Massey ferguson 3085 d inceleme

3 vites olayı 69 dan sonra bırakılmis, ama ne hikmetse bizde devam ettirmisler, ayni modellerin avrupa sürumlerinde mEsela 165 mf de 12+4 gibi secenekler var, gene kuyruk mili 70 lerde cift secenek olarak uretilmis ama turkiyde malesef
 
  • Beğen
Tepkiler: sinan ezer
Güzel tanıtım olmuş, emeğinize sağlık.
Traktörü çalıştırırken, kuyruk mili vitesi boşta olmalıdır, yoksa çalışmaz, hem takviyede hem de kuyruk milinde muşur var.
Çekiş konusunda çok beğenilmesinin sebebi ciğerli asılması var, Euro 2 motor ayar yapılınca Fiat 66S serisi gibi asılıyor.
Same Explorer Top2 serisi de benzer niteliktedir.
Max tork noktasının 1600 rpm de olması yakıt artırır mı diye soran oluyor, yakıt arttırmaz.
En az yakıt bölgesi devirleri 1200-1600 rpm aralığında 220 gr.kw/h, 2200 rpm devirde 240 gr.kw/h,
Kompresyon orta nitelikte gayet güzel.
Deuthz motor sıcak dayanımı yüksek bir motordur, mazot deposunun önde olması pek sorun çıkartmaz.
12*3 şanzıman 1600 rpm max tork, 2200 rpm max güç , 600 rpm aktif çalışma devirleri olan motor için idare eder niteliktedir.
1. ve 2. vites arası 700 rpm , 2. ve 3. vites arası 600 rpm geçişe sahiptir.
1. ve 2. vites arası motor karakteristiği ile uyumsuzdur.
Yakıt diyagramları göz önüne alınırsa tarla kademesi bir tık yüksek Dyna^6 şanzıman takılması gerekir.
Takviye 3 tavşan, seri 1 kaplumbağa , seri 1 tavşan yerinde , Dyna^6 nın 2 D,E,F powershift kademeleri olmalıydı, buçuk araları 300 rpm olmalıydı.
MF 6400 serinin en az yakıt bölgesi 1300-1800 rpm , 6600 serinin en az yakıt bölgesi 1200-1800 rpm aralığında bulunuyor, 5S seride 1300-1900 rpm aralığı kullanılıyor.
Heybetli görünen, kuru tarıma göre patinaj ortalaması %10 olarak ayar verilmiş, en az yakıt bölgeleri düşük devirlere konumlanmış ,kullanılan beygir sayısına göre motor gücü yönetimi düşük güçlerde tercih edilmiş, beygiri çok fakat tırıs tırıs olarak tekerlere çapraz asılan , rahvan at gibi bir sağ taraf bir sol taraf asılamayan bir yapısı var. Tekerlerin teke düşme huyları olabiliyor, yaş zeminlerde hiç sevilmez.
Sonradan limited slip , bazı modellerde 4 tekeri kilitleyebilen traktörler piyasaya sunuldu.
Traktör sallı olduğundan küçük parsellerde ara çapalama işlerinde dönüm başını çok yaslar.
Kuyruk mili yakıtı 8,3 lt/saat , TD85 ile yakın değerdedir.
Yolda yakmaması için 1600 rpm deviri geçmeden aheste aheste gitmek gerek, yoksa resmen içer, JD 2130 da aynı, 1500 rpm deviri geçmeden kullanılırsa fazla yakmaz, uzun stroklu motorların huyudur.
Yağ banyolu kuyruk mili balata ömrü 8000-10000 saatler civarı olabiliyor.
Hidrolik kolları kaldıran freze diş sıyırabiliyor ve boşluk yapabiliyor, konum olarak fazla ileride dizayn edilmiş, traktörün gerisine yakın Steyr de olduğu gibi dizayn yapılmalıydı.
1998 li yıllarda çift çekerler revaçta olmaya başlayınca kalın ön teker modası olmaya başladı, yuvarlanma direnci düşük olacakmış.
2000 euro*2 = 4000 TL maliyeti olan ön aks , 10 000 TL farkla alınabiliyordu, inovatif özellik hani ya , 45000 TL traktör fiyatını 55000 TL ye çekiyordu.
Elimizdekinin de kıymetini bilmekte fayda var.
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20210426_230933.jpg
    IMG_20210426_230933.jpg
    149.2 KB · Görüntüleme: 147
  • Beğen
Tepkiler: fatih6522

Benzer Konular