğim özellikleri ise manevrası, freni, görece eski traktörlere göre fazla olan yol hızı, ergonomik kumandalar, vites değiştirme sesi vs.

Bazı kötü özelliklerini de şu şekilde sayabilirim. Viteslerin bazen zor geçiyor (şanzıman kısmına ek bir aparat takılarak yumuşatılabilir). Takviyesi genellikle aşırı zor geçiyor ve takılıyor (bildiğim kadarıyla çaresi yok). Lift kolları çok hassas değil, diğer yeni traktörler gibi. Kabinsiz versiyonların koltukları GRAMMER olmasına rağmen çok kötü, koltukta ileri geri ayarı bile doğru düzgün yapılamıyor ama yaylanması yerli traktörlerin koltuklarına göre gayet iyi. Onun dışında kolçakları 1500 saatte falan kırılmış. Direksiyon ayarı var ama tam ihtiyaç duyduğum kadar aşağı indiremiyorum, şoföre uzak kalıyor, biraz eğilerek sürmek zorunda kalıyorum. Ayrıca hidrolik kolları 640 ve 70-56 gibi traktörlere göre %10 kadar az kalkar, az aşağı iner. Lift-o-matic yok, ben çok da aramıyorum çünkü hidrolik kumanda kolları yumuşak.

Sonuç olarak kötü yönlerine razı iseniz almanızı tavsiye ederim. 640 ve 70-56 gibi vasıfsız traktörlere aynı parayı vermektense, temizini bulabilirseniz alınabilir. En azından Powershuttle'lı ve 4x4 bir traktörünüz olur.
 

Benzer Konular