Merhaba üstadlar leyland 154 hisrolik kolları diskaroyu yerden sürtmücek kadar hafif kaldırıyor daha fazla kaldıramıyor.Önerebileceğiniz bir yöntem teknik uygulama felan varmı yardımlarınızı bekliyorum.
Ekipmanın ağırlığı kaç kilo bilmiyorum tabiki ama arka hidrolik yağların tam olduğundan eminseniz bunun birçok nedeni olabilir.Merhaba üstadlar leyland 154 hisrolik kolları diskaroyu yerden sürtmücek kadar hafif kaldırıyor daha fazla kaldıramıyor.Önerebileceğiniz bir yöntem teknik uygulama felan varmı yardımlarınızı bekliyorum.
Ekipmanın ağırlığı kaç kilo bilmiyorum tabiki ama arka hidrolik yağların tam olduğundan eminseniz bunun birçok nedeni olabilir.
Bir de 154 Leyland'ın hidrolik kaldırma kapasitesi 453kilo yazıyor Tractordata.com'da
http://www.tractordata.com/farm-tractors/001/0/8/1087-leyland-154.html
Ustad 20 li dıskaro olsun olsun 450 550 kg hıdrolık yağı dolu yağdan yağada fark yaparmı kontrol kolu etkılermı bu hıdrolık pompası olarak 240 veya fıatınkını felan taksak olurmu.
üstad o ek pıstonu bende düşünüyorumda malıyetı ne kadar olur acabaHidrolik pompası olarak fiatlarda olanları takabilme imkanınız varsa daha iyi olur tabiki. Çünkü 480'ler 1590, 640'lar 1850kg kaldırma kapasitesine sahip. . Leyland'ın hidrolik yağı fiatlardaki gibi arka taraftaki diferansiyel yağıysa yağdan yağa pek fazla sorun olacağını sanmam. Leyland kullanmadığım için kontrol kolu farkdermi tam bilemem. Bir başka çarede diğer yorumlarda arkadaşlar yazmış zaten: Ek piston taktırmak.
Ek piston fiyatı konusunda bilgim yok ama bir çözüm daha var aslımda:
Diskaroyu modifiye edip çekili hale getirebilisiniz. Bunun için diskaronun önüne çeki oku ekleyip ortasına ya da arkasına yüksekliği ayarlanabilen iki tekerlek monte etmeniz gerekir. Zaten 450 kg diskaro traktörünüze ağır gelecek ve çoğu yerde traktör şaha kalkacaktır. Aynı işlem ile bunu da önlemiş olursunuz.Tarlada römork gibi arkada gezdirirsiniz.
Örneğin fazla profosyonele girmeden bazı uygulamalardan faydalanabilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 9954
Aynen öyle teker yükseklik ayarı yatıyor malum piston.Buda mantıkkı ustad o pıstonla teker ayarı yapılıcak heralde
Çok teşekkür ettim ustad vallahi çok iyi bi alternatif ürettin ben o sistemi pimli felanda yaparım.Aynen öyle teker yükseklik ayarı yatıyor malum piston.
Hatta işi daha da basitleştirip piston yerine piyasadan kolay ve ucuz temin edebileceğiniz traktör orta kolu gibi uzayıp kısalan bir mekanizma yapabilirsiniz. Yalnız özellikle iş bitiminde tekeri yukarı kaldırırken kollarınız yorulacaktır.
İnşallah işinize yarar. Sistemi kurduğunuz zaman paylaşım yaparsanız bu tarz konularda çözüm ihtiyacı olan diğer arkadaşlar içinde referans olur.Çok teşekkür ettim ustad vallahi çok iyi bi alternatif ürettin ben o sistemi pimli felanda yaparım.
Çoook eskiden amcamlar sarı olanları ile ormancılık yaparlarmış abi, ben hatırlamıyorum amcamın ilk traktörüymüş. Ufak bir anım daha var 154 ile vaktim yok yarım 1 saat kadar sonra paylaşırım.ismail helal olsun aydınlatmısın arkadaşı
ismail helal olsun aydınlatmısın arkadaşı
Çok teşekkür ettim ustad vallahi çok iyi bi alternatif ürettin ben o sistemi pimli felanda yaparım.
Konuyla ilgili ve konu sıcakken müsadenizle anımı paylaşmak isterim:
Sonbaharda (Ekim 2015) o zamanki son göz ağrımız 640'la nadaslara destek veriyordum. Sıra sonundaki yola geldim. Sürekli işi takip etmekten farketmemiş köyden bir abi mavi morris leyland ile (154 diye hatırlıyorum yanlışsa düzeltin lütfen) buğday ekmekten geliyor. Ama ayrıntıyı sonra farkettim, 154'ün arkasına civarda en az 60hp traktöre takılan (büyük ihtimalle 17 ama en kötü 15) ayak baltalı mibzer takmış. Temsili fotosunu ekledim mibzerin(aynısı değil benzemiyor bile). Traktör mibzeri yerden yaklaşık 1 karış kadar kesmiş ama gezdiriyor. Düz mantık düşündüm 154 ile o mibzeri taşımak imkansız geldi, hatta görmesem başkası söylese inanmam. Mibzerin içi yarım doludur falan bilemem açıp bakmadım ama boşu bile baya ağır. Hala aklım almıyor nasıl kullandı o adam o mibzeri.
Ekli dosyayı görüntüle 9996